• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Final Fantasy VII: Remake / 51 hodin / OG PS5 / #dohrano

    Moje vůbec první setkání s Final Fantasy proběhlo poměrně nedávno a byla to nešťastná XVI, která vypadala sice na první pohled skvěle, ale celkovej dojem zabila příšerně napsanými questy a ne zrovna dvakrát sympatickou hlavni postavou. Do sedmičky, která se mi povalovala už pěkných pár let v PS jsem tím pádem nastoupil s pořádnou dávkou skepse a bez očekávání v podstatě akorát s tím, že jsem chtěl zjistit co je na téhle sérii tak kultovního, proč Remake a momentálně i Rebirth sbírá tolik nominací a cen a jak vypadá současná japonská produkce na steroidech.

    Kromě toho jsem si vzpomněl na moment, kdy jsem byl přesně před dvaceti lety v kině na CGI snímku Final Fantasy VII: Advent Children a kdy jsem si říkal jaká by byla paráda, kdyby takhle třeba jednou vypadaly hry.

    Nebudu zdržovat a napíšu rovnou, že hra v pohybu a v cutscénách vypadá líp, než tehdejší CGI a nejenom díky tomu se mě celou dobu držel lehkej úsměv spojenej se satisfakcí. Kromě grafiky v Remake fungovaly víceméně i všechny ostatní elementy. Dechberoucí hudební podkres od Nobuo Uematsu zmiňovat nemusím. Sice mi ohledně vyprávění víc vyhovuje Yakuza série, která toho má s FF blízkého víc, než by se mohlo na první pohled zdát a kde čtyřicátníci řeší problémy čtyřicátníků v reálném světě, ale i tak mě tahle parta ekoteroristů a žoldáků tak nějak vzala za srdce.

    Za mínus považuju pár otravných fetch questů a kameru, která si během frenetických soubojů sem tam postavila hlavu a bosse jsem musel chvíli hledat. Kromě toho jsou v poslední třetině bossfighty celkem nečekaně brutálně těžký a neustálý léčení party a šachování s materiemi mi nabouralo flow, tak jsem snad poprvé přepínal na easy, protože jsem během svátků neměl dalších dvacet hodin k dobru.

    9/10 a už se těším jak tam příště pošlu Intergrade a Rebirth

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Spec Ops: The Line / PS3 / 10 hodin / #dohrano

    Ach jo, tohle je hrich, ktery mne bude tizit dlouho. Kdyz hra vysla, tak jsem ji rozehral, ale zcela odsoudil na zaklade prvnich misi, ze jde jenom o tupou strilecku s vojackama, jakych jsme videli nespocet. Pak se objevily recenze a desne chvaleni, ze jde o psychologicky snimek plnou vazne tematiky... tak jsem se usklibl, ze mozna nekdy dam hre druhou sanci.

    Pritom je to presne ta hra, kterou nechci mit rad. Takze jsem se k ni posadil s krajnim odporem a behem 2024 ji pomalicku dohraval... a... nebavila mne. Ani trochu. Nezaujala mne naprosto nicim.

    Kdyz jsem se dozvedel, ze hra ma 15 kapitol a ja uz byl v osme, rozhodl jsem se ji dorazit na jeden zatah, at to mam z krku - nastavil jsem si nejnizsi obtiznost a dojel jsem to, abych mohl rikat, ze to mam dohrane... a kdo vi, treba mne to necim zaujme.

    Popravde - ano, par veci mne tam skutecne zaujalo a vlastne se mi hra chvilemi i zamlouvala, ze tam jsou dobre napady ohledne vypraveni pribehu, celkem asi tri moralni dilemata za celou hru jsou opravdu zajimava a nektere obrazy jsou skutecne desive, az k zamysleni - a navrch jsem si vyzkousel vsechny 4 mozne konce hry. Mozna jsem jen prilis otupely soucasnou valkou na Ukrajine, ale i pres techto nekolik svetlych chvil jsem neshledal shodu v tom, z ceho jsou jinak hraci / novinari tak nadseni - evidentne nejsem cilovka. Takze jo, nakonec si hru budu pamatovat, ale trochu se za to stydim...

    Na zaver jeste doreknu, ze hra na Playstation 3 vypada a hybe se naprosto hrozive, nechapu, jak to mohlo projit pres QA. Poprve jsem to hral kdysi davno na PC a prislo mi to graficky prijatelne, tedka na PS3 je to strasne - ale to je uz osud Unreal Engine 3 na teto konzoli.

    _
    TOFI
    TOFI --- ---
    Indiana Jones and the Great Circle / XSX / 32h / #dohrano

    Skvela hra, ted se jeste vratim zpatky, abych dodelal veci ktere jsem v prubehu hry minul, stale skvela zabava

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Indiana Jones and The Great Circle \ PC RTX3090 \ 26 hodin \ #dohrano

    Takový kdyby byly poslední dva filmy, tak jich máme pět a ne jenom tři. Zas tak moc jsem letos nehrál, ale pro mě jasná pecka roku. Neudělal jsem všechny vedlejší questy, ale i tak jsem to tam celkem prolezl. Jako jednu z mála výtek bych asi uvedl malé množství fast travel míst a nutnost hodně chodit. Atmoška nicméně super, příběh filmovej a množství detailů je parádní. Víc takovejch single player her!

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Close to the Sun/GPU/5h/#dohrano
    Tak jsem bez Gamepassu vydrzel jen asi rok, nadelil jsem si ho pod stromecek na celou zimu. Zaujalo me, ze na Novy rok GP opusti tahle hra, kde vystupuje Nikola Tesla. Ja jsem neco jako odbornik na Teslu, tak jsem do toho sel.
    Z pohledu historie, a to jak osobnosti Tesly, tak techniky, je vsechno spatne. Neuspeje to ani jako pokus o alternativni historii. Tesla se vybec nechova jako autista, jeho narcistni stranka je naopak ve hre az prilis zduraznena. Hra se ma odehravat na konci 19. stoleti, ale jsou tam Teslovy patenty z doby po prvni svetove. Tesla ve hre sefuje firme Wardenclyffe, ale pritom konstrukce projektu Wardenclyffe taky zacala az nekdy 1903.
    Je to celkem prumerna hororova adventura s estetikou steampunku a art deco. Dalo by se rict trochu Bioshock bez strileni.
    Obrazek jsem vybral pro dokresleni atmosfery, hezky, ale je ze treti kapitoly, ne z konce.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    DAVESADE: ja som kedysi pôvodnú skoro dohral, v čom je Zodiac o toľko lepšia?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    BELIEVER: jednak gratulace a druhak: ff12 opravdu chces, ale zodiac verzi. Puvodni je na hranici hrazelnosti.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Metroid Prime / Retroid Pocket 5 / 18:35h /#dohrano
    Nakonec jsem na novém handheldu jako prvního dal Metroid Prime. Je to samozřejmě skvělý, hratelnost naprosto perfektní i když toho backtrackovaní bylo trochu moc. Příběh velmi strohý. Finální souboj s Metroidem epický.

    Zásadně mi hru usnadnila funkce save state v emulátoru, kterou jsem nestydatě využíval, co to šlo.

    FFXII jsem rozehrál taky, ale nejsem fanda toho soubojového systému, tak uvidím, jestli u toho vydržím...

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Deus Ex Human Revolution / XSX / 27h / #dohrano

    Nebol to samozrejme prvý playthrough, ale aj po 13 rokoch je to dobrá hra. Tak a teraz na Mankind Divided.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    KAOZZ: Btw Crew vydalo fajn mangu

    V horách šílenství H. P. Lovecrafta 1 — CREW
    https://www.obchod.crew.cz/detail/komiks-861258-v-horach-silenstvi-h-p-lovecrafta-1
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Call of Cthulhu - Shadow of the Comet / GoG / 7 hodin / #dohrano

    Okolo letošního Halloweenu jsemv rámci navození té správné atmosféry přečetl komplet sebrané spisy H.P.Lovecrafta a po zaklapnutí poslední knížky jsem si řekl, že jestli si Shadow of the Comet nezahraju teď, tak už asi nikdy. Takže jsem se do toho směle pustil. Jedná se o opravdu starou adventuru (dokonce i s občasnými akčními escape sekvencemi), takže ovládání fakt bolí, hlavní hrdina umírá jak na běžícím pásu, logika má půlku hry dovolenou a i když máte Lovecraftovy povídky čerstvě v malíku, pořád na spoustě míst tápete, co vlastně dělat dál. Přiznávám, že na to konto jsem parkrát nakouknul do návodu a když jsem to udělal, tak se mi ulevilo, místo abych se styděl. Nedovedu si představit hrát tuhle hru bez jakékoliv znalosti předlohy. Příběh celkem citlivě navazuje na povídku Stín nad Innsmouthem a jeho realizace v rámci dobových technických možností určitě neurazí. Každopádně jsem rád, že to mám za sebou a tuhle hru v současnosti doporučuju jen skutečným fanouškům Lovecrafta a zároveň retro adventur, kteří stejně jako já potřebují odmáznout nějaké ty resty z mládí.

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Gibbon: Beyond The Trees/8 hodin/#dohrano

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Sea of Stars / XSX / ~40h / #dohrano

    Dobré to bolo. "JRPG" z Québecu ma teda oslovilo o dosť viac, než drvivá väčšina JRPG z J za posledné desaťročie.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: Každopádně jsem si to drobet osvěžil a ten hlavní konec ještě nemáš :) víc nebudu spoilovat.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: Hele jak teď koumam jestli si to správně pamatuji, tak jsem zjistil, že si pamatuju prd. Jenom vím, že jsem měl u některého konce opravdu pocit, jako že to je ono tohle rozuzlení je finální. S tím že dal jsem už nepokracoval protože ty ostatní konce už byly spíš pro ajch huntery. Zaboha si ale nemůžu vzpomenout kterej konec to byl 😂 asi si to budu muset zahrát znovu :D
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Hoši hoši, vy mě děsíte...
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: 38x
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA: Faaaaaaaaakt se to už táhne :-) Aniž byste mi někdo něco výrazného vyspoiloval, tak mohl bych prosím vědět, kolikrát to ještě budu muset "dohrát"? :-D Nechci si to googlit, to bych se určitě dozvěděl něco, co zatím nechci...

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Deponia (2012) / Steam Deck + PC / 9 hodin / #dohrano

    To jsem si zase dal! Ten NieR se děsně táhne :-), takže ho musím něčím prokládat. Volba padla na tuhle původem německou point & click adventuru, kterou jsem kdysi dostal ke Score 280 (ano, i na tohle mám evidenci...). A samozřejmě - Infinite Backlog má challenge na dohrání do konce roku, tak jsem to chtěl stihnout. Nic víc extra k tomu říct asi nemůžu: je to pěkně nakreslené, slušně ozvučené, dialogy jsou břitké, vtípky povedené, zápletka celkem zajímavá a obtížnost tak akorát. Slušně jsem se bavil a hlavní hrdina v podobě věčného losera mi byl sympatický.

    Má to ještě několik dalších dílů, které bych si možná někdy zahrál, ale odradil mě nepěkný technický stav tohohle prvního dílu. Hra sice nepadá a je hratelná i na Steam Decku, nicméně nakonec jsem přece jen přesedlal na PC (myš je myš, pro tyhle starší point & click tituly nemá SD úplně ideální ovládací prvky), ale jinak je i po těch letech dost nepříjemně zabugovaná. Neustále se mi přepínala z fillscreen módu do windowed, mizel prvek pro otevírání inventáře, některé trofeje se netrignuly (to by nevadilo, ale neodemknul se kvůli tomu přístup do další části hry) a bylo potřeba načíst starší save... Při jednom nefunkčním puzzle dokonce bylo potřeba hexa editorem příslušný save opravit! To už jsem teda dlouho nemusel dělat :-)

    Tvůrce hry Daedalic Entertainment na ni už mnoho let nesahá a problémy místo toho řeší svérázným způsobem. Na svém webu oficiálně poskytuje ke stažení balíky uložených pozic po jednotlivých kapitolách hry! Takže pokud se vám někde něco nedaří, prostě si jen nahráním pozice poskočíte dál. To mi přišlo potupné a tak jsem se hrou prokousal svépomocí, i když to místy bylo fakt se skřípěním zubů. Ale nelituju, dobrých adventur není nikdy dost.





    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Doom / SNES / 4 hodiny / #dohrano

    V roce 1995 jsem mel doma Didaktik Gama, Amigu 1200 bez turbokarty a strasnou, ale STRASNOU touhu hrat Dooma. Resilo se to tak, ze jsem zustaval dlouho po vyucovacich hodinach ve skole, kde nas nechaval tolerantni ucitel informatiky hrat po vyucovani, prespavanim u movitejsich kamaradu a sousedu, kteri disponovali alespon 386DX a hlavne teda fantazirovanim o tom, jak bych Dooma hral doma, kdybych nemel omezeni hardwaroveho razu. Kdybych mel tenkrat SNES a dostal do paratu prave tuto verzi, zcela jiste bych u ni probdel mnoho noci (coz se mi ostatne stalo asi o rok pozdeji, kdy mi kamarad venoval vyrazenou a vykuchanou 486/66 s 8 MB RAM (bez zvukovky) z kancelare jeho rodicu). Rad bych ale slozil prave teto 16bit verzi Dooma hlubokou poklonu.

    Ano, retrospektivne si muzeme rici, ze integrace SuperFX chipu primo do cartridge se hrou je vlastne podfuk - samotny SNES by Dooma v teto kvalite nemel sanci utahnout. Ale cert to dneska vem - i mezi hrami se SuperFX cipem je Doom na SNESu naprosto dechberouci a zdaleka nejpropracovanejsim 3D enginem (a to se nebojim srovnavat technologii Argonaut Software, kteri udelali kulervoucne vypadajici Star Fox 2, ktery oficialne nikdy nevysel).

    Nejde o demake, chce se cloveku vykricet do sveta. Je to DOOM, krici moje vnitrni ja. Je to SKORO jako na PC, dodava optimisticky skeptik ve mne. Vazne - tech rozdilu je cela rada a nektere jsou na hranici kritikality - no autorum se umne podarilo narvat do hry to, co dela Dooma Doomem - perfektni atmosferu, drtivou vetsinu obsahu a audiovizuality, ktera navzdy zmenila herni svet. Strucne tedy:

    - veskeri nepratele se na vas vzdy divaji rovne, zcela chybi grafika z boku a ze zadu...
    - ... coz je prkotina az na to, ze tim padem nepratele vzdycky strili prvni a v podstate vzdycky se trefi - a hra je tim padem o dost tezsi (ale porad v pohode hratelna)
    - chybi texury podlah a stropu a kupodivu to hre neubira zas tak moc na krase - po chvili jsem si toho prestal vsimat a prislo mi to v pohode
    - brokovnice a vlastne veskere "hit scan" zbrane jsou de facto odstrelovacimi puskami - staci mirit na shluk pixelu na libovolnou vzdalenost a nepratele padaji k zemi v tratolisti krve
    - nepratele jsou naprosto hlusi - i kdyz za rohem vybuchuji rakety, nenapadne se hnout o pid to zkontrolovat
    - nepratele se mezi sebou neumi kosit (ale mohou se vzajemne zranovat)
    - nejde strafovat a rotovat zaroven - obihani nepratel s raketometem v ruce je ponekud komplikovane, ale da se
    - chybi finalni obrazek horici citadely
    - chybi "par" levelu (22 vs 27)
    - nelze nijak sejvovat, clovek to musi cele dojet na jeden zatah (ale hra si pamatuje vybavu postavicky na startu kazdeho levelu, tj. po smrti nemame jen pistoli a 50 naboju, nastesti...)

    A to je vse! Vlastne je hra az sokujicne "feature complete" a to zejmena ve srovnani s verzi na Jaguara, ktera se stala vzorem pro ostatni konzole, vcetne GBA, na kterem jsem hru nedavno rovnez dohral. Tim chci rici, ze ve hre je i Kyberdemon a Masterpavouk, coz nechapu, proc v jinych verzich neni. A navic je v teto verzi hry i hudba, ktera je nesmirne podobna MIDI originalu - je to naslapnuty a SNES to cele hraje skutecne skvostne.

    V kontextu roku 1995 je vlastne uspech, ze ma hra v prumeru 10 fps - na 386, kde sem Dooma hral uplne poprve, nebyla o moc rychlejsi. Rozliseni 216x144 nezni na prvni pohled uplne marne, v praxi jde ale o 2x1 pixelizaci (zname z Amigy...), cili v realu se pocita jen 108x144 - ano, je to na pohled strasnej zmatek (ty chybejici textury podlah a stropu vlastne pridavaji na citelnosti hry samotne), ale na velke (CRT) televizi to vazne v pohybu nevypada spatne - urcite to nepusobi, jako Wolf 3D, ale jako Doom, coz je uctyhodny vykon. Asi nejhorsi vlastnosti hry je silene zpozdeni ovladani - veskere inputy na ovladaci maji cca 0.5 sekundy zpozdeni, ale i na to jsem si rychle zvykl a proste jsem predvidal budoucnost o pul sekundy dopredu... hele dohral jsem to vlastne cele s prstem v nose na normalni Hurt Me Plenty obtiznost.

    Pritom neslo o pouhou svalovou pamet - jak jsem naznacil - nepratele se na nas vzdy divaji celem a strileji mnohem drive, nez jsem zvykly z PC. Tam, kde bych za normalnich okolnosti jenom prospeedrunoval chodbou, jsem se zastavoval a poctive cistil vsechny chodby - nepratele jsou desne nevypocitatelni a pri nahodnem pobihani kolem cloveku ubyva zdravi a ani nevi proc (no protoze je nekde pixel velikej vojak, ktereho nemate sanci videt). Takze jsem hral mnohem pomaleji a poctiveji, nez treba nedavno na tom GBA.

    Suma sumarum - na to, ze jde o adaptaci puvodniho revolucniho 3D enginu na de facto 16bit stroj - jde o fenomenalni uspech. Mel jsem u toho to spravne mrazeni a nejistotu v oblasti zaludku a trenek - jsem strasne rad, ze jsem si po letech mohl skrtnout i tento zarez... a jdu pogooglit, jestli nejakej frajej nezoptimalizoval kod nebo dokonce neudelal-li nekdo i Doom 2 na tenhle vysinutej stroj z roku 1990 (JAP release teda). 10/10, would bang again!

    (Z technickych duvodu jsem musel stream rozdelit na dva kusy, ale stejne na to nikdo nekouka, tak co).

    SNES Doom - intro - part 01
    https://www.youtube.com/watch?v=oIfKmi-M4qs


    SNES Doom - part 02
    https://www.youtube.com/watch?v=TJP5ZqjW8N4


    Ve streamu jsem mylne uvedl, ze hra nema vyber epizody ani obtiznosti - az po dohrani jsem zkusil explicitne pojmenovanou polozku "New Game" a v ni se "samozrejme" nachazi volba obtiznosti i epizody. Ejhle.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam