• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    rozbalit záhlaví
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: nevím, podle čeho si myslíš, že si nerozumíme?:-)

    Btw. podle mě EULA porušíš jakoukoliv modifikací, ale záleží na jejím znění. Tj. i těch 21:9 v ER je imho porušení EULA. Zkusím si večer projít svoji smlouvu:-)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a navíc teda, furt se míjíme v jedný věci. Jako zákazník máš své povinnosti, podepsal jsi nákupem tý hry a potvrzením EULA, i nějakou zodpovědnost. A jedním z toho je, že nebudeš měnit části programu ve svůj prospěch //opět, nebavíme se o nějakým souboru, kterej si dáš do adresáře, a pak ti jede lépe grafika, ale vstupu do programu a jeho úmyslné změny.
    To není jen na Capcomu. A ty cracknutý verze her jdou i za Valve.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    RUDOLF: ja sem stihnul sobotu kolem sesty rano! :D asi 5 minut! mas pekny pero! kdyz tu resite ty pindiky :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: je to proti EULA, to jsem psal. Porušení EULA se v drtivé většině nekryje s kriminálním zločin. Psal jsem jasně: "Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod." V podstatě, pokud tím nekazíš zážitek ostatním, tak si dělej co chceš. Ani Capcom nebude řešit, že tihle porušují EULA. Lidi co si "si stahují číty na věci za 1 gold nebo přepisovače sejvů." porušují EULA a kazí si zážitek. Neplatí i v sexu, ať si doma každý dělá co chce, pokud je to se souhlasem a pokud tím nikomu neubližuje? To je ta kategorie moderů co jsi ukázal dělá. Stejně tak si udělali tool, který uchovává všechny auto-saves, aby si se k nim mohl vrátit. Jedno místní id, by to docela ocenilo.

    Uložená pozice se ukládá do steam cloudu, včetně tvých fiktivní předmětů. Ale data z pawnů musí mít capcom vlastní vstupní sanity check, jestli ho nemá, je to chyba capcomu. Ona totiž není podmínky ukládat cloud saves, můžeš je mít lokálně. Takže hra průběžně aktualizuje capcom server s datama, pro tvého pawna. A je jejich zodpovědnost aby tu validaci dělali. To co si uložíš do cloud nebo lokálně capcom imho vůbec nevaliduje. Můžeš mít na steam cloudu uloženou jakoukoliv šílenost, co si ti povede vytvořit. Může ti to pak rozbít load např. O tom se nepřeme. Ale pawni se sice ukládají při spaní v hospodě, ale dějí se dvě věci - tvůj inn save + dodání rewards pro spawna. To co dostaneš od spawna, se ti uloží do tvé pozice. Jinak by si při loadu neviděl věci, co spawn získal.

    Nevím jak jsem odsunul lidi co dělají optimalizaci grafiky nebo textur. Ano, ti jsou součastí komunity, tak jak o ní mluvím já. Např. hodně oceňuji mod, který umožňuje u her 21:9, Elden Ring stále podporuje jen ofiko 16:9. Je to komunita, jsou tam lidi schopnější a užitečnější a ti méně schopní. Jsou tam hovádka a do moderské komunity nepočítám je lidi spadající do "Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod.". Hraničně tam budou lidi, co spawny posílají nesmyslné množstvé předmětů, tím nabourávají tu sdílenou zkušenost komunity a smysl daru. ALe jak píšu, to jde technicky omezit z pozice capcomu.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: jasně, ale už u jedničky (PC vydání) existovali problémový pawni, kteří ničili save. Často to byly jako extrémně přesílený, byly už na začátku, kdy moc lidí se levelu 200 ještě nemohlo moc stíhat a oni na sobě měli věci z databáze, který ale v té době nebyly moc častý, ve hře jsi je moc neviděl.

    A jasně, jako provozovatel máš nějakou odpovědnost, ale jako je dobrý si uvědomit, že oni jsou taky oběti takových hacků, čítrů a napadnutí. A hlavně, hodně často je i tvoje povinnost, když na něco takovýho narazíš, jim to hlásit. Když na to každej čumí a nic nedělá a křičí až se to neděje, to je na nic.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: na stream s pindíkem v názvu jsi dorazil jen ty. Takže přesně podle očekávání, slovu pindík se vyhněme, protože je to zvěrstvo:-)

    VIRIK: já chápu, že se to děje. Vývoj SW je těžký. Ale jestli hráč udělá novou datovou sturkturu a cloud služba ji bez je keců přijme, tak je chyba na straně capcomu. Ale já si ani nemyslím, že je to ten problém. Spíš koukám, že lidi prostě hrajou cracknuté verze a pak jim nefungují saves v legitimní žere. Kdyby to bylo tak, že se uloží neexistující předmět do cloudu, tak je to průser sám o sobě. Imho si lokálně můžeš ten kód ohnout jak chceš, ale capcom vůbec nemá co přebírat nějaku free-form datovosu struktur z klienta. Prostě jen záznam id předmětu, count předmětů a id věcí co spawn udělal, tj. id zabitých bossů, id nějakého eventu, co hráč se spawnem udělal a id nějaké další metriky - všechno je předkonfigurovaný a je jen sanity check na vstupu. Nechápu jak tohle jde pokazit:-)

    Problém budou cracknutýry hry

    Steam Community :: Guide :: Fixing corrupted save files from a "Different" version of the game
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=605754150
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: ty normálně nadrzo spojuješ Minecraft a lidi co tam uplatňují jak svoji kreativitu s hovadama, kteří rozbíjejí hru sobě i ostatním?

    Já jsem naprosto jasně ukázal na počty lidí co si stahují číty na věci za 1 gold nebo přepisovače sejvů. To není žádná kreativita, ale kriminální činnost.
    Že je hackerství romantika, to bych pochopil ještě tak v roce 2000, ale dneska?


    Naopak jsem ještě z toho vydělil lidi co dělají optimizaci grafiky nebo textur, jako menšinu, ty jsem úplně odsunul, ti s tím nemají nic společnýho. Talentovaný kreativní lidi rozhodně ve hrách jako DD nemají žádný důvod si generovat 999 ferrystounů nebo další Wokestouny.
    Nedělej mi z toho zavádějící romantickou přednášku, žádný číter nestaví v Minecraftu kopie New Yorku nebo nedělal DayZ, to se přímo vylučuje, trpělivá práce a snaha mít vše hned a zadarmo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: zrovna Capcom, narodíl od Fromů, kde invader mohl položit cokoli, tam ty filtry má a je to samozřejmě extrémně omezený a navíc ve dvojce se to hodne pojí i s těma pawn misema.

    Nebo mám psát taky pindík?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: ze školy taky nelezou jen raketový inženýři. Je to prostě komunita, z který někdo vyroste nebo nevyroste. Jsou studia, který například sledují nápady lidí v moderské komunitě a pak jim nabídnou práci. Že to není většina je irelevantní. Důležitý je, že je to možné a že se to děje. Podpora moddingu je často feature, která některou hry udrží dekádu a studio díky tomu prodává nové generaci hráčů. Díky moddingu vzniklo DayZ a díky úspěchu battle royal v DayZ, vznikla současná podoba Fortnite a tuna dalších málo nebo hodně úspěšných her. Právě díky tomu, že nějaký modder našel zajímavý gameplay loop, kterého se chytla komunita hráčů, pak streamerů a pak tu máš Rust, Tarkov aj. variace na multiplayer surivival. Jasně, je tam i minecraft. Jsou tam i knihy a filmy. To všechno je inkubační prostředí pro nové nápady. Díky moddingu, se občas vytvoří něco nového a zajímavého - co by investor neriskoval.

    Z Arma 2 modingu vznikl RockezWerkz a Adam Sumrac dostal práci game designera DayZ, protože udělal Namalsk. Je to prostě organický způsob hiringu. A moderů Army byli a jsou tisíce. Často krát můžou díky moddingu ukázat svojí práci, jinému studiu.

    Modding má rizika které jsi popsal, o tom se nepřeme. Ale nejde překročit, co dobrého modding znamená pro nás hráče ale i pro herní studia. A to mluvím jako hráč, který v drtivé většině hraje vanilla hry, protože mod řeší problémy, které podle mě problémy nejsou:-) Ale lidi mají své fetishe a PC je tu od toho, že si si ty svoje game design fetishe mohli naplňovat.

    Tak kde se to musí potírat je multi-player cheating, piracy, fraud apod. Zbytek je neškodná hra a všechny mody instaluješ protože chceš, protože existuje steam workshop. A lidi co nechápou, že mod mění zamyšlený cíl autorů, musí zapracovat na svém chápání světa, spíš než že bychom skrze ně, měli vnímat modding.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: validování vstupních dat a zajištění, že se přes jejich datovou strukturu nedostane k jinému zákazníkovy škodlivý kód, je zodpovědnost capcomu. Není na tom nic obtížného, je to baseline sanity požadavek a tenhle typ útoku přes vstupní data od uživatele. Je číslo jedno i když děláš web s formulářem. Nemyslím, že to opomněli, ale třeba se objevil bug. Ale je opět na capcomu ho vyřešit. Takže, tohle konkrétně je jejich zodpovědnost, stejně jako jakéhokoliv jiného provozovatele on-line služby.

    Složitější problém je, kdyby měli najíst cheatery co vytváří data. To by musel capcom validovat in-game logiku a to dělá třeba Diablo, DayZ apod. Je to dost nákladné. A to po nich nechci, imho bohatě stačí, když udělají limit na množství předmětů, co můžeš dát pawnovy.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    AIAX: :D "povedlo se! jste sikovny uzivatel!"
    na xbox store ;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a btw. nemyslím, že by z lidí co si namodují hru aby jim všechny věci stáli jeden gold, měli možnost kdykoliv měnit postavy, případně si generovat předměty, někdy vznikali herní vývojáři.

    To bude z těch lidí co se hrabou v lepších texturách, nebo UI nebo optimalizace grafiky. A ti jsou teda v extrémní menšině.
    AIAX
    AIAX --- ---
    BOBESH: "Povedlo se!"? To je kupované kde?
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: lol to sem zvedavej! mi slezou nehty i na nohou! :D


    btw potrewbuju stahovat i ten char. creator? asi nee ne? :)

    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    CLAVEN: Bizár je, že se on line komunity nezbavíš ani u singleplayer hry .
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: na medusu házej kameny
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: a do hry ti nemůže přijít pawn s 99 ferrystounů.

    ale může ti fejknutej ferrystoun jeden poslat jako odměnu pawnovi.

    Tohle dělávalo problémy i u Rockstarů, čítři co kurvili ostatním onlajn, a Fromů, čítři co nechávali vyčítnutý itemy i souly jiným hráčům do invade. Pak to zjistil anticheat, že save obsahuje takovej předmět a najednou hráč se chudák rychle divil.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    kuci du to vzit! vydrzel sem asi 3 dny! :D

    hele de, abych byl jen na dalku? nakej lucistnik, nebo mag ci co? asi jo ne? k chimere se proste nepriblizim a k ty meduse se mi taky moc nece ;))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: to je dobrý, to celý hodit na Capcom. Jako že je zodpovědnej i za čítry. To bych teda neřekl.
    S tímhle měli extrémní potíž i fromové, ve všech soulovkách, tam se rozdalo extrémně banů. Ale že bych za to činil zodpovědný Fromy.

    To je jak kdybych za vraždy neonacistů a obecně pachatelů považoval zodpovědnou Policii.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: to s tím rozhodnutí, že bude moci kdykoli new game je ze strany vývojáře moudré. Když ošetří ze svojí strany nahrávání pawnů a infa do databází a eliminují dobrodruhy co násilně vymazávají save s postavama a ošetří to ze své strany, ušetří spoustě lidem problémy že by jim hru takový pawn shodil.


    FRIZER: ano, oblasti se nejen resetují, ale právě jak procházíš hrou, příběhem, ale i leveluješ, tak se ti pak ty příšery začnou i měnit.
    Proto někteří šílení hráči jedničky (jako já, kterej to má na všech platformách s dohrpmady tak cca 2000 hodin), se podivně usmívají, když čtou to "má to malou rozmanitost příšer", páč u DD to funguje dost jinak, on se ten svět aktivně mění a transmutuje.
    Je to v leččem jako byl i kdys třeba Gotik dvojka, že vlastně ty bádáš po světě a ono řešení je celou dobu v klášteře, kousek kde jsi začínal.

    U jednočky jsem viděl dokonce video s příšerákama, který jsem tam nikdy nepotkal, protože se začnou vyskytovat až v nějakým sedmým newgame+ , takový steam-obři.

    prostě exploruj, hraj a uvidíš sám. Ono se toho bude otevírat ještě spoooousty. Já jako hráč jedničky taky potkávám hromady novinek.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: jasný, lidi jsou zvídavý a hrajou si a zkouší. Část zase crackuje anti-piracy for fame. To je étos PC. Jdou proti EULA prostě protože chtěj experimentovat. Takhle začalo dráha spousty nejen herních vývojářů.

    CAPCOM jen musí hlídat vstupy z PC klientů a validovat je, on to musí dělat i pro konzole, protože jsou lidi co dělají jailbreak. Je mi jasný, že pokud si vytvoříš změnou kódu fiktivní předměty nebo zlato, můžeš je dát na pawna. Pak je ale zodpovědnost Capcomu, minimálně zajistit, že to technicky nerozesere hru někomu jinému. To technicky nijak komplikovaný není, pokud je, tak se capcom střelil do nohy špatným technickým designem.

    Komplikovaný je odhalit netechnický věci. ?á celkem jasný dopad na zážitek, když dostaneš pawna co má 99 ferrystonů. Capcom by měl mít limit na počet předmětů, co jde předat apod. Pokud by ale chtěl CAPCOM odhalovat, kdo cheatuje - tak se architektura může dost zkomplikovat, podle toho, jak hodně to chceš hlídat. Tím že kolem předmětů není žádná reálná ekonomika, tak je to dopad jen gameplay & reward feeling. Ale to je stejný problém, jako když jsi psal o modování Skyrim, kdy lidi nechápou rozdíl mezi vanilla skyrimem a modovaným skryrimem. Ale to už je hlouposti samotných hráčů, který nedokáží poznat mezi intended design a design modifikovaný komunitou. Když ale dostaneš pawna s obrovským množstvím předmětů, tak není úplně jistý jestli někdo šíleně štědrý a ty máš skvělý pocit, nebo jen někdo cheatuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam