• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Gears of War: Ultimate Edition / Xbox One X / 10 hodin / #dohrano

    Moje úplně první zkušenost s Gears of War proběhla před 20 lety, kdy si bývalý spolužák koupil zbrusu nový Xbox 360 a pozval mě se mrknout na tu novou herní pecku, o které se všude psalo a mluvilo. Chvíli jsme si zahráli kooperaci, ale já byl v té době stoprocentně PC hráč a “míření” analogovými páčkami na gamepadu mě dokonale odradilo.

    Uběhlo 10 let, já jsme si mezitím pořídil Xbox 360 s kinectem a pomalu se seznamoval s konzolovým světem. Měl jsem v té době i další epizodu s Gears of War, ale zase jsem to vzdal hned na začátku. Důležitý milník byl rozehrání Diabla III, které mě hodně bavilo a když kolega z práce (mající už Xbox One) navrhnul, že bychom to rozjeli v coopu, začal jsme se poohlížet po nějakém výhodné koupi nové generace. Shodou okolností jsem narazil na bundle s Rare Replay a Gears of War: Ultimate Edition bez navýšení ceny, takže jsem logicky sáhl po tom. Pochopitelně jsem se do hry nepustil ani tehdy, kromě klasického pokusu o začátek hry a dalším utvrzení v dosavadních zkušenostech “to se nedá hrát”.

    Uběhla další dekáda, syn mezitím dorostl do věku, kdy jsem usoudil, že by si mohl GoW zahrát, aniž by ho to nějak psychicky poznamenalo (mimochodem, oficiální PEGI 18 je imho nesmysl). Takže jsme začátkem měsíce rozjeli split-screen coop a o dva víkendy později jsme ho slavně dokončili. Hra se mi nakonec hrála dobře, mířit gamepadem jsem se za těch 20 let už taky trochu naučil a co jsem netrefil, to neomylně rozstřílel můj potomek, který se už samozřejmě “narodil” s gamepadem v ruce. Bavil jsem se víc, než jsem původně čekal, příběh byl fajn, ocenil jsem i old-school testosteronovou jízdu bez jakýchkoliv povinných úliteb diverzitě, bez kterých se dnes už žádná tvorba prakticky neobejde. Na důraznou žádost mého spoluhráče už na nás čeká druhý díl. Zdá se, že si po dlouhých letech časem odškrtnu tento herní rest, tentokrát snad i ve formě celé série. Budu vás informovat. :)

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    NAGASAWA: Tak potom napiš, jestli se ti povedlo dostat trofeje za no-hit boss fighty. Tyhle jsem vzdal.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    ELHO_CID: Když jsem na TGA viděl, jak byly ty holky na podiu při přebírání ceny dojatý, říkal jsem si oukej, ty rád podpořím a na jaře to na PS5 vezmu.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    South of Midnight / Gamepass / 15h / #dohrano
    Po dohrání Keepera jsem se ještě porozhlédl po letošní nabídce Gamepass, zkusil pár her, a nejvíc mě chytla tahle akční adventura.
    Compulsion Games není moc plodné studio, ještě v éře x360 vydali zajímavý Contrast, jejich další hra mě nezaujala, a teprve letos vyšlo tohle. A je to o dost lepší, než jsem doufal.
    Vlastně je to tak dobré, jak jsem doufal, že bude dobré Hellblade 2. S tím to má společného dost. Mladá protagonistka se na své výpravě potkává s folklórními bytostmi a bojuje, objevuje a překonává překážky. Obě hry jsou od studií, které MSFT koupil relativně nedávno a je na nich vidět, že dostaly nějakou injekci do rozpočtu.
    Lore téhle hry je ale postavený na jižanské gotice, makabrózní směsici černošských, kreolských, koloniálních a dalších pověr z oblastí Louisiany a Alabamy. Přes hodně barevnou grafiku je vyznění hry dost temné. Takové ty storky, jak děti šly do lesa hledat čarodějnici, protože ta je před sněžením aspoň vykrmí, zatímco maminka pro ně už žádné jídlo nemá. Příběh je drsný, ale není to zase samá deprese a vůbec ne klišé. Kvalitou mi připomněl některé povedené sidequesty že Zaklínače 3.
    Hrozně mě bavily boje, děvče má pár útoků, které se dají kombinovat, je to celkem originální systém a stojí za to nenastavit si minimální obtížnost a zkusit si ty arénové boje jako výzvu.
    Pak je tam nějaký platforming, který funguje celkem dobře, šplhání ani tak ne, ale když se pohybuje pomocí kouzel, pěkně to plyne.
    Další, co bych vyzdvihl, je super zvuk a hudba. Hra má nastavení pro různé zvukové aparetury, podle kterých nastavuje dynamický rozsah hudby a zvuků ve hře. Nejvyšší úroveň je domácí kino, tak jsem ho zapnul a výsledek byl parádní.
    Najali stejného skladatele, jaký dělal i oba díly Plague Tale a tentokrát mu to řekl bych sedlo víc. Hudba dobře sedí do scén ve hře, jsou tam i originální písničky a stylově je pestrá, slyšíte tam jazz, blues, americana, dark folk, trochu malinko gospel. Online se mi někdo pochlubil, že si soundtrack koupil na vynilu za 1500 a celkem chápu, že to někomu může stát za to.
    Ještě ke grafice, ta je dost stylizovaná a animace má ve výchozím nastavení stop-motion efekt. Ten se dá vypnout, ale mě se hrozně líbil, připomínal mi styl animované tvorby Zemana, Trnky, nebo Švankmajera. Nevím, proč by to chtěl někdo vypínat.
    Hra má na jaře vyjít pro PS5 a Switch 2, což je skvělý. Určitě doporučuji.

    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Tak jsem dohrál Portál 2. Jedničku jsem nehrál a v podstatě jsem ani nevěděl o čem to je. Netušil jsem, že ten teleport funguje jen na bílých místech. Říkal jsem si, o čem to může být, když se defakto dostaneš odkudkoli kamkoli. Ale takhle to nebylo :D Naprosto super jsem se bavil a v podstatě jsem to dohrál v rámci jednoho dne. Čistého času 12h hry. Neustále jsem se k tomu musel vracet. Super zábava.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    JAMILLOS: hehe, slysel sem na reditu lidi rikat, ze z ty hry normalne halucinovali - kdyz to hrali dlouho, tak pak videli ty "vzory" vsude :)
    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    PALADIUS: Hned jsem si vzpomněl na starou dobrou Antichamber.
    A tak trochu Beginner's Guide, i když tam je ten mindfuck twist v narativu, mechanicky je to walking sim.
    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    BELIEVER: J'RPG
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    KLEINZACH: Tomu je podobný The Witness, kde jsou i trochu hrátky s perspektivou. Ale je to dost těžký.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    KLEINZACH: Stanleyho tam vidím hlavně ve vztahu vypravěč-hráč, kdy to vzbuduje pocit, jako by někdo fakt sledoval každý tvůj krok a záměr. A asi i trochu vizuál.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Mass Effect 1 LE / 51 hodin / #dohrano

    Uzavírám rok a jelikož dvojku a trojku už určitě nestihnu, sdílím alespoň velmi povedenou jedničku, jen teď potřebuju od scifi trochu oddych.

    PS: Možná by stálo za to počítat do seznamu dohraných jen hry toho roku započaté. Případně musí Claven nasekat ještě 300 hodin, aby si zajisitl, alespoň za mě, zasloužené prvenství ;)

    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    PALADIUS: to hraje dite - ale stanleyho parable v tom nejak nevidim? ale ja jenom letmo koukam jak to hraje, mohlo mi neco utect

    z podobnych (hratky s perspektivou) rado jeste hraje Monument Valley. mozna jeste talos principle, ale to uz je trosku jina skatulka (ale mozek to dokaze potrapit).
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Superliminal / 3 hodiny / #dohrano

    Co mělo být jen relaxem u ranní kávy mi nakonec proměnilo mozek na kaši a o pár hodin později jsem s nechápavým pohledem a slinou u huby čuměl na titulky. Zbožňuju ten pocit, když si vás hra umí povodit a vede vás přesně tam, kam chce (mmm, kinky...). Takovej mix Stanley Parable a Portalu. Pokud znáte víc podobných her, sem s nimi!

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Control / 34 hodin / #dohrano

    Naprosto famózní mindfuck mysteriózní dílo, které si mě dokázalo získat až po delší době a několika pokusech rozehrání. Příběhem je lepší se nechat spíš unášet, než se ho snažit hned uchopit a hledat souvislosti a vysvětlení v horách začerněných dokumentů, nahrávek a byrokratických nařízení. Celá hra stojí na úžasných hereckých výkonech (nevím jestli jsem si víc zamiloval hlavní postavu Jesse, nebo
    Dr. Darlinga :). Combat a možnosti destrukce jsou kapitola sama o sobě - tady zkrátka taky není co vytknout, skvělá fyzika. Ničení čehokoliv a čímkoliv zatímco si poletujete ve vzduchu je prostě relax. Takže až na jeden nepříjemný grafický glitch, kdy se nenačítaly správně textury a chvílema to bylo fakt low poly, jsem si to nesmírně užil.

    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    BELIEVER: obtiznost je vzdycky takova vselijaka. to si rikam skoro u kazde hry. rikal jsem si to jak octopath travelera tak death strandingu i clair obscur. spousta lidi psalo jak strasne dostalo a me to neprislo. me treba zabila golgra nevim kolikrat. ta me zabila na jednu ranu takze jsem ji teda nakonec zabil na zpatky na jednu ranu taky. jeji 7-9 comba jsem nedaval. na ni a na secret bosse jsem prestatovaval. ale kdyz jsem zkousel cvicne jak moc moje neoptimalni cisla jsou vs. maximum, tak to byl fakt maly rozdil v radu max desitek (max 60) coz mi prislo skoda (tudiz uplne zbytecny si s tim hrat). Takze jsem to delat nemusel. A co se abilit tyce, to jsem lital po mape a hledal, co jsem potreboval. (po zabiti golgry jsem one shotoval uz vsechno, ale zabojoval jsem si dost uz predtim, tak mi to tak nevadilo).
    V ty hre je spousta dobrych veci, ale nektere jsou uplne vynechane. Uvidime jestli se neco do budoucna jeste dozvime nebo ta hra proste zustane jak je. (uprimne bych to tak i nechal).

    WOODMAKER: nemam zrovna s kym si tak nejak o necem jako hry nebo kde co jinyho popovidat. nicmene vim, ze Kingdom Come i Hades jsou velmi popularni a jeste vysel Silksong. To jsou take hry, o kterych jsem od lidi z okoli nebo online slysel. Me sice ani jedna z techto her nic nerika a tak mi zustavala volba Clair Obscur a Death Stranding (o kterych jsem si s nikym nerekl ani slovo, az na spolubydliciho). Sam jsem nakonec hlasoval, kde to slo pro Clair Obscur. Ale taky je to dane tim, ze JRPGcka mam rad. Si pak rikam jak to vidi takovi, kteri je moc nehraji? Hra zrejme vsechny prevalcovala, takze zapusobila i mimo hrace JRPG. Stejne tak jsem premyslel nad tim jak se na Baldur's Gate tvari jini hraci, co napriklad dodnes zadne CRPG tohoto typu nehrali. Soucasne CRPGcka jsou dnes dost niche jak to tak vypada. Mel jsem ale tu moznost s takovymi lidmi hrat BG3 a to byl teda zazitek. (mozna jsem tu zminoval). Byli totalne ztraceni, umirali v kazdym combatu, ale byli spokojeni. V roce 2023 jsem volil BG3 ale hodne jsem premyslel nad Tears of the Kingdom. To byla pro me treba dost tezka volba. Obcas by me zajimalo, co si mysli jini lide. Videl jsem dost lidi hrat demo TotK a tam treba moc pozitivnich reakci nebylo. BG3, ta se libila snad vsem (i kdyz hodne lidi rikalo, ze je to moc ukecany).
    mno nic to jenom takova mala odbocka.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    STSUNG_NAVANA: já to celé odehrál na střední obtížnost a na posledního bosse jsem musel snížit na Story, protože ta jeho rychlá komba jsem nedával a nechtěl jsem se na tom zas zaseknout na dva dny, což se mi u jednoho nebo dvou bossfightů stalo (prostě jsem se musel vyspat, abych ten rytmus některých útoků vstřebal, a druhý den to ale jak po másle). Vyloženě jednoduché mi to určitě nepřišlo.

    Teď projíždím diskuse na redditu se spoilery a žasnu, jak je ta hra příběhově do detailu promakaná, spousta věcí mi dochází až teď. Nádherný.

    Včera po dohrání jsem z toho konce byl trochu whoo, ale teď jsem vysloveně whee :)
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    STSUNG_NAVANA: jak to myslis s tou zvedavosti na hru roku? Game Awards 2025 uz probehly.
    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    BELIEVER: je to JRPG se vsim vsudy a rekl bych pro masy dobre stravitelne. Kazdopadne ta 'francouzskost' z toho cisi teda odevsad. Zajimave, take jsem zrovna vzpominal na Ishar, kdyz jsem hru hral. Ale FFXIII mi to teda nepripomelo (nastesti) teda vubec. Ocividne hra muze pusobit na lidi ruzne. Ja jsem totiz posledni tretinu hry moc dobre nesnasel, co se pribehu tyce a rozhodnuti jak to nejak dotahnout. Myslim si, ze mohla posledni cast hry byt rozsahlejsi, ale chapu, ze by se tam projevil hodne problem s tim jak je hra strasne jednoducha i na nejtezsi obtiznost. (Takze vlastne to bylo dobre)
    Rytmus neni treba, ja ho napriklad nemam (geneticka mozkova vada) a hru jsem odehral bez problemu.
    Jsem zvedavy jak dopadne hra roku ted, protoze kandidatu je dost. Kazdopadne jsem rad, ze tato hra si ziskala oblibu a treba se tak dockame i dalsiho pekneho JRPG.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / PS5 / 39 hodin/ #dohrano

    BEZ VĚTŠÍCH SPOILERŮ

    Úplně chápu, proč si to získalo tak silný ohlas. Je to krásná emoční jízda a umělecké dílo v pravém slova smyslu.

    Ale pořádně to člověka dostane až v poslední třetině hry. Do té doby hrajete divné JRPG s úplně lineárními a neinteraktivními levely a divným příběhem, které mi že všeho nejvíc připomínalo Final Fantasy XIII. Navíc nás, co jsme pokud jde o smysl pro rytmus na Gaussově křivce až někde úplně vlevo, dost umí potrápit v soubojích. Bez správného načasování Dodge a parry SE neobejdete.

    Každopádně ten příběh nakonec je pěkně rozuzlený, všechno se vysvětlí, stojí za to vydržet.

    Pokud jde o výtvarnou stránku - jak většina JRPG nezapře japonské kořeny, tady poznávám Francii. Nejednou jsem vzpomenul třeba na trilogii Ishar.

    Konec ještě rozdýchávám. Je to ukázka, jak skvěle vyprávět fantastický příběh prostřednictvím videohry.

    Zbývá už jen odpovědět poslední otázku: Je to pořád JRPG, když to vyvinuli Francouzi?

    MBR
    MBR --- ---
    MBR: jmenuje se to samozrejme Earthion a ne Eartlion. :)
    MBR
    MBR --- ---
    Earthlion / PS5 / 1h / #dohrano

    Yuzo Koshiro a Nakoto Wada si strihli klasickou Mega Drive shmupku (cartridge release included). Bavilo moc. Dohrano zatim jen na easy.

    MBR
    MBR --- ---
    MASLIX: pekne! za me jsou top Reach a ODST. Rad si to dam po letech znova , cekam ted na tu ps5 verzi :)
    MILOSHIT
    MILOSHIT --- ---
    Dobrý auditko. Dohrál jsem spoustu nedohratelného, ale tohle pokládám za jeden ze svých životních úspěchů. (Další na řadě by bylo asi GTA2 na klávesnici.)

    FIONOR
    FIONOR --- ---
    Hades / PC / 56 hodin / #dohrano

    Doháním resty. Není to můj obvyklý žánr hry, takže mi to k opravdovému konci trvalo trochu déle – a po prvním útěku jsem měl napůl našlápnuto přestat hrát. Naštěstí mě udržel příběh. I tak ale přiznávám, že jsem poslední 4 útěky absolvoval se zapnutým God Mode.
    Mám ještě hromadu proroctví ke splnění, ale nevím, jestli mi ta busy-work stojí námahu...

    ZEBROWSKI
    ZEBROWSKI --- ---
    HOWKING: Ano muzou prezit obe a jsou na to dokonce 3 zpusoby
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    HOWKING: Srovnávat Detroit a CP2077 myslím moc nelze, jsou to jiný žánry :-) Mám rád obojí, CP2077 je dokonce moje top hra ever.

    Jinak Detroit lze dohrát jakkoli chceš, klidně můžou přežít tak nějak všichni. Ale jestli je to ten nejlepší konec... to už záleží na vkusu každého soudruha. Mně to dopadlo jak to dopadlo a znovu to ohýbat nebudu. Všechny hry od Quantic Dream na mě hodně silně zapůsobily, Beyond: Two Souls patří mezi mých TOP 5 her, ale každou jsem hrál jen jednou. Nemám nervy ze železa :-) A teď to myslím příběhově, ne co se týče hratelnosti. Já jsem totiž veskrze jemná povaha ¯\_(ツ)_/¯
    MBR
    MBR --- ---
    HOWKING: ja se priznam, ze jsem "hral" detroit na youtube a u kazdy ty interakce jsem se chvalil jak dobry bylo rozhodnuti, ze to nemusim "hrat" a ze se jen divam :). pribeh dobrej, ale ja osobone to nepovazuju za hru.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Tak jsem dohrál Detroit become human. No, jako smíšené pocity. Příběh dobrý. Kromě Kary, která mi umřela, když zachránila dcerku mi všichni přežili (Může Kara přežít, aniž by nezemřela dcerka?). Příběh mě vzal fakt jako fest a i jsem si párkrát zaslzel. Ale co se týče hry, tak je to zoufalé. Pevný koridor s vcelku jasným větvením. Tady jsem možná měl pocit, že ještě tak trochu hraju. Tak druhá část hry - včas zmáčknout náhodné předepsané klávesy - to mě neskutečně sralo. No jo, pobavil jsem se, ale nezahraju si to ani podruhé (Cyberpunk už jsem hrál 5x). Možná Cyberpunk posunul laťku očekávání tak vysoko, že už se mi herně nezalíbí nic.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Hyrule Warriors: Age of Imprisonment/Nintendo Switch 2/62 hodin/#dohrano

    TERZ
    TERZ --- ---
    It Takes Two/23h/#dohrano
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam