• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: jinak samozrejme konkretni GUI vypada jinak, akorat sem jen vytah par prvku ktery jsou slozitejsi na nejakou "prototypaci"
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: prave tohle je delany v axure, takze to tam jde. akorat ted trosku resim, proc neprejit fully do Figmy, a bohuzel to vypada ze z pohledu prototypu by to byl krok zpet.

    jinak co se na tom bude testovat/co se na tom testuje: v tuhle chvili na tehle prototypech testuju cely GUI pro nase pristroje (medical sector), vyhledove by to mela byt soucast plne simulovanyho HW pristroje + GUI
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Jestli to vůbec půjde, tak to bude dost hack, ale upřímně mi je největší záhada, co se bude v takovém prototypu testovat a k čemu to slouží. Tady už asi budeš odkázanej na reaálně implementovanej prototyp nebo teda Axure, jestli tam něco takovýho jde (já v Axure dělal jen nějaký základní prototypy kdysi, tak nevím).
    KULHY
    KULHY --- ---
    ELECTRICKOTA: Jestli to dobře chápu, tak klasický viewer seat stále zůstává, takže devs můžou inspectit zadara jako dřív (před dev modem).
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    Figma - DEV mode je nově placený
    Pricing for Figma's Free, Professional, and Organization plans.
    https://www.figma.com/pricing/#figma
    Dalo se to čekat ale i tak :(
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    HAVANA: nastaveni slideru na nenulovou hodnotu spousti animaci kruhu, odpocet casu a jeste navic animaci tech velkejch tecek.
    nastaveni zpet na nulu vsechny animace pauzne
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    potreboval bych pls poradit, od nekoho kdo umi hodne dobre ve figme, a to primarne interakce...dokaze figma udelat tohle? na stejny urovni responsivnosti. a kdyz jo, tak jak?


    Untitled Document
    https://2ucq8y.axshare.com/
    KULHY
    KULHY --- ---
    Tyjo, tak to jsem byl docela Nostradamus KULHY. :)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HAVANA: Jasný. Já si i na hi-fi prototypy vystačím většinou s Figmou, ale je pravda, že všude, kde to jde, se snažím jít cestou maximální jednoduchosti. Sofistikovanější prototypování se pak většinou řeší přes 3rd party služby (třeba Anima), ale osobní zkušenost s tím nemám.

    HAVANA: Pokud je to nějaké specifické zařízení, které není v té nabídce prototype devices, asi si musíš udělat frame s požadovaným rámečkem / zařízením, které bude mít obrazovku řešenou jako vnořený frame, do něj si vložíš design a nastavíš požadovaný overflow scroll behavior.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Jo, a dá se nějak nastavit vlastní rámeček pro ukázku prototypu? Že bych tam místo iphonu měl třeba přístroj na kterým to poběží?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Já právě potrebuju / chci dělat hi fidelity prototypy, na testování a jako zadání developerum...nějaký věci ve figme se mi libej, ale na full transfer to není :(
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HAVANA: Je to tak, Figma nemá, co se týče prototypování, zas tak sofistikované možnosti. Jestli myslíš nějaký range slider, tak buď to můžeš udělat jednoduše vizuálně přes varianty a sloupec s potřebným množstvím čísel, který zarovnáš v každé variantě do opačné krajní polohy a pak ty mezikroky necháš vyřešit animaci, tj. takhle:
    How To Make Range Slider In Figma | #figmatutorial
    https://www.youtube.com/watch?v=2d32vTtJUnw


    Nicméně bude tam ta lineární animace posunu sloupce s čísly, takže se to nebude chovat úplně odpovídajícím způsobem, jako kdyby se ti jen překreslovala čísla.

    Přesné chování by pak možná mohlo jít teoreticky nasimulovat prostřednictvím variables, kde jsem viděl, že jdou celkem jednoduše simulovat chování různých counterů / stepperů, ale k variables jsem se po pravdě ještě sám vůbec nedostal, takže nevím, jestli to lze aplikovat i na slider.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Tak sem si taky začal hrát s figmou...sice má lepší "grafický" možností, ale oproti axure jsou interaktivní věci buď zbytečně složitý nebo nejdou vůbec (nebo sem zatím nepřišel jak na to).

    Má někdo tip, jak udělat responzivni slider, kterej bude mít počítadlo hodnoty a minimálně 100 stepu?
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: jako že by na tom vyšívali 6 let do 1. release?
    To je i na Adobe moc. I půl by bylo moc.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DAN_F: Není to nezbytně nutná podmínka, ale hodně věcí to může usnadnit. Samozřejmě pak je možné, že jsi jediný na světě, komu to řešení vyhovuje anebo, že to děláš pro 5 lidí. Ale jinak bez toho potřebuješ hodně dobrý user research a komunikaci s uživately a to není snadné. U mě je takový projekt: https://github.com/jardicc/alchemist používám ho k práci hodně a myslím, že to hodně přidává na kvalitě. Občas mi někdo daruje pár tisíc na vývoj.

    U ostatních pluginů co nedělám pro sebe... já jsem teď full time programátor, takže ten kontakt s realitou grafika je pryč. Dřív tam byl, ale dneska prostě nevím... někdo mi to musí říct... nebo se musím sakra dobře rozpomenout.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JARDABEREZA: To skoro vypadá, že klíč k úspěchu je dělat si ty nástroje sám pro sebe :)

    MINER: Já dokonce myslel, že i později, ale vyvíjet a navrhovat se podle mě začalo někdy v 98–99.

    KULHY: Vzpomínám si, že to video mě tenkrát hodně nadchlo. Rozhodoval jsem se asi v roce 2017, na čem náš tým sjednotíme, a vybíral mezi Sketchem (v té době standard, ale znamenalo by to, že bych musel přejít na Mac a to se mi nechtělo :D), Xd (tenkrát možná ještě v Betě), Studiem (používali jsme InVision u některých projektů, ale byla venku jenom beta a ještě jen pro Mac) a Figmou. Kvůli multiplayeru, intuitivní práci s komponentami a nezávislosti na platformách jsem vybral Figmu. Ta byla sice hrozně basic, ale zároveň good enough a říkal si, že později třeba ještě switchneme na Studio. Každopádně, brzká adopce Figmy se hrozně rychle vyplatila a na Studio jsem si pak už ani nevzpomněl. Nicméně, teď bych si to ze zvědavosti docela zkusil :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAN_F: No jistě, strašně to promovali přes takový ty pře-animovaný weby. Snažili se upéct soft, kterej bude umět všechno hned v první verzi, ale ve výsledku to vyl takový zvláštní gulašek bez receptu. Ja jsem si nikdy na nic od InVisionu nezvykl (InVision, DSM, Studio). Nezavírají už krám?
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: vydali to 2006
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DAN_F: Jenže MS si ten VSCode dělá sám pro sebe. Teams nejspíš taky. Tzn. ti vývojáři v rámci firmy moc dobře poznají co jim komplikuji práci a život a zároveň si to můžou spravit.

    Ale jinak MS není úspěšný ve všem. Namátkou: Silverlight, Nokia, Zune, Windows mobile, Skype, Bing je s otazníkem, IE/Edge je taky s otazníkem... a že se hodně snažili :-D
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Jinak, pamatujete si někdo na Invision Studio?
    Introducing InVision Studio—the world’s most powerful screen design tool
    https://vimeo.com/238515862
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JARDABEREZA: No jasně, to chápu. Ale právě třeba MS je taky korporátní monstrum a když se jim zachce nějakou část trhu obsadit, tak jsou v tom celkem úspěšní, viz právě VS Code, Teams, OneDrive, teď jdou čerstvě po Notion s Loops…

    Figma je soukromá a určitě je to v mnoha ohledech výhoda. Každopádně, právě třeba to, že už od hodně raných fází vývoje navrhují samotné UI ve Figmě, nejspíš pomáhá ten produkt dělat líp. Nebo to, že se jim podařilo cíleně vybudovat tak silnou komunitu a dokáží efektivně pracovat s její odezvou, proměnit ji ve features a odfiltrovat šum, to je taky obrovská hodnota a záležitost nějaké prioritizace a vedení. Adobe tyhle věci sice nějak dělá taky a na základě obsahu feedback formů z Adobe aplikací se mi už dokonce kdysi ozvali napřímo a zapojili do studie na nějaký UI refresh a teď si vzpomínám, že jsem v něm tenkrát dokonce navrhoval užití těch kontextuálních panelů, ale takhle jsem si ten výsledek úplně nepředstavoval :D

    MINER: Jojo, ale vývoj začal tuším právě ještě koncem 90. let :)
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Lightroom je úspěšnej a dost válcuje trh.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam