• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    KLEINZACH: Tomu je podobný The Witness, kde jsou i trochu hrátky s perspektivou. Ale je to dost těžký.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    KLEINZACH: Stanleyho tam vidím hlavně ve vztahu vypravěč-hráč, kdy to vzbuduje pocit, jako by někdo fakt sledoval každý tvůj krok a záměr. A asi i trochu vizuál.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    PALADIUS: to hraje dite - ale stanleyho parable v tom nejak nevidim? ale ja jenom letmo koukam jak to hraje, mohlo mi neco utect

    z podobnych (hratky s perspektivou) rado jeste hraje Monument Valley. mozna jeste talos principle, ale to uz je trosku jina skatulka (ale mozek to dokaze potrapit).
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Superliminal / 3 hodiny / #dohrano

    Co mělo být jen relaxem u ranní kávy mi nakonec proměnilo mozek na kaši a o pár hodin později jsem s nechápavým pohledem a slinou u huby čuměl na titulky. Zbožňuju ten pocit, když si vás hra umí povodit a vede vás přesně tam, kam chce (mmm, kinky...). Takovej mix Stanley Parable a Portalu. Pokud znáte víc podobných her, sem s nimi!

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Control / 34 hodin / #dohrano

    Naprosto famózní mindfuck mysteriózní dílo, které si mě dokázalo získat až po delší době a několika pokusech rozehrání. Příběhem je lepší se nechat spíš unášet, než se ho snažit hned uchopit a hledat souvislosti a vysvětlení v horách začerněných dokumentů, nahrávek a byrokratických nařízení. Celá hra stojí na úžasných hereckých výkonech (nevím jestli jsem si víc zamiloval hlavní postavu Jesse, nebo
    Dr. Darlinga :). Combat a možnosti destrukce jsou kapitola sama o sobě - tady zkrátka taky není co vytknout, skvělá fyzika. Ničení čehokoliv a čímkoliv zatímco si poletujete ve vzduchu je prostě relax. Takže až na jeden nepříjemný grafický glitch, kdy se nenačítaly správně textury a chvílema to bylo fakt low poly, jsem si to nesmírně užil.

    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    BELIEVER: obtiznost je vzdycky takova vselijaka. to si rikam skoro u kazde hry. rikal jsem si to jak octopath travelera tak death strandingu i clair obscur. spousta lidi psalo jak strasne dostalo a me to neprislo. me treba zabila golgra nevim kolikrat. ta me zabila na jednu ranu takze jsem ji teda nakonec zabil na zpatky na jednu ranu taky. jeji 7-9 comba jsem nedaval. na ni a na secret bosse jsem prestatovaval. ale kdyz jsem zkousel cvicne jak moc moje neoptimalni cisla jsou vs. maximum, tak to byl fakt maly rozdil v radu max desitek (max 60) coz mi prislo skoda (tudiz uplne zbytecny si s tim hrat). Takze jsem to delat nemusel. A co se abilit tyce, to jsem lital po mape a hledal, co jsem potreboval. (po zabiti golgry jsem one shotoval uz vsechno, ale zabojoval jsem si dost uz predtim, tak mi to tak nevadilo).
    V ty hre je spousta dobrych veci, ale nektere jsou uplne vynechane. Uvidime jestli se neco do budoucna jeste dozvime nebo ta hra proste zustane jak je. (uprimne bych to tak i nechal).

    WOODMAKER: nemam zrovna s kym si tak nejak o necem jako hry nebo kde co jinyho popovidat. nicmene vim, ze Kingdom Come i Hades jsou velmi popularni a jeste vysel Silksong. To jsou take hry, o kterych jsem od lidi z okoli nebo online slysel. Me sice ani jedna z techto her nic nerika a tak mi zustavala volba Clair Obscur a Death Stranding (o kterych jsem si s nikym nerekl ani slovo, az na spolubydliciho). Sam jsem nakonec hlasoval, kde to slo pro Clair Obscur. Ale taky je to dane tim, ze JRPGcka mam rad. Si pak rikam jak to vidi takovi, kteri je moc nehraji? Hra zrejme vsechny prevalcovala, takze zapusobila i mimo hrace JRPG. Stejne tak jsem premyslel nad tim jak se na Baldur's Gate tvari jini hraci, co napriklad dodnes zadne CRPG tohoto typu nehrali. Soucasne CRPGcka jsou dnes dost niche jak to tak vypada. Mel jsem ale tu moznost s takovymi lidmi hrat BG3 a to byl teda zazitek. (mozna jsem tu zminoval). Byli totalne ztraceni, umirali v kazdym combatu, ale byli spokojeni. V roce 2023 jsem volil BG3 ale hodne jsem premyslel nad Tears of the Kingdom. To byla pro me treba dost tezka volba. Obcas by me zajimalo, co si mysli jini lide. Videl jsem dost lidi hrat demo TotK a tam treba moc pozitivnich reakci nebylo. BG3, ta se libila snad vsem (i kdyz hodne lidi rikalo, ze je to moc ukecany).
    mno nic to jenom takova mala odbocka.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    STSUNG_NAVANA: já to celé odehrál na střední obtížnost a na posledního bosse jsem musel snížit na Story, protože ta jeho rychlá komba jsem nedával a nechtěl jsem se na tom zas zaseknout na dva dny, což se mi u jednoho nebo dvou bossfightů stalo (prostě jsem se musel vyspat, abych ten rytmus některých útoků vstřebal, a druhý den to ale jak po másle). Vyloženě jednoduché mi to určitě nepřišlo.

    Teď projíždím diskuse na redditu se spoilery a žasnu, jak je ta hra příběhově do detailu promakaná, spousta věcí mi dochází až teď. Nádherný.

    Včera po dohrání jsem z toho konce byl trochu whoo, ale teď jsem vysloveně whee :)
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    STSUNG_NAVANA: jak to myslis s tou zvedavosti na hru roku? Game Awards 2025 uz probehly.
    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    BELIEVER: je to JRPG se vsim vsudy a rekl bych pro masy dobre stravitelne. Kazdopadne ta 'francouzskost' z toho cisi teda odevsad. Zajimave, take jsem zrovna vzpominal na Ishar, kdyz jsem hru hral. Ale FFXIII mi to teda nepripomelo (nastesti) teda vubec. Ocividne hra muze pusobit na lidi ruzne. Ja jsem totiz posledni tretinu hry moc dobre nesnasel, co se pribehu tyce a rozhodnuti jak to nejak dotahnout. Myslim si, ze mohla posledni cast hry byt rozsahlejsi, ale chapu, ze by se tam projevil hodne problem s tim jak je hra strasne jednoducha i na nejtezsi obtiznost. (Takze vlastne to bylo dobre)
    Rytmus neni treba, ja ho napriklad nemam (geneticka mozkova vada) a hru jsem odehral bez problemu.
    Jsem zvedavy jak dopadne hra roku ted, protoze kandidatu je dost. Kazdopadne jsem rad, ze tato hra si ziskala oblibu a treba se tak dockame i dalsiho pekneho JRPG.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / PS5 / 39 hodin/ #dohrano

    BEZ VĚTŠÍCH SPOILERŮ

    Úplně chápu, proč si to získalo tak silný ohlas. Je to krásná emoční jízda a umělecké dílo v pravém slova smyslu.

    Ale pořádně to člověka dostane až v poslední třetině hry. Do té doby hrajete divné JRPG s úplně lineárními a neinteraktivními levely a divným příběhem, které mi že všeho nejvíc připomínalo Final Fantasy XIII. Navíc nás, co jsme pokud jde o smysl pro rytmus na Gaussově křivce až někde úplně vlevo, dost umí potrápit v soubojích. Bez správného načasování Dodge a parry SE neobejdete.

    Každopádně ten příběh nakonec je pěkně rozuzlený, všechno se vysvětlí, stojí za to vydržet.

    Pokud jde o výtvarnou stránku - jak většina JRPG nezapře japonské kořeny, tady poznávám Francii. Nejednou jsem vzpomenul třeba na trilogii Ishar.

    Konec ještě rozdýchávám. Je to ukázka, jak skvěle vyprávět fantastický příběh prostřednictvím videohry.

    Zbývá už jen odpovědět poslední otázku: Je to pořád JRPG, když to vyvinuli Francouzi?

    MBR
    MBR --- ---
    MBR: jmenuje se to samozrejme Earthion a ne Eartlion. :)
    MBR
    MBR --- ---
    Earthlion / PS5 / 1h / #dohrano

    Yuzo Koshiro a Nakoto Wada si strihli klasickou Mega Drive shmupku (cartridge release included). Bavilo moc. Dohrano zatim jen na easy.

    MBR
    MBR --- ---
    MASLIX: pekne! za me jsou top Reach a ODST. Rad si to dam po letech znova , cekam ted na tu ps5 verzi :)
    MILOSHIT
    MILOSHIT --- ---
    Dobrý auditko. Dohrál jsem spoustu nedohratelného, ale tohle pokládám za jeden ze svých životních úspěchů. (Další na řadě by bylo asi GTA2 na klávesnici.)

    FIONOR
    FIONOR --- ---
    Hades / PC / 56 hodin / #dohrano

    Doháním resty. Není to můj obvyklý žánr hry, takže mi to k opravdovému konci trvalo trochu déle – a po prvním útěku jsem měl napůl našlápnuto přestat hrát. Naštěstí mě udržel příběh. I tak ale přiznávám, že jsem poslední 4 útěky absolvoval se zapnutým God Mode.
    Mám ještě hromadu proroctví ke splnění, ale nevím, jestli mi ta busy-work stojí námahu...

    ZEBROWSKI
    ZEBROWSKI --- ---
    HOWKING: Ano muzou prezit obe a jsou na to dokonce 3 zpusoby
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    HOWKING: Srovnávat Detroit a CP2077 myslím moc nelze, jsou to jiný žánry :-) Mám rád obojí, CP2077 je dokonce moje top hra ever.

    Jinak Detroit lze dohrát jakkoli chceš, klidně můžou přežít tak nějak všichni. Ale jestli je to ten nejlepší konec... to už záleží na vkusu každého soudruha. Mně to dopadlo jak to dopadlo a znovu to ohýbat nebudu. Všechny hry od Quantic Dream na mě hodně silně zapůsobily, Beyond: Two Souls patří mezi mých TOP 5 her, ale každou jsem hrál jen jednou. Nemám nervy ze železa :-) A teď to myslím příběhově, ne co se týče hratelnosti. Já jsem totiž veskrze jemná povaha ¯\_(ツ)_/¯
    MBR
    MBR --- ---
    HOWKING: ja se priznam, ze jsem "hral" detroit na youtube a u kazdy ty interakce jsem se chvalil jak dobry bylo rozhodnuti, ze to nemusim "hrat" a ze se jen divam :). pribeh dobrej, ale ja osobone to nepovazuju za hru.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Tak jsem dohrál Detroit become human. No, jako smíšené pocity. Příběh dobrý. Kromě Kary, která mi umřela, když zachránila dcerku mi všichni přežili (Může Kara přežít, aniž by nezemřela dcerka?). Příběh mě vzal fakt jako fest a i jsem si párkrát zaslzel. Ale co se týče hry, tak je to zoufalé. Pevný koridor s vcelku jasným větvením. Tady jsem možná měl pocit, že ještě tak trochu hraju. Tak druhá část hry - včas zmáčknout náhodné předepsané klávesy - to mě neskutečně sralo. No jo, pobavil jsem se, ale nezahraju si to ani podruhé (Cyberpunk už jsem hrál 5x). Možná Cyberpunk posunul laťku očekávání tak vysoko, že už se mi herně nezalíbí nic.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Hyrule Warriors: Age of Imprisonment/Nintendo Switch 2/62 hodin/#dohrano

    TERZ
    TERZ --- ---
    It Takes Two/23h/#dohrano
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    Atom RPG / PS5 / 107 hodin / #dohrano

    Absolute Masterpiece 10/10.
    Jasne, ta hra ma svoje chybky, kazdopadne tohle me solidne vratilo v case v tom dobrym slova smyslu.
    Think Fallout 1&2, jen zasazeny do Ruska se vsim vsudy - tohle je opravdu (priznane) velmi dustojny nastupce.
    Je to skvele napsane, xkrat sem se rozrehtal nad nejakym vtipem ci referenci, nebo me solidne zamrazilo nad tim, ceho jsou lidi v postapo dobe schopni, nebo tim jaky zvraceni moralni dilema musim vyresit.
    Konec byl lehce meh, ale nelituju niceho!!! :D
    Za me skvela zalezitost, a ted hura na Trudograd

    Nize obligatni screenshot:



    A par dalsich pro fanousky Monty Python,



    ortodoxne komunistickych spisovatelu se zalibou se starsich zenach a bezhlavem vrazdeni,



    jisteho Rivlina ze Silezie, ktery chodi po svete se dvema AKcky na zadech,





    anebo treba generala Nastyho, s nimz (a par mutanty) muzete natocit porno VHS :)

    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Final Fantasy VII Rebirth / PS5 Pro / 86 hodin / #dohrano
    tfujtajxl! trvalo mi to jen rok! :)

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Lost Records: Bloom & Rage / PC / 12 hodin / #dohrano
    I když mám dohráno většinu dílů Life is Strange a podobných adventur, tak toto mi při vydání nějak uteklo. Nebo jsem na první pohled usoudil, že to neni uplně moje cílovka. Teď jsem to náhodou zaznamenal v Xbox Game Pass, tak proč to nezkusit? No začátek byl docela vlažnej, dlouho nic zajímavýho a velká část hratelnosti ala natáčení na kameru mě nějak moc nebrala. Vrátil jsem se k tomu ted o víkendu, kdy jsem neměl náladu na žádnej horor, střílečku ani rubačku a dokonale mi to sedlo. Když se konečně rozjel příběh, postavy a vztahy mezi nimi, tak už jsem měl problém to naopak odložit :) Takže celkově asi docela překvapení, přišlo mi to lepší než poslední díly LiS, co jsem hrál, druhej díl a True Colors, který je teda od jinýho studia. DON'T NOD opět nezklamali v tom, co jim nejvíc sedí :)


    GEE
    GEE --- ---
    MASLIX: respekt,teď si připadám normalnejc, když jsem tu jedničku po Reachi odložil. To opakování lokací je neskutečně otravný
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Halo: The Master Chief Collection / XSS / 54 hodin #dohrano

    Král mezi jednookými. Vrchol tupých stříleček. Jak příběhem, tak výpravou a nejspíš i rozpočtem. Obdivuju sebevědomí Bungie a 343 Industries neustále míchat tuhle příběhovou bramboračku ve stylu Marvelu a přitom dál do nekonečna se vztyčenou hlavou vyzdvihovat neporazitelnost hlavního hrdiny. Já jim na to skočil a dobře jsem se u toho bavil.

    Hrál jsem chronologicky. Normal obtížnost.

    Halo Reach (2010) / 7 hodin. Nejvíc Top kousek z celé kolekce. Opravdu vynikající zážitek. Co mise to unikát, napětí se dá krájet a příběh krásně i když smutně odsýpá.
    Halo CE (2001) / 14 hodin. Čekal jsem, že přechod z o skoro 10 let mladšího dílu bude bolet, ale nakonec trpělivost dostala zabrat jen při procházení věčně se opakujících pasážích. A hlavně už chápu, proč mi příběh v době vydání absolutně nedával smysl a celá hra byl jeden ne-ko-ne-čný tunel.
    Halo 2 (2004) / 10 hodin. Na stejné vlně jako jednička, ale všechny herní aspekty vytažené na maximum. Výborný gunfight zážitek při likvidaci nekonečných hord Flood enemáků pomocí shotguny.
    Halo 3 ODST (2009) / 6 hodin. Skvělá jednohubka. Epizodní odbočka do ruin Covenanty okupovaného města na Zemi. Má to spád a napětí a Chief konečně dostává zasloužený oddech.
    Halo 3 (2007) / 10 hodin. Příběh dostává další grády, ale technicky asi nejslabší díl. Nejvíc bije do očí změna ze CGI na in-game cutscences. Nevím jestli za to mohl menší budget nebo snaha o plynulejší přechod mezi hraním a příběhem, ale lidi vypadají jak mrtvoly (a Cortana jako obyčejný hologram!!!) a ostatní rasy zase jako hrstka polygonů z Quake 3.
    Halo 4 (2012)/ 7 hodin. Důstojné zakončení s tak trochu očekávaně napůl otevřeným koncem.

    Abych jen nechválil. Jízdní vlastnosti čehokoliv, co má kola, odpovídá ledním bobům. Klouže to, nezatáčí to, lítá to jak z papíru. Absolutně nechápu, proč se tahle herní mechanika zastavila na úrovni prvního dílu a proč musí mít 2 z 6ti her závěrečný endgame založený na této aktivitě.

    Miluju game stats a MCC umožňuje sledovat úplně všechno - celkové killy, herní dobu, nejoblíbenější zbraň, počet smrtí atd jak v MP tak v kampani. Jen s malým detailem a sice, neměří to správné. Stačila jedna návštěva hlavního menu a herní doba se začala počítat od nuly (min v CE, 2, 3). Nejspíš zpětná kompatibilita není úplně 100%. V singlu mi to vlastně až tak nevadí, ale v MP bych z toho šílel. A už vůbec radši nezmiňuju získávání achievementů. Dohrát celou kolekci na platinu musí být na hranici čistého šílenství.

    Až někdy časem zase obnovím Game Pass, tak H5 a Infinity budou první na řadě!

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Shadow of Mordor / PC RTX3090 / 39 hodin / #dohrano

    Po letech jsem dohrál další odloženou hru. Shadow of Mordor má dost originální systém nepřátel, tzn. Nemesis system. V podstatě to generuje orky, které musíte zabít nebo ovládnout a tak oslabit Sauronovu armádu. Navíc si hra pamatuje, takže když vás nějakej sejme, tak se vám příště vysměje. To poskytuje vlastně nekonečnou hru. Konec to samozřejmě má, ale dá se to hrát i potom a je to fajn. Dost mi to připomíná Batman: Arkham Asylum. Kdybych šel jen po hlavní dějové lince, těch hodin by asi bylo výrazně méně. Ale bylo dost zábavný decimovat důstojníky a sledovat, jak se mezitím ostatní perou o své místo na výsluní. Tady by mě pokračování i dost zajímalo! Jednou se třeba naučím dělat i screenshoty :))

    Dal bych tomu perfektní skore 5/7.

    MBR
    MBR --- ---
    Cronos : The New Dawn / PS5 / 25h/ #dohrano

    Bylo to teda docela tezky, parkrat jsem si rikal ze se na to vykaslu, protoze tohle ve svym veku uz nemam zapotrebi. Hlavni frustrace plyne z nedostatku vseho a hlavne naboju. Konec byl dost natahovanej mi prislo, ale jako celek rikam dobry. Je uplne jedno ze je to vybrakovanej Dead Space, protoze to vlastne presne chcete. Pro fanousky DS povinnost.

    Kazdopadne nez si dam NG+ kvuli dobrymu konci, tak to necham par mesicu ulezet. Bylo to narocny.

    Such is our calling, bitches :)

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    CLAVEN: Jo
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    13 Sentinels: Aegis Rim / Nintendo Switch 2 / 53 hodin / #dohrano

    Dobry komplexni pribeh z pohledu 13 postav, kde do sebe postupne vsechno zapada.
    A jak pisou kolegove prede mnou, je tam vsechno - decka ve skole v japonsku, roboti, mechove, androidi, nanoboti, lasery, kocky, cestovani v case, nicmene ja se zamerim na jednu konkretni vec.

    Yakisoba-pan (焼きそばパン)

    Yaki - smazeny
    Soba - nudle
    Pan - houska

    Smazene nudle v housce.

    Tento pokrm vznikl v 50. letech v Japonsku, kdy jej USA zaplavily levnymi produkty z mouky.
    Prodava se na nejruznejsich mistech vcetne skolnich kantyn.
    Nudle pak byvaji smazene se zeleninou, nebo i masem.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    "DEI blbustky" sú predpokladám to, že sú tam černosi a jedna žena 🤡
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: za mňa bola kampaň ukrutná nuda, dokonca som ju za 220+ hodín v hre ani nedohral, ale som rád, že sa niekomu páčila
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam