• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ZBYNDA: co je neadresnýho na hluku a emisích? Narveš na křižovatku čidlo na vzduch, druhý na decibely, a máš naprosto přesný měření na celej rok, a nepřekvapivě na nich celkem jasně vidíš, kudy vedou největší dopravní tepny... jinak zajištění vymáhání vyhlášek zajistíš jako jakýkoliv nařízení - psotavíš tam drába s plácačkou a pokutovým bločkem.


    Atlas životního prostředí
    https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jen bych připomněl nedávný článek na DeníkN

    [FRK_R23 @ Doprava v Praze]
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ZBYNDA: To je ale krásná přehlídka argumentačních faulů a smyšlenek. Ta poslední věta je samozřejmě třešničkou na dortu.

    Těch pár deci benzínu možná nezajímá majitele vozidla, ale tady se bavíme o spotřebě VŠECH a tam už to znát samozřejmě je.

    Argument že Praha není "doplň libovolné velké město" je taky naprosto mimo. Proč prosimtě principy z Londýna nelze uplatnit v Praze? Připomíná mi to pravičáčský argumenty proti cyklistům v Praze (moc kopců atp).

    Já v Praze žiju a bydlím celý svůj život a posledních 8 let vlastním auto a jezdím jen když to fakt jinak nejde. Co to jako dokazuje? Já se po tom městě pohybuju denně pěšky, mhd nebo na kole. Znamená to, že auto je nejvíc a všichni ostatní musíme stát stranou se sklopenou hlavou? A až se konečně provalíl tuna železa vezoucí jednoho člověka, tak možná můžou jít i ostatní, jo? Děti? Senioři? Invalidi? Matky s kočárkama? Protože to město používáme všichni a je fakt o hovně, že se tady tlačí jen zájem menšiny. Ano je to tak, většina lidí se po Praze nepřepravuje autem.

    V roce 2002, pár měsíců před povodněma, jsem dělal v agošce v ulici Na Florenci a měl jsem balkon směrem k magistrále. Když jsem si byl zakouřit, jen tak z prdele jsem koukal kdo v tom autě nesedí sám. Nebudu tě dál napínat, byla to naprosto zanedbatelná minorita. A musí všichni ti lidé sedět v autech? To je ta otázka, na kterou by ses měl ptát. Samozřejmě nemusí, oni chtějí. A my ostatní tady dejcháme sračky, protože STK nefunguje, my ostatní platíme doslova stovky miliard na víc silnic, aby víc idiotů mohlo stát ve víc zácpách.

    Dokud se nezbavíme tohohle myšlenkovýho pochodu, že auto je nějaká esence svobody, tak se fatk nikam nepohnem.
    ZBYNDA
    ZBYNDA --- ---
    ALESH: Takže ještě jednou:
    Čím pomaleji se jezdí, tím je méně smrtelných nehod, to je každýmu snad jasný.
    V rámci EURO norem pro auta v unii se nemá o poměru snížení emisí smysl bavit.
    O těch pár deci benzínu na 100km ušetřených pomalejší jízdou asi taky ne, protože to primárně (ne)zajímá majitele vozidla.
    Praha není Londýn, Brusel nebo Helsinky, zajímalo by mě, jestli o podobným experimentu přemýšlejí vážně třeba v Budapešti, která je Praze v tomhle ohledu podobná asi nejvíc. Zajímalo by mě, kolik zdějších militantních podporovatelů snížení rychlosti jezdí pravidelně ve špičce v Praze autem. Občas mi připadá, že je to agitka pro vytvoření falešného pocitu vetšího bezpečí pro cyklisty. Četl si tu studii? Mě to připadá jako rešerše již proběhlých rešerší na základě dat, které dost blbě měří - a o to víc se dá hýbat s výsledky. Pokud akademici v Aténách nemají nic lepšího na práci, mohli by spíš analyzovat data z těch nehod, které chceme redukovat, a zaměřit se na jejich příčiny. Takže v roce 2024 se pokrok vytváří tak, že ze všech dat která máme k dispozici, vybereme ta nejméně adresná (hluk, spotřeba, emise) a přikážeme všem snížit rychlost na 60%. Paráda. Kdo jezdí 90km/h na 50ce, bude tam jezdit stejně 90 vždycky.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: vox populi, olol. vezmi si poirátskou vlajku a stoupini si před volbama na náměstí, spočíej počet otevřenejch hejtů za hodinu, vydrž to 2 dny :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: no myslim ze v tehle diskuzi si zatim vic dojmu dal ty. Ale dobry, pokud to je tak, ze se shodnem ze 30 je lepsi a ze jde jen o implementaci u nas, tak dobry :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Porad jenom dojmy, ani jedno vyjadreni nekoho zodpovedneho.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: IPR se na tom planovani aktivne podili, takze "To, ze si tady par geeku neco maluje, nema vliv na politiky s rozhodovaci pravomoci" s tim bych byl opatrnej.
    "u nas by nikdo pak neresil ty padesatky a sedmdesatky, proste by rekl tricet a basta fidli. " to vubec neodpovida relaite - ted je ta rychlost 50, ale stejne mame nekde 70 nebo 80 (nebo 30). Podle tve logiky by bylo vsude 50.
    Stejne tak kdyz vidis, jak jsou rizeny semafory na vytizenych krizovatkach - jak se na sebe nevazuji (nekde se ti muze zdat ze ne, ze enkde auta zybtecne stoji - ale to ma napriklad za ukol zbrzdit auta na miste kde to nedela prblemy, aby se pak nehromadila jinde).
    To jsou myslim dukazy, ze to planovani prbiha.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Jasne. Kdykoli se kohokoli na radnici nebo magistratu zeptas na modelovani dopravy a vliv uzavirek, vzdy je odpovedi: "nevime, nedelame". To, ze si tady par geeku neco maluje, nema vliv na politiky s rozhodovaci pravomoci. Ostatne v tebou linkovanem modelu je to jasne receno, ze sice delaji zaklad, ale aplikaci uz ne: "Modelování dopravy pomocí matematických modelů by nemělo končit v rovině základních demografických scénářů a následné distribuce stejného objemu dopravy po různých stavových sítích, ale mělo by být plnohodnotné a zohledňovat reálně, plně i nulová či etapová řešení, obzvláště jsou-li součástí následných porovnání."
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Protoze u nas by nikdo pak neresil ty padesatky a sedmdesatky, proste by rekl tricet a basta fidli. Protoze doprava se v Praze nemodeluje, ale ridi od oka, jak se nekdo vyspi. To je ten hlavni problem.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: podle te studie - vsude kde se to zavlado, to prinelso pozitivni vysledky:
    smrtlene nehody - vyrazne ubylo
    emise - mene emisi
    spotreba - nizsi
    plynulost dopravy - lisi se mesto do mesta, ale nekde se mirne zhorsila, nekde zlepsila (auta z vedlejsich ulic se snadneni zapojovala na hlavni)
    A navic jde o zmenu zakladni rychlosti - kde to pujde bude 50, stejne taka jak je nekde ted 70 nabo 80.
    Mame zkusenosti ze zahranici, mame studie, ale ne - 30 ve meste je zrejme novy komunismus a hned dlsi na rade jsou gulagy
    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: vzdyt je tam nelinkovan ta studie. Hned na zacatku - tam je vse podrobne rozepsane:

    https://www.researchgate.net/publication/380798463_Review_of_City-Wide_30_kmh_Speed_Limit_Benefits_in_Europe
    ZBYNDA
    ZBYNDA --- ---
    ALESH: No, tak v první řadě asi za ten shit zdroj (vydavatelství RF hobby). Možná bys našel v Enigmě či v Mojí chvilce pohody ještě silnější kalibry.
    V druhý řadě asi za informační hodnotu “článku” samotného. Když omezíme rychlost na 15km/h, tak nebude za rok třeba žádná smrtelná nehoda. Když zdražíme alkohol o 50%, ubyde alkoholiků, atd. Myslím že sběr a zpracování vstupních dat do takovýhle “studie” je dost komplexní úloha, která může mít zajímavý výsledky. Tak klidně, sem s tím!
    Ale tohle je pro mě článek na úrovni vegety, sorry :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH: hele ja si minusy nebru ososbne, ale za co presne mam tenhle? Je tam nejaky nesmysl? Rad se poucim :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    Nová studie: 30 km/h ve městě výrazně snižuje riziko smrtelných nehod – 21stoleti.cz
    https://21stoleti.cz/2024/08/24/nova-studie-30-km-h-ve-meste-vyrazne-snizuje-riziko-smrtelnych-nehod/?

    "Výsledky ze 40 různých evropských měst (včetně Paříže, Londýna, Curychu, Bruselu nebo Helsinek) ukázaly, že snížení rychlosti na 30 km/h vedlo k sedmatřicetiprocentnímu poklesu úmrtí při dopravních nehodách a celkově bylo o 23 procent méně dopravních nehod.
    Kromě toho se o 18 % snížily emise, o 2,5 dB hluk a o 7 % spotřeba paliva, přičemž průměrná rychlost dopravy se měnila jen velmi málo."
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Když opravujete nadjezd, kterej zlikvidovaly dvoupatrový autobusy a za pár jar je budete opravovat znovu. Alespoň se ujistěte, jestli jste na ta místa nezapomněli našroubovat to žbrlení, co tam bylo původně, vole. A zabraňovalo najetí automobilu v zatáčce do chodců.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Vzpomente si, az zase budete planovat koleje.

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NJAL: Kez by… zatim nezacala ani ta slibovana 511.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NJAL: Tak, az to bude dostavene, tak to dava smysl…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam