• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW

    Parkoviště, jasně. Pojďme utratit asi tak mega na jedno parkovací místo, aby jeden člověk mohl zaparkovat. Esence efektivity v podání ODS.

    Těch parkovišť je kolem Prahy několik a zrovna nepraskají ve švech.

    Je hezký, že se lidi snažíš pozitivně motivovat. To já koneckonců taky. Ale ta doba je dávno pryč a příklady z jiných měst nám ukazují, že fungují jen restrikce a perzekuce. Tady nedostaneš pomalu pokutu ani za parkování a když už jo, tak ji můžeš klidně neplatit. Až jich budeš mít třeba pět, tak tam zajdeš a za pět set seš dobrej. Super vole.

    Kombinovaná Lítačka s nějakym kreditem na p+r mi mimochodem nezní špatně. Rozhodně je to něco, o čem se dá mluvit.

    Kapacity MHD jsou samozřejmě problém. Ale zkus si na chvilku představit, že MHD nebrzdí přebujelá IAD a najednou se tady bavíme o něčem jinym. Taky mě serou smrdící lidi v tramvaji. A víš co? I tohle vlastně souvisí s tím komunistickym myšlením co v nás zůstalo. Dát si v létě ráno sprchu a použit antiperspirant je pro řadu borců nesplnitelnej úkol.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: A vis, ze Praha ma jednu z nejlepe hodnocenych MHD na svete?

    Imho bez omezeni aut se nic nezmeni. Proc bys sedal do MHD, kdyz v pohode dojedes do prace a i pred ni zaparkujes autem? (ver mi, “been there”, nakonec jsem ozelel snidane v kanclu a zacal jezdit mimo spicku na obedy)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja rozhodne ODS neobhajuju, i kdyz se obavam, ze jsem je kdysi i do Prahy volil.

    Prave mi prijde, ze bychom se z toho konceptu 90. meli poucit…. a teda musim rict, ze Praha mi prijde o neco lepsi nez v 90. Urcite by to mohlo byt vyrazne lepsi, ale ja si vzdycky vzpomenu na tu relativne nedavnou navstevu Bukuresti a ver mi, ze to muze byt i nasobne horsi.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A co kdyby se misto mytneho treba postavilo vic zachytnej parkovist kolem konecnejch stanic metra a zavedlo se cenove vyhodne kupony na parkovani spojene s kuponem na mhd? (v dnesni dobe nejlevnejsi parkovani na p+r parkovisti stoji 50Kc den, to dela cca 1000Kc za mesic (kdyz bereme pracovni dny), takze cca 12000Kc za rok, rocni kupon na mhd stoji 3650Kc, takze bych zaved treba 6000-7000Kc za kombinovany kupon na pakovani a mhd na pul roku a treba 10000-12000Kc za kombinovany kupon na rok - a to rikam jako obyvatel Prahy) Za me je proste lepsi se nejdriv lidi snazit pozitivne motivovat, nez rovnou zavadet restrikce, omezeni a veci, ktery ve vysledku omezujou vsechny (jako treba zmena tramvajove zastavky u nam. Jiriho z podebrad, ktera omezuje jak ridice, tak ale i tramvajovou dopravu). Nebo i takove "blbinky", kdy je mozne si u soukrome firmy koupit rocni kupon na splatky za cca 4800Kc, coz je sice vic, nez bezny rocni kupon, ale furt je to min, kdyz si clovek bude kupovat mesicni kupon od dp za 550Kc (dpp tvrdi, ze to nejde, ale ta soukroma firma uz na tom nekolik let vydelava...). Nebo treba uz pred cca 10 lety v mnoha mestech zacal fungovat system, ze clovek koukne v apce na 2-3 reklamy a za to dostane nakou zakladni jizdenku - treba o tomdle hodne ze zacatku pirati hodne mluvili a po tom, co se dostali k veslu se po tom slehla zem... Na druhou stranu tu pak narazime na kapacitni omezeni mhd. Me se napr. bezne ve spicce rekneme rano od pul osme do pul desate a odpoledne od peti do sedmi) stava, ze musim pri ceste do prace a z prace nechat odjet klidne 2-3 (coz s desetiminutovym intervalem znamena 25-35 minut cekani na tramvaj) tramvaje, protoze se do nich proste nedostanu a kdyz uz se pak do nake dostanu, tak je zvlast v lete velka lahudka v ty tlacenici absolvovat 30 minutovou jizdu do prace/domu. Takze jak tu zanelo, ze automobilova doprava je na hranici unosnosti, tak ja zase vidim, ze velka cast mhd je ve spicce na hranici unosnosti a realne s tim prakticky nic delat nejde, protoze i kdyz ta moje konkretni tramvaj ma ve spicce deset minut interval, tak vic jich jezdit nemuze, protoze cestou projizdi nekolika zastavkami, kde nekolik ruznych linek tramvaji jezdi prakticky jedna za druhou.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: To máš pravdu, Praha to posrala už v 90s. Kdo tam asi tenkrát vládnul, nevíš?:)

    Dodělat severní část vnějšího okruhu by samozřejmě bylo dobrý. Bohužel se obávám, že by ruku v ruce nešlo omezení dopravy uvnitř města. Viz nezavření Smetanova nábřeží po dokončení Blanky. Pokud se nepletu, tak to tenkrát sliboval dost hlasitě aktuální primátor senior Svoboda.

    Už třicet let nám tady de facto vládne stejná parta idiotů a my si je jak kokoti volíme pořád dál. Pro pořádek, třeba Andrej se taky zrodil v 90s a jeho porodní bábou byla tehdější ČSSD. To jsem ale krapet odbočil od tématu :)

    Od roku 1991 do roku 2013 vládla v Praze ODS. Pak TOP, ANO, Piráti a teď jsme zpět u ODS. Pro zajímavost, Pavel Bém byl primátorem celkem 2924 dní :) Si někde najdi volební hesla ODS z dob Bohuslava Svobody (2010-2013).

    Jsem nějakej zprudlej a prostě mě aktuálně nebetyčně sere ta bizarní halucinace, který říkáme stát, potažmo město. Žijeme v tak absurdní zemi, že to snad ani není možný. Už jen členění Prahy na asi osm milionů celků. WTF? Ale jo, víc aut to vyřeší :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja v podstate souhlasim, jen ten vnejsi okruh (viz priklad s kamionem) je opravdu dost jina pisnicka. A obecne obchvaty mest nemaji jako hlavni cil plynulost dopravy, ale jeji odvedeni z mest a vesnic. Ostatne predpokladam, ze situaci treba v Bechovicich nebo Ujezde nad Lesy znas.

    Co se tyce dokonceni toho vnitrniho, tak tam bych si rad od toho sliboval to same… aneb z magistraly treba jeden pruh a slepou ulici z jedne strany po IPak a z druhe po Hlavak (uznavam strilim docela od boku, asi by stacil ten jednopruh protnuty spoustou hodne sirokych prechodu a dlouhych cervenych). Zbytek pak pro tramvaje, cyklisty, chodce a stromy.

    A samozrejme indukce je problem, ale ty okruhy musis kombinovat s tim, ze ty auta vyhanis ven, coz neznamena, ze bys nemel delat i tak a prijde mi, ze se to v Praze i deje, proto spousta motoristu nemohla prijit Hribovi na jmeno.

    Jinak kdysi davno jsem videl nejaky clanek, kde nekdo trefne popisoval, ze Praha se v 90. letech vydala cestou vnitrnich okruhu, presne s tim zamerem “vic silnic = vetsi plynulost dopravy”, takze dostala spoustu aut do mesta. Dle toho clanku mela prioritne zacit stavet ten vnejsi okruh, a pak si pripadne nejak poustet auta do mesta. Ted je budeme slozite dostavat ven. Ale tyhle rozhodnuti maji vazby i na politiky
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Nevybavuju si jedinej případ, že by víc silnic zklidnilo dopravu. Říká se tomu dopravní indukce.

    Po 30 letech cpaní miliard do podpory IAD si prostě myslím, že by se nějaký miliardy měly nalejt i do cyklo a pěší infrastruktury. Záměrně zde vynechávám MHD, kterou nemalá řada hurá pravičáků považuje za stalinistický gulagy a nejradši by to nechali řešit legendární neviditelnou ruku trhu. Naposledy například od reality odtržený Kolář z Prahy 6.

    Pointa dopravy ve městě přece je přepravit co nejvíc lidí co nejefektivnějším způsobem. IAD tohle popírá, což lze denně pozorovat v Praze skoro kdekoli. Dělám na Kulaťáku a kolony v Jugoslávských partyzánů jsou toho perfektní ukázkou. Zítra ráno ty káry snad spočítám a ukážeme si, jak by se všichni v klidu vešli do jedný tramvaje.

    A pražská MHD je prostě přese všechny výhrady na vysoký úrovni.

    Je potřeba zavést mýtné za vjezd do města. Protože pokud prostě jedeš z vesnice za Prahou do kanclu v centru, tak tam károu nemáš co dělat. Proč? No protože se tam všichni prostě a jednoduše nevejdeme.

    Třeba se moderní Prahy, kde se nemusíš bát vyrazit na kole dožijou aspoň moje děti. Já s tím už moc nepočítám.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Kult automobilismu is strong in this country. Spousta lidi bere auto jak člena rodiny a nedejbože když se na nej vysere moucha. Když pak někdo chce aspon centra trchu zkulturnit od tech komoušskejch autoprasáren, tak maj točvolanti pocit, že jim někdo sahá na pindíka a řvou jak malý.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja jsem treba rozhodne pro okruh, 100% ted vnejsi, protoze, aby Ti kamion z Drazdan do Plzne jel pres Sporilov, to je proste totalni nesmysl.
    A asi i pro dodelani tech silenych tunelu uvnitr, tam teda spolecne s pranim, aby to vedlo k uzavreni Magistraly.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jo a abych nezapomněl, tak základem svobody a absolutním vrcholem české verze civilizace je podplati STK, abych se svym vrakem moh dál vypouštět do vzduchu toxický sračky.

    Bravo tyvole, tleskám ve stoje.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Hlavně vole si udržet svatý právo parkovat na přechodech, jezdit v bus pruzích a ohrožovat doslova každýho, kdo náhodou taky nesedí v káře.

    Beznadějne zkurvená země.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Nepřijde, jo? A fakt, že auta jsou doslova všude, že IAD v podstatě nonstop stojí a jediný co tohle město dál podporuje je opět IAD ti přijde v pořádku, jo?

    Kde se v lidech bere tenhle zastydlej 90s mindset? Auto ve městě fakt neni svoboda. Stát v koloně a otravovat vzduch není nějaký svatý právo garantovaný profesorem Klausem. Ve skutečnosti je přesně naopak. Každý civilizovaný město, a to včetně třeba Blavy, auta omezuje a upřednostňuje ostatní druhy dopravy. Tedy MHD, cyklo, pěší atp. Jenom vole my, jak ta největší parta zamindrákovanejch kriplů pod sluncem, budeme stavět víc okruhů a víc silnic a dělat víc parkovacích míst. Protože jednou to přece bude stačit. Akorát že vůbec. Důkazem budiž mi každé druhé civilozované město na zeměkouli.

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Proto je potreba omezovat iad ve prospech mhd.

    Ale chápu, došly ti argumenty podporujici ten tvuj zvast o vetsinovy autodoprave, tak uz jedes z cesty. Typicky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Autobusy ani tramvaje nepotrebuji tolik mista, jako auta. Sachmat.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Kdyby ses na to aspon jednim okem kouknul, tal zjistis ze ta tvoje “velká většina” je asi o dvě procenta víc než autobus a o čtyři než tramvaj.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: I kdybych se treba vožral a praštil do hlavy a nakrásně přistoupil na tu tvou dementní logiku, tak byla většinová doprava pěší, protože dvě nohy má (dejmetomu) 960 lidí z tisíce.
    Chápeš už že meleš sračky?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: proto taky záměrně mluvím o provozu a ne o počtu aut. Jestli Ti provoz po Praze přijde OK, tak pak asi žijeme v jiné dimenzi a to já teda zásadně jezdím do Prahy po 11h a odjždím obvykle po 19h. Ale tuhle se mi stalo, že jsem potřeboval jet někam na 8:30... kdy mi stejná cesta co obvykle zabere 35 - 50 minut tak vzala 1,5 hodiny.

    Já bych auta omezil co nejvíc, aby lidi co nejvíc změnili chování a našli náhradní řešení (MHD, omezení jízd autem, ježdění mimo špičku apod.).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Urcite je velka vetsina z tech 52% cest metrem. Ja sam bych rad jezdil metrem na letiste, kdyby to slo. Takze jsem vsema deseti pro rozsirovani metra.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: To presvedceni, že vlastnictvi auta automaticky znamená, že se jim po praze výhradně prepravuje 750k, je jak z bible Motonácci Sobě.

    Čím cestujeme po Praze? 52% cest připadá na MHD, cyklodopravu tvoří 0,4%
    https://mhd86.cz/2017/06/27/cim-cestujeme-po-praze-52-cest-pripada-na-mhd-cyklodopravu-tvori-04/

    Tohle sedm let starý, čili se to možná o neco zmenilo, ale pořád je iad v menšině.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Pokud ma auto 750 lidi z tisice, je to dle meho pomerne vyrazna vetsina, nez tech 250. Ale mozna pouzivas jinou matematiku, v ktere je 750 mensi nez 250.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam