• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Prosím? Bezpečnost mostu zajišťuje samozřejmě státní správa, jak to prosím tě souvisí s jeho opravou? Navíc vůbec nechápu o co ti jde? Já jenom říkám, že ten most má svoji hodnotu v oborech, které evidentně nechápeš, což nic nemění na tom, že se nejspíš stejně shodí a nahradí nehodnotnou novostavbou, nerozhoduju o tom ani já ani ty. Když jsem se seznámil s výsledky soutěže, tak bohužel musím říct, že trojkolejné řešení neumožňuje uspokojivě udělat repliku, to je celé.

    Mně prostě nepřijde rozumný vzdávat se hodnot ve městě, které už nikdy nevybudujeme. Je pak taky na místě mít opravdu velké nároky na to řešení nové, což uznej, vítězný návrh nesplňuje.
    GREW
    GREW --- ---
    SAMOUT: V prve rade by se mely "zastydet" zamestnanci SZ, kteri mely v zodpovednosti udrzbu, jelikoz na most se od revoluce nesahlo. A tim zastydet primarne myslim to, ze by z toho mely byt vyvozeny i dusledky - potrestani zodpovednych pracovniku. V druhe rade by me zajimalo, jak je mozne, ze SZ vidi dnes jako jedine mozne reseni sitace most zbourat, kdyz v roce 2018 provedla TSK opravu lavek pro pesi, pricemz jedna z podminek pro realizaci opravy tech lavek (ktere nepatri SZ, ale Praze) bylo, ze most zustane zachovan - provede se rekonstrukce. A za treti se mi "libi" velmi casta argumentace pro to, ze se ma postavit novy most to, ze most neni od zadneho vyznamneho architekta, ale jenom od obycejneho inzenyre a proto ze to je jenom funkcni stavba a nemusi se nijak pamatkove chranit - nemusi byt zachovana. Ale SZ zapomina zminit, ze ten "obycejny inzenyr" je Frantisek Prasil, coz je clovek, ktery navrhnul Petrinskou rozhlednu, nebo Prumyslovy palac a Vytonsky most patri k jeho nejvyznamejsim navrhum...
    XARGH
    XARGH --- ---
    SAMOUT: Jedná se o techniku apel na emoce (zejména strach a stud) a osobní útok (ad hominem) vůči konkrétním lidem.
    ALESH
    ALESH --- ---
    SAMOUT: lol. Ja pres ten most jezdim vlakem 2x za den. Z ceho vychazis, kdyz myslis, ze spadne?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    O zeleznicnim moste se budeme hadat tak dlouho, az spadne s vlakem plnym lidi. Pevne doufam, ze se pak vsichni Aleshove, OndraTove a jim podobni aspon v duchu zastydi.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: ja zas slysel nazory, ze zeme je placata.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: Tak ja jsem slysel nazory, ktere dost tu studii shazuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    OMNIHASH: Tvoje mama je utilitarni. Ze to nechapes, nic nemeni na tom, ze velky casti lidi bude lito, pokud se zbori. Existuji i lide s uritym estetickym citenim a respektem k hezke a funkcni architekture. Ja jsem pro zachovani i kdyby to melo stat 2x tolik nez novy. Pravdepodobne to bduel ale levnejsi s kratsi uzavirkou.
    ALESH
    ALESH --- ---
    DEUSEX_: nedavno jsem videl vyzkum, ze kdyz ma clovek hotovy nazor a jde o polarizujici tema tak uplne ignoruje fakta a cisla a nazor nezmeni. Misto toho zacne vytahovat ruzne dojmy apod. Treba to ze na odbornou expertizu napise "Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri. Intelignce na to nema vliv. A dala to vetsina lidi (urcite nekdy i ja)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Že všechny tankuje zrovna tenhle utilitarní most. Když na to přijde, tak postavit novej stejný kvality opravdu takovej boj nebude.
    UNUX
    UNUX --- ---
    DEUSEX_: Namísto toho šméčka s betonovejma barabiznama měla naše arkitektonická šmétánka fušovat do oprav mostů.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    ALESH: Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jedes propagandu spravy zeleznic. Podle studii je most v pohode a lze pristavet treti kolej. Levneji a rychleji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To byli uvedeni vsichni, ale dikce Stavebniho zakona rika i tak “rekonstrukce”.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Njn, ja treba nevim, ze se stavi replika Libenaku, ale zase stavet repliku je pro me neco jineho nez Libensky most zachranit nebo rekonstruovat, byl jsem uveden v omyl! :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Aha, tak nechapu co to melo byt za reakci, kdyz se replika Libenaku jiz pul roku stavi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Bohuzel postavit klon Zeleznicniho mostu ve trech kolejich mozne neni, tomu se venovala cela soutez a diakuze kolem ni, doporucuju se s tim seznamit.
    NJAL
    NJAL --- ---
    KUTAS: Aha! Diky za nakolejeni zpet na 2 tramvajove koleje... :-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: Pockat ted ale kazdy mluvite o jinem moste, ne? 3 koleje jsou dulezite pro Zeleznicni…
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Tak urcite bude mozne postavit sirsi klon. Asi cokoliv bude lepsi nez status quo/.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Skvělý nápad, akorát, že je požadavek na 3 kolejné řešení, což je vlastně primárně předmětem celého sporu, soutěže a veřejné diskuze.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Nemelo by smysl ho zbourat a postavit opet jeho verny klon z novych materialu a s lepsimi konstrukcnimi resenimi?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Bohužel nemáš pravdu s tím smyslem existence ani s tou funkcí, ale to by vyžadovalo nějakou alespoň základní znalost na tvojí straně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam