• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / 77h / PS5 / #dohrano

    Hra je francouzske RPGcko, ale v japonskem stylu s turn based combatem, QTE a dodge/parry v real timu.

    Na zacatku jsem si musel zvykat na grafiku a francouzsky styl, ale postupem casu to slo. Hra me vtahla pribehem, soubojem a nadhernou hudbou. Lokace jsou take nadherne.
    Turn-based combat mi vyhovuje a dodge a parry (a jine) mi v teto hre prisly dobre implementovane. Jen teda to ze zacatku byl take dost nezvyk, protoze jsem mel tendenci uhybat pri zacatku pohybu a spravny parry je v momente hitu postavy.
    Obecne vyvoj postav, jejich ability a pictos/luminy se mi vse libilo. I kdyz teda zkousel jsem ruzne rozdelovani atributu podle zbrani a zkusil docilit nejakeho maxima, ale obvykle to dopadlo velmi podobne tak jsem to pak neresil (a dal vse do rychlosti a sily) tak mi to nakonec prislo celkem zbytecne. Ono, co je 99 bodu oproti tomu, co mohou dat jine predmety.
    Vyvoj postav, jejich vztahy, postupne odhalovani jejich minulosti to vse bylo dobre, ale story
    byla tak 2/3 dobra a pak vlastne nevim, co si o tom mam myslet. Act 3 byla takova rychlovka v cutscene, boss a vyber endingu v druhem epilogu. Kdyz jsem dosel do Monolithu tak jsem nebyl moc nadsen a zklamani se me drzelo az do dohrani.
    To, ze jsem hral main story a byl radne podlevelovan bylo asi plus, protoze si umim predstavit, ze by to byla v urcite fazi pak uz nuda.
    Pak jsem lital bezcilne po mape a uzival si nove lokace a bosse. Endless Tower me na konci podekovala nadhernym boss fightem a nasledne jsem zabil i nejtezsiho bosse, na kteryho jsem musel nejakou dobu grindit color of lumina.
    Tech par platformovych lokaci me teda taky nepotesilo, ale nastesti to nebyla takova tragedie jako ve FFXV.
    Po 77 hodinach tak povazuju za dohrano.

    MBR
    MBR --- ---
    MATEEJ: potitulkova scena je pozvanka k DLC.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Resident Evil: Village / 13h / PC / #dohrano

    (Ale podle Steamu 54 hodin.)

    Výpravu to má na úrovni, Rumunsko vypadá krásně gothic-hororově a zároveň autenticky a mocap NPCs je výjimečně povedený, zejména u přerostlé vampirické waifu. Ne každému musí sednout, že RE zombie/mutanti tady mají podobu klasických hororových monster, jako jsou vlkodlaci a upíři, ale in game lore se s tím vypořádává přijatelně a z hlediska atmosféry to funguje moc dobře. Boss fighty jsou nápadité.

    Ale gameplay mě mnohem, mnohem víc bavil u prvního dílu. Na rozdíl od něj Village sestává z naskriptovaných scénářů, a to i ve vesnici samotné, která je open world jenom tím, že je nad ní širá obloha. Pocit, že prozkoumávám otevřený svět, ve kterém můžu volit různé varianty dalšího postupu, tady chyběl, vždycky jsem měl jen jednu možnost, kam jít dál, i přesto že ve hře jsou nějaké ty optional odbočky (asi jsou příliš zjevně optional). Žánrově je to mnohem víc hororová střílečka než horror action adventure.

    Což se bohužel ještě víc projeví na Hardcore obtížnost. Na tu jsem to rozjel proto, že jsem si od ní sliboval, že mě bude víc tlačit ke gameplayi prvního dílu, prostě že nebude efektivní/možné všechno zabít a že se budu víc plížit. Bohužel, bylo to právě naopak.
    Ve Village sice lze odrážet údery a kitovat nepřátele, ale hra a priori počítá s tím, že hráč všechny nepřátele v „místnosti“ zabije – jsou smrtelní a padá z nich random loot. Navíc manévrování a uhýbání s postavou je ve 1st person pohledu o dost obtížnější a méně přehledné (3rd person view hra dostala až s DLC).
    V každé lokaci je taky mnohem víc věcí k sebrání, aby je pak člověk prodal v shopu nebo z nich craftil léčení a náboje. Při prvním playthrough na Hardcore se tak strašně těžko odhaduje, jestli má člověk v dané místnosti nepřátele pobít a všechno vylootit nebo je oběhnout a sebrat jen to, co stihne, nebo jestli má ztrácet čas x pokusy o co nejefektivnější průchod. Vyšší obtížnost taky moc nesvědčí atmosféře – když člověk hraje určitou sekvenci už popáté, aby dal co nejvíc headshotů a ušetřil co nejvíc nábojů, imerze se vytrácí, což je u téhle hry škoda.

    PS: Po stránce emocí a atmosféry v jedničce moc dobře fungují deníky různých NPCs, které člověk při průchodu hrou nachází. Ve Village mě moc neoslovily, stejně jako příběh hlavního hrdiny. Not bad, not terrible. Ale potitulková scéna, ta mě dostala.


    20250919231012-1

    20250919230958-1

    20250919230829-1
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    ZOMBO: v jedničce byly použitelné Assault Rifles, ve dvojce už jsou akorát k nasrání :)
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Borderlands Game of the Year / PC / 71 hodin / #dohrano
    Borderlands Game of the Year Enhanced / PC / 62 hodin / #dohrano

    Jelikož mi první Borderlands dlouho chyběly do sbírky a postupně dohrávám i všechny spin-offy, tak odškrtávám obě GOTY edice, který jsem hrál střídavě za dvě různý postavy. Pokud si nechcete za každou cenu zavzpomínat, starou verzi klidně přeskočte. Ta vylepšená je pocitově plynulejší a výrazně pěknější, že bych ji nerozeznal od dvojky, navíc s minimapou a automatickým sbíráním munice a peněz. Hraju většinou sólo, takže bylo nutný projít NG+ a dostat se na maximální level, abych se na finálního bosse v DLC odvážil sám.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    The Alters / PC / 30 hodin (odhadem) / #dohrano
    Když jsem před nějakou dobu zaregistroval tuhle hru, tak jsem si řikal, že ta zápletka zní dost zajímavě, ale kdovíjak ta hra nakonec dopadne, o čem bude hratelnost atd atd. Nějak to zapadlo. Před pár měsíci se objevila v GamePassu, tak jsem si řikal, že tomu dám šanci, až budu mít náladu na něco klidnějšího. Je to taková zvláštní kombinace survivalu, strategie a adventury? Akorát pro mě dělaný, když mám často chut si zahrát si třeba survival, ale nemám čas a chut učit se spoustu pravidel, stavět základnu pomocí základních surovin a často bez nějakýho hlubšího příběhu. Tady je to všechno tak pěkně pohromadě, není potřeba zkoumat spoustu stránek manuálů a časem nejvíc exceluje příběh. Dost mě bavil i průzkum planety, která je plná všech možných záhadných fenoménů. Trochu jsem se obával, aby to nebylo až moc ukecaný, což naštěstí není, ale i tak jsem strávil dost času rozhovory s jednotlivými alter identitami a plnil jejich všemožný přání. Ocenuji i jejich slušně propracovaný charaktery, každej mě chvílema bavil nebo vysíral něčim jinym :) Střídají se dny, kdy čas pomalu neutíká a dny, kdy se hroutí všechno na jednou, člověk si musí udělat priority a pak čekat k čemu to zásadní rozhodnutí povede. Nakonec se mi to zdá i jako docela pohodový, čekal jsem větší depresi nebo nějaký větší krize. Závěr mě trochu zklamal, ale celkově určitě povedená hra a konečně zase nějaký kvalitní sci-fi se zápletkou a parádnim příběhem :)
    Čas uvádim pouze odhadem. Zbláznila se mi bud Xbox aplikace anebo samotná hra? Ukazuje mi odehráno přes 178 hodin a tolik jsem tomu určitě nedal. Za tu dobu bych to odehrál možná se všemi možnými variantami jak se v konkrétní situaci rozhodnout a ještě by zbylo na jinou hru :)

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Call of Duty: Wolrd War II / PC GamePass / 5 hodin / #dohrano

    Po skvělejch Black Ops, který jsem si užil jako správnej 80s akční film, mě WWII trochu zklamalo. Předně je to fakt krátký, hrál jsem to regular a pět hodin mi přijde málo. Jinak by to nebylo zlý. Řekl bych, že se jim dost podařilo vychytat ten válečnej zmatek. Já často netušil co se děje. Story trochu jako Band of Brothers z Wishe... jako jasnej zápor bych označili misi v tanku. Tak debilní ovládání tanku jsem ve hře snad nezažil.

    Tenhle kousek CoD do zlatého fondu nezapíšu. Byl to takovej fofr, že jsem si nestih udělat ani žádnej screenshot, tak snad jen takhle. Nutno podotknout, že jsem to fakt proběhl jen po příběhu. Omylem jsem našel asi tři ty věci a párkrát někoho zachránil jako "heroic act", či jak se tam jmenuje.

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    DOOM 64 / PC / 8 hodin #dohrano

    Muj mozek posledni dobou prahne po spolehlive a levne davce dopaminu, takze si plnim resty. Tohle je unikatni kousek. O technicke strance se vice nez tady napsat neda a plne s tim souhlasim :-) DEEFHA

    Porad plati stare zname doom pravidlo, ze nothing beats DPS of the super shotgun, a toho je potreba se drzet celou hru :-)

    Pro predstavu, jak to vypada a proc se to spis blizi Q1 nez D1&D2:

    TOFI
    TOFI --- ---
    Call of Duty: WWII / PC / 17h / #dohrano

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Kameo: Elements of power / 14h / xbox / #dohrano
    Další rest vyřízený. Načal jsem před pěti lety, když hra dostala 4k upscale a já byl zvědavý. Hra samotná je dvacet let stará a je to výjimka potvrzující pravidlo, že z development hell ne vznikají dobré hry. Rare vývoj začali pro N64, pak byla cílová platforma GameCube a když je koupil Microsoft, tak zase xbox. Protože vývoj nabíral zpoždění, nakonec padlo rozhodnutí z toho udělat x360 launch title pro japonský trh.
    Což dávalo asi smysl, hra je hodně Nintendovská. Hlavní hrdinka vypadá jako Link s kozama a ty elementy síly jsou vlastně svým způsobem pokémoni. Jsou tu i Metroidvania prvky.
    Hra měla celkem úspěch, ale jen na západě. Japonci hru ignorovali, i když měla japonský dabing. To vedlo ke zrušení pokračování a přesměrování Rare na Kinect hry.
    Je to zajímavý kus historie, ale hra nezestárla dobře. Má pěkný OST, dobrý voice act, grafika na tu dobu fakt dobrá a 4k tomu ještě trochu pomohlo, ale ovládání je zastaralé. Dnešní hry mají prostě na ovládání mustr a ten se dodržuje. Tady byl problém si zvyknout, navíc ti "pokémoni" se ovládají každý trochu jinak a reagují pomalu a občas nelogicky.
    Většina bossů je zábavná, ale jsou tu i kraviny jakože hejhula je nezranitelný kromě jednoho weak pointu, co se otevře jednou za dvě minuty na přesně dvě vteřiny a když není Kameo připravená hodit oštep, bude zase dvě minuty jen marně uhýbat. V tom boji jsem strávil snad hodinu. Nebylo to těžké, jen otravné.
    Prostě na tehdejší dobu zajímavá hra, ale koncepčně zastaralá.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Mafia: The Old Country / PS5 / 16 hodin / #dohrano

    Trochu som sa toho obával, keďže to malo minimálny hype, ale bolo to úplne dobré. Príbeh je pravda veľmi typický, kto videl nejaké mafiánske filmy, vie predvídať zvraty na niekoľko kapitol dopredu, ale to hre s názvom "Mafia" asi nemá zmysel vyčítať.

    Sicílska krajina je nádherná (Unreal Engine 5, tentokrát prekvapivo bez bugov), gameplay je veľmi príjemný, stealth, gunplay aj jazdný model sú super - je vidieť, že Hangar 13 sú starí veteráni. Úplne neviem, čo sa tomu dá vytknúť, je to pekná, remeselne zvládnutá, dobre hrateľná príbehovka na víkend. Slušných 8/10.

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Remaster Crysis je jediná hra, kterou jsem si nechal refundovat :) Snad nic mě tak extrémně nenudilo :) Přitom tenkrát jsem si to užil :) Nevím čím to je.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    DEEFHA: Jo i Crysis? Je fakt, že tam jsem remaster jedničky odložil už po chvíli :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    DEEFHA: prvý Crysis nie je dobrý ani v remasteri. Daj si dvojku a trojku, tie sú fajn.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    PSY_CHAOTIC: Přesně tohle se mi teda stávalo u prvního Crysis, který jsem teď zkusil rozehrát v remasteru. Vůbec jsem to nedával a nakonec jsem to odložil na horší časy. Na o moc horší časy :-)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    KLEINZACH,
    ZOMBO: Tohle je asi věc, co mě štvala nejvíc ve všech stalkerech a ted mě to enormně sere u tý poslední dvojky. Nejlepší jsou situace, kdy jsem v nějakym lese, kde vidim pár metrů před sebou a ostřelujou mě tam frajeři někde za kopcem, který do poslední chvíle nevidim. Většinou než je vůbec zaměřim, tak už mám na počitadle smrtí +1. Aspon teda trochu ubyly situace, kdy mi sypou granáty přesně pod nohy, že nemám šanci vzít roha.
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    PSY_CHAOTIC: Beze změny. Byl jsem rád za každej artefakt, co snižoval krvácení:)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    PSY_CHAOTIC: vystrcil sem v noci nos z tunelu u armadni baze a trefili me do bradavice na tom nose (clear sky remaster)
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    ZOMBO: ten screenshot je naprosto boží.
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    ZOMBO: Předpokládám, že herní mechanismus ala nepřátelskej šupák tě trefí rozbitou základní brokovnicí na sto metrů při každym výstřelu pomalu přes zavřený dveře je i v tomto remasteru?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam