Metroid: Samus Returns / 3DS / 13 hodin / #dohranoJeden z drobnejsich restu minule dekady - koupeno, rozehrano a pak odlozeno z jiz neznamych duvodu, v cca 75% prubehu hry. Takze jsem obnovil save, tri hodiny se do toho "znovunaladil" a pak uz bylo dokonceni titulu jen otazkou casu.
Jde o hru od stejnych autoru, co delali Dread (
dohrano) - MercurySteam je spanelske studio, ktere s podporou Nintenda dostali moznost si sahnout na legendarni znacku a rozhodne to nepokazili. Hra je tak akorat dlouha, akorat komplikovana, akorat tezka (podle mne o dost lehci, nez Dread), ale taky mohli stavet na zakladech puvodni hry z Game Boye (1991), o jehoz remake se jedna.
Faktem je, ze zakladni hra se prilis nelisi od Super Metroida, ba dokonce jsem nenasel zadne extra novinky v ramci serie. Integrace Aeonu jako hlavni a asi jedine zasadni novinky znamena jen to, ze muzeme scanovat mapu, docasne si posilit zbran, zpomalit cas nepratelum a nasadit si extra ochranny stit - v zasade ulehcovaky, ktere si jen hraji na novou mechaniku. Bezni nepratele vydrzi nezvykle hodne zasahu, aby vynikla mechanika counteru v soubojich. Ale jinak je hra od Super Metroida takrka k nerozeznani.
Zakladni formule je ale udelana skvele, bossove jsou paradne tuzi a citelni zaroven, tajne schovky nejsou jenom o pouhem odpaleni steny - clovek musi premyslet, dumat, zkoumat a hlavne zkouset, nez prijde na spravny postup a vybrousi svuj vlastni skill. A to ve hrach nalezam zdaleka nejradeji.
O to vice vynikne faktor remaku - ono to je ve skutecnosti naprosto dechberouci, kdyz si clovek uvedomi, ze jde o remake z osmibitoveho systemu (viz. Fire Emblem Shadows of Valentia (
taky dohrano) jako remake z NESu pro zmenu)! Najednou mi zustava rozum stat, jak nekdo dokazal narvat do te malicke cartrdige takto velky opus!
O to vice samozrejme nyni touzim ozkouset si original - letmy pohled na Youtube sice neco napovida - ale tohle proste CHCI zazit na cernobilem displayi, neda se svitit!
Verzi pro 3DS samozrejme vrele doporucuji, jako v podstate kazdy dil sagy.