• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    BIMBAS: ohledne exoskeleton armor a sprintu, upgrade kapes, tak samozrejme sprintovat jde a upgrade kapes je i o stineni proti radiaci artefaktu. Mne prvni pruchod k titulkum trval sto hodin a mam pocit, ze jsem to vzal dost rychle.
    TOFI
    TOFI --- ---
    BIMBAS: tipoval jsem 4090 ale nebyl jsem si jisty, vypada to paradne
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    denni sceny jsou pekne. Skoda ze jsem mel pocit ze asi 70% hry je v noci nebo ve tme. Nedivil bych se kdyby denni cyklus byl rychlejsi nez nocni
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    TOFI: je to bez úprav a pomerne prosté. Vše na epic a bez DLSS, jen DLAA. 9800x3d/64gb/4090. Jen ty zobrazené fps jsou s frame generation, protoze je to focene po tom fps dropu a uz jsem to nevypl. Standartne to bezelo pri 2k rozliseni +- 90-100fps. Frame generation to poslal 150-165. Drop mi v ten moment udelal pán asi na 50. Soucasne hry jsou nenazrane.
    TOFI
    TOFI --- ---
    BIMBAS: cau, koukam u tebe to vypada fantasticky, na jaky detaily a jaky hw to hrajes prosim ?
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    BIMBAS: BIMBAS: Paráda, máme tu prvního přeživšího STALKERa :) Zrovna mám rozehráno a přes veškeré nedostatky a bugy (vlastně tedy anomálie!) se nemůžu odtrhnout. Spousta recenzí ekonomiku hry kritizuje, ale za mě bych spíš trochu přitvrdil - přeci jen do uzavřené Zóny se jen tak něco nepropašuje a člověk si pak rozmyslí, jestli ten či onen upgrade nebo opravu fakt potřebuje. Co mi vadí jsou všudypřítomné skrýše a bedny, stačí se jen trochu rozhlédnout a připadám si jak v supermarketu. 20 lékáren a 30 obvazů mám teda tak nějak furt k dispozici. Stejně tak minuce, prostě je všude. Jinak k těm upgradům - to bylo už v CS a později vylepšené v CoP - každý technik se specializoval na něco a ještě potřeboval sehnat po zóně ukryté nástroje na high end vylepšení. A k těm exoskeletonům - v těch se nedalo nikdy běhat, holt to bylo něco za něco. Alespoň v CoP bylo možné modifikovat nějaké odlehčení, což sprint umožňovalo.
    Artefakty (alespoň zatím) nic moc...je jich hodně, ale z těch nějakých 10 co jsem zatím našel, tak mi jen hnijou v truhle, protože radiace a nemám pro ně využití. Snad už narazím na něco jako Krystal (v SoC -30% radiace). Celková atmosféra je ale super, jen teda ten neexistující A-Life a random spawn nepřátel je fakt znát ...
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    jeste par scrn shotů ze hry. Umí to být poměrně pěkné.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl / PC / 45 hodin / #dohrano

    Mno přátelé. Hrál jsem naposledy jedničku a ted až dvojku. Mezitim sem občas zahlídl zbytek. Neumim to moc porovnat protože je mezi nimi dlouhy čas. Napisu tak jen dojmy ze aktuální hry.
    Bylo to dlouhé. Cekal jsem tak půlku. Zóna je pomerne pekne udělaná ale obsahově po čase nudí. Naštěstí se mění trochu biomy. Asi tak od třetiny hry jsem šel jen hlavní linku, protože kromě vydělávání peněz zde není nic co zlepšovat. Ekonomika hry je poměrně přepálená, tak si nedelejte starosti, že na nějaký ten upgrade zbraně nebo zdroje námáte. Ani nemusíte, protože časem všechno najdete. Ze začátku je to takový lehký survival, pozdeji budete mít zásoby lékáren. A to je podle me kámen úrazu. Ta hra je festival píchání léčiv, obvazování a běhání. To běhání se dá tochu omezit využíváním služeb průvodců, kteří vás přesunou kam si zvolíte. Ale když dokončíte úkol a poblíž není kemp tak si to odšlapete. Ta procházka zónou je asi podstata hry.

    Zbraní je celkem pěkný výběr. Sem tam se do ní najde nebo dá koupit hardwarové vylepšení (tlumič,scope,zásobník), jinak si je zlepšujete u zbrojířů. To mi trochu nedávalo smysl, protože některé vylepšení potřebují blueprinty a za celou hru jsem našel asi 3. Ve hře jsou pojmenované zbraně, které mají pevně dané vylepšení a hardware. Koupil jsem si jen jedinou zbran a tou byl Rhino - magnum. Dobře sem udělal, protože jsem headshotoval kde koho a pozdeji je to potreba. Škoda že nejdou zbrane vic modifikovat. Opotřebovávají se a časem se začnou zasekávat. To se mi líbilo, protože z agrasivního assaultu to vygradovalo na úprk :)

    Zbroj se strasne draho opravuje. Ponicenou muzete stale nosit , jen ma horsi statistiky. Zbroje se deli na ty ktere jsou kombinovat s helmou a na ty ktere nemohou behat! V pozdejsi fazi hry jsem nasetril pomerne balik na exoskeleton a nebehal. Nikde to neni napsane tak bacha. Zpetny vykup je klasicky tragedie. Nevypozoroval zda se da vylepsit delanim ukolu pro konkretni komunitu.

    Artefatky se hledaji v anomalnich polích. To mě celkem bavilo, protože jsou ta mista hezky udělaná a unikátní. Strkají se do kapes zbroje. Kapes je omezené množství a dají se upgradnout (nedoporučuju) najdete si lepší zbroj s více kapsami. Efekt artefaktů jsem nějak extra nepocítil. Ty co zvedají nosnost byly asi neužitečnější. Pak jsou zde resistenční proti energiím, zvýšení regenerace staminy, menší krvácivosti a zvýšená obrana. Každý artefakt má většinou zelený pozitivní efekt a červený (radiační) záporný. Našel jsem jeden co má dva super silné zeléné. Nezahazujte/neprodávejte malé artefakty co dělají jen slabé rušení radiace. Nezjisti sem přesně vzorec stacků radiace ale občas to musíte nějak brzdit. Obzvlast pokud chcete víc lepších efektů.

    Truhla v základnách jde s vámi. Zbrojíři a mechanici mají různé zboží a dovednosti.

    Umřel jsem asi 120x. Ve většině případech z důvodu úplně dementního spawnu nepřátel a chaosu na bojišti. Když přejedete malou tečkou zaměřovače tak zelený je friendly a bílý je nepřítel. Prase aby se v tom vyznalo ve větší bitvě. Hra mi spadla asi 3x. Propad fps byl jen na jednom miste odkud jdete pak pryc takze pohoda.

    V příběhu jsem se poměrně pak ztrácel. Spousta frakcí, ktere jsou nějak provázané. Prošel jsem asi 10 laborek, zapnula si 5 satelitů, zničil několik vysílačů atd. atd..

    Mutanti jsou použitelní. Moc jich neni ale stačí to, jako balast zóny. Nejvíc mě sral "vlk" co si vyráběl mirror image (klony). Nejagrasivnejsi a nejblbeji zabitelni jsou bloodsuckeri. Jsou neviditelni a maji pomerne silu. A kdo to docetl az sem, tak mu poradím, že stačí najít rozumný higher ground a budou běhat kolem. Tolik zároveň asi i k AI protivníků.

    Chtěl jsem to dohrát, tak jsem to udělal. Bavil jsem se ? Asi ano, protože mam žánr rád, ale vracet se k tomu nebudu. Ctělo to nechat v troubě ještě tak kvartál. Hrál jsem to na Game Passu a jsem za to rád. Já dávám 6/10.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Plucky Squire (2024) / PS5 Pro + Portal / 17 hodin / #dohrano

    Jubilejní desátá platina :-) Devolver má ohromný čich na vyhledávání malých talentovaných studií, kterým pak vydává hry. Takovým studiem je třeba partička All Possible Futures s prvotinou (!) The Plucky Square. Je to čerstvě venku, je to v Plusku a je na to IB challenge - tak proč to nezkusit, řekl jsem si. A dobře jsem udělal!

    Parádní oddechová 2D/3D adventuro-puzzle-plošinovka s několika extrémně zajímavými herími prvky a plná miniher mě chytila na první pohled a pak už mě nepustila až do konce. Já mám tyhle netradičně vyprávěné příběhy prostě rád. Hra mi něčím evokovala TOEM (trochu vizuálem), Beacon Pines (příběh se taky odehrává v knize) a spoustu dalších her, které jsem buďto nehrál :-) a nebo si na ně nemůžu vzpomenout. Plucky Square totiž od prvního okamžiku klame tělem a vlastně je to několik navzájem propojených her v jedné. Zní to složitě (a navíc je to místy trochu meta včetně boření čtvrté zdi), ale je to naprosto geniální.

    Moje dcera mě viděla hrát zrovna v jednom konkrétním okamžiku, aby pak prohlásila: "Tohle je jako Stardew Valley, jen víc kjůt." Měla pravdu, ale vlastně ne :-) A přesně takových míst je ve hře plno. Cute ovšem je a není vůbec těžká, takže by si ji rozhodně mohly zahrát i děti. Ovšem celé je to strašlivě ukecané (resp. upsané, protože kromě vypravěče nikdo nemá hlas) a všechno je pouze v angličtině, některé puzzle jsou na anglických slovech přímo založené. Takže buďto hrát s dětmi a všechno jim překládat (příběh za to stojí, je moc pěkný, ale asi se zapotíte, je toho fakt hodně) a nebo je v tom nechat, zapnout jim Invincibility i One hit kill a nechat je si tam jen tak chodit. Ano, i takováhle (a mnohá další) nastavení přístupnosti hra poskytuje.

    Nechci k tomu nic moc dál říkat, abych někomu nezkazil pár opravdu WOW okamžiků, které hra v průběhu vytahuje jako eso z rukávu za druhým. Tak aspoň pár rad pro lovce trofejí:

    * Hra nabízí Adventure nebo Story mód. Oba jsou obsahově naprosto totožné, jen Story má trochu lehčí fighty. Takže hrajte Adventure, protože je za to trofej.
    * Pokud chcete platinu, tak se snažte odemknout všechny trofeje v prvním průchodu. Hledejte a sbírejte všechno, co uvidíte, snažte se ze všeho něco vytřískat (hint hint), na vhodných místech zkoušejte různé kombinace - čím méně logické, tím lépe.
    * Žádná trofej naní missable, ale pokud se vám něco na první průchod nepovede, čeká vás replay příslušných kapitol. A abych byl upřímný, čím víc hru znovu hrajete, tím víc ztrácí podstatnou část svého kouzla.
    * Pokud bude vaší poslední chybějící trofejí Perfect Fish Grab, tak zejména na konzolích můžete mít trochu problém. Přesně to se mi samozřejmě stalo :-), takže jsem musel vynaleznout taktiku, s jejíž pomocí jsem i tuhle trofej nakonec zdolal bez toho, abych rozkousal ovladač vzteky. Klidně se ozvěte.
    * K úspěšnému nalezení všeho potřebného nepotřebujete žádný návod. Stačí jen pozorně číst a sledovat, co vám hra sděluje. A chovat se tak, jak bývá rozumné. Tzn. když vám například hra naservíruje směrovou ceduli s šipkou, která ukazuje doleva, tak půjdete kam? Správně, rozumíme si :-)
    * Minihry můžete skipovat. Nedělejte to, jsou zábavné :-) A když se vám něco nepovede napoprvé, tak to hned můžete zkusit znovu. V téhle hře nemůže žádná z vašich postav umřít.

    Btw. hra není tak dlouhá jako můj gameplay. Je dlouhá přesně tak akorát. Na jejím konci můžete být za nějakých 10 hodin pokud hrajete poprvé, replay může být výrazně rychlejší (pokud si zapamatujete řešení puzzlů a budete skipovat minihry). Mně to trvalo 12 hodin, protože jsem se flákal :-) Zbývajících pět hodin jsem věnoval právě replayi kapitol a dokonce i rozehrání nové hry, protože to prostě bylo potřeba pro některé trofeje.

    Celkově velká spokojenost a jen víc takovýchhle her v Plusku! Nebo GamePassu, kde ovšem Plucky Squirezatím není...





    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NE7RA: jj jsou tam, ale v nastaveni je polozka "arachnophobia" a tou je vypnes pokud je potreba.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    NAGASAWA: Pavouci included?
    TERZ
    TERZ --- ---
    Ghostwire: Tokyo/35h/#dohrano
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA:

    Empire of the Ants - Release Date Trailer | PS5 Games
    https://youtu.be/yL5mXyAibyE?si=Y7HluIAwrnXlYg0V
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Empire of the Ants / 31 hodin (z toho jsem se 15 hodin kochal) / PS5 / #dohrano

    Na Empire of the Ants jsem se od prvního traileru vážně těšil. Audiovizuálně tahle herní adaptace knižní trilogie Bernarda Werbera vypadala na Unreal 5 enginu naprosto skvěle. Těšil jsem se na strhující exkurzi do světa mravenců, kteří na planetě zemi vytvářejí celé civilizace, které vedou války mezi konkurenčními druhy mravenců, stejně jako ty občanské. Jak to celé dopadlo? Tak trochu polovičatě.

    Vizuál je naprosto strhující a čistě podle mě tenhle titul postavený na Unrealu 5 patří mezi současnou desítku nejlíp vypadajících her. Míra detailu je extrémní. Prostředí vypadá fantasticky a když putujete různými biomy mezi spřátelenými mraveništi, tak jen nevěřícně zíráte, jak krásně je všechno vymodelované, kdy nemáte pocit, že se pohybujete po texturách, ale po objektech, kdy i to zatracené jehličí nepůsobí jako textura, ale jako tisíce na sebe mravenci naskládaných objektů. Stejně tak je skvělé i audio, kdy i průlet čmeláka vůči vaší velikosti působí, jako kdyby nad vámi proletěl Boeing B-52 Stratofortress. Audiovizuál: 10/10

    Jak je to s hratelností a principem celé hry? Vy sami jste v roli mravenčí dělnice číslo 103,683, která dostává od matky královny mise, které se dělí na průzkumné, sběratelské, taktické a strategické. To znamená, že jste věrnou, poslušnou a naprosto loajální součástí celku, která naprosto bez výhrad plní rozkazy pro dobro kolonie. Jednou vás pošle třeba na noční misi, kdy musíte zmapovat nepřátelské území termitů, podruhé zase najít feromony maskované infiltrátory, anebo třeba jen zavraždit několik světlušek, které potom dělnice odtáhnou do hnízda coby potravu. Potom přichází na řadu taktika a strategie.

    Ta je tak trochu založena na principu RTS her typu Total War což znamená, že se ocitnete na lokaci v roli dělnice velitelky, která má k dispozici centrální hnízdo a několik okolních, ve kterých můžete po obsazení zdrojů typu popadaného ovoce, anebo šišek vyrábět řadu bojových jednotek a to od dělníků přes vojáky s obřími kusadly, kteří trhají termity až po jednotky "plivající" kyselinu až po extrémní jednotky typu nosorožíků, šneků, zlatohlávků a další havěti, se kterou pomocí feromonů vytváříte alianci. Co jednotka, to cca několik desítek mravenců, takže na poli můžete ovládat bojové svazy, které vylepšujete tak, jak si to žádá konkrétní mise. Ze začátku jste hozeni rovnýma nohama do akce, kdy na vás hnízdech vyskočí kruhové menu a vy si připadáte mezi všemi těmi feromony, upgrady obrany hnízd a mravenčími kartografy trochu ztraceni, ale po pár hodinách systém prokouknete a stane se z vás ničitel kolonií termitů a agresivních černých mravenců.

    Tyhle bitvy generují skvělé momenty, ale často také hlavní kámen úrazu celé hry - obrovskou frustraci. Autoři se rozhodli pro na jednu stranu logický, ale na druhou stranu často extrémně frustrující prvek. Ve strategických misích nejsou waypointy, anebo možnost uložení. To znamená, že se dostanete do bitvy o nadvládu nad územím, která trvá klidně 30-50 minut a nesmíte to posrat. Když uděláte malou chybu, proklouzne k vám nějaká agresivní jednotka na kterou nemáte zrovna obranu, tak v misi končíte. Stejně tak když zvolíte například u čistě obranných misí, kde na vás útočí vlny nepřátel ze startu špatnou taktiku, tak končíte a to klidně po půl hodině upgradů, přesunů a adrenalinových bitev. Opakovat to je ubíjející. Takových misí není moc, ale pokazit vám to dojem dokáže a nemáte daleko k rage quitu. Abyste našli ideální strategii, tak musíte podobně zakletou misi zopakovat klidně 10x a systémem pokusů a omylů najít správné řešení. Tohle autoři těžce nezvládli a i když chápu jejich záměr vytvořit napínavou strategii, kde nebudete ukládat a nahrávat pozice po každém správném kroku jako šílení, tak tohle mohli vybalancovat. Výsledek je v tomhle ohledu poměrně dost schizofrenní. Strategická část: 6/10

    Včera jsem si na tenhle nešťastnej aspekt postěžoval vedle v Playstation auditku a jak tak koukám na reddit a youtube, nejsem sám. Z toho důvodu jsem hru nedoporučoval, ale když jsem se přes tyhle problematické mise dneska po vychladnutí dostal, tak Empire of the Ants opatrně doporučím s tím, že originalita prostředí a "vcítění" se do mikrosvěta převažuje nad zápory. Pokud by tihle mravenci zůstali ve studiu ještě o rok/dva déle, přidala by se encyklopedie s 3D modely, podrobnější informace o hmyzu, propracovala by se kampaň, tak to mohla být naprosto fantastická záležitost. Takhle je to jenom úžasná platforma, která zůstává z poloviny nevyužitá.

    6.5/10

    GEE
    GEE --- ---
    TRAGED: je ke konci, kdyz potrebujes proklickovat mezi tema litajicima robotkama preprogramovanejma na obranu. Sekce na par minut, ale fakt blbe zmaknuta - vision cones jsou obrovsky a dosahujou dokonce do save pointu (takze po reloadu musis couvat ze dveri)

    Mozna se to specificky zase jen blbe hralo na maly masince, ale frustrujici mi to prislo neskutecne
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    NAGASAWA: Bavi - jsem to prave mel rozehrany nekdy v minulosti. Ted jsem to zase koupil v bundlu s tou 4 a velmi rychle jsem se do toho opet ponoril. Je to super oddychovka.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GEE: Vubec si tam stealth nevybavuju... Jedine co me fakt stvalo bylo prepojovani elektriky na orbite v beztiznem stavu.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Dragon Age The Veilguard / XSX / 69 hodín / #dohrano

    Dobré to bolo. Začiatok je trochu slabší, ale inak je to lepší Dragon Age než Inquisition, aj to má zaujímavejší príbeh, aj to ide hlbšie do lore. Mám k tomu nejaké drobné výhrady (95% writingu je úplne v poriadku, ale je tam asi 5%, ktoré sú poslabšie, niektoré zvraty sol videl prichádzať z veľkej diaľky), ale aj tak to je silných 8/10 a viac než dôstojné pokračovanie série.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NE7RA: A baví? Po jedničce a čtyřce mě dost mrzí, že to nedostalo facelift a celá ta série je v podstatě kaput a přitom by to mohla být na novějším engine další vlajková loď Segy.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NE7RA: Já to hrál ještě na PS3, byla to pecka od začátku do konce. Bohužel Valkyria Chronicles 4 me už moc nechytla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam