• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: to je definice, kterou splňuje ale každý. Protože manažer typicky schvaluje dovolené, výplaty, reporty, výkazy apod, tak pokud není, tak si nemůžu vzít volno, nedostanu peníze, nemůžu podat výpověď :)

    Já se svým šéfem nemluvil už přes rok, max mu posílám requesty na dovolené a timesheety a tím to končí. Je to mnohem lepší než předtím, když chodil na meetingy a šířil chaos a nedorozumění.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    IXTREMIST: Jo jo, takoveho sefa jsem mel minule. Kdyz mi zadaval praci, nerikal "Potrebuji abys udelal XYZ" ale "Potreboval bych udelat XYZ, chces to delat?". V drtive vetsine pripadu mel odhad na to co lidi zajima, takze pak jen rekl, "Okay, tak na to mrrkni a dej vedet az to bude, pripadne kdyz budes neco potrebovat". Parkrat jsem mu rekl ze jako sorry, tohle me nebavi a tim diskuze skoncila. Jedinkrat mi na to rekl: "OK, ja to beru, ale stejne bych byl rad kdyby ses na to podival, zajima me tvuj nazor. Dej tomu 3dny, tyden a pak mi rekni co si o tom myslis." Po tydnu jsem mu rekl co si myslim to bylo naposled, co jsem o tom slysel. Bylo to super.

    Ted mam manazera, co je manazer a sales guy. Programovat nejak umi (kdyz chteji nejakou upravu ve skriptech a tak to nejak splaca), ale ten kod je hruza. Vi o tom ze je desnej hned jak uchlacholi zakaznika to hodi na nekoho kdo to umi. Meeting mame tak jednou za 6 mesicu, zacina to "OK guys, I need 5 min 10 000feet overview of what you're doing because of ..." Po 10 minutach rekne "Guys, guys, I don't pretend I understood half of it, but I can work with that. I trust you know what you're doing. I there anything you need from me?". Za 40 minut vyrizeno a dalsich 6 mesicu pokoj. Je to super.

    Jak dlouho ta idyla bude trvat, nevim, dlouho asi ne, ale nevadilo by mi to takhle doklepat do duchodu :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    LARS_GUNNER: tak fakt je, ze jedinej clovek, co vypada jeste smutnejsi nez ja, je muj sef ;-)
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    Já mám v korporátnu obrovský štěstí, že můj manažer šel od helpdesku nahoru a první polovinu jako technik. Jak tady někdo řekl "máme manažera a nebojíme se ho použít". přezdívame mu "Machine gun Chip".
    permanentně stojí před náma a čistí cestu. Zároveň nám nechává komplet volný ruce co se týče technických řešení. A i před zákazníkem jede balls of steel aka můj technik řekl, že tohle je nejlepší řešení a tak to bude. jakékoli diskuze ohledně toho jdou přes něj, nikdy direct k nám, což skvěle řeší egotripujici techniky zákazníků.
    ale vím, že to je jednorožec, taky si ho hýčkáme.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    INDIAN: To je sice pravda, ale stredni management zaziva obrovskou krizi a lide, kteri tuhle praci delaji, tak jsou casto motovovani jen penezi.
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    ALMAD: a taky vice versa, team lead by mel mit praxi aspon podobnou jako maj clenove tymu
    Aspon ja sem v tomhle porad dost konzervativni a v zasade si nerozumim s manazerem bez technickyho backgroundu v danym prostredi ... A pokud ji nema, mel by aspon mel mit duveru v tom co tym dela, nebo alespon mit v tymu nekoho kdo mu technicky referuje
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    TMA: Nejlepsi clenove tymu jsou ti, kteri si sli vyzkouset managera/team leada, zjistili ze je to nebavi/nejde jim to a vratili se k technicke praci :)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    QWWERTY: on je rozdil kdyz technicky znalosti nema ale vi to, a necha si poradit, nebo kdyz je nema a nevi to a snazi se to stejne technicky ridit...
    ABAP
    ABAP --- ---
    JINX: management
    JINX
    JINX --- ---
    ABAP: Co znamená temna strana? Jako kokes a piko?
    ABAP
    ABAP --- ---
    Inu v korporátech jsou často schopní lidé povyšováni tak dlouho, až dosáhnou na pozici, na kterou nestačí.
    Pokud chce programátor výrazně přidat, musí nejspíš změnit firmu, nebo se přidat na temnou stranu.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    LWEEK: Jeden člověk úplně stačí. Pokud ho nestáhnou tak určitě zvážil přesun. Ono tohle má tendenci se zhoršovat.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    TMA: smutny je, kdyz ma kontakty, ale ceka, ze ti jenom da email a ty si zaridis vsechno sam.
    tzn. nevyvine ani to minimalni usili, aby tomu cloveku napsal, ze ho treba bude kontaktovat nekdo z jeho tymu ohledne XYZ a jestli je ochotny s tim pomoct
    TMA
    TMA --- ---
    TMA: Ale přístup, který používá ruská armáda k brancům (voják se stará, voják má) není ten, který si tu důvěru získá.
    TMA
    TMA --- ---
    Přístup zespodu je taky důležitý. Na manažery jsem získal jiný pohled, když jsem si uvědomil, že manažer může být užitečný i technicky, přestože neví nic. Má totiž kontakty a dokáže věci sehnat a zařídit.

    "Máme manažera a nebojíme se ho použít!"

    Když zezdola jde nahoru opovržení, když manažer nepatří do "my" ale do "oni", tak nemůže být užitečný. Musí mít důvěru týmu. Ale nesmí ji zradit.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    QWWERTY: Ne, že bych si stěžoval. V minulé firmě byly šéfové geniální a věděli o svém produktu všechno a i o tom, jak to chtějí směřovat.

    V té další jsem dostal za úkol udělat "XYZ" a popis co a jak. Trvalo mi pár měsíců zvyknout si na to, že takové zadání si musím v podstatě přečíst, pochopit hromadou otázek o co jde, zadání zahodit a udělat si úplně nové, které to řeší úplně jiným způsobem a je to úplně jiná featura. Měl jsem takový projekt pro jednoho člověka. Plugin. :-D
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    JARDABEREZA: " Zažil jsem manažera co měl dobrý soft-skills, ale slabý hard-skills, "
    k tomu ma manazer SME/seniory, ne? resp. jasne, to asi zalezi na velikosti firmy

    od manazera primarne cekam, ze umi pracovat s lidma, zajistit jim praci (bo v korporatu se obcas hraje, aby vasi budouci praci nedostal jiny tym), prezentaci vysledku tymu na vyssi levely, stineni tymu od nesmyslu padajicich zvrchu ALE zaroven sdelovani klicovych informaci pro budoucnost tymu a jeho lidi, ... a pak samozrejme orchestraci a delbu prace v ramci tymu

    technickou neznalost jsem ochotny omluvit. proste ma jenom high-level overview co se deje a vi, ze kdyz potrebuje detaily, tak A vi X, B vi Y, etc...
    uz jsem pracoval s nekolika projektovyma manazerama, kteri toho moc netusili o oblasti ve ktere ridili projekt, ale umeli se zeptat, naucili se potrebny minimum a vedeli jak prerozdelit praci a propojit lidi, aby projekt fungoval

    imho je mozna dobre, kdyz manazer nema hard skills. pak se nevrta v nejakym specifickym problemu s vyvojarema/technikama, protoze ho to bavi, ale ma prostor delat poradne svoji praci - softskills, management/rizeni tymu
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Já jsem teď ve středně velké firmě. Garantuju tam jednu celou oblast technologií. Takže jsem v nižší manažerské pozici. K tomu tam dělám na projektu, kde je od samého začátku totální bordel v procesech, zadání, ale i technologiích a implementaci. Myslím, že se mi už povedlo hodně věci vyřešit a zlepšit, ale s čím děsně bojuju je člověk, který má být garantem projektu. Je ztělesněním všeho co člověk na projektu nechce. Je emocionální, workaholický, pasivně agresivní, narcistický, nenaslouchá, všude se cpe a systematicky svou iniciativou rozbíjí cokoliv co má za úkol situaci zlepšit.

    Tak vedu několik měsíců debaty jestli se na to vyprdnout nebo co. Trochu jsem doufal, že by ho vedení firmy z projektu stáhli, ale to se zřejmě taky nestane. Nechce se mi zase měnit práce kvůli jednomu člověku, ale asi to ve finále jinak nepůjde.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DEFILA: Ze veci fungujou a nokdo se ani nezamejsli nad tim proc. Pozna se to tak, ze kdyz odejde, tak veci “z nejakyho duvodu” degradujou do sracek ;)

    (kdybych to mel definovat za sebe a “manazer” bylo vsechno od team leada po ceo)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    LARS_GUNNER: Mě přišlo, že taky záleží v jaký pozici je ta firma. Zažil jsem firmu, kde bylo málo zakázek a když něco nevyšlo, tak tam na sebe lidi křičeli, protože nechtěli ztratit zákazníka.

    Taky jsem zažil firmu, která reálně nedělala téměř marketing a měla zakázek tolik, že nestíhala a tam ten postoj k problémům byl mnohem více laxní a uvolněný. Ale samozřejmě se problémy opravovaly. Nicméně pokud by přišli o zákazníka, není to velký problém.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam