• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: "hezká a funkční architektura"? To nevím jaký máš měřítka, teda.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: no stret zajmu. On se podilel na navrhu, ktery mel zachovat panroama a enchat most skoro na puvonim miste. Tak neni az tak sokujici, ze se angazuje ve snaze ho zachranit.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: lol. ze stranek:

    Jak tento krok ze strany UNESCA vnímáte?

    Pro místní obyvatele Výtoně, které každý den budí rámus projíždějících vlaků, není názor UNESCA směrodatný. UNESCU posledních 30 let nevadil nepořádek a posprejované zdi celého výtoňského předmostí, ale najednou mu vadí, že chceme most modernizovat a dopravu v jeho okolí významně ztišit? To je přece úsměvné. Jde o standardní aktivistické iniciativy. Nejprve dopisy, pak se začne pár bláznů přivazovat k ocelové konstrukci mostu. Realita je však taková, že o modernizaci české dopravní infrastruktury rozhoduje námi volená politická reprezentace, nikoli UNESCO. Výtoňský železniční most není Pražský hrad, není to ani Eiffelovka. I když by se to mnohým aktivistům líbilo. Dokonce za těch 122 let ani nemá své oficiální jméno. Asi taková je to památka.

    Jako sorry, ale to nejde brat vazne.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: tvl. ty starnky vyton21 vypadaji dost silene, zajimalo by me, jestli za tom stoji opravdu obyvatele vytone a stoji jim rozjizdet takovy hate kamapne proti zachrne mostu. Ale zkusim si ta narceni prostudovat.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: hele a když na jeho místě vznikne hezká a funkční architektura, která ho nahradí, tak Ti to taky bude vadit? Já myslím, že ten nový návrh tohle docela splňuje.

    ALESH: ok, tak konkrétně... konflikt zájmu v tom, že tu studii připravovali firmy, které se neúspěšně účastnily předchozího výběrka. Větší detail máš zde: https://vyton21.cz/stret-zajmu-architekta-petra-teje-bije-do-oci/
    XARGH
    XARGH --- ---
    SAMOUT: Jedná se o techniku apel na emoce (zejména strach a stud) a osobní útok (ad hominem) vůči konkrétním lidem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALESH: no já přes něj šel pěšky. Je možné, že stačí vyměnit 15% dílů, to je pravda... ale těch 15% tam teď reálně chybí. Místo železa jsou tam takové obrovské boule (až půl metru) tvořené v podstatě jen rzí.

    Já se asi mírně přikláním k té opravě, protože stejně se plánuje ještě podzemní železnice a ty 3 koleje jsou overkill, 2 které by šlo využívat najednou by stačily nejspíš až až, i když teda mi mrzí, že pěší můžou přes most jen po schodech a tudíž není využitelný pro kola. Paralelní jednokolejný most v zkákrytu by ale mohl řešit i tu cyklostezku a začít by ho mohli ještě předtím, než starý začnou opravovat...
    ALESH
    ALESH --- ---
    SAMOUT: lol. Ja pres ten most jezdim vlakem 2x za den. Z ceho vychazis, kdyz myslis, ze spadne?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    LOPIK: Jo, rozpadá se ta soustava mostů na Vltavský, vedle se taky bude stavět, tam jsem zvědavej jaká architektonická hodnota se najde, aby se to mohlo do dalších voleb blokovat..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    OMNIHASH: Vždycky musí bejt něco, okolo čeho se můžou všichni laici roky hádat, než se udělá, ta věc, co je jasná od začátku - to je základ pražský politiky. Minule to byl Libeňák, tyhle volby tenhle most, příští se zase něco vymyslí a mezitím se může v klidu zastavět kancelářema veškerý místo v Karlíně, na Smíchově nebo v Holešovicích..
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    O zeleznicnim moste se budeme hadat tak dlouho, az spadne s vlakem plnym lidi. Pevne doufam, ze se pak vsichni Aleshove, OndraTove a jim podobni aspon v duchu zastydi.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: ja zas slysel nazory, ze zeme je placata.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: Tak ja jsem slysel nazory, ktere dost tu studii shazuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    OMNIHASH: Tvoje mama je utilitarni. Ze to nechapes, nic nemeni na tom, ze velky casti lidi bude lito, pokud se zbori. Existuji i lide s uritym estetickym citenim a respektem k hezke a funkcni architekture. Ja jsem pro zachovani i kdyby to melo stat 2x tolik nez novy. Pravdepodobne to bduel ale levnejsi s kratsi uzavirkou.
    ALESH
    ALESH --- ---
    DEUSEX_: nedavno jsem videl vyzkum, ze kdyz ma clovek hotovy nazor a jde o polarizujici tema tak uplne ignoruje fakta a cisla a nazor nezmeni. Misto toho zacne vytahovat ruzne dojmy apod. Treba to ze na odbornou expertizu napise "Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri. Intelignce na to nema vliv. A dala to vetsina lidi (urcite nekdy i ja)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Že všechny tankuje zrovna tenhle utilitarní most. Když na to přijde, tak postavit novej stejný kvality opravdu takovej boj nebude.
    UNUX
    UNUX --- ---
    DEUSEX_: Namísto toho šméčka s betonovejma barabiznama měla naše arkitektonická šmétánka fušovat do oprav mostů.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    ALESH: Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jedes propagandu spravy zeleznic. Podle studii je most v pohode a lze pristavet treti kolej. Levneji a rychleji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To byli uvedeni vsichni, ale dikce Stavebniho zakona rika i tak “rekonstrukce”.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Njn, ja treba nevim, ze se stavi replika Libenaku, ale zase stavet repliku je pro me neco jineho nez Libensky most zachranit nebo rekonstruovat, byl jsem uveden v omyl! :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Aha, tak nechapu co to melo byt za reakci, kdyz se replika Libenaku jiz pul roku stavi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Bohuzel postavit klon Zeleznicniho mostu ve trech kolejich mozne neni, tomu se venovala cela soutez a diakuze kolem ni, doporucuju se s tim seznamit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam