• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Crime Scene Cleaner / 13 hodin / #dohrano

    PALADIUS: ale to je náhodičká :D já mám divné hry prostě rád.

    pamatujete Viscera Cleanup? uklizečem v levelech z různých her po průchodu hrdiny? tak tohle je v podstatě to samé akorát se to bere drobet vážněji. tj v reálných prostředích typu muzem, továrna nebo pizzerie se vtělíme do uklízeče, který se náhodou přimotal do cesty zločinu. vytírat školní chodby nebo krev z podlahy picošky zas neni takovej rozdíl no ni? příběh je klišé přes klišé, vdovec, chudý uklízeč, jediná dcera nemocná a léky jsou tak drahé.
    takže rukavice na ruce, savo do kýble a ruče do toho. v rámci deseti misí na různých místech budeme nakládat mrtvoly, sbírat důkazní materíal by nepadl do spáru policie, vytírat podlahu, čistit zdi, rovnat rozházený nabytek a vůbec dělat z jatek původní místo, ale také sbírat audio kazety, odhalovat tajné chodby, a krást co nebude přibité, protože léky jsou stále tak drahé.

    k tomu nám bude pomáhat upgradovatelný arsenál. na podlahy mop, na zdi houbičku, na větší svinstva vapku, lepčejší kýble na vodu i odpadky, dezinfekce a napařovačku (kterou jsem nepoužil ani jednou). eh, ruku na srdce, největší voser je kýbl s vodou, který ať levelujete na max, stejně s nejlepším mopem snese max čtyři opláchnutí. naštěstí krom posledního levelu továrna, jsou zdroje vody rozumě rozmístěné. každý nástroj má své určení, houbička čistí podlahu pomalu, naopak mop se na koberci nebo na gauči rychleji zašpiní. s nejlepší dezinfekcí veškerá špína povolí na první přetření, že by i Horst Fuchs dojatě zaplakal a šel se živit zametáním ulic, neb nic lepšího by již nikdy neprodal. megaužitečným pomocníkem jsou pak umísťovatelné uv i normální lampa, a "uklizečský šestý smysl" který na nějakou dobu zvýrazní nejen skrvny ale i podle barvy jejich náročnost, odpadky na vyhození a hlavně původní umístění nabytku.

    level design a vůbec prostředí je fajn, všechno dává smysl, žadná místnost není samoučelná jen aby bylo kam naházet mrtvoly, až daleko za půlkou jsem si všiml opakování assetů. mezi levelama se vracíme domů, kde přijímame mise, a sledujeme postupnou renovaci baráku jako důkaz, že se začínáte, sice za krvavé peníze, ale zvedat ze dna. všechny mise jde opakovat i po dohraní a doodemknout si případne uniklé pásky nebo dorazit 100% progress. ale takovej autista asi nejsem, 74% mi stačí :)

    a budu si remcat. nízký rozpočet se projevil, naštěstí nijak fatalně. pár zaseknutí o objekty nebo zábradlí bylo. to řeší tlačítko respawn v esc menu. horší bylo když u některých zdí nebo rohu jsem asi opustil oblast kde se počítalo světlo a celej level najednou zalilo bíle světlo. posun o milimetr, tma, stíny, normál. myslim, že tohle by epileptika v pohodě poslalo na zem hrát lososa na suchu. jinak ale žádný crash, žádné nabořene savy apod, žádné dropy fps, poctivé řemeslo. na druhou stranu... hrál jsem to z xbox passu a myslim, že těch 17e na steamu není férová cena. být to o půlku delší, budiž. myslim, že 10-12e by bylo realnější. každopádně jo, taky si budu hlídat dlc.

    sumasumárum, nelituju toho rekondičního odskoku z Kindom Come 2. jsem zároveň rád, že existuje někdo kdo má ještě větší obsesy plastovýma kachničkama než já :) ale teď zas hybaj na Kutnohorsko :)
    najděte 10 rozdílů :D

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Crime Scene Cleaner / 12 hodin / #dohrano

    Ok, tohle mě bavilo víc, než je zdrávo. Kdo už hrál například PowerWash Simulator, tak ví, jak jsou tyhle uklízecí hry nebezpečně návykové. Oproti vapkování je tenhle počin ale o pár stupýnků výš - není to jen prázdné zahlazování stop kriminálních živlů, což by i tak byl fajn relax sám o sobě (např. k podcastům, debatám nebo nudným meetingům), ale celý je to prošpikovaný super černým humorem, memy, narážkami a tajnými místnůstkami a tajemstvími, které v těch 10 levelech můžete odhalovat - což mám na hrách obecně asi nejraději, takovou tu nepřímou interakci a pomrkávání vývojáře na hráče.
    Škoda dvou bugnutých achivů, jinak by to bylo 100%. Případný DLC jsou za mě instant buy.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    WOODMAKER: Mario Odyssey to v šířce záběru a možností nekonkuruje. Multiplayer tam není a Open World se nekoná. Je to sled desítek lineárních levelů na cca 10 minut.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    NAGASAWA: Tady zas fanda Nintenda - prevalcoval Nintendo? Jak bys to srovnal s Mario Odyssey? Nabizi to lokalni multiplayer? Pouziva to taky tak dobre openworld? A je tam taky vzdycky moznost jit snadnejsi, nebo narocnejsi cestou, aby ta hra byla hratelna pro ruzne skupiny hracu?

    A Astrobotovi fandim a chci ho hrat a chci, aby Nintendo melo dobreho rivala.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Astro Bot / PS5 / 31 hodin / #dohrano

    Jedna z nejlepších plošinovek vůbec? Nepochybně. Proti tomu, že Astrobot sbíral ceny a desítková hodnocení hráběmi nemůžu říct ani popel. S tím, že se ale jedná o GOTY čistě subjektivně už problém mám. Neberte mě špatně. Nápady, hrátky s fyzikou, prostředím a materiály nemají obdoby. Hra zasáhne celé generace a Team Asobi převálcoval i monopol Nintenda, ale mně v tom chyběly pestřejší emoce, které od GOTY očekávám. Během hraní Astrobota jsem samozřejmě level co level žasnul, usmíval se a u frustrujících levelů nadával, ale to bylo všechno a coby bonus jsem dostal permanentní Sony masáž v podobě korporátního materiálu, který mi lezl v druhé polovině mechanického hraní i ušima.

    PlayStation mám rád, jsem fanboy, ale tady se i ten fanservis proměnil postupně v regulérní ganbare bukakke digitálních ohňostrojů, čtverečků, koleček, trianglů, konzolí, ovladačů, křížků a ikonických postav. Za loňský rok si pro mě osobně ohledně hry roku nadále podávají ruce Wukong s Kunitsu no Gami a Astro je pro mě sice geniální plošinovkou, ale i přesto stále jen specifickou žánrovkou ukotvenou ve vesmíru Sony se specifickou cílovkou.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MATEEJ: predchádzajúce dve hry vývojárov Compulsion Games boli low-mid 60s hry na Metacriticu, toto je mid 70s, takže určite je to pekný progress. Snáď ich ďalšia hra prelomí aj 80, talentu majú evidentne dosť, len musia najať niekoho, kto vie designovať aj chytľavý gameplay.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    South of Midnight / PC / 24 hodín / #dohrano

    Stojí za to zahrát si to kvůli vizuálu, voice actingu, hudbě a designu světa.

    Hlavní příběh je dobrý, ale nesedlo mi, že hlavní hrdinka bez nějakého divení nebo emocí akceptuje, že se najednou propadla do pohádkového akčního světa. Prolínání všedního a fantaskního pokračuje během celé hry, ale ona to vůbec neřeší. V druhé půlce jsem začal mít dojem, že jsem to celé asi špatně pochopil a hra se už od prvních okamžiků odehrává v alternativní verzi amerického Jihu, která se hodně podobá tomu našemu, ale nadpřirozeno je v ní úplně normální. Nebo to bylo takhle neurčité cíleně? Každopádně ten rozdíl mezi tím, jak dění vnímala hlavní hrdinka, a jak jsem ho vnímal já, mi bránit v tom se s ní sžít.

    Souboje jsou průměrné, parcoury a puzzly jsou strašná bída, něco tak prostinkého a nenápaditého jsem už dlouho nehrál. Totéž platí o hledání „skrytých“ míst s collectables.

    Banalitu těch posledních dvou složek jsem vnímal o to intenzivněji, že jsem souběžně hrál Dungeons of Hinterberg, ve kterých je tohle udělané smysluplně a zábavně.

    Nějaké bugy byly, v jedné cut scéně bylo jedno NPC neviditelné (vidět byl jenom jeho zapalovač a cigareta) a v jednom boss fightu se mi nespawnul předmět, bez kterého ten boss fight nelze dohrát. :-(

    South-Of-Midnight-18-04-2025-20-35-18
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    CLAVEN: Já dohrál PoE 1 asi týden před Avowed a je to přesně tak, jak říkáš - v obou hrách je hlavní téma náboženství/bohové/víra, což je něco, co mi přijde zajímavé jako součást košatého lore (který mají v tom světě vymyšlený pěkně), ale jako námět hlavní dějové linie to je pro mě velmi nezajímavé. Pak na člověka bohužel nefungují ani velká odhalení a příběhové zvraty, protože jsou mu prostě šumák.

    A teda je tam ještě jeden společný rys, z geopolitického hlediska se jak v PoE 1, tak v Avowed řeší americká historická zkušenost (původní obyvatelé, různé vlny osidlování různými kulturami, jejich soužití, paternalistické impérium...). Což je pro mě zábavnější než náboženství, ale přišlo mi to jako opakování (což je můj problém, protože jsem hry vzdálené od sebe 10 let hrál těsně po sobě).
    TOFI
    TOFI --- ---
    Star Wars: Outlaws / 32 hodin / PS5 / #dohrano

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GULAZ: áno, aj ja som sa do toho trochu nútil v niektorých segmentoch. Proste ma tie náboženské dilemy moc nebrali, ale dneska, keď som sa na to sťažoval na cigarete Zarekovi, uvedomil som si, že už aj Pillars of Eternity 1 a 2 sa točili okolo náboženského lore Eory. Takže problém je skôr v mojom prijímači, mohol som to čakať aj od Avowed.

    Ale moc som s tým nevajboval teda, ako by povedali gen Z.
    GULAZ
    GULAZ --- ---
    CLAVEN: Taky jsem to dohral nedavno a ze zacatku bych tomu dal 9, ale od pulky se mi to prejedlo a docela jsem se do toho nutil. A konec jsem vylozene rushnul.
    Grafika krasna, zadny bugy, pribeh dobrej a bylo znat, ze rozhodnuti maji urcity vliv na budouci udalosti.
    Co mi moc nesedlo, ze od prvni tretiny jsem mel az do konce jeden loadout a ten jsem jen vylepsoval. Nebylo potreba ho menit.

    Celkove fajn RPG, ale asi uz si ho nikdy znovu nezahraju.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Avowed / XSX / 74 hodin / #dohrano

    Ale jo, bolo to okej. Príbeh točiaci sa okolo náboženstva ma úprimne veľmi nechytil, ale záver bol dobrý, grafika pekná, prostredie rôznorodé, kúzla kúzlili, pušky puškovali a potvory potvorovali.

    Akurát som nebol veľký fanúšik toho upgrade systému na vybavenie, ale čo sa dá robiť. Silných 8/10 regardless, je to pomerne poctivé RPG.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    SALVATOR: tak ja dělal ve směs hlavni linku a pak Yokai, protoze mi prisli pekne originalni. Hral jsem to v druhe pulce hry s mapou na webu, protoze sice hraju rad, ale nerad ztracim cas vatou v podobe hledani, kde je jaka soska na pomodleni. howlongtobeat.com rika ze main za 11 a se sidama 22h, tak jsem nekde uprostred
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: To bylo super, ta změna rytmu a atmosféry taky hodně pomohla! Účinkem bych to přirovnal k části v klášteře v KCD.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Dal jsi i to DLC ve škole? To se mi na tom celým líbilo snad nejvíc :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: No jednak škoda, právě už kvůli tomu, jak nádherně to vypadá a jak zajímavý to je settingem obecně, jednak těma vedlejšíma questama a chore aktivitama člověk leveluje, ať už to jsou XP za duše a questy, nebo náramky za vyčištění bran. Nevim, jestli bych endgame zvládnul, kdybych se do toho "vedlejšího" obsahu tolik nepoložil.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Main quest by za těch dvacet hodin asi šel, ale přišlo by mi to škoda. Já v tom nechal 60+ na platinu a bavil jsem se celou dobu. Repetitivnost mi nevadí, já jsem tenhlencten chore typ :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Ghostwire: Tokyo / PC / 77h / #dohrano

    No, naštěstí to bylo dostatečně zábavný, abych to dotáh do konce a hodně tomu pomohlo, že se mi fakt líbilo, jak to vypadá, ale i když to Bethesda jen vydávala, tak to v mejch očích trpí tím, čím spousta her od Bethesdy: mapa jak kráva a úplně na každým kroku namrdáno ikonkama nějaký aktivity, který sou ale v 90 % případů těžce repetitivní. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle, tohle a tohle, vyčisti bránu. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle... Dost to zachraňujou taky hodně variabilní vedlejší questy a neobvyklej setting využívající nám poměrně exotickej folklor.

    Mimochodem naprosto nechápu, jak to někdo může prolítnout pod 20 hodin, jako třeba kolega BIMBAS.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Still Wakes the Deep / PC / 6 hodin / #dohrano
    Docela překvapení, čekal jsem temnější walking simulátor a vyklubal se z toho slušnej horor. Jen se mi klasicky líbila víc první polovina, když člověk ještě moc netuší, oč se vlastně jedná. Ale ve výsledku i tak dost dobrý :)

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: ja som hral ITT trikrát s rôznymi ľuďmi, z toho prvý raz s manželkou, ten príbeh fakt nebol dobrý.

    Ale v Hazelight hrách je príbeh dôležitý asi ako v pornofilme, takže cajk.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    CLAVEN: YMCA, na It Takes Two byl super právě ten vývoj postav, a jak si ti dva k sobě postupně zase našli cestu, když si uvědomili, že potřebují jeden druhého. No a podle toho s kým hraješ je ten příběh důležitý více, nebo méně. K hratelnosti - Split Fiction mě totálně odstřelilo právě tím závěrečným boss fightem a vlastně mě napadá, proč tuhle mechaniku "prolínání" nevyužívali trochu víc, protože to jsem fakt prožil s otevřenou hubou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam