• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    SATAI
    SATAI --- ---
    SUCHRE: A kolik toho je a kolik to umi?

    SUCHRE: a na code review tam bylo něco k trknutí?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    VYHULENY_UFO: Já rozšiřoval ze 4 MB na 8 MB tuším kvůli Duke Nukem 3D, nebo nějaké podobné atrakci. Stálo mě to tehdy strašný ranec peněz poctivě vydřených na letní brigádě :-) Z dnešního pohledu je to strašně směšné, ty hodnoty...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ja mival ve sve 386 4MB Ram a vzpominam, ze nekteri kamaradi se 2MB utrpeli sok, kdyz zjistili, ze Doom je hrozne pametove narocnej
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    SUCHRE: to proste vychazi z toho, ze jsou dneska pameti strasne levny. tak kdyz staval 1MB RAM 4-5litru, tak to si mel duvody setrit pameti...
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    To je už od doby co m$ přestal programovat a začal lepit knihovny...
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    SATAI: I 1G je hodne.
    SATAI
    SATAI --- ---
    SUCHRE: a na code review tam bylo něco k trknutí? A těch 16GB ti přijde hodně? Málo?
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    Nekdy si rikam, ze ti o 20+ let mladsi vyvojari zijou v neexistujicim svete. Ted jsem resil problem, ze logovaci system nad artemis zere v extremnich pripadech az 16GB. A nikoho to netrklo ani pri code review, ani pri testovani.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GIOMIKY: Řekl :-) Moje ikonka trochu mate, hehe. Ona celá ta anabáze kolem zdrojáků byla trošku složitější, to teď nebudu rozebírat. Každopádně myslím, že když se to podá vhodným způsobem... KLAN má letos 25 let výročí, tak jako zasloužilo by si to nějaký dárek :-) Třebaa to padne na úrodnou půdu. Uvidíme. Rozhodně nechci nikoho podrazit.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    DEEFHA: O.K. ... říkal jsem si, že to s těmi autorskými právy nebude jen tak. Rozhodně neslibuji, že to zvládnu převést. Ale jestli jsi jim řekla, že to nedáš z ruky, tak říct jim, že to z ruky dát chceš, nebude působit dobře.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GIOMIKY: Děkuju za zájem. Musím se nejdřív zeptat autora zdrojáků, jestli mi k tomu dá svolení, protože já je zatím mám k dispozici jen pod podmínkou, že je nedám z ruky. Přijde mi to ale škoda, takže pokud dám dohromady "tým" lidí, kteří by byli ochotní těm zdrojákům po čtvrt století prodloužit život, třeba to autora přesvědčí.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    LOPIK: To jsem zkoumal, ale problém je s daty. Pokud se nepletu, tak tenhle DOSbox v browseru neumí načíst data lokálně, jedině přes http. A protože KLAN vycházel na CD, jedná se o nějakých 600 MB... Jasně, dalo by se to asi řešit lokálním webserverem a tak nějak, ale to mi přijde hodně přes ruku :-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    DEEFHA: Mám zájem. Jestli chceš, tak to pošli. Jenom pro zajímavost. Jestli to půjde zkonvertovat, to nezaručuji.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    RAINBOF: Je to KLAN.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DEEFHA: Co dosbox v browseru? To by bylo asi nejschůdnější- https://js-dos.com/v7/build/
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    DEEFHA: neni to pareniste ? (to ale bylo zpocaku v pascalu)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Když vás tak poslouchám, pánové, tak byste mi možná dokázali pomoct :-) Mám zdrojáky (céčko/ASM) jednoho celkem známého devadesátkového diskmagu, který běžel ještě pod DOSem a pak měl i verzi pro Win95. Ta Windows verze není až tak zajímavá, protože běží i pod současnými vokýnky. Ale na tu DOSovou je potřeba DOSbox, což samozřejmě není úplně problém, ale zase na druhou stranu to není nejpohodlnější... A tak jsem si říkal, jestli by nebyla nějaká šance ty zdrojáky upravit třeba na použití SDL knihoven a zkompilovat pro Windows, pro Linux atd. Nebo třeba do WebAssembly, jako je ten pěkný port prvního Diabla, který běží v prohlížeči... Nejsem v tomhle směru úplně kovaný, dokázal jsem sice z těch zdrojáků vypreparovat pár ASM rutin potřebných pro práci s multimédii (diskmag má vlastní formáty obrázků, audia i videa), abych je mohl vytáhnout z datových souborů, ale nic náročnějšího bych asi nesvedl. Nechtěl by si někdo udělat archeologický exkurz? :-)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KLEINZACH: no ja to delal tak ze jsem si udelal neco jako

    var xx  array[1..320,1..200] of byte absolute $B800:$0

    pak jsi si pomoci new alokoval pamet kam jsi si dal grafiku, a prostym mov v asm jsi to prsknul kam jsi chtel.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    RAINBOF: a zrovna pascal mel praci s pointrama dost neohrabanou oproti C a borlandi asm v pascalu byl lehounky voser v 32bitech (muselo se to prefixovat 'db 6x'... fun fact: to db se dodnes udrzelo v nazvu sousedniho klubu ( [db -1/0 @ slyším Alenky v říší <div>ů následovat stream do backdooru] )), ale jinak po tomdle kombu vlastne tesknim dodnes :)

    uz si moc nevzpominam jak to bylo v C - myslim, ze v turbo C to jeste fungovalo, ale pri prechodu na borland (asi?) todle nativni prokladani c assemblerem nekde upadlo a uz se to muselo "lepit" zvlast, i.e. mit asm rutinu nekde v asm fajlu, tu prelozit zvlast a pak z C volat tudle vec? pro me total showstopper

    nejvic zajimavy mi tenkrat pripadlo c-- ( heh, nasel sem to na http://www.sheker.chat.ru/index_e.htm ) coz byl takovej mix asm a c:
    void copyvirtualscreen()
    {
      @WAITVSYNC();
      EDI=0;
      ESI=#screen;
      ECX=16000;
      $rep
      $movsd
    }
    
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    IXTREMIST:
    pcha, 320x200 je presne jeden segment takze pises rovnou do $B800 a to ti staci kouzlit s pointerama. Ve vyssich rozlisenich pak jen s viewportama v quirk mode :) a to pak jedes fofrem i z borland pascalu. (no dobre na init a tak jsem pouzival asm)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam