ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON / PC / 45 hodin / #dohranoPerfektní akce ze starý školy, až je mi líto, že nám PCčkářům hodili tuhle perlu až od šestýho dílu. Ten podpis FromSoftu je nezaměnitelnej, od špičkový hratelnosti, přes obtížnost k zešílení až po temnej tón vyprávění příběhu a level design megastaveb, labyrintů datacenter nebo arén z opuštěnejch sídlišť. A i v tak bezútěšným prostředí šrotu a betonu, kde o člověka pohledem nezavadíte, dokážou probudit emoce – často jenom přes vysílačku, ať už mi psychickou podporu dodával můj „anděl strážný“, nebo do uší řvala karikatura mariňáka. V tomhle chválím mimořádně podařenej dabing.
Byť můžou boje působit chaoticky, tak mecha poměrně rychle ukočírujete, jakmile najdete ten správnej build. Hra před vás dřív nebo později hodí bosse, u kterýho budete muset chtě nechtě překopat celej stroj a obměnit arzenál. A byla by škoda, kdyby ne, už kvůli široký nabídce všemožnejch kanónů a raketometů.
Původně jsem chtěl napsat svoje dojmy před plněním všech misí na S-Rank pro případ, kdyby mi zážitek náhodou zhořknul, protože dohrát to třikrát za sebou kvůli alternativním koncům byla hračka ve srovnání s touhle závěrečnou zkouškou. Jak už mi letos Sekiro nedal na výběr, než se naučit bojovat bez možnosti přelevelování, tak Armored Core mě z komfortní zóny definitivně vykopal železnou botou. Stálo to sice 50 hodin navíc, ale nelituju ani jedný, přestože byly chvíle, kdy jsem systém vyhodnocování hlasitě proklínal, že známkuje podle toho, jak se zrovna vyspal. Jednou mu totiž stačí, když dojedete pomlácený do garáže s vystřílenejma zásobníkama, jindy musíte naopak snížit veškerý náklady na minimum a nejlíp ještě napodobit speedrun. Některý úrovně si tak můžou vyžádat klidně desítky pokusů a vy po zdánlivě dokonalým výkonu jen hystericky křičíte na obrazovku, co víc máte udělat pro jedničku s hvězdičkou v podobě známky S. Pak to tam najednou padne a to modrý vysvědčení po úspěšným dokončení mise byste si nejradši přicvakli na ledničku.
P.S. Po CD Projektu ve Varšavě pokračuju v tradici navštěvování legendárních studií, co pozitivním způsobem chytily moji herní duši, a stavil jsem se u bonfiru tokijskýho FromSoftwaru:)