• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: ano, chapes to spravne... pokud chceme resit problemy s nadbytkem aut ve meste, musime nabidnout adekvatni alternativu... ktera dnes... proste neexistuje.
    A mame v tomhle desitky let zpozdeni.

    ONDRAT: pocet aut setrvale roste mimo jine proto, ze jina alternativni infrastruktura se moc nerozrusta a neposkytuje zadne alternativy. Metro, ktere melo jezdit v roce 2005 te sveze nejdriv v roce 2031. Nemas alternativy k autu, znovu opakuji, nemas alternativy k autu. To je fakt, ktery ty odmitas akceptovat. Metropole ma zcela nefunkcni spojeni na tangentach... takze to co trva autem dvacet minut ti v MHD trva hodinu a pul. Protoze holt se resi jen radialy smer centrum. Zcela se ignoruje fakt, ze lidi jezdi z periferie na periferii. Treba z Proseka do Hostivare. Opijime se tu rohlikem, jak mame skvelou MHD... jo, podle turistickejch pruvodcu, pro turisty... ale pro bezneho obyvatele Prahy je to z nekterych mestkych casti fakt ocistec.

    ONDRAT: to je fakt uzasnej blabol... :-) Problem "planovani" je, ze se nejdriv stavi baraky a az pak se premysli, jak se vyresi doprava. Viz ty tramvaje nize, periferie (kde se stavi) pro IPR jaksi neexistuje, takze tramvaj "do pole" odmitame postavit... a pak se divime, ze lidi si svou dopravu vyresi tim autem, kdyz se v tom poli postavi baraky.

    Smele si zkonfrontuj plany i pro metro z roku 1987 s dnesni realitou... a vcil mudruj.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak ono, kdyby se to mesto stavelo cele znova muze byt argument “at si ma kazdy aut kolik chce” dovela validni, kdyz si takovy pozadavek ridici prosadi do planovaci dokumetace, ale v soucasnosti kdy doprava ve mestech projizdi sidelni kasi, sidlisti, transformovanou periferii, rostlym mestem a historickym centrem, je to obtizne ne-li nemozne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Nejenom normální, žádoucí až nutné!

    A hlavně to musí bejt ideálně zadarmo, protože jinak je to asi komunismus? Nevím, občas mám v těch "pravicovejch" hodnotách bordel.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Chápu to správně, že diskutující jako DIVA nebo MAKROUSEK tu argumentují, že je normální, aby město počítalo s parkovacími plochami pro auta jeho obyvatelů?
    U DANYSEK si tím nejsem tak jistý, ten mi přijde, že poukazuje na to, že je potřeba něco dělat s MHD a celým tím "ekosystémem", aby prostě lidi měli alternativy místo aut.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Z titulu řidiče, ty seš jenom nula na kole. One jede v autě a proto vše ostatní musí stranou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Me se treba posledni dobou stava vec - jedu si tak v poklidu po silnici a z vedlejsi ulice prijizdi auto, ktery me evidentne vidi, ale stejne tam vjede a neda mi prednost, protoze mam nejakou rychlost a nechci se nechat takto vytlacovat, tak se potkame na kontakt a ja mu prirozene vycitam co to jako ma byt? Ten ridic ale misto omluvy zacne nadavat me? No tvl z jakyho titulu? Vzdyt to je sileny.
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: tak tohle nesdilim, auto je pro me proste uzitecny stroj, jsem toulava a libi se mi svoboda pohybu .) a taky se nerada zbytecne namaham, cili bremena vozim misto noseni. Zadny socialni status tim nevyjadruju, ostatne nemam cim ani .)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Každej prvok, kterej si myslí že to bez auta nejde může táhnout do prdele i s tvou svojí smrdící plechovkou,.

    Jsem dnes nějakej rozjetej...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    OMNIHASH: Nasrat na lásku a mír, za poslední roky se ze mě stal fanatickej radikál nenávidějící tu partu kriplů za volantem.

    Poslední kapka byl vypasenej dement ve 20 let starý fábii, kterej mi couval na dítě na přechodu. Když jsem do tý odporně zelený kraksny kopnul, aby mi nepřejel dceru, tak na mě vystartoval a pištěl, že jsem mu kopnul do auta. Chápeš vole? Já jsem si dovolil bránit své dítě a tím jsem ohrozil absolutní modlu demokratické společnosti - auto.

    Seru na ně, přejdu do ilegality a budu takovejm mrdkám srát na přední okno.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Jasne cykloinfra je porad na minimu, bohuzel.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Investice do IAD za poslednich 20 let jsou v řádech desítek miliard korun, možná i stovek. Investice do MHD se taky trochu rozjely, to je fajn. Investice do cyklo nebo pěší infrastruktury de facto neexistujou. Žít Prahu...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :)) tady se zas rozdával mír a láska koukám
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Tak ja bych to prece jen trochu mirnil, protoze ja jsem treba kazdodenni cyklista, ale auto mam taky, takze ta skupina ridicu neni zcela jiste homogenni. Ale kdyz uz na to koukam z vlastni prespektivy, tak pro me jako cyklistu nedela mesto temer nic, zatimco pro me jako motoristu dela v podstate vse co potrebuji a i to co nepotrebuji vubec. (napr vjezd do historickeho centra)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: O tom nemusíš bejt přesvedčenej, to je fakt. Každá debata o tranzitu v Praze se odvíjí od toho, aby hlavně chudinky řidiči neměli moc komplikací. Fakt, že tady žije i někdo jinej než řidič osobního auta nikoho moc nezajímá. Navíc IAD je minoritní forma dopravy, většina lidí používá MHD, kolo nebo chodí pěšky.


    Dřív jsem si myslel, že až generace našich rodičů půjde do prdele a bude to na nás (Husákovy děti), tak že se to zlepší. Teď ale začínám chápat, že většina mejch vrstevniků má v lebi nasráno stejně jako ta generace před náma.

    Tak třeba to zvládne nějaká ta generace po nás.

    Vzpomenu si na to, až mi zas příště nějakej pologramotnej kripl bude couvat na dítě na přechodu.

    FUCK CARS!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Takhle bych to uplne nerekl, problem jiz existuje, ja se s nim potykam kazdy vsedni den. Kdybych to mel shrnout, tak se zabyvam tim, jestli je organizace verejneho prostoru dnes ferova a udrzitelna. Jsem presvedcen, ze neni a strani vyrazne (ikdyz z urciteho pohledu opravnene) jedne skupine uzivatelu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    DIVA: Hele tak ono už to tak je. Konečně je pohoda, konečně je ta správná svoboda!

    V Praze už je přes 1,3 milionu aut. Meziročně o desítky tisíc více | Auto.cz
    https://www.auto.cz/v-praze-uz-je-pres-1-3-milionu-aut-mezirocne-o-desitky-tisic-vice-153973

    Když nějaký izolovaný text hodně nedává smysl, tak je pravděpodobně nesmyslnej.

    Mezitím co každej civilizované město počet aut snižuje a podporuje ostatní formy dopravy, my jsme tady jak parta absolutních ODS retardů, kteří trpí nějakou iluzí, že parkovat v Praze je základní lidský právo. Nechápu kde se to vzalo a ještě víc nechápu, že po všech těch letech dopravní politiky ODS to ještě někdo bere vážně.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DIVA: prave ze neni. jen v cechach ma spousta lidi zazitej ten kult automobilismu, ze maj furt pocit ze kdo nemá auto, nic neznamená, do kanclu, na nakup i na kafe se musi jezdit autem i kdyz to jsou dva bloky, ze parkovani je právo, a že bez auta se žít nedá a kdo nemá auto je socka.
    trend je paradoxne v 21.stoleti opacnej, kdy je za “socku” povazovana iad.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: takze hledas reseni na budouci predpokladany problem?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: O jake vizi lepsi budoucnosti to mluvis? Pocet aut setrvale roste - to neni zadna vize ani moje predstava, ale realita se kterou se dnes mesta potykaji.
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: neprijdu si jako v pekle .) ta predstava ze auto patri k zivotu je dnes jiste rozsirenejsi nez v r. 1980, jakkoli parkovani bylo tehdy jednodussi

    ONDRAT: horsi nez kdy? Nez v tvoji vizi lepsi budoucnosti? At se v tom neztratim

    FRK_R23: kolega mapuje moji predstavu o omezenich. Mam na mysli horni limit, ne rozsireni povinnosti.

    Kdyz ti naky izolovany text hodne nedava smysl, je mozne, ze prehlizis kontext, treba vlakno predchozich prispevku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Prosim? Nezlob se, ale je zrejme, ze ses rozhodl me nerespektovat, pres moje vyzvy, debatu tedy ukonceme, neni mozne v ni takto pokracovat. Dekuji za pochopeni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ta predstava ale odrazi nejakou realitu... zatimco ty si tu jedes sve vlhke sny :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ten muj nasledujici komentar je pouze dotaz. A ja te muzu ujistit, ze nijak nereflektuje muj pohled na vec. Az budu chtit, svuj pohled predstavim, ale zatim pokud si dobre vzpominam diskutujeme o predstave, kterou prinesla DIVA. Nikoliv o tom jaka je predstava tvoje (presto dekuji zes ji tady sepsal) tak ani moje, kterou jsem zde ani nenapsal.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam