• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: ze školy taky nelezou jen raketový inženýři. Je to prostě komunita, z který někdo vyroste nebo nevyroste. Jsou studia, který například sledují nápady lidí v moderské komunitě a pak jim nabídnou práci. Že to není většina je irelevantní. Důležitý je, že je to možné a že se to děje. Podpora moddingu je často feature, která některou hry udrží dekádu a studio díky tomu prodává nové generaci hráčů. Díky moddingu vzniklo DayZ a díky úspěchu battle royal v DayZ, vznikla současná podoba Fortnite a tuna dalších málo nebo hodně úspěšných her. Právě díky tomu, že nějaký modder našel zajímavý gameplay loop, kterého se chytla komunita hráčů, pak streamerů a pak tu máš Rust, Tarkov aj. variace na multiplayer surivival. Jasně, je tam i minecraft. Jsou tam i knihy a filmy. To všechno je inkubační prostředí pro nové nápady. Díky moddingu, se občas vytvoří něco nového a zajímavého - co by investor neriskoval.

    Z Arma 2 modingu vznikl RockezWerkz a Adam Sumrac dostal práci game designera DayZ, protože udělal Namalsk. Je to prostě organický způsob hiringu. A moderů Army byli a jsou tisíce. Často krát můžou díky moddingu ukázat svojí práci, jinému studiu.

    Modding má rizika které jsi popsal, o tom se nepřeme. Ale nejde překročit, co dobrého modding znamená pro nás hráče ale i pro herní studia. A to mluvím jako hráč, který v drtivé většině hraje vanilla hry, protože mod řeší problémy, které podle mě problémy nejsou:-) Ale lidi mají své fetishe a PC je tu od toho, že si si ty svoje game design fetishe mohli naplňovat.

    Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod. Zbytek je neškodná hra a všechny mody instaluješ protože chceš, protože existuje steam workshop. A lidi co nechápou, že mod mění zamyšlený cíl autorů, musí zapracovat na svém chápání světa, spíš než že bychom skrze ně, měli vnímat modding.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: validování vstupních dat a zajištění, že se přes jejich datovou strukturu nedostane k jinému zákazníkovy škodlivý kód, je zodpovědnost capcomu. Není na tom nic obtížného, je to baseline sanity požadavek a tenhle typ útoku přes vstupní data od uživatele. Je číslo jedno i když děláš web s formulářem. Nemyslím, že to opomněli, ale třeba se objevil bug. Ale je opět na capcomu ho vyřešit. Takže, tohle konkrétně je jejich zodpovědnost, stejně jako jakéhokoliv jiného provozovatele on-line služby.

    Složitější problém je, kdyby měli najíst cheatery co vytváří data. To by musel capcom validovat in-game logiku a to dělá třeba Diablo, DayZ apod. Je to dost nákladné. A to po nich nechci, imho bohatě stačí, když udělají limit na množství předmětů, co můžeš dát pawnovy.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    AIAX: :D "povedlo se! jste sikovny uzivatel!"
    na xbox store ;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a btw. nemyslím, že by z lidí co si namodují hru aby jim všechny věci stáli jeden gold, měli možnost kdykoliv měnit postavy, případně si generovat předměty, někdy vznikali herní vývojáři.

    To bude z těch lidí co se hrabou v lepších texturách, nebo UI nebo optimalizace grafiky. A ti jsou teda v extrémní menšině.
    AIAX
    AIAX --- ---
    BOBESH: "Povedlo se!"? To je kupované kde?
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: lol to sem zvedavej! mi slezou nehty i na nohou! :D


    btw potrewbuju stahovat i ten char. creator? asi nee ne? :)

    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    CLAVEN: Bizár je, že se on line komunity nezbavíš ani u singleplayer hry .
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: na medusu házej kameny
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: a do hry ti nemůže přijít pawn s 99 ferrystounů.

    ale může ti fejknutej ferrystoun jeden poslat jako odměnu pawnovi.

    Tohle dělávalo problémy i u Rockstarů, čítři co kurvili ostatním onlajn, a Fromů, čítři co nechávali vyčítnutý itemy i souly jiným hráčům do invade. Pak to zjistil anticheat, že save obsahuje takovej předmět a najednou hráč se chudák rychle divil.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    kuci du to vzit! vydrzel sem asi 3 dny! :D

    hele de, abych byl jen na dalku? nakej lucistnik, nebo mag ci co? asi jo ne? k chimere se proste nepriblizim a k ty meduse se mi taky moc nece ;))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: to je dobrý, to celý hodit na Capcom. Jako že je zodpovědnej i za čítry. To bych teda neřekl.
    S tímhle měli extrémní potíž i fromové, ve všech soulovkách, tam se rozdalo extrémně banů. Ale že bych za to činil zodpovědný Fromy.

    To je jak kdybych za vraždy neonacistů a obecně pachatelů považoval zodpovědnou Policii.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: to s tím rozhodnutí, že bude moci kdykoli new game je ze strany vývojáře moudré. Když ošetří ze svojí strany nahrávání pawnů a infa do databází a eliminují dobrodruhy co násilně vymazávají save s postavama a ošetří to ze své strany, ušetří spoustě lidem problémy že by jim hru takový pawn shodil.


    FRIZER: ano, oblasti se nejen resetují, ale právě jak procházíš hrou, příběhem, ale i leveluješ, tak se ti pak ty příšery začnou i měnit.
    Proto někteří šílení hráči jedničky (jako já, kterej to má na všech platformách s dohrpmady tak cca 2000 hodin), se podivně usmívají, když čtou to "má to malou rozmanitost příšer", páč u DD to funguje dost jinak, on se ten svět aktivně mění a transmutuje.
    Je to v leččem jako byl i kdys třeba Gotik dvojka, že vlastně ty bádáš po světě a ono řešení je celou dobu v klášteře, kousek kde jsi začínal.

    U jednočky jsem viděl dokonce video s příšerákama, který jsem tam nikdy nepotkal, protože se začnou vyskytovat až v nějakým sedmým newgame+ , takový steam-obři.

    prostě exploruj, hraj a uvidíš sám. Ono se toho bude otevírat ještě spoooousty. Já jako hráč jedničky taky potkávám hromady novinek.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: jasný, lidi jsou zvídavý a hrajou si a zkouší. Část zase crackuje anti-piracy for fame. To je étos PC. Jdou proti EULA prostě protože chtěj experimentovat. Takhle začalo dráha spousty nejen herních vývojářů.

    CAPCOM jen musí hlídat vstupy z PC klientů a validovat je, on to musí dělat i pro konzole, protože jsou lidi co dělají jailbreak. Je mi jasný, že pokud si vytvoříš změnou kódu fiktivní předměty nebo zlato, můžeš je dát na pawna. Pak je ale zodpovědnost Capcomu, minimálně zajistit, že to technicky nerozesere hru někomu jinému. To technicky nijak komplikovaný není, pokud je, tak se capcom střelil do nohy špatným technickým designem.

    Komplikovaný je odhalit netechnický věci. ?á celkem jasný dopad na zážitek, když dostaneš pawna co má 99 ferrystonů. Capcom by měl mít limit na počet předmětů, co jde předat apod. Pokud by ale chtěl CAPCOM odhalovat, kdo cheatuje - tak se architektura může dost zkomplikovat, podle toho, jak hodně to chceš hlídat. Tím že kolem předmětů není žádná reálná ekonomika, tak je to dopad jen gameplay & reward feeling. Ale to je stejný problém, jako když jsi psal o modování Skyrim, kdy lidi nechápou rozdíl mezi vanilla skyrimem a modovaným skryrimem. Ale to už je hlouposti samotných hráčů, který nedokáží poznat mezi intended design a design modifikovaný komunitou. Když ale dostaneš pawna s obrovským množstvím předmětů, tak není úplně jistý jestli někdo šíleně štědrý a ty máš skvělý pocit, nebo jen někdo cheatuje.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    CLAVEN: Tak mi ho dej :D
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PHOW_SAATCH: ja mám tiež herné PC, akurát na ňom nehrám :P
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Vcerejsi vecerni run...jedna mantikora, nekromant, dva ogri a jeden gryf. Gryf dostal hrozne od pawna, ktereho jsem najal pet minut predtim. Jinak se vyplati vracet na jiz probadana mista po nejakem case.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: zlaty gondole!
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    CLAVEN: Ještě, že mam PC a nejsem členem žádný komunity :D
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Ja som fakt rád, že na PC už nehrám, hentá online komunita je nenormálne toxická.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam