• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SALVATORCentrála pro rovnoměrnou distribuci mírně zajímavých faktů
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DRAGON: „Ano,“ řekl zčistajasna Jurajda, který se držel sotva na židli a čpěl na deset honů rumem, „když se nedostalo dnes na pana obršta a když viděl jen dušené brambory, tu upadl do stavu gaki.

    Víte, co je to gaki? To je stav hladových duchů. I řekl jsem: ,Máte, pase obršt, dosti síly k překonání osudového určení, že s~ na vás nedostala telecí ledvina? V karmě je určeno, abyste, pane obršt, dostal dnes k večeři báječnou omeletu se sekanými a dušenými telecími játry.` - Milý příteli,“ řekl po chvíli tiše k účetnímu šikovateli, přičemž udělal mimovolně nějaký posuněk rukou, kterým převrhl všechny sklenice, které byly před ním na stole.

    „Je nebytelnost všech zjevů, tvarů a věcí,“ řekl po tomto činu zasmušile kuchař okultista. „Útvar je nebytelnost a nebytelnost je útvar. Nebytelnost není rozdílna od útvaru, útvar není rozdílný od nebytelnosti. Co je nebytelnost, to je útvar, co je útvar, to je nebytelnost.“
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    DRAGON: Zeptala jsem se googlu a pro zájemce jeden z seriózně vypadajících odkazů:
    From Music to Motorcycles; A Brief History Lesson on Yamaha – Yamaha Motor Trinidad & Tobago
    https://www.yamahamotortt.com/blogs/news/from-music-to-motorcycles-how-did-it-happen
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    DRAGON: k tomu je nutny dodat, ze DKW RT 125 byl pred valkou masivne uspesny motocykl, ktery pouziva inovativni system sacich a vyfukovych "otvoru" Adolfa Schnürleho a system byl samozrejme patentovany a jedinecny.
    Na konci valky nicmene spojenci patent "ukradli" z rozbiteho povalecneho nemeckeho prumyslu a taknejak prevedli do public domain a od te doby jej pouzivali vsechny mozny dvoutakty celyho sveta, protoze ten system je veliky vylepseni 2T motoru.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Dneska sem se doslechl krásnej příběh o tom jak vznikla Yamaha (původně Nippon Gaki) a proč má vlastně hudební i motosport divizi. Berte to spíš jako námět na to si dohledat detaily (jména, počty, situace atd.), nicméně: do jednoho servisu v Japonsku přišel zákazník s tím, jestli by byli schopni opravit jeho nefungující hamondky (toto je přesně příklad toho, o čem jsem psal, nevím, jestli to byly přímo hamondky, prostě varhany, dejme tomu) a servisák je přijmul do opravy a posléze zjistil, že je umí nejen opravit, ale on by je uměl i vyrábět. Netrvalo dlouho, společnost Yamaha začala vyrábět první řadu jejich organ pipes. Jenže pak přišla válka a Hirohito a Tojo přikázali společnosti Yamaha (jako jiným mnohým) začít vyrábět součástky na válečné stroje, v tomto případě vrtule a leteckých součástek do letadel, protože měli velkou technickou převahu nad ostatními (preciznost). Válka skončila, Yamaha měla plné sklady komponent, pro které již neměla využití, tedy promysleli strategii a rozhodli se, že budou pokračovat ve výrobě "kláves" a zároveň zužitkují plné sklady a rozhodli se, že budou vyrábět motorky. Již první model jejich motorky naprosto drtil rekordy, za což může preciznost, kterou do moto světa přenesli ze své hudební divize. O mnoho let později je ze společnosti přední výrobce audio techniky a hudebních nástrojů, jejich Yamaha Music to dotáhla tak daleko, že dnes vidíte jedny z nejlepších concerto křídel na světě na pódiích těch nejlepších koncertních sálů a jejich motosport divize dobývá motoGP svět a prodeje lámou rekordy mnoho desítek let.
    Japonská preciznost v přímém přenosu.

    PS. Za stoprocentní akurátnost tohoto sdělení neručím, přepisuji, co si pamatuji z vyprávění, ale tak mě to zaujalo, že sem se chtěl podělit, případně zájemce o exaktní vysvětlení poprosím o faktičtější story.


    EDIT: ok, udělal jsem maximum po sklence červeného (dobře, dvou sklenkách) a zeptal jsem se ai s doložením zdrojů a výsledek vypadá takto, ergo asi je to pravda:

    Příběh vzniku společnosti Yamaha a jejího propojení mezi hudebními nástroji a motocyklovým průmyslem je fascinující a v mnoha ohledech pravdivý. Následuje ověřená verze tohoto příběhu s konkrétními detaily a odkazy na relevantní zdroje.
    V roce 1887 Torakusu Yamaha opravil varhany v nemocnici v Hamamatsu, což vedlo k výrobě prvního japonského varhanového nástroje. Tento úspěch vedl k založení společnosti Nippon Gakki Co., Ltd. (dnešní Yamaha Corporation) v roce 1897. V roce 1921 začala společnost vyrábět dřevěné vrtule pro japonská letadla, což bylo důsledkem vládní zakázky během období vojenské expanze. Během druhé světové války se výroba zaměřila na kovové vrtule pro japonské stíhačky, jako byl Zero, a další letecké součástky.
    Po válce se vedení společnosti rozhodlo využít stávající výrobní kapacity a technické dovednosti v oblasti kovovýroby k výrobě motocyklů. V roce 1953 byla založena divize Yamaha Motor Co., Ltd., která v roce 1955 uvedla na trh svůj první motocykl YA-1. Tento 125ccm dvoutaktní jednoválcový model byl inspirován německým DKW RT 125 a okamžitě dosáhl úspěchu, když v roce 1955 zvítězil ve všech třech kategoriích závodu All Japan Autobike Endurance Road Race.
    Dnes je Yamaha jedním z předních světových výrobců hudebních nástrojů, včetně klavírů a koncertních křídel, a zároveň významným hráčem v motocyklovém průmyslu, s úspěchy v MotoGP a dalších závodech. Spojení preciznosti a inženýrství z hudební divize se odráží v kvalitě a výkonu jejich motocyklů.
    Tento příběh ukazuje, jak se dovednosti a inovace v jednom odvětví mohou přenést a obohatit jiné, což vedlo k úspěchu společnosti Yamaha v různých oblastech.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HAR4NT: na druhou stranu, představa fakírské show s leháním si na kostičky lega, je taková roztomile postmoderní...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    XCHAOS: no nevim, ani na jednom bych stejne radsi nespal..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ERVIN: nebo žhavé uhlíky (uhlíky velmi dobře izolují, takže jsou schopné předat teplo pouze z tenké povrchové vrstvičky...)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ERVIN: Je. Vyzkoušeno za vás :D
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    ERVIN: těžko říct...ale zkoušet to nebudu :-)
    ERVIN
    ERVIN --- ---
    LORD_DE_SEIS: A není to podobnej trik jako fakýrská postel? Jeden hřebík - velký špatný, tisíc hřebíků - rovnoměrně rozloženo?
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    Že existuje něco jako běh na 100 m po kostičkách Lega a že je to i v Guinnessově knize rekordů

    VANEK
    VANEK --- ---
    ERRTU: A který že zákon? V zákoně o ČESKOSLOVENSKÉ televizi (18/1964 Sb., zrušen až na sklonku 1992 s rozpadem federace a jejích institucí) nic takového není; v branném zákoně podobné věci taky nenacházím.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    v případě vyhlášení války nebo nepřátelského útoku se všichni zaměstnanci české televize stali automaticky vojáky a opuštění studia se rovnalo dezerci.
    zákon byl zrušen až v roce 1991.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Kdyz budete premyslet, kam by se dalo treba v cizim meste zajit vyvencit, tak zkuste https://www.wckompas.cz/
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FIELDMAN: A to je kdo?!
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    GLADILAF
    GLADILAF --- ---
    Nizozemské město opanovaly tisíce zrzků. Slaví tam svůj festival - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-nizozemske-mesto-opanovaly-tisice-zrzku-slavi-tam-svuj-festival-40536460
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    FIELDMAN: nechtějí pana Karla urazit
    FIELDMAN
    FIELDMAN --- ---
    TRISSIE: To opravdu nikdo nepoznamená, že vypadá jak Václav Klaus...?
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    LORD_DE_SEIS: to není jízda na imaginárním koni, ale chůze s klackem s koňskou hlavou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam