• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    LEFTY: Viď? Taky si říkám. Zkusím buď ty nový Cities Skylines, nebo mrknu, co je za updaty ve Stormworks.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    SALVATOR: asi bych to prolozil nějakou jednihubkou jiného žánru, než bych vletel do dalšího velkého openworldu
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Indiana Jones and the Great Circle / XSX / 37h / #dohrano

    Veľká paráda, za mňa 9.5/10 a celkom určite moja GOTY s istým náskokom. Urobil som väčšinu contentu, všetky fieldworky a mysteries, zberateľským questom na post credits scénu som sa nezaťažoval. Takto nejak by mali vyzerať "veľké" single player hry.

    RUI
    RUI --- ---
    DAVESADE: Tohle mě zahřálo u srdce - sám jsem si před několika dny s velkým nadšením zahrál Gabriel Knight 2, což tenkrát v polovině devadesátek pro mě jako jedenáctiletého kluka bylo úplně nereálné (nedokážu pochopit, jak mohlo někoho napadnout vydat takovou hru bez jakýchkoli titulků, na prodejní výsledky to muselo mít zákonitě dopad). Gabriel Knight 3 jsem v roce 1999 hrál, ale jednoznačně jsem klouzal po povrchu, takže teď se na GK3 znovu chystám a věřím, že to bude úplně jiný zážitek.

    Všechny tři hry jsou krásný příklad postmoderního díla, které si člověk užije tím víc, čím lépe je obeznámený s historií a klasickým uměním. Já během hraní GK2 strávil ještě několik hodin bokem u Wagnera a dějin Bavorska před sjednocením Německa, a teď v přípravě na GK3 poslouchám historický podcast, který rozebírá tu stotřicetiletou historii konspirace okolo Rennes-le-Chateau, Kristovy pokrevní linie a řádu Templářů/Katarů. A je prima si uvědomit, že ze stejného místa čerpá další skvělá hra Broken Sword (a téma samozřejmě nejúspěšněji vytěžil Dan Brown).

    Je vážně škoda, že čtvrtá hra nikdy nevznikla, obzvlášť když Jane Jensen má údajně scénář vymyšlený. Activision patrně nechtěji se značkou pokračovat, ale zároveň ani nechtěli poskytnout práva a remake GK1 před několika lety je asi maximum, kterého se dočkáme.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: No uvidíme. Chvíli to potrvá, než zase budu mít čas k něčemu zasednout, takže čas na rozmyšlení je.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: CP2077, to je jasný :-)
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Stray/15 hodin/#dohrano

    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Kingdom Come: Deliverance / PC / 245h / #dohrano

    Tak mám taky hotovo. Jako nezdá se mi ten čas, nevim, jestli sem to zas nenechal běžet na pozadí. In-game statistiky tvrděj, že na herní čas je to 82 dnů.
    Jinak asi nemám, co bych dodal a co by neřek už ERRTU. Jen musim říct, že ten konec mi při tomhle průchodu už nepřišel tolik antiklimatickej, jako při prvním, i když je tam znát, že to má mít pokračovaní. A sem moc rád, že ho to mít bude. Tak, te´d co jen dalšího? Váhám mezi Cyberpunk 2077, STALKER 2 a Cities Skylines 2...

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Gabriel Knight 3 / PC / 13 hodin / #dohrano

    Neda se nic delat - i pres veskerou opravnenou kritiku, tohle je moje nejoblibenejsi detektivni adventura vsech dob! Mam rad vsechny tri dily, pokazde z trochu jinyc duvodu, mam rad Lauru Bow, mam rad Maupiti Island, ale Gabriel Knight (3) je podle mne nejdotazenejsim titulem sveho zanru. Hra fantasticky spatne zestarla za ty roky - grafika je perfektni ukazka midgenu, ale namluveni a "sound design" porad obstoji i po tech letech, nemohu si stezovat. Cely pribeh ma skoro odlehceny zacatek, ale zhoustne to a na konci cloveku zustava rozum stat, jak daleko si Jane Jensen dovolila zajit. Ovladani v 3D svete je porad dechberouci, adventurni cast zabavna a vtipna...

    No ale medajli si hra odnasi zejmena za puzzle "Le Serpent Rouge", coz je serie extremne zapeklitych sifer, na jejichz rozlousknuti je potreba celeho parmena a to se schopnosti myslet, jako konspiracni analytik - coz neni malo! Uplny konec hry je malicko lamozni a cloveku zustane ta pachut, ze by to chtelo nejmene jeste jeden plnotucny pribeh Gabriela - ta serie ma naslapnuto na mnohem vic, nez jen tri hry - ale trh si zada jinak, takze smolik.

    Pro archivacni a dokumentacni ucely jsem cely pruchod hrou streamoval a ukladal - jelikoz si pamatuji cca 50% z meho prveho hrani, je to plne zkoumani a hledani a experimentovani... nuda na koukani, ale zabava na hrani. Vrele doporucuji, ale nevim vlastne komu - dneska jsou tyhle oldschool adventury prakticky nehratelne a nemit tu zkusenost z roku 1999, tak to ani ja dneska nedam s klidnym srdcem. Takhle to byla nostalgicka parba a za to jsem rad!

    Gabriel Knight 3 - part 01
    https://www.youtube.com/watch?v=oKzXmtOwrIs&list=PLLkqoegvtaAfdk2SpI35Z7aTB5TR5P8pH&ab_channel=DavidKubec
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    FRIZER: Tyjo, ten já si vždycky užiju, ta změna tempa a náhlý omezení prostředků, kdy ze začátku nemáš ani blbej paklíč, mi přijde super. Noční klášter má navíc super atmosféru.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    ERRTU: Klaster je peklo, uz nikdy vic...luk a strecha to jisti.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    LEFTY: tak to ja narazel na naprosty opak, pred nejakym patchem se mi po fast travelu asi pul minuty neloadovala tela takze kolem me dost hororove litaly samotne hlavy :D jinak teda musim rict ze na zadne quest-breaking bugy jsem krom klastera nenarazil, ani ptackova milostna dobrodruzstvi se mi nezkratila jak spousta lidi nadava na forech. jen ten mec kralovny ze sabyjsem nedorazil, nekde z kraje jsem si zablokoval skalickyho ktery ho mel a fakt jsem nemel takovej zajem abych se vracel o osmdesat hodin zpatky.
    jo zminim jeste klasicky neduh hernich ekonomik. absolutni exploit pres vybaveni porazenych. v tomhle se mi libi novej stalker 2. tam od vas ty stokrat prostrilene a granaty omlacene trofeje nikdo nekoupi dokud je neopravite a oprava samotna stoji vic nez kolik ziskate z vykupu pristine kalacha. krok spravnym smerem.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    ERRTU: Já po několika hodinách hraní ty titulky vypnul. Taky mě to hrozně mátlo. Pak jsem si ale uvědomil, za na českej film taky nečumim s českýma titulkama. Od ty chvilky to byla pohoda :)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    ERRTU: Heh, já zrovna sháním zásoby na obléhání Talmberka :)
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    ERRTU: jako v tom mám zatím 16h, a je to teda tough love, ale baví mě to. Henryho a jeho vrteni prstem jsem si okamžitě oblíbil.
    A tady dávám zatím nejrozromilejsi bug, kdy si pan Racek ještě netrpělivě podupaval nozkou.

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Kingdom Come: Deliverance / 170h / PC / #dohrano

    v kdc mám reálně skoro 300 hodin, rozehrál jsem to když to vyšlo, následně odložil a po vydání všech dlc to rozehrál znova. pojďme do toho rovnou: jedna z nejlepších her a vůbec nejlepší akční rpg co tato zem kdy vytvořila. zářící supernova, hvězda kterou si okamžitě sázím do souhvězdí her, které si ob dva tři roky zahraju znova. milník plně rovný vietcongu, mafii, flashpointu, original waru, skledalu... klečím pokorný a prosím v slzách hru aby ještě neskončila. je to hra u které jsem si po čtyřech hodinách uvědomovával, že mi na stole prosychá robalené brko, bolí mě záda a asi se pomočim!

    wow! mapa vyzobaná, všechny questy splněné krom... jako těm nejvetším sviním rytíř dobra jindra prostě pomáhat nebude! :) z přibyslavic je dubaj posazaví kde na stromech rostou jitrnice a v řece teče kňour dvanáctka, zlatem dláždíme ulice páč do truhel už se to nevejde, ti dva smradi tam bobrujou stromy jak zjednaní, sousedské spory rozřešené, blahobyt. banda bastardu nakonec dostála svému slovu, nějaka ta sousedka, šlechtična i pradlena ložem taky proběhla, jsem nesečtělejší kovář v okolí, kam vlezu tam oblíben a truhlice puká sbírkou vzacných brnění a zbraní. a na východ slunce po boku bachuty budu vzpomítat do konce života :D prostě tohle byl kurva zážitek a i když mě mrzí, že hotovo, tak na druhou stranu, dvojka za rohem žejo.

    na rovinu, ja miluju hry jako fallout:nw nebo staré elder scrolly kde platí "děláš to? zlepšuješ se v tom!", žádné "hrc, level+, rozházej si skilly!". v tomhle směru jsem si doslova v kdc liboval. navíc jsem zlodějský plíživý typ který se nerozpakuje vypáčit nejkou tu truhlu či udrobit jedu do guláše nepřítele. nepamatuju že bych se v nějaké hře tak často převlékal, do města zásadně ve varkoči skalice! jsem přeci patriot. na loupežnou nebo vražednou výpravu nalehko, nic co by rachtalo, všechno černé. hrozně se mi líbilo jak lidé reagují na to jestli jste vyšňořený nebo v hadrech, umytý, od krve, potrhaný, jak mě stráže jebali že tady se v noci bez louče nochodí... nepamatuju si že bych v pc hře kdy sám jel takový roleplay jako tady, držel se charakteru postavy. btw v žádné jiné hře mě tak nebavila alchymie, lov, broušení meče, čtení, prostě ty vedlejší aktivity jsou neskutečně promakané a naprosto geniálně drží atmosféru. alchymii zdůrazním ještě jednou, protože u křivulí jsem se fakt nastál požehnaně a ani chvilku se nenudil.

    gró hry, tedy soubojový systém. co člověk to názor. můj je, že odemykání komb je fajn, ačkoliv v realné hře se ty čtyřkrokové nedají udělat. buď stojíte proti někomu oplechovanému a pokročilejšímu který těch pár ran snese, ale zas vám po druhém třetím úderu komba paríruje, takže smůla, nebo je to vandrák v hadrech který jde stejně po druhém úderu k zemi. nejvíc jsem jich užil v turnajích, jinak moc ne. dál, souboje celkem fungují při boji já vs jeden až tři nepřátelé. pokud jich je víc, stane se ze souboje lidový tanec kdy všichni víříme kolem sebe a snažíme se nepustit nikoho do zad. skupinové souboje zas vetšinou skončí tak, že dvě řady vojáku stojí proti sobě, jedou osobní souboje jako samurajové a vám nic moc nebrání je oběhnout a zezadu ukousat. v tomhle vyzdvihuju závěrečnou bitvvu band of bastard, tam to byl úchvatný free to all s náhodně se generujícíma a rozpadajícíma skupinama bojujících a finální útok na talemberk. u obléhání btw se mi moc líbilo jak jednou za patnáct minut se okolím rozlehla rána a všichni naši v doslechu zajásali že další šutr z trebuchetu našel svůj cíl :) atmosféra hry je prostě absolutně ultimátní. plus hra je jedna obrovská pohlednice a nazvučení všeho toho šustění kroužkovky a cinkání ostruh je prostě dechberoucí.

    a budu si remcat! na to že hra je už zjevně finál tak ta kondice je všechno jen ne bezchybná. problikávající kouře, náhodně se odspawnující npc, nějaká duševní choroba zabraňujícím lidem chodit po kamených schodech (tyvole rychtáře jsem párkrát vzteky zabil a loadoval když nebyl sto vylézt ze šatlavy), když nějaké npc chce otevřít dveře, najednou je nemůžete otevřít vy, i když je npc kilák daleko, prostě rezervace, nasrat.
    a zásadní výhrada: ten český dabing je ve spoustě věcí super. pro mě jako čecha to najednou byly čechy. kvitoval jsem, že jazyk je jadrný a mluva jak se patří sprostá. ale rozpor mezi titulky a slovem byl občas dost matoucí. já chápu že to jazykově a stylově z originálních titulkú asi občas nesedlo do huby, ale to byl kurva takovej problém ty cz subs upravit? a v epilogu se tu už úplně urvalo a měl jsem tam text k naprosto jine cut-scéně. největší peklo bylo vyšetřování jako novic v klášteře, dozorci mě odmítali vidět na motlitbách a v práci, questové postavy se mi točili ve dvečích, klášter bylo doupě satanovo.

    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Black Mesa / 27h / Steam Deck / #dohrano
    Důstojný remake klasiky žánru v moderní grafice a formátu vytvořený s úctou k originálu. Mnoho věcí vylepšuje a obohacuje, takže to není jen tupá kopie s lepší grafikou.
    Najde se i pár míst kde jsem měl zásek a musel jsem googlit jak dál, ale bylo to minimum.
    Od Xenu dál je to opravdu lahůdka. Rozdíl oproti HL1 je opravdu neskutečný a nečekal jsem, že to bude tak dobré. Výborný je i soundtrack, který v klíčových momentech začne hrát.
    Když uvedli podporu gamepadu, tak jsem to hned zkoušel, ale bez gyra to není ono. Když jsem si pak pořídil Steam Deck, tak jsem většinu hry odehrál na něm. Části kde je více vojáků nebo headcrabů na decku nejsou ideální (joystick není myš a CSko bych na tom nehrál).
    Na default trochu na decku blbnuly světla, ale přepnutím na experimental se to spravilo.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Path of Exile 2 / 33 hodin / PC / #dohrano

    Vim ze je to troufale u takoveho typu hry napsat ze jsem ji dohral. Vzhledem k early accessu a polovicce povolani i dovedností či zbraní je to na pováženou.
    Nicméně jsem dohrál příběh a hra mne hodila do ng+, tak to s dovolenim shrnu.
    Krása, přátelé krása. Nevěřil jsem, že najdu ještě někdy ještě akční rpg hack´n´slash stylu a budu se tesit na kazde jeji zapnuti.
    Po fiasku s Diablem IV, kdy jsem se na něj těšil jak malej a po dohrání příběhu, z něhož si vybavim tak možná pěkný Tree of souls a obrovského hada, jsem tady v každé mapě plesal.
    Tyhle hry jsou v základu dělané tak, aby vás protáli různými biomy od lesů,. bažin, přes pouště, do nějakého bubáckého podsvětí nebo tak něco.
    Tady je to taky, ale přemýšleli nad každou mapou, aby byla trochu jiná a s něčím co tu ještě nebylo.
    Ve hře je ultimátní nový prvek a to monost používání WSAD k pohybu a mezerniku na taktický dodge roll. Z klasického žánru se nám tak stává dost možná roguelite záležitost.
    Poškození jsou znát. Se svým válečníkem jsem rozdával co jsem mohl. Boj odsýpal krásně. Na druhou stranu jsem nebyl nesmrtelný. Kde co jsem ustál ale chvíle nepozornosti mne poslala na respawn i tak.
    Velký tahák kromě krásných map je lovení vedlejších bossů. Ty hlavní potkat musíte, ale vedlejší vám za ulovení dají často nějaký permanentní buff postavy.
    V současném stavu mi hra vyhovovala. Nejsem profi hrač PoE abych mohl říct, zda je potřeba nějaká abilita nerfnout nebo boostnout. Dropy padaly pěkně, za ten průchod jsem našel asi 7 legendárních věcí.
    Systém skillů je zajímavý, odemknete si hlavní na daném levelu musíte na něj mít staty které si vylepšujete v obrovském stromu dovedností. Dá se v něm dojet k opravdovým šílenostem, které postavu komplet změní. Co je super a vracíme se tím ke kořenům, že klasicky můžete používat cokoliv, na co máte staty.
    Ted už jen bodově nějaké +/-.

    + krásná hra, úroveň detailů byla na občasné zastavení a kochání
    + běží i v současném stavu dobře (občas mi zlobil ping, ale to neberu za hw problém)
    + roguelite pojetí
    + malé osady, kde z teleportu jste raz dva u vendora a truhly
    + nápadité prostředí i nepřátelé

    - některé mapy podle mě zbytečně velké
    - ubral bych na brutalitě. Zejména v posledních částech jsem byl docela zhnusen aranžmá místností. Hra koneckonců nemá 18+ jen tak pro nic za nic. Výběr postavy je formou trestanců na šibenici, kde právě váš vybraný jako jediný přežije a ostatní před vámi oběsí...

    Celkově držím hře palce a rád se k ní vrátím. Ted si dám pauzu.
    Koupeno na Steamu za nějakých 28eur. Někdy později to bude free2play. Mě to bylo tak nějak jedno, protože hrát chci ted a za tu cenu dostanete i 300 ingame mincí, co mají +- takovou cenu, jaká stála hru. Můžete tak v podstate nakoupit něco důležitého co vám hru usnandní - třeba tabulky do inventáře, tabulku pro měny, aukci atp..
    Za me velice příjemné překvapení a doporučuji zahrát

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Polda / 3 hodiny / #dohrano

    ježíš, to bylo úchvatný retro. poldu jsem hrál v časech disket a navíc jsem tenkrát asi dvakrát ztroskotal na bugu kdy se mi zasekl postup i když jsem šel s návodem ze score nebo odkud...
    takže je fakt, že jsem si na spoustu věcí vzpoměl. ale přiznám, že jsem do návodu jednou musel kouknout, neb hra pochází z časů, kdy hráči nebyli fňukny a vývojáři se nerozpakovali je šikanovat zákeřnostma jako "této postavy se musíš zeptat osmkrát, při třetím dotazu mít klobouk a poslední položit a květnovém úplňku v realném čase." a zavalení vašeho inventáře předměty, které nikdy na nic nepoužijete.
    jenže! narozdíl od ostatních adventur tu... hlušinu absolutně geniálně a stále zábavně vyplňuje naprosto nejlepší herní dabing ever. bál jsem se že mi budou hlášky připadat trapné, nebudu pokrytec, v jistém věku bejval i ten pivrnec bžunda žejo. ale vše je v pořádku, bavil jsem se výborně. prodavač ve zverimexu mě naprosto sundaval.
    a co fakt výrazně pomohlo, je možnost mezerníkem zvýraznit nejen aktivní mista na dané scéně, ale i v inventáři věci které jdou v te scéně použit. mega-helpfull. nevím jestli bych na to měl jinak dneska tu trpělivost...
    no za ty tři ečka teď přes vánoce je to snad vlastenecká povinnost. KOTLEKTY NA HRÁŠKU??

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    TOOMIX: Warpoval sem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam