• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    ANTICLOVEK: Kolik času jsi strávil hranim v noci, když je venku Wyrdness? Nedá se tam takhle objevit ještě nějakej obsah, rare monstra apod.?
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    Tainted Grail: Fall of Avalon / 40 hodin / #dohrano

    dohráno a naprostá paráda! doporučuju každýmu, kdo má rád openworld rpgčka:)

    plusy:
    + zábavný combat, docela alfa i omega týhle hry
    + skvělej lore/svět, kterej mi temností a zmarem trošku připomínal i Dark souls; nebojej se i humoru/bizáru a nebo totálního masakru; explorace je neskutečně zábavná a odměňující
    + žádný posraný Bethesdový levelování světa s tebou, pěkně pevně daný levely/staty jako třeba v Gothicu, takže je progress fakt cítit
    + spooousty zábavných buildů a poměrně snadnej způsob respecování. kupodivu jsem to skoro celý zahrál za melee buildy, přestože většinou hraju spíš mágy/stealth archery
    + kupodivu dost voleb v Q, různé Q zavírají jiné, možnost se přidat ke skupinám, které locknou jiné atd., to mě bavilo (i když nějaký Baldurs Gate 3 nečekejte)
    + audio naprosto boží ale i vizuál mě strašně bavil. technicky to není top hra, ale stylizace a nasvícení to plně nahrazují... nejslabší jsou ksichty a animace imho
    + už od vydání opravili spoustu bugů a doplnili řadu dobrejch fíčur... někdy na srpen připravují údajně spoustu nového obsahu (imho doplní slabší poslední akt). časem to bude ještě lepší hra a už teď se těším na DLC/updaty

    mínusy:
    - mohlo to být trošku delší:) i když i těch 40 hodin jsem si užil fakt každou minutu, ale ještě bych pokračoval klidně...
    - docela dost bugů, ale většinou se jedná o selhání audia a nebo nějaký vizuální glitche
    - třetí akt je vidět, že nebyl v early accessu a je tam bugů víc než v předchozích dvou dohromady a často se týkají i Q (hlavně markerů)
    - neskutečně pomalý levelování vaření wtf:)

    rady do začátku:
    - nepodceňujte crafting včetně vaření, fakt se to hodí
    - peněz není nikdy dost - upgrade výbavy je bezedná díra
    - prolezte každou škvíru a díru a křoví a skálu a nevím co... snad všude jsou schovaný věci:)
    - nebojte se experimentovat s buildama, funguje časem prakticky všechno a přinejhorším se určitě dá přelevelovat obsah (já skončil hru na lvl 65, protože jsem procházel prakticky všechno a finálního bosse jsem dal asi na čtyři rány, aniž by mě škrábnul..)

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Dark Messiah of Might and Magic / PC / 10 hodin / #dohrano

    Před lety jsem to měl dohrané až na poslední dvě kapitoly, ale neměl jsem úplně ideální build a souboje s asi osmi ghúly mě tak ubíjely, že jsem playthrough odložil a zapomněl na něj. Tentokrát jsem hrál za mága a zkušenost byla spíš opačná, od chvíle co jsem se naučil pár konkrétních kouzel to bylo místy i na hard až příliš jednoduché, ale vzhledem k délce hry se to neomrzelo.

    Fakt se mi líbil level design, někdy mi v dnešní době (mimo retro vlnu) chybí hry, které mají nepokrytě "herní" design co někdy nedává úplně smysl a necílí na realismus. Místy mi trochu připomněl třeba Arx Fatalis, ale s větším důrazem na pohyb a vertikalitu. A pořád byl velmi zábavný ten pocit, kdy se nějaký encounter zdá nezvládnutelný, dokud člověk po několika smrtích neobjeví pár fíglů, díky kterým to pak zvládne hned. Bossfighty tyhle fígle nabízely příliš jednoduše a okatě, nejobtížnější byly běžné souboje. Dost slabou stránkou byl platforming, ale povinně ho bylo dost málo. Grafika místy vypadala překvapivě v pohodě, místy hůř, ale skopávání ze schodů je pořád stejně zábavné.

    Zjistil jsem, že existuje i nějaká mrňavá modderská scéna, která se mj. do hry snaží vrátit nedokončený a před vydáním vyříznutý content a coop kampaň, takže se k tomu možná někdy s odlišným buildem vrátím.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    System shock remake / 43 hodin / Steam deck / #dohrano
    Úplně úžasný počin! Nightdive by měli dostat nějaký metál za práci, co soustavně dělají pro zachování starých legendárních her. Díky tomuto remaku jsem se poprvé dostal k System shock 1 a k příběhu Citadely. Vždycky jsem byl veliký fanoušek System shocku 2. Dohrál jsem ho už několikrát. Jenom na jedničku jsem si nikdy netroufnul. Ač jsem ji měl koupenou dokonce několikrát, na gog i na steamu, v původní verzi, i v té enhanced verzi tak prostě byla i na mně, zatvrzelého retro hráče moc retro. Dokonce když jsem byl děcko a hrál nadšeně věci jako Homam 2, Jagged alliance 1, UFO 1, Alone in the dark apod. Tak mi system shock 1 přišel jako moc retro a divně se hrající haluz. No a tento remake to napravil. Navíc tak, že jsem i pres ten moderní kabát měl pocit, že hraju starou dobrou hru, která mne vůbec nevede za ručičku.
    Celý průchod jsem si neuvěřitelně užil a často jsem litoval, že jsem jim za to nedal dřív víc peněz. Tak dlouho jsem otálel s koupí, až mi to přistálo v nějakém bundlu. Každopádně už o Nightdive nikdy pochybovat nebudu a nadcházející remaster dvojky už mám předobjednanej.

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Shadow of Mordor / XSS / 41h / 100% #dohrano

    Skvela rubacka ala Darksiders s grandioznim systemem hazeni klacku pod nohy v realnem case zvanem Nemesis, ktery generuje nove boss nepratele, dava jim nahodne jmena, skilly a uber uchylne dialog hlasky.

    Malickosti, ktere bych vytknul:
    1) Pribehova cast (hlavne mise) totalne zaostava za lootenim a bostem skillu hlavni postavy - vetsina misi jsou challenge, odemknuti klicoveho skillu pro postup vpred nebo mise na posileni vlivu v radach orku. Ocenil bych vice misi, ktere me prirozene sblizi s mapou a prostredim - ktere je mimochodem uzasne ztvarnene (pevnosti na okraji utesu, opustene ruiny, doly, taboriste, jeskyne atd).
    2) Pohyb postavy v ramci jakehosi parkouru je otresny. Aby postava vyskocila na stenu, musi k ni stat presne kolmo, jinak jen tak klouze po jejim povrchu. Pritom hre musi byt jasne, ze kdyz mackam A pro jump, tak chci slphat smerem nahoru....To same plati o pousteni se z rims a vyvysenych povrchu smerem dolu - postava ma porad tendenci se nekde zachytavat a celkove si delat co chce a zase strasne zalezi, jak je namirena kamera. Takze stealth styl hrani ma vlastne prirozene pridanou obtiznost navic :)
    3) Malo krve. Krome stealth killu ve hre ne-existuje instakill. Vsechno je o postupnem snizovani HP protivniku. Jenze hra vubec neindikuje uspesny hit, zadna sprska krve nebo tak neco. Proste je tak dlouho rubes, az zacnou postupne jeden po druhem odpadavat - tam uz nejaka krev je, ale jen tak aby se nereklo. I presto je vyhlazovani hord orku strasna zabava a dava hre neustaly naboj a tim uspesne a presne davkuje dopamin. Jen krve by se v nich jeden nedorezal....

    Tesim se na Shadow of War :)

    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    Part time ufo / NS2 / 15h / #dohrano

    Vtipna a zabavna pixelart hra i pro dva, kde jako ufa prenasite predmety pomoci klesti na navijaku, stejne jako to umi automaty na hracky.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    TOOMIX: Pár kreativních možností atentátu v Target Führer najdeš, ale i v hlavní kampani jsem narazil na hitmanovský způsoby odpravení oficírů.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    ZOMBO: super. A DLC na zabíjení Hitlera - je to sranda jako ve čtyřce, kde se to dalo udělat asi 30 způsoby?
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    TOOMIX: Jo, je tam podzvuková munice. Navíc u řady zbraní můžeš odemknout různý typy hlavní, tlumičů atd.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    ZOMBO: hm... čtyřku mám dohranou, ve dvojce teď pořád jedu dokola všechna DLC a pětka na mě občas svítí na ITAD za 15 € v deluxe edici. Zachovali tam ty neslyšitelné náboje ze čtyřky (surpress ammo)?
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Sniper Elite 5 / PC / 13 hodin / #dohrano

    Série Sniper Elite už je jistota. Ani nemusí přinést moc novýho, stačí změnit bojiště. To se z Itálie přesunulo do srovnatelně krásný Francie na začátku invaze a jedna mapa je zase promakanější než druhá. Bavily mě obě cesty k cíli mise: za řevu alarmu i jako duch. Jedinou výtku mám k ozvučení nepřátel, protože tohle jsou asi nejtišší nacisti v historii. Při odhalení mojí pozice sice někdy zakřičí o posily nebo začnou rovnou střílet, ale jindy se neslyšně přemístí a objeví těsně za mnou, jako by neměli na nohou bagančata. I proto je vítaná změna u autentický obtížnosti – dá se v ní kdykoli ukládat hra.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    CLAVEN: dik za tip, počkám si na slevu.
    Z podobného žánru, ovšem s jinou gameplay i vizualem doporučím Beat Cop
    Beat Cop – Lay down the law. One ticket at a time. – Inspired by 80’s cop shows, Beat Cop is a retro, pixel art adventure game set in New York. You are Jack Kelly and you’ve been framed into murder. ...
    https://beatcopgame.com/#home
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    The Precinct / XSX / 18 hodin / #dohrano

    Zábavná malá hra. V zásade GTA 2, len za opačnú stranu. Ak ste niekedy mali chuť rozdávať pokuty za parkovanie, buzerovať nevinných aj vinných občanov a popri tom trochu aj udržiavať poriadok a zákon, toto je hra pre vás.
    V podstate žiadne bugy, dostatočne variabilné aktivity, motivujúca progresia, hromada popkultúrnych odkazov a aj ľahký príbeh s jedným rozhodnutím na konci. Odporúčam.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Doom: The Dark Ages (2025) / PC / GamePass / 25 hodin / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc květen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Star Wars: Outlaws / PS5 Pro / 56 hodin / #dohrano

    dámský SW! :) me to bavilo od zacatku do konce. pro fanousky SW imho povinnost. supr grafika, hudba, bugu pomalu, spis uz vetsinu opravili.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Rogue Trader / PS5 / 86hodin / #dohrano

    Jedno z nejlepších CRPG které jsem hrál. Naprosto monumentální záležitost a pro fanoušky kvalitních příběhových RPG či WH40K naprostá povinnost. Příběh je naprosto parádní a snese srovnání s nejlepšími díly z Black Library. Množství voleb a možností je pohlcující až zahlcující, svoboda v rozhodování parádní...takhle to má vypadat.

    4/5 hry jsem jel na střední obtížnost abych ji ke konci snížil...už jsem to chtěl dojet, rozhodně si ale někdy průchod zopakuji s DLC a vim že pujde o naprosto odlišnou zalezitost. Variant konců je asi nepočítaně, ale moje volby Iconoclasta mě nakonec nasměrovali k tomu, že jsem stvořil svébytný sektor kde kultura a lidská práva hrají prim a odtrhl jsem se Imperia a jejich věčných válek...supr.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: za metahru davam palec!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Venetian Blinds (1982/2003) / Atari 2600 @ RetroArch / 1 hodina / #dohrano

    Exkurze do hlubin zapomenutých obskurností pokračuje! Minule jsem slíbil, že to bude něco kulervoucího - no a už je to tady! Čtyřicet let starý simulátor vytahovacích žaluzií, pěkně prosím :-D

    Aby mi za to DAVESADE tentokrát ten paleček dal, tak začnu historkou z vývojářského pravěku:

    Jak většina lidí ví, společnost Activision byla založena několika bývalými zaměstnanci firmy Atari, kteří odešli kvůli nedostatku uznání a samozřejmě i finančního hodnocení. Jedním z těchto zaměstnanců byl Bob Whitehead, tvůrce techniky "Venetian Blinds" (benátské žaluzie). Ta byla poprvé použita ve hře Video Chess právě od Atari, a to k zobrazení osmi objektů v řadě místo běžných šesti (šlo o jednu z možností obejití technického omezení grafických možností Atari 2600, zde je trocha podrobností).

    I když samotný Activision tuto techniku ve svých hrách nikdy nepoužil, neodradilo to Atari od toho, aby v roce 1982 nezačalo Activisionu vyhrožovat žalobou za krádež této techniky a dalšího proprietárního know-how. Protože si Activision byl jistý, že žádnou újmu nezpůsobili, rozhodli se si z Atari tak trochu vystřelit. Podle Davida Cranea (dalšího bývalého zaměstnance), když se právníci Atari ptali na "ukradenou techniku benátských žaluzií", ukázali jim toto demo a zeptali se: "Tohle je to, na co se ptáte?"

    Atari zjevně nemělo náladu na vtipy, protože žaloba pokračovala. Nakonec ale Atari spor prohrálo a Activision se stal nejúspěšnější třetí stranou vyvíjející hry pro Atari 2600. Ačkoliv z tohoto dema hra nikdy nevznikla, úplně k ničemu nepřišlo: západ slunce byl později použit na pozadí hry Barnstorming. Demo jako takové se dočkalo veřejného releasu až v roce 2003 v rámci kompilace Activision Antohology pro PS2 a další systémy.

    Konec historky :-)

    Z dema vznikla jakás-takás hra až díky RA chievos, protože na vytahování a spouštění žaluzií není zábavného vůbec nic, i kdyby součástí toho byly sebelepší zvukové efekty (jakože nejsou, hra je zcela zvukuprostá). Nicméně výzvy typu "Vytáhněte a spusťte žaluzie stokrát za sebou", "Vytáhněte žaluzie přesně do poloviny a nechte je tam" nebo moje oblíbená "Hodinu zírejte na západ slunce" patří k tomu nejbizarnějšímu, co lze na RetroAchievements objevit.

    Nebýt právě toho hodinového úkolu, tak bych si mohl všechny trofeje odškrtnout během pár minut. Takhle jsem nejdřív drahnou dobu hledal, kde má Miyoo tlačítko R3 na přepnutí emulátoru do černobílého režimu, za což je taky trofej (hint: nemá, musíte si ho dočasně namapovat na nějaké jiné) a pak skutečně nechal Miyoo desítky minut naprázdno renderovat vytažené žaluzie... Než mě napadlo použít fast forward. Díky za RetroArch! :-D

    A co bude příště? Nechte se překvapit :-)

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Hades / PC / 74 hodin / #dohrano

    Na Háda jsem pravidelně narážel v sekci nejlépe hodnocenejch her na Steamu, překážkou byl jen samotnej žánr. A tím myslím spíš rubačky než roguelike, tady naštěstí v odlehčený, méně stresující roguelite variantě. Ale hledal jsem bezmyšlenkovitej grind a zároveň něco, co trochu probudí moje reflexy.

    Moderní podsvětí mě pohltilo v rekordním čase a ne kvůli akci. Jestli bych měl někomu ukázat, jak se nevtíravě zavděčit mladýmu publiku a nepůsobit u toho trapně, ukážu mu tenhle vzácnej příklad. Protagonista je charismatickej od první obrazovky a vtipně se mi připomněly i ostatní antický postavy, který jsem viděl naposledy ve Starých řeckých bájích od Petišky.

    První útěk za 17 hodin, titulky za jednou tolik a zbytek epilog.

    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    DEEFHA: díky tomuhle postu si to možná i zahraju, jakože naposled jsem hrál Quake 2 :)
    z podobnýho ranku bych si dal taky někdy tohle:
    Witchfire on Steam
    https://store.steampowered.com/app/3156770/Witchfire/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam