• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    ACHERON: :D Ja stehovani, tedy to bylo podobne.


    JVMLOK:
    Shrnuti z meho pohledu, ktere asi i vysvetluje proc ti tam chybela ta aktivni opozice a vyuziti aspektu v ni:
    • Netvorit postavy cele - U tvorby postavy je vskutku lepsi pockat s aspekty az na hru. Je to potom aspekt, ktery se uzije/vic zapadne do sveta. Meli jsme hodne aspektu, ale nebyly moc sladene s dynamikou skupiny a tim, co se nakonec resilo.
    • Aspekty podle deje - Jako GM klidne vic zasahovat do toho, co jsou aspekty postav a uvazovat nad nimi i zpusobem "jde to pouzit na opozici"? Mel jsem problem, i kdyz jsem se pokousel projit aspekty postav vicekrat, vymyslet jak bych je mohl vyuzit.
    • Souboje v PbP - Toto je spis moje vec, ale pro aktivni opozici, ktera je dost dynamicka, jsem uplne nevedel jak ji pojmout v PbP. Zejmena s tim, kdyz do toho nejsou zapojeni vsichni (napr. kdyz by se hadal Mraz jen s Cimrmanem o necem).
    • Zacit zlehka? - Mozna by stalo za to zacit se systemem z lehka v nejakem archetypictejsim prostredi/jasnejsim svete, kde se potom da vic soustredit jen na pravidla.


    Osobne bych se nebal ani vzit si neco trebas ze Strepu. Mozna jsem jen uz stary na to se menit :D Ale strepacka pribehova otazka pro postavu mi tu vylozene chybi.

    Btw, jednu aktivni opozici jsme tam meli, ac Federalove to naopak totalne zpackali :D Tehdy tam stacilo prehodit snad jen 1 ci tak neco.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Za me to vypada, ze tabor je pripraveny na presun. Rekl bych, ze je uz na case zkusit presun samotny. Mate dost pripravenych aspektu, tak by to mohlo vyjit :) Budete si muset jiste hodit na samotny presun. Pokud nemate nekdo vylozene prani popsat presun, tak vam to necham.

    Na hod na presun mate opozici +4. Kdo bude vest presun?

    BURKHAR: Zkousel jsem rychle dohledat nejake pravidlo k tomu, ale myslim, ze je dobre drzet urcity pocet aspektu, aby se prilis postava nerozmelnila. Rekl bych, ze pokud to povazujes za tak dulezity aspekt, tak muzes nahradit nektery jiny.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Nemohl by jen tak mimochodem Járovi vzniknout aspekt "Nenávidím rusáky" vyplynuvší ze hry?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: samozřejmě můžeme spadnouti do SHR a ten aspekt "byl jsem slavným hackerem brát vážně" :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele za mě takhle, viz IC. Ale protože jsem to bral že s počítačema se moc nesetkáme, neměl jsem v postavě aspekt hackingu. Mám ale mikroleektroniku, tak to můžeme brát, že tomu prostě Dan yase tak moc nerozumí, ale je přesvědčen, že ano (bude to v tomto magor prostě). Teď to můžeme hrát dvěma cestami - buď necháme Dana s tím horrible dice roll úplně tu věc se štěnicí posrat, nebo si budu muset utratit BO za reroll a úspěšný plán s hacknutím a odvozem štěnice. Choose your destiny :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Zlatej kluk. to TLDR priste napis jako prvni :) protoze ten text nad tim je tak plnej terminu techniku, ze ho pomalu nechapu. Ale to FAQ je jasny jak facka :)

    Dovolim si predpokladat, ze ostatni souhlasi s tim, ze budeme brat "1 volňásek" + případně jedno BO vyvolání /aspekt/hod, tedy max +4 z jednoho aspektu, pressne ve zneni toho FAQ.

    S dovolenim...dokoncim tu upravu tabora za svoji postavu a necham prostor Acheronovi, a az skonci, tak to posuneme dal...
    Burkhare, můžu pouřít jedno volné vyvolání z toho "Cirkusu na kolečkách" na posílení?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: Koukám... 300+ nepřečtenejch, tak snad sem dobře pochopil s čim konkrétně :D


    JVMLOK: teoreticky. Záleží, kterou "verzi" pravidel hrajete. (Tohle je "dial", ne hard rule.)

    Původní verze (Fate Core vanila RAI, ale přiznaně ne moc dobře vysvětlená a pak zpětně ujasňovaná) je, že na jeden hod můžeš každý jeden aspekt vyvolat nanejvýš 1x za volňásek a nanejvýš 1x za bod osudu, tedy ne víc než 2x. FAE verze (a verze co pro jednoduchost propadla do pozdějších soupisů, např. Condensed - které ale i když jsou víc Core jsou pořád zestručněná verze podobně jako Accelerated) je, že omezená vyvolání aspektu jsou jen body osudu, ale volňásky jsou zcela unlimited.

    Tohle se bohužel dál komplikuje tím, že jeden konkrétní příklad v Core (a právě a pouze jeden příklad v Core a tady bych měl zdůraznit, že příklady v Core jsou bohužel známá slabá stránka Fate a jsou ne přímo chybné, ale místy zavádějící) naznačuje, že tohle omezení se vztahuje jen na vyvolání ze strany jednoho hráče / postavy - což je samozřejmě problém, protože vyvolání si lze formálně vzato v rámci jedné strany konfliktu / snahy předávat, což by znamenalo další omezení pro předávání (a nechávalo by to šedou zónu ohledně "dříve předaných" ale neutracených vyvolání). Lze to vyřešit tím, že řekneš, že předávání je jen vlastní utracení aspektu ve prospěch někoho jiného, nebo tím, že řekneš, že ten příklad je blbě. Závěrem obou řešení je, že volňásky jsou nadále omezené.

    Samozřejmě počet vyvolávaných různých aspektů je neomezený, tohle pravidlo jen brání protěžování a overkill-propalování jednoho aspektu naráz.

    Obecně umožnění unlimited volňásků dost mění dynamiku věci, zejména při CA s úspěchem se stylem (Tvůj současný případ) a nebo když se nastřádá víc CA na jeden aspekt naráz (dlouhodobou kumulací nebo od více postav najednou), ale má to vliv například i na posílení, protože posílení jsou vždy unlimited a pokud dovolíš unlimited i volňásky, tak efektivně posílením vezmeš část jejich niche a oslabíš tím jimi vytvářenou dynamiku (protože skládané volňásky je zastíní).

    Osobně mám ten FC vanila dial rád, protože i když to je mini-pravidlo navíc, tak brání přetížení jednoho aspektu a přehnanému významu jednoho úspěchu se stylem na CA a význam vícenásobných vyvolání líp rozkládá napříč scénou, což ten aspekt drží víc na očích. Nevýhoda samozřejmě je, že tam kde jde jen o jeden jediný hod pak ty vícenásobné volňásky na aspekt ztratí smysl.




    TLDR: tohle je otázka volby, ne hard pravidel. Moje osobní doporučení by bylo nechat platné omezení na 1 hod pouze 1 volňásek na 1 aspekt, důvody jsou, že to má dlouhodobě trochu lepší dopad na dynamiku scén. Pokud ale řeknete že hrajete unlimited, nic se nestane. Je ale dobré domluvit se, kterou variantu hrajete.


    BTW, teď koukám že jsem to už vysvětloval i v tom FAQ článku který jsem vám odkázal když jste tuhle diskusi otevřeli :) (i když trochu míň detailně, možná to tam ještě trochu víc rozepíšu o výše uvedené detaily...)

    D20 v kostce - Pravidla - Fate & FAE: FAQ a ujasnění
    http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html

    nadpis "Kolikrát můžu aspekt vyvolat na jeden hod (za volné vyvolání)"
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Uz jsem to nasel

    4. Aspekty a body osudu | Český překlad Fate SRD
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/4-aspekty-a-body-osudu.html#volna-vyvolani

    Volná vyvolání
    Za vyvolání aspektu nemusíte vždy platit bodem osudu. Někdy to je zdarma.

    Pokud uspějete v tvorbě výhody, „zbyde“ vám na onen aspekt volné vyvolání. Pokud uspějete se stylem, dostanete dvě vyvolání. Některé další akce vám také dávají posílení zdarma.

    Stejně tak získáte volné vyvolání na jakýkoliv následek, který způsobíte v konfliktu.

    Volné vyvolání funguje jako to normální, až na dvě věci: nepřesouvají se žádné body osudu a můžete je zkombinovat s normálním vyvoláním kvůli lepšímu bonusu. Můžete tedy použít volné vyvolání a zaplatit bod osudu na stejný aspekt a získat +4 na další hod postavy nebo navýšit o +4 pasivní opozici. Nebo můžete rozdělit benefity a dostat přehození a +2 bonus. Můžete také spojit několik volných vyvolání dohromady.

    Poté, co své volné vyvolání využijete, můžete aspekt dále vyvolávat zaplacením bodů osudu, pokud je stále ve hře.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: No púrave v te kapitole je cit.:
    "Pokud skládáte výhody, všichni provedou akci vytvoření výhody jako obvykle a volná vyvolání, která získají, předají jedné postavě. Pamatujte, že lze skládat mnohonásobná volná vyvolání na ten samý aspekt."
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Jj, presne tak.

    Je to de facto jako by si protivnik hodil a padlo mu 4. Abyste tedy proti tomu uspeli, musite to alespon vyrovnat.

    Ad to opakovane volani, pokud se nemylim, tak to, ze mas dve volna volani neznamena, ze muzes vyvolat aspekt opakovane pro dany hod. Per hod muzes jen jednou. Jinak bys totiz mohl klidne za BO pouzit jeden aspekt trebas 3x.

    K tomu spolecnemu prispevku, tak se muzes podivat na tymovou praci: SRD. De facto by tedy vsichni meli mit danou dovednost, ktera se pouziva alespon na +1. Tedy v tomto kontextu je v podstate lepsi prave to vyuziti ruznych specializaci postav k vytvoreni vyhod a potom sdruzeni pomoci predani volnych volani tomu, kdo bude vyzvu resit, tj. tobe s velenim.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Aaaaha, tak ono je to na aspekt +2 za vyvolání...takze kdyz mám 2 volny vyvolani a vyuziju obe tak je to +4!
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Vznikl aspekt "Cirkus jede dál" a Jára má dvě vyvolání zdarma.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: v tomhle ale počkám na vyhodnocení od GM, protože podle
    6. Akce a výsledky | Český překlad Fate SRD
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/6-akce-a-vysledky.html#vytvoreni-vyhody

    by mých +5 v podstatě znamenalo úspěch se stylem, což znamená vytvoření aspektu se dvěma volnými vyvoláními.
    To znamená že tebou přesně pojmenovaný aspekt by vznikl jako výsledek toho hodu :)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Pokud to chápu správně. tak cílem téhle roll session by mohlo být vytvořit aspekt "Tábor je v pohybu" a smyslem je nás přesunout někam jinam.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Ja myslim, ze prave tak to je. Pokud tedy GM privede nejaky takovy aspekt do hry, tak se odlisuje uroven hry a postav. A souhlas i s pozdejsim, ze tvym cilem je vytvorit co nejzajimavejsi pribeh. Ja jsem na to uz zvykly od Strepu, kde je to podobne. Ostatne to rikaji i s tim, kdyz ti hod nevyjde - je to jen nejaka obtiz na ceste k cily (nebo nesplneni, ale to se nedoporucuje jako nuda). Tedy v tomto pripade stenice/informace Federace o tabore, je novy problem, ktery byl vyvolan prave neuspechem akce ale (pokusil jsem se) udelat jej tak, ze generuje zajimavy vyvoj pribehu.


    ACHERON: Muzeme se vratit k synchronni hre. Jde to hrat i tak.


    BURKHAR: Napad, ze na cip prijdete a pak se pripravite na prepad je super napad! Tedy je mozno klidne na nej prijit prave tim, ze neco bude rusit nebo ze si vsimnes aktivniho signalu cipu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A to je prave vec, ktera je pro me ve FATE nejvic...matouci, ale na druhou stranu zajimava. jestli to spravne chapu tak Sledovaci Cip je v podstate situacni aspekt. My o nem vime takze ho pri sve hre muzeme a melibysme brat v potaz, ale v zadnym pripade to nemusi byt takovym tim: vsecko vidim, vsecko deaktivuju zpusobem. Naopak, muzeme ten cip pouzit i proti nam...nemyslim navzajem ale proti nam jako celymu tymu.
    Bez ohledu na to co dela mojhe postava muzu navazat tam kde to GM polozil a napsat, ze "o planovanem prepadu zatim nemame ani tuseni, proto lekari vesele pokracuji v prohaneni sestricek a paleni koralky, zatimco kus od tabora se formuje prepadovy tym. T.Aker kouka karty a sili v nem podezreni ze se chysta neco velmi bezprostredniho a velmi neprijemneho, ale nedokaze urcit zdroj tohoto ohrozeni..."

    Jak s timhle sice postavam utajenym, ale hracum znamym aspektem zachazet?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Jj, klidne zmen.


    BURKHAR: Aspekt tam je, ale vyuzivas jej = pouzijes i pribehove bud za BO nebo zdarma pokud mas z nejakeho duvodu vyvolani zdarma.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: to jo, ale to jen znamená, že aspekt existuje, ne že ovlivňuje hod. Aktivně vstupuje do hry až když ho zaplatíš FP při hodu.

    Ua mě si s postavou si dělej co chceš...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Ale ten aspekt už je vyvolanej. Je to situační aspekt pro celou cestu. Takže jak? Počkám si, co mi k tomu řekne GM. Pravidla jsem projel už asi 3x a pořád tomu moc nerozumím, kdy se co a jak hází.

    A vyjádřete se prosím k té změně u postavy (čili merge 2. a 5. aspektu, zapomněl jsem to tam před hraním doplnit).
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    pak se rozhodneš jestli chceš vyvolat aspekt
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam