• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    JORGES
    JORGES --- ---
    Vážení a milí, otázka ... praktikujete hobby programování a pokud ano, jak to balancujete s prací? Já jsem se k profi programování dostal právě přes hobby, problém, co mě trápí ale je, že už nemůžu po práci počítače leckdy ani vidět, resp. mám vyflákané baterky (nápady by byly, energie ne).
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    KOLCON: Ergo jsou velmi snadno nahraditelni.
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    DEFILA: nadávání nanpožírace maňy je asi věčné.
    je oprávněné? :)
    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: Za refaktoring bych vdek vyjadreny podekovanim nebo nejakyma paleckama, srdickama a kdecim co nejsou penize asi dostal.

    Za fycury se daji dostat i ty penize ale rozhodne ne bez propagace te prace, trochy polizikareni a budto stesti na zadani nebo umeni odhadnout za co ty penize pujdou a delani toho namisto zadaneho.
    ETKAR
    ETKAR --- ---
    JINX: analytik, product owners a teď navíc fušuju do managementu.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DRUDRIGER2: Ja zas opravuji / udrzuji oblibenou bothy.. Ted rikal kamarad, ze do logu nekdo napsal jak je skvele ze nekdo udelal novou kozu. V praci me nekdo za refaktoring nebo novou featuru takhle nikdo nepochvali :-)
    DRUDRIGER2
    DRUDRIGER2 --- ---
    DEFILA: vcelarim mam sad trochu brambor. ve volnem casu se ucim golang...
    se mi libi za na to ze mi je 40+ tak sem stale ulitlej...
    tento rok byl super, prodaval sem med osttanim v praci.... byla to sranda, nebot je to vlastne urciti zpusob jak si prividelat.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    LARS_GUNNER: Sales jen optimalizuje to, za co mají bonusy a málokdy vidí dál než za aktuální kvartál.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Sales je velky problem. Pokud se tihle nenauci zakladni pokore a trose umerne ziskuchtovosti, tak je tahle doba smete. Davat nekomu 80% produktivity zacne lidi jednoduse srat.
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    QWWERTY: Spice must flow
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    Pořád relevantní... (taky mám sad s jabkama)

    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DEEFHA: je to docela vtipny ... non-IT lidi se hrnou do IT, protoze penize a mezitim spousta IT lidi hleda cestu ven
    znamy si takhle nechal zredukovat uvazek na castecny a ve zbytku tydne jezdi delat arboristiku a muj kolega si nedavno dodelal skolu na rybnikarstvi :))
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JINX: Počítá se včelař? :-D Bývalý kolega s celým slavným IT před lety praštil, odtěhoval se na venkov, kde pěstuje včely a chová koně (případně naopak). Přijde mi celkem spokojenej.
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    JINX: jop, programátor, pak sysadmin/devops/sre, a teď už mnoho let na manezrskych pozicích, na které se tu otevrene nadává :)
    JINX
    JINX --- ---
    DEEFHA: Rozumím, myslel jsem spíše trochu jiné pozice jako analytik, data analytik, data inženýr atd…
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    naklady na samotny hyperurgentni fix: 5000
    naklady uctovane zakaznikovi: 200000
    odmena programatorovi za prescas: 0

    true story :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KOLCON: a kde je to rozbitý, že je tam takový chování tolerovány, je to hnusný a navíc neefektivní..
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    DAVIDOWITCH: To není nic tak specifického pro programování. Tohle je úplně stejné všude, kde jsi součástí nějakého potravního řetězce.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JINX: Jj, já v podstatě celej život dělám napůl programátora a sysadmina. Ani jedno pořádně :-), ale má to aspoň tu výhodu, že v případě frustrace můžu volně přebíhat od jednoho ke druhýmu. Záměrně neříkám "vývojář" a "devops", nebo jak se tomu teď říká, protože mám ty pozice fakt jako spíš trochu oldschool položený. Jako programátor ani nemám žádnej konkrétní stack, spíš co je potřeba. A jako sysadmin v podstatě to samý :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    OMNISLASH: Zase to melo jiny vyhodu. A hlavne to ty zakaznici nedelali schvalne.. jen proste umelci, zijou v trochu jinym svete asi.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    DAVIDOWITCH: Tak urcita uvolnenost je tam samozrejme na obou stranach. Jinak je to ale vec nastaveni, pokud jsou tam takove extremy. Pokud neni moznost (nebo vule) zlepsovat to z tve strany a i lidem nad tebou je to sumak a nekopou za to, tak je to opravdu tezke. Ale pak je zase otazka proc jako vyvojar takhle nekde pohrbit 10 let.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: O tom zadna, ja to daval ciste jako ilustraci ze ani interni klient neni zaruka klidneho a bezstresoveho reseni produktu.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH: Uplne se nabizi otazka co se nezaji? : - )
    JINX
    JINX --- ---
    Mate i nějaké zkusenosti z jiných pozic než čiste programování?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    OMNISLASH: Ja sem jel inhouse development pro interniho klienta 10 let a musim rict ze bugreporty stylem "no jo, ja vim ze je ctvrtek, ale v pondeli ten trailer musi ven, takze fix potrebujem uplne nejpozdeji rano" "aha, ale to uz musite zkouset celkem dlouho, ne?" "jo, vime o tom uz mesic ale nechteli jsme otravovat dokud to nebude kriticky" se ti po chvili zaji.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Jsem 40+ a uz pul roku jedu in house development, kde klientem je vlastni firma. A musim rict, ze z pohledu dusevniho zdravi to ma vylozene blahodarne ucinky oproti ciste zakazkovemu vyvoji pro random klienty. Samozrejme to bude do znacne miry dano take nastavenim firmy.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Sales prodavajici zakazkovy vyvoj se snazi ho delat, co nejvice produktove. Produktovy vyvoj se sales snazi delat co nejvice zakazkove. Vyber si, ktera veta ti dela vice spatne a je to.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    HOLAKAC:
    "Zrovna s regulacema a zákonejma věcma to funguje relativně dobře" - zde si dovolím nesouhlasit. Sice o regulacích lokální pobočka nebo klient ví půl roku dopředu, ale několik měsíců se o to nezajímaj (třeba se to nakonec neschválí, že ano ...), pak vymýšlí, jak by se to mělo udělat (co vlastně potřebují, aby nám to mohli vysvětlit), pak to přijde k nám, tady se zjistí, že to tak udělat nejde (většinou neúměrně draze/složitě, občas ale chcou 7 navzájem červených kolmých čar nakreslených zelenou tužkou), tak se to vrátí zpět, nějakou dobu se to řeší dám a pak se to "k nám" do výroby dostane v lepším případě týden před, v horším případě týden po deadline. :)
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    CERMI_FOX: no ale já neposílám do zadku klienta, ale toho, kdo slíbil nereálnej termín. Pokud jsem samozřejmě ten termín nepodstřelil já. Prostě bude mi to trvat X MD, ne X/2.

    Zrovna s regulacema a zákonejma věcma to funguje relativně dobře - každej ví, kdy začne platit, a podle se toho se dá trochu plánovat. Ale když ti přijde PO s tím, že příští týden má být feature Y protože jí slíbil, tak s tím mám nulovej stres protože ode mě to mít nejspíš nebude .-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    HOLAKAC: ano i ne :) Blaznivej product owner se posila do zadku lip a lip se to da obhajit pred mgmt nez klient, co plati faktury a podili se znacnou merou na prijmech spolecnosti (a treba potrebuje implementovat nejakou novou regulaci).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam