• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    rozbalit záhlaví
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: tam akorátprostě nějakej morální bojovník proti mikrotransakcím v zásadě říka jen to, že on má cosi právo požadovat a kdokoli kdo mu oponuje, automaticky brání to nejhortší na trhu a když mu o něčem řekneš že blábolí, začne hned ječet, že mu upínáš právo se proti tomu vymezovat. Stejnej čůrák, jako na nyxu třeba klub o MMO nebo v nextgenech.

    A nikdo neřeší, že současně mají stejnou taktiku, vždycky si na začátku vymyslí lži a všechny co to hrají přepadají s takovou lží a všechny nutí do defenzivních pozic, jo, to je taktika zmrdů. A dělaj to opakovaně, na konkrétní studia, od Ubi, Bethesdy, snažej se i na tituly od SONY, někdy to hned jen projedou, ale někdy, jako u DD se jim dostává pozornosti.

    Ta taktika co používají, je taktika totálních sviní, to se musí mlátit pálkou. Protože se to nedělalo, tak to nasadilo vajíčka a bude to jen horší. Klidně tohle samé udělaj Kodžimovy, kterej tyhle DLC dělá taky.
    Všude, kde můžou mít videa s reklamou, pozornost a vždycky ty své lži a výmysly na konci zapřou, budou se tvářit jako bojovníci za lepší svět, už teď řvou i za práva konzolistů (který se je ale o to vůbec neprosili).

    nechápu, proč s někým takovým Kowboj vůbec mluví, proč nepoužije nějaký insekticid. Dyť ta svině požaduje, aby kolektivně nikdo nehrál hry, na které on sám ukáže a označí.

    A chápete, že tohle je stejná svoloč, co útočila na Epic, když se pokoušel naboural monopol Steamu? A že stejná svoloč by ze stejných morálních principů chtěla zakázat konzole, protože na nich jsou exclusivity, což je stejná podlost jako mít u hry mikrotransakce?

    A současně, proč neútočej na někoho fakt velkýho na trhu a vybíraj si jen ty menší, kterým můžou poškodit? Pokud jim jde o principy a ne vytváření škody, proč nedělaj kampaně proti těm největším hrám s poplatkama a mikrotransakcema?
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    cowboy vs asmongold byli?
    Discussion with Asmongold Regarding the Dragon's Dogma 2 Drama
    https://youtu.be/bnNllw6Z79o?si=YS2BeHydm_azQBY6
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    v Dragons dogma fast travel je, že, mezi městy. Ale víte, co se vám stane, když Capcomu nezaplatíte?

    Tohle:

    https://twitter.com/HankStarter/status/1771136032320454764

    pošlete to všem, než to smažou, hajzlové!
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PHOW_SAATCH: pracujem na ňom :p
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    AIAX: možnosti jsou, ale podle mě stačí když mají ošetřené vstupy.

    Dejte vědět, až bude report, že někomu crashnul save, protože dostal přes cizího pawna, něco co ve hře neexistuje.

    Současný crash, jsem nejspíš způsobeny na PC platformě, že nějaký z jader nestihne vrátit výpočty. Nexus games poslal asi 40 crash reportů z města. Na konzolích to bude odladěný, ale PC jako platforma, kde jsou obskurní sestavy, jako ta moje, bude těžký.

    Mě to pomalé město mrzí, ale nevadí. Kdyby to bylo v boji, mluvil bych jinak. Bylo by dobrý, kdyby se jim nějak povedlo optimalizovat AI algoritmus. Ale pro mě to to není game changer.
    AIAX
    AIAX --- ---
    RUDOLF: V poslední době jsem si všiml několika her (Elden Ring, Lords of the Fallen) s tím Easy Anti-Cheat systémem. DD2 sice nemá PvP komponentu, ale podle mě by mohli něco podobného využít taky. Je to ostatně program, který hlídá, aby si useři nemodifikovali své soubory.

    I když je fakt, že minimálně u Elden Ringu je to stupidně snadné obejít.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: nevím, podle čeho si myslíš, že si nerozumíme?:-)

    Btw. podle mě EULA porušíš jakoukoliv modifikací, ale záleží na jejím znění. Tj. i těch 21:9 v ER je imho porušení EULA. Zkusím si večer projít svoji smlouvu:-)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BOBESH: díky, jsem rád že se u kafe líbí. Je to bohužel japonská(asijská) velikost, budu k němu muset přikoupit cybertruck.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a navíc teda, furt se míjíme v jedný věci. Jako zákazník máš své povinnosti, podepsal jsi nákupem tý hry a potvrzením EULA, i nějakou zodpovědnost. A jedním z toho je, že nebudeš měnit části programu ve svůj prospěch //opět, nebavíme se o nějakým souboru, kterej si dáš do adresáře, a pak ti jede lépe grafika, ale vstupu do programu a jeho úmyslné změny.
    To není jen na Capcomu. A ty cracknutý verze her jdou i za Valve.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    RUDOLF: ja sem stihnul sobotu kolem sesty rano! :D asi 5 minut! mas pekny pero! kdyz tu resite ty pindiky :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: je to proti EULA, to jsem psal. Porušení EULA se v drtivé většině nekryje s kriminálním zločin. Psal jsem jasně: "Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod." V podstatě, pokud tím nekazíš zážitek ostatním, tak si dělej co chceš. Ani Capcom nebude řešit, že tihle porušují EULA. Lidi co si "si stahují číty na věci za 1 gold nebo přepisovače sejvů." porušují EULA a kazí si zážitek. Neplatí i v sexu, ať si doma každý dělá co chce, pokud je to se souhlasem a pokud tím nikomu neubližuje? To je ta kategorie moderů co jsi ukázal dělá. Stejně tak si udělali tool, který uchovává všechny auto-saves, aby si se k nim mohl vrátit. Jedno místní id, by to docela ocenilo.

    Uložená pozice se ukládá do steam cloudu, včetně tvých fiktivní předmětů. Ale data z pawnů musí mít capcom vlastní vstupní sanity check, jestli ho nemá, je to chyba capcomu. Ona totiž není podmínky ukládat cloud saves, můžeš je mít lokálně. Takže hra průběžně aktualizuje capcom server s datama, pro tvého pawna. A je jejich zodpovědnost aby tu validaci dělali. To co si uložíš do cloud nebo lokálně capcom imho vůbec nevaliduje. Můžeš mít na steam cloudu uloženou jakoukoliv šílenost, co si ti povede vytvořit. Může ti to pak rozbít load např. O tom se nepřeme. Ale pawni se sice ukládají při spaní v hospodě, ale dějí se dvě věci - tvůj inn save + dodání rewards pro spawna. To co dostaneš od spawna, se ti uloží do tvé pozice. Jinak by si při loadu neviděl věci, co spawn získal.

    Nevím jak jsem odsunul lidi co dělají optimalizaci grafiky nebo textur. Ano, ti jsou součastí komunity, tak jak o ní mluvím já. Např. hodně oceňuji mod, který umožňuje u her 21:9, Elden Ring stále podporuje jen ofiko 16:9. Je to komunita, jsou tam lidi schopnější a užitečnější a ti méně schopní. Jsou tam hovádka a do moderské komunity nepočítám je lidi spadající do "Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod.". Hraničně tam budou lidi, co spawny posílají nesmyslné množstvé předmětů, tím nabourávají tu sdílenou zkušenost komunity a smysl daru. ALe jak píšu, to jde technicky omezit z pozice capcomu.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: jasně, ale už u jedničky (PC vydání) existovali problémový pawni, kteří ničili save. Často to byly jako extrémně přesílený, byly už na začátku, kdy moc lidí se levelu 200 ještě nemohlo moc stíhat a oni na sobě měli věci z databáze, který ale v té době nebyly moc častý, ve hře jsi je moc neviděl.

    A jasně, jako provozovatel máš nějakou odpovědnost, ale jako je dobrý si uvědomit, že oni jsou taky oběti takových hacků, čítrů a napadnutí. A hlavně, hodně často je i tvoje povinnost, když na něco takovýho narazíš, jim to hlásit. Když na to každej čumí a nic nedělá a křičí až se to neděje, to je na nic.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: na stream s pindíkem v názvu jsi dorazil jen ty. Takže přesně podle očekávání, slovu pindík se vyhněme, protože je to zvěrstvo:-)

    VIRIK: já chápu, že se to děje. Vývoj SW je těžký. Ale jestli hráč udělá novou datovou sturkturu a cloud služba ji bez je keců přijme, tak je chyba na straně capcomu. Ale já si ani nemyslím, že je to ten problém. Spíš koukám, že lidi prostě hrajou cracknuté verze a pak jim nefungují saves v legitimní žere. Kdyby to bylo tak, že se uloží neexistující předmět do cloudu, tak je to průser sám o sobě. Imho si lokálně můžeš ten kód ohnout jak chceš, ale capcom vůbec nemá co přebírat nějaku free-form datovosu struktur z klienta. Prostě jen záznam id předmětu, count předmětů a id věcí co spawn udělal, tj. id zabitých bossů, id nějakého eventu, co hráč se spawnem udělal a id nějaké další metriky - všechno je předkonfigurovaný a je jen sanity check na vstupu. Nechápu jak tohle jde pokazit:-)

    Problém budou cracknutýry hry

    Steam Community :: Guide :: Fixing corrupted save files from a "Different" version of the game
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=605754150
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: ty normálně nadrzo spojuješ Minecraft a lidi co tam uplatňují jak svoji kreativitu s hovadama, kteří rozbíjejí hru sobě i ostatním?

    Já jsem naprosto jasně ukázal na počty lidí co si stahují číty na věci za 1 gold nebo přepisovače sejvů. To není žádná kreativita, ale kriminální činnost.
    Že je hackerství romantika, to bych pochopil ještě tak v roce 2000, ale dneska?


    Naopak jsem ještě z toho vydělil lidi co dělají optimizaci grafiky nebo textur, jako menšinu, ty jsem úplně odsunul, ti s tím nemají nic společnýho. Talentovaný kreativní lidi rozhodně ve hrách jako DD nemají žádný důvod si generovat 999 ferrystounů nebo další Wokestouny.
    Nedělej mi z toho zavádějící romantickou přednášku, žádný číter nestaví v Minecraftu kopie New Yorku nebo nedělal DayZ, to se přímo vylučuje, trpělivá práce a snaha mít vše hned a zadarmo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: zrovna Capcom, narodíl od Fromů, kde invader mohl položit cokoli, tam ty filtry má a je to samozřejmě extrémně omezený a navíc ve dvojce se to hodne pojí i s těma pawn misema.

    Nebo mám psát taky pindík?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: ze školy taky nelezou jen raketový inženýři. Je to prostě komunita, z který někdo vyroste nebo nevyroste. Jsou studia, který například sledují nápady lidí v moderské komunitě a pak jim nabídnou práci. Že to není většina je irelevantní. Důležitý je, že je to možné a že se to děje. Podpora moddingu je často feature, která některou hry udrží dekádu a studio díky tomu prodává nové generaci hráčů. Díky moddingu vzniklo DayZ a díky úspěchu battle royal v DayZ, vznikla současná podoba Fortnite a tuna dalších málo nebo hodně úspěšných her. Právě díky tomu, že nějaký modder našel zajímavý gameplay loop, kterého se chytla komunita hráčů, pak streamerů a pak tu máš Rust, Tarkov aj. variace na multiplayer surivival. Jasně, je tam i minecraft. Jsou tam i knihy a filmy. To všechno je inkubační prostředí pro nové nápady. Díky moddingu, se občas vytvoří něco nového a zajímavého - co by investor neriskoval.

    Z Arma 2 modingu vznikl RockezWerkz a Adam Sumrac dostal práci game designera DayZ, protože udělal Namalsk. Je to prostě organický způsob hiringu. A moderů Army byli a jsou tisíce. Často krát můžou díky moddingu ukázat svojí práci, jinému studiu.

    Modding má rizika které jsi popsal, o tom se nepřeme. Ale nejde překročit, co dobrého modding znamená pro nás hráče ale i pro herní studia. A to mluvím jako hráč, který v drtivé většině hraje vanilla hry, protože mod řeší problémy, které podle mě problémy nejsou:-) Ale lidi mají své fetishe a PC je tu od toho, že si si ty svoje game design fetishe mohli naplňovat.

    Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod. Zbytek je neškodná hra a všechny mody instaluješ protože chceš, protože existuje steam workshop. A lidi co nechápou, že mod mění zamyšlený cíl autorů, musí zapracovat na svém chápání světa, spíš než že bychom skrze ně, měli vnímat modding.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: validování vstupních dat a zajištění, že se přes jejich datovou strukturu nedostane k jinému zákazníkovy škodlivý kód, je zodpovědnost capcomu. Není na tom nic obtížného, je to baseline sanity požadavek a tenhle typ útoku přes vstupní data od uživatele. Je číslo jedno i když děláš web s formulářem. Nemyslím, že to opomněli, ale třeba se objevil bug. Ale je opět na capcomu ho vyřešit. Takže, tohle konkrétně je jejich zodpovědnost, stejně jako jakéhokoliv jiného provozovatele on-line služby.

    Složitější problém je, kdyby měli najíst cheatery co vytváří data. To by musel capcom validovat in-game logiku a to dělá třeba Diablo, DayZ apod. Je to dost nákladné. A to po nich nechci, imho bohatě stačí, když udělají limit na množství předmětů, co můžeš dát pawnovy.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    AIAX: :D "povedlo se! jste sikovny uzivatel!"
    na xbox store ;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a btw. nemyslím, že by z lidí co si namodují hru aby jim všechny věci stáli jeden gold, měli možnost kdykoliv měnit postavy, případně si generovat předměty, někdy vznikali herní vývojáři.

    To bude z těch lidí co se hrabou v lepších texturách, nebo UI nebo optimalizace grafiky. A ti jsou teda v extrémní menšině.
    AIAX
    AIAX --- ---
    BOBESH: "Povedlo se!"? To je kupované kde?
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: lol to sem zvedavej! mi slezou nehty i na nohou! :D


    btw potrewbuju stahovat i ten char. creator? asi nee ne? :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam