ALTAR_OF_FILTH: Hele podle pravidle aspoň jak to chápu tak ty situační jsou krátkodobé a v podstatě šíím víc dokážeme vymyslet...a obohatí to situaci jako takovou, tím líp.
Situační aspekty
Situační aspekty jsou dočasné, zamýšlené k tomu, aby přetrvaly pouze jednu scénu nebo dokud nepřestanou dávat smysl (nicméně ne déle, než jedno sezení). Situační aspekty mohou být vztaženy k prostředí, ve kterém se scéna odehrává – což ovlivňuje kohokoliv ve scéně – ale můžete je také připojit ke konkrétním postavám, když se na ně zaměříte při tvorbě výhody.
Situační aspekty popisují důležité vlastnosti okolností, s nimiž se postavy ve scéně potýkají. To zahrnuje:
Fyzické vlastnosti prostředí (Hustý podrost, Zahalující sněhové závěje, Nízkogravitační planeta).
Pozici nebo umístění (Odstřelovačská pozice, Ve stromech, Dvorek).
Okamžité překážky (Hořící stodola, Zapeklitý zámek, Rozlehlá propast).
Kontextové detaily, které pravděpodobně vstoupí do hry (Nespokojení měšťané, Bezpečnostní kamery, Hlasité stroje).
Náhlé změny ve stavu postavy (Písek v očích, Odzbrojený, Zahnaná do kouta, Pokrytá slizem).
Kdo může situačního aspektu využít záleží hodně na kontextu vyprávění – někdy to bude velmi očividné a jindy budete muset použití aspektu vysvětlit, aby to dávalo smysl v kontextu toho, co se ve scéně děje. Vypravěči, vždy jste konečným soudcem toho, jaké návrhy jsou vůči aspektu platné.
Někdy se situační aspekty stanou překážkami, které musí postavy překonat. Jindy vám dají ospravedlnění, abyste vytvořili aktivní opozici pro akci někoho jiného.