• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    MEANKITTY11: Mikrofon s vysílačkou.
    Mikrofon je buď klopák, nějaká náhlavní souprava, přilepený na čele, skrytý v paruce apod. A je spojený (odpojitelným) kablíkem s vysílačkou, která je schovaná někde/na těle, pod oblečením…

    Asi od portable microphone?
    MEANKITTY11
    MEANKITTY11 --- ---
    CERNYRYBIZ: co je ten port?
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    CERNYRYBIZ: děkuji za rozšíření obzoru:)))
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    CERNYRYBIZ: před pár lety (už je to sakra více než deset, hrozně to letí) jsem se motal kolem filmu, měl jsem kamaráda zvukaře a občas někde potřeboval asistenta, typicky jsem dával hercům port, možná jsem rád, že se to tenkrát tolik neřešilo, občas do některých kostýmů dostat port tak, aby nebyl vidět, je fakt umění (asi nejsložitější byl kostým bílé paní v dětském sitkom seriálu Mazalové) a pak jsou taky herci/gerečky, kteří ten port ještě musí sami nějak upravit, až jim nakonec obvykle upadne v ostrém záběru, který by jinak byl skvělý... bohužel dost herců, se kterými jsem točil, už nežije :(

    #kecy
    CERNYRYBIZ
    CERNYRYBIZ --- ---
    RIMSAK: glad you asked.

    "Koordinátor intimity" je funkce zejména na amerických (ale poslední dobou obecně vysokorozpočtových) filmových natáčeních. Je to člověk, jehož náplní práce je v principu dělat nárazník mezi hercem/herečkou a jakoukoliv jinou profesí, která by po daném "talentu" mohla vyžadovat svléknutí nebo dotek. To se týká zejména režie ("Vážně tam musí být tahle scéna? Vážně musí být svlečení?"), kamery ("Když už jsou svlečení, ať je tam vidět co nejmíň."), ale i zvuku ("Budu dávat pozor, kam ten port dáváš, a běda ti, jak se dotkneš nebo koukneš někam, kde to není absolutně nutné!"). Někdy i vypomáhá MAKO departmentu s "intimním makeupem" (upravuje merkiny, dělá makeup poprsí, a podobně), jindy vyhání případné čumily ("Točíme intimní scénu, kdo tu nemusí být, táhne pryč, nebo má padáka!"), a tak podobně.

    Je to funkce mírně rozporuplná; na jednu stranu zpomaluje a komplikuje práci, přičemž reálný přínos pro "talenty" je sporný - někomu opravdu vyhovuje pocit "míň očí a většího bezpečí", jenže jiní zase nemají rádi, když se na ně v choulostivých situacích upoutává ještě větší pozornost vymáháním speciálních ohledů.
    Každopádně je ale výhodné mít koordinátora intimity pro produkční společnosti, protože jeho přítomnost na place zjednodušuje přidělování odpovědnosti a vyvozování důsledků za případná pochybení - proběhne-li stížnost na něco, co koordinátor neschválil, dostane padáka "pachatel", proběhne-li stížnost na něco, co koordinátor schválil, dostane padáka koordinátor, produkční společnost je každopádně z obliga a nelze ji žalovat.

    Tohle příležitostně vede k nadměrné aktivitě koordinátorů; zažil jsem i situaci, kdy si ke mně běžela herečka nechat upravit port potajmu, aby koordinátorka neviděla, protože "radši mi to strč za kalhotky a pak na něj celej den nesahej, než aby mi furt padal z nohy, ale rychle, ať to nikdo nevidí, a hlavně ne koordinátorka, ta takový věci šmahem zakazuje".
    Na druhou stranu, mnohem častější je situace, kdy člověk preventivně s koordinátorkou intimity konzultuje co může dělat a co ne, a sporné věci dělá pod jejím dohledem, protože být i jen obviněn z nepřístojností dokáže zásadně poškodit kariéru, a fakt na to stačí obvinění bez důkazu. Nikoho nezajímá vina/nevina, měl sis to nechat schválit od koordinátorky...

    Projekty, u kterých je z nějakého uměleckého důvodu explicitní nahota nutná (a koordinátorka intimity by tudíž byla jednoznačnou přítěží) proto někdy sahají pro dané scény/role přímo po pornoherečkách, u kterých nebývá problém do smlouvy včlenit, že jim nahota a explicitní situace nevadí.
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    NELLAS: tak je to v tom odkazu
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: a pokud oželíte první díl nebo si ho seženete jinde, tak česká rozhlasová hra je k poslechnutí na Vltavě: https://vltava.rozhlas.cz/arthur-hailey-john-castle-let-do-nebezpeci-hvezdne-obsazeny-pribeh-v-rezii-9129610
    (ale spěchejte, nebudou, rozhlas má tyhle věci k dispozici vždy jen krátce a první díl byl naposledy k poslechnutí včera, stihla jsem to jen tak tak)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    RIMSAK: Annistoná? :")
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    z jiného soudku...

    Že Arthur Hailey napsal knihu Letiště, to asi ví každý. Méně lidí už ovšem ví, že jeho prvotinou byla nadmíra úspěšná televizní hra "Let do nebezpečí" (s několika dalšími filmovými a televizními adaptacemi, a mimo jiné krásnou českou rozhlasovou s Eduardem Cupákem v hlavní roli - a samozřejmě parodií, v podobě filmu Připoutejte se, prosím).

    A ještě méně lidí ví, že námět pro tuhle prvotinu - zápletku dnes už klasickou, leč tehdy inovativní, kdy bývalý pilot stíhačky musí kvůli zdravotní indispozici obou pilotů přistát s velkým dopravním letadlem - napadl Haileyho, který byl sám válečným pilotem, právě na palubě letadla z Vancouveru do Toronta. Scénař napsal během devíti dní a povedlo se mu ho udat u tehdy relativně nové Canadian Broadcasting Corporation.

    Jako perlička, roli stíhacího pilota v původní adaptaci CBC ztvárnil James Doohan, který sám byl bývalým vojenským pilotem - účastnil se i vylodění v Normandii, tehdy ovšem ještě jako dělostřelecký poručík. Mimochodem právě na pláži Juno byl těžce zraněn a přišel o prostředníček na pravé ruce - a vsadím se, že jste si toho nikdy nevšimli! :-)

    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    NAVARA: ty to bagatelizuješ, může to být zajímavé zaměstnání.
    Herečka Jennifer Anistoná natočila postelovou scénu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/revue/vztahy-a-sex/jennifer-aniston-postelova-scena-hamm-serial-morning-show.A240109_124249_sex_zar
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    RIMSAK: Tomu přeci zasíláte s partnerkou elektronicky podepsané prohlášení o dobrovolnosti styku, který vám po doručení od obou ve lhůtě - schválí :)
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    Před chvílí jsem narazila na termín "koordinátor intimity" . Jaká je jeho úloha ve společnosti?
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    TRISSIE: od ted pouzavam misto "sere medved v lese?" vetu "slejza lenochod na srani ze stromu?"
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SATOO: normalne na balkone..
    TERRANCE
    TERRANCE --- ---
    TRISSIE: Když jsme u těch lenochodu, tak tady je pár mých oblíbených pravdivých faktů:

    True Facts About Sloths
    https://youtu.be/XrUM8m2rnP0?si=hpBEn2PkepSeCu12
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    SATOO: Tak jako Falabellu by asi šlo chovat i v obýváku, že by měla box vedle lenochoda... Nebo i pod ním, alespoň by se lépe využilo místo.

    KOBDA
    KOBDA --- ---
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Aj, bačo, bačo náš, černú košulku máš
    Kdo ti ju vypere, když maměnky nemáš.

    Proč měl černú košulku? Vždycky jsem měl za to, že byla špinavá. Ale ona byla černá cíleně.

    Bačové nosili košile, které vyvařili v ovčím tuku a následně vyudili. Takový oděv pak odpuzoval komáry a byl odolnější vůči dešti. Prakticky ji nesundavali, částečně i z pověrčivosti.
    Až s rozvojem turismu na přelomu 19. a 20. století, když k nim začali přicházet výletníci pro sýry a žinčicu, začali tento oděv postupně odkládat, protože pochopitelně strašně smrděli, což nebylo dobré pro obchod.


    Dozvěděl jsem se zde:
    Dú Valaši dú, horami a historií - Historie.cs | Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/10150778447-historie-cs/423236100051002/
    HNILOB
    HNILOB --- ---
    SATOO: nebo v maštali s kuchyní
    HNILOB
    HNILOB --- ---
    SATOO: ta představa lenochoda jak jede na koni, na rameni má papouška, za nimi běží pes a kočka vše sleduje z povzdálí :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam