• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Jak rikam, ja osobne bych nejdriv zkusil cukr a az pak pripadne bic. Problem je, ze ten bic je v mnoha pripadech levnejsi a snaze proveditelny. Hlavni problem pak vidim v tom, ze mi pridje trosku na hlavu nejdriv neco zregulovat, bez toho, anihz by fungovala adekvatni moznost tu regulaci necim nahradit (napr. to ze se zavede nejdriv myto, bez toho, anihz by na okrajich Prahy bylo dostatek prakovacich domu, kde by dojizdejici mohli nechat auta)
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Za prve bych primarne resil, proc v Praze stoji jedno parkovaci misto v parkovacim dome mega (predpokladam, ze se bavime o parkovacim dome na cernem moste), zatimco treba v Mlade boleslavi vyslo jedno parkovaci misto v parkovacim dome postavenem pred seti lety cca 125.000Kc, kdyz v cena pozemku neni relevantni, jelikoz pozemek byl v obou pripadech obecni a tedy "zadarmo". (ano, bylo pred sesti lety, ale i kdyz by od te doby cena prace a materila byla o 100% vyssi, coz neni, tak stale budem na castce cca 250.000Kc) A za druhe, ano ty parkovste ve svech nepraskaji a proto bych se nejdriv pokusil o pozitivni motivaci v podobe toho kombinovaneho kuponu, podle me by si to uz hodne dojizdejicich rozmyslelo, pokud by to bylo financne vyhodny, tam to auto nechat a dal pokracovat mhd. (ono, za me, i kdyz je ta 50Kc za den samozrejmne moc hezka cena, za den parkovani, tak pro dost lidi je to uz stejne na hrane, nemluve o tom, ze velka cast tech parkovacich domu uz je za 100Kc na den, coz uz pak mesicne bude delat cca 2000Kc (bavime se pracovnich dnech), rocne pak cca 24000Kc a k tomu rocni kupon za 3650Kc, takze dohromady za 27650Kc, coz uz si spousta lidi spocita, ze je pro ne nejenom pohodlnejsi, ale i levnejsi do ty prace dojizdet autem, nez ho nechat na kraji Prahy a pokracovat dal v mhd... K ty kapacite MHD, tak ano, nekde urcite, hlavne autobusy, stojej v kolone, ale o metru, ktery je ve spickach taky na hrane kapacity to samozrejmne neplati a tramvaje jsou na mnoha mistech proste na hrane kapacity proste kvuli tomu, ze vic tramvaji tim mistem (uzkym hrdlem, kde se setkava vice tramvajovych linek) proste neprojede, plus pak ty "podelavky" o kterych psal, treba ta u nam. Jiriho z Podebrad, kde se autmobilova doprava v miste zastavky svedla na koleje, takze nejenom, ze i kdyz je na semaforu zelena, tak auta nemuzou krizovatkou projet, protoze pred semaforem je v zastavce tramvaj, ale na druhou stranu pak zase auta stoji v zastavce na cervenou, takze tramvaj z nima ceka v kolone a nemuze do zastavky... Co se tyka smradlavejch lidi, tak me treba paradoxne daleko vic vadej navoneny a naantiperspirantovany lidi, nez lidi smrdici potem (samozrejmne mam na mysli takovej ten "cistej" pot, kdy se ten clovek vecer pred tim, nebo rano umyl a ma i nak normalne cisty obleceni a ne ten "archivni" smrad potu, kterej se tvori uz 2-3 a vice dnu... :D). Co mi ale primarne v lete v tech narvanejch autobusech a tramvajich vadi je proste to, ze je v nich vedro a vydejchanejch vzduch, coz se samozrejmne s poctem lidi zhorsuje a ani klimatizace, pripadne u neklimatizovanejch tramvaji a busu otevreny okynka s tim nestihaj nic udelat.
    FIFI
    FIFI --- ---
    FRK_R23: prosim Te, opravdu s temi volnymi parkingy nemas pravdu aneb ukaz mi ten parking pred temi jugosemi. Muze byt i preplneny! Ne, v tomhle smeru ven z prahy se zadny parking nenachazi.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: Ja jsem presvedceny, ze to musi byt kombinace vseho… stejne jako samostatne okruhy nejsou spasa, tak ani je. MHD zdarma a parkoviste pro 1000+ to nevyresi.
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: S tim ze mame skvelou MHD souhlasim, jenom si myslim, ze ve spickach je jeji velka cast na hranici sve kapacity, s cimz ve velke casti moc delat nejde, at uz z duvodu toho, ze na mnoha mistech vic tramvaji uz jezdit nemuze, kratsi intervaly metra uz byt taky nemuzou a hlavne dp stejne uz ani ted nema dostatek ridicu... Co se tyka toho dojizdeni mimoprazskych do Prahy za praci a celkove nalakat pripadne vic lidi do mhd, tak ja bych nejprve sel cestou, jakou jsem psal a az teprve pote bych pripadne zavedel naka omezeni, pokud by to nepomohlo. Proste bych nejdriv zkusil cukr a az pak pripadne bic, aneb jak se rika "vic much chytis na med, nez na ocet"...
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Ano, za me, aby ten nadpis nebyl clickbait by bylo idealni do nej zadny cislo nedavat a kdyz uz tak pocet registrovanych osobnich aut. Jestli nevidis, ze v tech datech muzou bejt a pravdepodobne jsou mezery, protoze jsou ovlivneny lidmi, ktere scitaci misto projedou vickrat denne a kde bude pomerne velky cislo tvoreny vozy ruznych zasilkovych, dorucovacich a prepravovacich sluzeb, jako je foodora, wolt, bolt, WE/DO atd. ktery se velmi casto velkou cast svoji "smeny" tocej v naky konkretni lokalite, tak nevim, jak s tebou dal diskutovat. A nevkladej mi prosim do ust neco, co jsem nerek, ja sem nikde nepsal, ze v Praze neni moc aut. V Praze je moc/hodne aut, protoze je v Praze moc/hodne lidi, ktery je pouzivaj, ale nemyslim si, ze mnozstvi aut v Praze je na "hranici unosnosti", jak psal FRK. A ani sem nepsal, ze by se doprava Praze moc regulovala, ale to, ze se dela dost zbytecnych regulaci a hazeni klacku pod nohy, ktere celkovou situaci mnohdy akorat zhorsuji a ve vysledku nikomu nepomahaji. Pro priklad, dnes vecer sem jel po Prumyslove z Hloubetina do Malesic. Na tomdle useku je 7 semaforu, na sesti z nich sem chytnul cervenou, i kdyz sem jel predpisovych 50. Na prvnim semaforu jsme staly tri osobni auta, na poslednim uz bylo 9 osobnich aut, jeden autobus a jeden kamion. Pri vetsim provozu tam presne todle zbytecne vytvari kolonu/zacpu i mimo spicku, nemluve o zbytecnem brzdeni a rozjizdeni na tech semaforech, coz naprosto zbytecne tvori vic splodin, nez kdyby tam ty auta projely na "zelene vlne". V osmdestkach ty "zeleny vlny" na hlavnich tazich udelat sly a treba Evropska tim byla povestna, ze ji clovek projel prakticky celou bez zastavovani, pokud jel podle predpisu, proc to v dnesni dobe, s dnesnimi technologiemi nejde? Nemluve o tom, ze treba na te Prumyslovce ty semafory naprosto zbytecne fungujou i v noci, takze tam clovek stoji na cervene, pricemz siroko daleko neni nikde zadne auto.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Osobni zkusenost - parkoviste treba na Cernaku je docela pouzivane nebo plne, misto se teda da myslim najit vzdy, ale prazdne to rozhodne neni + hodne lidi parkuje zadarmo za metrem na sidlisti.
    Parkoviste v Hostivari je totalne plne, tam misto po 9h nenajdes, ale je taky vyrazne mensi.

    V tomhle by se nekdo mel soustredit na vlaky a budovat ty parkoviste mimo Prahu aneb vlakem z Uval jsi v centru driv nez metrem z Cernaku.

    Takze uplne bych to nezavrhoval, i kdyz souhlasim, ze je to drahe. Nicmene samostatne to nevyresi problem, protoze to porad budou max nizke stovky aut / jedno drahe parkoviste, ale tu dopravu komplikuji desitky tisic aut.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW

    Parkoviště, jasně. Pojďme utratit asi tak mega na jedno parkovací místo, aby jeden člověk mohl zaparkovat. Esence efektivity v podání ODS.

    Těch parkovišť je kolem Prahy několik a zrovna nepraskají ve švech.

    Je hezký, že se lidi snažíš pozitivně motivovat. To já koneckonců taky. Ale ta doba je dávno pryč a příklady z jiných měst nám ukazují, že fungují jen restrikce a perzekuce. Tady nedostaneš pomalu pokutu ani za parkování a když už jo, tak ji můžeš klidně neplatit. Až jich budeš mít třeba pět, tak tam zajdeš a za pět set seš dobrej. Super vole.

    Kombinovaná Lítačka s nějakym kreditem na p+r mi mimochodem nezní špatně. Rozhodně je to něco, o čem se dá mluvit.

    Kapacity MHD jsou samozřejmě problém. Ale zkus si na chvilku představit, že MHD nebrzdí přebujelá IAD a najednou se tady bavíme o něčem jinym. Taky mě serou smrdící lidi v tramvaji. A víš co? I tohle vlastně souvisí s tím komunistickym myšlením co v nás zůstalo. Dát si v létě ráno sprchu a použit antiperspirant je pro řadu borců nesplnitelnej úkol.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: A vis, ze Praha ma jednu z nejlepe hodnocenych MHD na svete?

    Imho bez omezeni aut se nic nezmeni. Proc bys sedal do MHD, kdyz v pohode dojedes do prace a i pred ni zaparkujes autem? (ver mi, “been there”, nakonec jsem ozelel snidane v kanclu a zacal jezdit mimo spicku na obedy)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja rozhodne ODS neobhajuju, i kdyz se obavam, ze jsem je kdysi i do Prahy volil.

    Prave mi prijde, ze bychom se z toho konceptu 90. meli poucit…. a teda musim rict, ze Praha mi prijde o neco lepsi nez v 90. Urcite by to mohlo byt vyrazne lepsi, ale ja si vzdycky vzpomenu na tu relativne nedavnou navstevu Bukuresti a ver mi, ze to muze byt i nasobne horsi.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A co kdyby se misto mytneho treba postavilo vic zachytnej parkovist kolem konecnejch stanic metra a zavedlo se cenove vyhodne kupony na parkovani spojene s kuponem na mhd? (v dnesni dobe nejlevnejsi parkovani na p+r parkovisti stoji 50Kc den, to dela cca 1000Kc za mesic (kdyz bereme pracovni dny), takze cca 12000Kc za rok, rocni kupon na mhd stoji 3650Kc, takze bych zaved treba 6000-7000Kc za kombinovany kupon na pakovani a mhd na pul roku a treba 10000-12000Kc za kombinovany kupon na rok - a to rikam jako obyvatel Prahy) Za me je proste lepsi se nejdriv lidi snazit pozitivne motivovat, nez rovnou zavadet restrikce, omezeni a veci, ktery ve vysledku omezujou vsechny (jako treba zmena tramvajove zastavky u nam. Jiriho z podebrad, ktera omezuje jak ridice, tak ale i tramvajovou dopravu). Nebo i takove "blbinky", kdy je mozne si u soukrome firmy koupit rocni kupon na splatky za cca 4800Kc, coz je sice vic, nez bezny rocni kupon, ale furt je to min, kdyz si clovek bude kupovat mesicni kupon od dp za 550Kc (dpp tvrdi, ze to nejde, ale ta soukroma firma uz na tom nekolik let vydelava...). Nebo treba uz pred cca 10 lety v mnoha mestech zacal fungovat system, ze clovek koukne v apce na 2-3 reklamy a za to dostane nakou zakladni jizdenku - treba o tomdle hodne ze zacatku pirati hodne mluvili a po tom, co se dostali k veslu se po tom slehla zem... Na druhou stranu tu pak narazime na kapacitni omezeni mhd. Me se napr. bezne ve spicce rekneme rano od pul osme do pul desate a odpoledne od peti do sedmi) stava, ze musim pri ceste do prace a z prace nechat odjet klidne 2-3 (coz s desetiminutovym intervalem znamena 25-35 minut cekani na tramvaj) tramvaje, protoze se do nich proste nedostanu a kdyz uz se pak do nake dostanu, tak je zvlast v lete velka lahudka v ty tlacenici absolvovat 30 minutovou jizdu do prace/domu. Takze jak tu zanelo, ze automobilova doprava je na hranici unosnosti, tak ja zase vidim, ze velka cast mhd je ve spicce na hranici unosnosti a realne s tim prakticky nic delat nejde, protoze i kdyz ta moje konkretni tramvaj ma ve spicce deset minut interval, tak vic jich jezdit nemuze, protoze cestou projizdi nekolika zastavkami, kde nekolik ruznych linek tramvaji jezdi prakticky jedna za druhou.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: To máš pravdu, Praha to posrala už v 90s. Kdo tam asi tenkrát vládnul, nevíš?:)

    Dodělat severní část vnějšího okruhu by samozřejmě bylo dobrý. Bohužel se obávám, že by ruku v ruce nešlo omezení dopravy uvnitř města. Viz nezavření Smetanova nábřeží po dokončení Blanky. Pokud se nepletu, tak to tenkrát sliboval dost hlasitě aktuální primátor senior Svoboda.

    Už třicet let nám tady de facto vládne stejná parta idiotů a my si je jak kokoti volíme pořád dál. Pro pořádek, třeba Andrej se taky zrodil v 90s a jeho porodní bábou byla tehdější ČSSD. To jsem ale krapet odbočil od tématu :)

    Od roku 1991 do roku 2013 vládla v Praze ODS. Pak TOP, ANO, Piráti a teď jsme zpět u ODS. Pro zajímavost, Pavel Bém byl primátorem celkem 2924 dní :) Si někde najdi volební hesla ODS z dob Bohuslava Svobody (2010-2013).

    Jsem nějakej zprudlej a prostě mě aktuálně nebetyčně sere ta bizarní halucinace, který říkáme stát, potažmo město. Žijeme v tak absurdní zemi, že to snad ani není možný. Už jen členění Prahy na asi osm milionů celků. WTF? Ale jo, víc aut to vyřeší :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja v podstate souhlasim, jen ten vnejsi okruh (viz priklad s kamionem) je opravdu dost jina pisnicka. A obecne obchvaty mest nemaji jako hlavni cil plynulost dopravy, ale jeji odvedeni z mest a vesnic. Ostatne predpokladam, ze situaci treba v Bechovicich nebo Ujezde nad Lesy znas.

    Co se tyce dokonceni toho vnitrniho, tak tam bych si rad od toho sliboval to same… aneb z magistraly treba jeden pruh a slepou ulici z jedne strany po IPak a z druhe po Hlavak (uznavam strilim docela od boku, asi by stacil ten jednopruh protnuty spoustou hodne sirokych prechodu a dlouhych cervenych). Zbytek pak pro tramvaje, cyklisty, chodce a stromy.

    A samozrejme indukce je problem, ale ty okruhy musis kombinovat s tim, ze ty auta vyhanis ven, coz neznamena, ze bys nemel delat i tak a prijde mi, ze se to v Praze i deje, proto spousta motoristu nemohla prijit Hribovi na jmeno.

    Jinak kdysi davno jsem videl nejaky clanek, kde nekdo trefne popisoval, ze Praha se v 90. letech vydala cestou vnitrnich okruhu, presne s tim zamerem “vic silnic = vetsi plynulost dopravy”, takze dostala spoustu aut do mesta. Dle toho clanku mela prioritne zacit stavet ten vnejsi okruh, a pak si pripadne nejak poustet auta do mesta. Ted je budeme slozite dostavat ven. Ale tyhle rozhodnuti maji vazby i na politiky
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Nevybavuju si jedinej případ, že by víc silnic zklidnilo dopravu. Říká se tomu dopravní indukce.

    Po 30 letech cpaní miliard do podpory IAD si prostě myslím, že by se nějaký miliardy měly nalejt i do cyklo a pěší infrastruktury. Záměrně zde vynechávám MHD, kterou nemalá řada hurá pravičáků považuje za stalinistický gulagy a nejradši by to nechali řešit legendární neviditelnou ruku trhu. Naposledy například od reality odtržený Kolář z Prahy 6.

    Pointa dopravy ve městě přece je přepravit co nejvíc lidí co nejefektivnějším způsobem. IAD tohle popírá, což lze denně pozorovat v Praze skoro kdekoli. Dělám na Kulaťáku a kolony v Jugoslávských partyzánů jsou toho perfektní ukázkou. Zítra ráno ty káry snad spočítám a ukážeme si, jak by se všichni v klidu vešli do jedný tramvaje.

    A pražská MHD je prostě přese všechny výhrady na vysoký úrovni.

    Je potřeba zavést mýtné za vjezd do města. Protože pokud prostě jedeš z vesnice za Prahou do kanclu v centru, tak tam károu nemáš co dělat. Proč? No protože se tam všichni prostě a jednoduše nevejdeme.

    Třeba se moderní Prahy, kde se nemusíš bát vyrazit na kole dožijou aspoň moje děti. Já s tím už moc nepočítám.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Kult automobilismu is strong in this country. Spousta lidi bere auto jak člena rodiny a nedejbože když se na nej vysere moucha. Když pak někdo chce aspon centra trchu zkulturnit od tech komoušskejch autoprasáren, tak maj točvolanti pocit, že jim někdo sahá na pindíka a řvou jak malý.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja jsem treba rozhodne pro okruh, 100% ted vnejsi, protoze, aby Ti kamion z Drazdan do Plzne jel pres Sporilov, to je proste totalni nesmysl.
    A asi i pro dodelani tech silenych tunelu uvnitr, tam teda spolecne s pranim, aby to vedlo k uzavreni Magistraly.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jo a abych nezapomněl, tak základem svobody a absolutním vrcholem české verze civilizace je podplati STK, abych se svym vrakem moh dál vypouštět do vzduchu toxický sračky.

    Bravo tyvole, tleskám ve stoje.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Hlavně vole si udržet svatý právo parkovat na přechodech, jezdit v bus pruzích a ohrožovat doslova každýho, kdo náhodou taky nesedí v káře.

    Beznadějne zkurvená země.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Nepřijde, jo? A fakt, že auta jsou doslova všude, že IAD v podstatě nonstop stojí a jediný co tohle město dál podporuje je opět IAD ti přijde v pořádku, jo?

    Kde se v lidech bere tenhle zastydlej 90s mindset? Auto ve městě fakt neni svoboda. Stát v koloně a otravovat vzduch není nějaký svatý právo garantovaný profesorem Klausem. Ve skutečnosti je přesně naopak. Každý civilizovaný město, a to včetně třeba Blavy, auta omezuje a upřednostňuje ostatní druhy dopravy. Tedy MHD, cyklo, pěší atp. Jenom vole my, jak ta největší parta zamindrákovanejch kriplů pod sluncem, budeme stavět víc okruhů a víc silnic a dělat víc parkovacích míst. Protože jednou to přece bude stačit. Akorát že vůbec. Důkazem budiž mi každé druhé civilozované město na zeměkouli.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam