• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: hodim behem odpoledne
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: same here. Tabor se stehuje
    Stenicwe je paralelni linka, ktera na to v podstate nema vliv, ale ma vliv na to, co se stabne se stenici a rusakama, co ji budou sledovat :)

    ACHERON: Radsi klamej Rusaky nez vlastni lidi ;)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Jára by mohl svou učeností zanalyzovat, kam bude výhodnější přesun, což?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ACHERON: Jára už má sbaleno a naloženo, co uděláš se štěnicí, je čistě na tobě. ;)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: ja rozumim, chtel jsem do toho vnest trochu chaosu a možná to cele otocit ze bych klamanim presvedcil vedeni ze neni treba stehovat protoze to zaridim? :D

    ted cekame na vyhodnoceni toho meho hodu? nebo muzu pokracovat s tim, ze jsem uplne mimo s tim jak ta stenice funguje ale i tak ji napichnem? :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Jinak to je poznámka pro hraní PbP...
    Bez ohledu na to kdy máte prostor k postu, soustřeďte se na to, aby vaše akce posouvaly už dosažený stav příběhu dopředu, nikdy ne jinak.
    Tohle nás nijak nebrzdí, ale fakt je potřeba na to dávat pozor...jak je jednou flow, nesmí se zastavit.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Souhlas.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Hlavne uz to nebudem zastavovat :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Já jsem pro EVAC. :) Nenechat nic náhodě.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Já mu věřím každý slovo :D proto balíme :D
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ACHERON: samozřejmě můžeme spadnouti do SHR a ten aspekt "byl jsem slavným hackerem brát vážně" :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    hele za mě takhle, viz IC. Ale protože jsem to bral že s počítačema se moc nesetkáme, neměl jsem v postavě aspekt hackingu. Mám ale mikroleektroniku, tak to můžeme brát, že tomu prostě Dan yase tak moc nerozumí, ale je přesvědčen, že ano (bude to v tomto magor prostě). Teď to můžeme hrát dvěma cestami - buď necháme Dana s tím horrible dice roll úplně tu věc se štěnicí posrat, nebo si budu muset utratit BO za reroll a úspěšný plán s hacknutím a odvozem štěnice. Choose your destiny :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: Jestli si najdeš chvilku, máme několik věcí...
    - Telco s Mrázem, pokud bude možné a dokud nebudeme dodržovat ríádiový klid
    - Nějaký komentář k těm dvěma náhradním lokalitám "Viktor" a "Fallstaff", ať máme z čeho vybírat :)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    JVMLOK: Nemcné evakuujeme za každou cenu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: jenom prosím v rámci akcí nikam nejezdi, než budeme mít možnost zareagovat, bylo by fajn mít poradu když budem všeci online, ale i kdyby se to nestalo, nějak se k tomu "dokomunikujem"

    ALTAR_OF_FILTH: Aý teď jsem pochopil že jsem ti vlastně vyfoukl název aspektu, který jsi vytvořil svým posílením...hodem v IC využívajícím, jestli se nepletu, Vojenský Dril? Napadá tě ještě nějaký jiný název pro to cos svou aktivitou způsobil?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Tak si říkám že bnudem posílat rusákům něco mezi Gondorským ohněm a kouřovým signálem...No co už, snad je to divadlo dostatečně demotivuje
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Jo použij, je to na tobě.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: kecal bych kdybych tvrdil ze te nechaopu. nejdriv s bidou dva posty za den, a najednou 20 za hodinu :) doufam ze se prei cteni bavis. pockame na tebe :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Zlatej kluk. to TLDR priste napis jako prvni :) protoze ten text nad tim je tak plnej terminu techniku, ze ho pomalu nechapu. Ale to FAQ je jasny jak facka :)

    Dovolim si predpokladat, ze ostatni souhlasi s tim, ze budeme brat "1 volňásek" + případně jedno BO vyvolání /aspekt/hod, tedy max +4 z jednoho aspektu, pressne ve zneni toho FAQ.

    S dovolenim...dokoncim tu upravu tabora za svoji postavu a necham prostor Acheronovi, a az skonci, tak to posuneme dal...
    Burkhare, můžu pouřít jedno volné vyvolání z toho "Cirkusu na kolečkách" na posílení?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: Koukám... 300+ nepřečtenejch, tak snad sem dobře pochopil s čim konkrétně :D


    JVMLOK: teoreticky. Záleží, kterou "verzi" pravidel hrajete. (Tohle je "dial", ne hard rule.)

    Původní verze (Fate Core vanila RAI, ale přiznaně ne moc dobře vysvětlená a pak zpětně ujasňovaná) je, že na jeden hod můžeš každý jeden aspekt vyvolat nanejvýš 1x za volňásek a nanejvýš 1x za bod osudu, tedy ne víc než 2x. FAE verze (a verze co pro jednoduchost propadla do pozdějších soupisů, např. Condensed - které ale i když jsou víc Core jsou pořád zestručněná verze podobně jako Accelerated) je, že omezená vyvolání aspektu jsou jen body osudu, ale volňásky jsou zcela unlimited.

    Tohle se bohužel dál komplikuje tím, že jeden konkrétní příklad v Core (a právě a pouze jeden příklad v Core a tady bych měl zdůraznit, že příklady v Core jsou bohužel známá slabá stránka Fate a jsou ne přímo chybné, ale místy zavádějící) naznačuje, že tohle omezení se vztahuje jen na vyvolání ze strany jednoho hráče / postavy - což je samozřejmě problém, protože vyvolání si lze formálně vzato v rámci jedné strany konfliktu / snahy předávat, což by znamenalo další omezení pro předávání (a nechávalo by to šedou zónu ohledně "dříve předaných" ale neutracených vyvolání). Lze to vyřešit tím, že řekneš, že předávání je jen vlastní utracení aspektu ve prospěch někoho jiného, nebo tím, že řekneš, že ten příklad je blbě. Závěrem obou řešení je, že volňásky jsou nadále omezené.

    Samozřejmě počet vyvolávaných různých aspektů je neomezený, tohle pravidlo jen brání protěžování a overkill-propalování jednoho aspektu naráz.

    Obecně umožnění unlimited volňásků dost mění dynamiku věci, zejména při CA s úspěchem se stylem (Tvůj současný případ) a nebo když se nastřádá víc CA na jeden aspekt naráz (dlouhodobou kumulací nebo od více postav najednou), ale má to vliv například i na posílení, protože posílení jsou vždy unlimited a pokud dovolíš unlimited i volňásky, tak efektivně posílením vezmeš část jejich niche a oslabíš tím jimi vytvářenou dynamiku (protože skládané volňásky je zastíní).

    Osobně mám ten FC vanila dial rád, protože i když to je mini-pravidlo navíc, tak brání přetížení jednoho aspektu a přehnanému významu jednoho úspěchu se stylem na CA a význam vícenásobných vyvolání líp rozkládá napříč scénou, což ten aspekt drží víc na očích. Nevýhoda samozřejmě je, že tam kde jde jen o jeden jediný hod pak ty vícenásobné volňásky na aspekt ztratí smysl.




    TLDR: tohle je otázka volby, ne hard pravidel. Moje osobní doporučení by bylo nechat platné omezení na 1 hod pouze 1 volňásek na 1 aspekt, důvody jsou, že to má dlouhodobě trochu lepší dopad na dynamiku scén. Pokud ale řeknete že hrajete unlimited, nic se nestane. Je ale dobré domluvit se, kterou variantu hrajete.


    BTW, teď koukám že jsem to už vysvětloval i v tom FAQ článku který jsem vám odkázal když jste tuhle diskusi otevřeli :) (i když trochu míň detailně, možná to tam ještě trochu víc rozepíšu o výše uvedené detaily...)

    D20 v kostce - Pravidla - Fate & FAE: FAQ a ujasnění
    http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html

    nadpis "Kolikrát můžu aspekt vyvolat na jeden hod (za volné vyvolání)"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam