• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Městský zastávky vlaku považuju za zcela zásadní. Leč nemáme ani zastávku U Kříže ani zastávku v Karlíně a to ani ve stádiu příprav. Je to tristní.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A najednou to jde, no vidíš to. Nemusíš být v diskuzi osobní, opravdu nemusíš a můžeme si v klidu bez dehonestování popovídat.

    Nastoupil jsem na tebe proto, protože mě zajímá, kde bereš pro své názory základ - máš nějakou zkušenost, vzdělání nebo praxi? To je legitimní otázka. Nemusíš odpovídat, ale když už hejtíš architekty zcela bezdůvodně, tak bys mohl zvážit odpověď.


    Jinak já s tebou zcela souhlasím - je velký deficit v údržbě infrastruktury, je velký deficit v kolejové dopravě. Já jsem všema deseti pro velké investice do kolejové dopravy v Praze a jsem toho názoru, že to je první co se má udělat. Ocenil bych, kdyby sis vybavil, že jsme již touto debatou prošli. Mám ti potvrdit tezi o tom, že vedení Prahy v tomto selhává? Nemám s tím problém, tak to prostě je.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: snahy "vychovavat osobu" opravdu nepovazuju za aspekt respektu, to je u me jen jakysi "soft" ad-hominem. Sam jsi na me nastoupil s tim, ze mas vzdelani a praxi... no tak provadim konfrontaci. Pri svem vzdelani bys mel byt na oponenturu navykly.
    Klidne svuj dotaz zobecnim do roviny "jak si teda ty predstavujes reseni dopravni obsluznosti v prazske aglomeraci". A zamerne pisu "aglomeraci", protoze casty problem Prahy je pocit, ze ty "vesnicky prilepeny okolo" se ji moc netykaj. Ale ony jsou - podle me - soucasti problemu. A troufam si rict, ze vedeni metropole v tomhle tezce selhava a dukazem budiz i zdrzovacky kolem zadani souteze na nove vlaky. Tyhle veci se muzou pozdeji vratit jak bumerang. A praxe uz ukazala, ze to neni obava licha... S61, co mela jezdit od prosince nejezdi... a snad vyjede v dubnu. To, ze to i tak pojede v uplne jiny trase, protoze Praha neumi postavit par zastavek podel trati z Bechovic k Zahradaku vazne nelze komentovat jinak, nez neschopnosti.... kdy vsichni zucastneni akorat zvani, ale skutecna prace stoji. A jako sorry, v tomhle "srabu" jsme uz poslednich 10 let.
    A teda OK, mam byt fakt kurva.... takovy Libenak, co se s velkou pomou pred par lety "aktivisticky zachranoval"... mj. cinnosti tzv. "architektu", aby se nakonec doslo k tomu, ze jina cesta nez to zbourat a postavit repliku fakt neni. Nebejt blbosti, mohlo to byt davno hotovy... nebo minimalne v pokrocile fazi pred dokoncenim. Misto toho jsme sotva na zacatku. A soucasny stav je mj. pricinou toho, proc ted nedojedes vlakem z Masarycky na Kralupy a ta vyluka bude delsi, nez by bylo z pohledu samotne drahy nezbytne nutne - protoze holt z Holesovic moc tramvajovych cest ven nevede, tak se holt obetujou primestske vlaky... takhle se v Praze realne uvazuje.
    Jo a ted si to same diky podobnym demencim uzivame s mostem u Vytone. Zatimco se vedou dlouhe debaty, pres most se jezdi krokem a vic nez jeden vlak na nej nemuze. Coz z pohledu dopravy mimo jine vedlo v dusledku k tomu, ze se roztrhla S7 od Uval na Radotin. Nejen ze roztrhla, dnes kdyz chces projet vlakem z tech Uval na Radotin, tak to mas bud s dvema prestupama (Liben, Hlavak) a nebo s pochodovym cvicenim (Masarycka-Liben). Jeden prestup mela odbourat "pretrasovana" S61, ale ta co... no nejezdi, bo soudruzi z Regiojetu nemaj cim :D A pro ROPID i magistrat to "konci" tim, ze se dopravci da pokuticka... a lidi at se staraj jak umej. Ale pak se vsichni budou divit, ze lidi teda radsi jedou autem, nez aby podstupovali podobne dopravni "experimenty" sotousu z ROPIDu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Možná bys mohl v první řadě ubrat ze své horlivost, osobních narážek o které se nikdo neprosí, přidat trochu pokory a snažit se v diskuzi dobře vycházet? Ale pokud chceš vést monology, tak to můžeš i beze mě, no ne?

    Nikde jsem nenapsal, že mě apriori serou auta na silnici, takže jestli dovolíš, rád s tebou budu diskutovat, ale bez tvých smyšlenek a s přiměřeným respektem z tvojí strany, neboť já takto komunikuji s tebou, platí?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jo to chapu, neprijemna fakta i "fachmani" neradi poslouchaj :-) A typicky, jakmile nejde nic namitat k obsahu, zacne se kritizovat forma, ze? :D Ale zkus se drzet radsi toho obsahu. Serout te auta na ulici? Fajn, to je legitimni argument. Kdyz muj "prednes" kritizujes, jakou formou odprezentujes potrebnou zmenu dotcenemu publiku ty? ;-) Co jsi sam ochoten obetovat pro to, aby se neco zlepsilo, kde jsi ochotni treba i ustoupit? ;-) Jake mas reseni pro to, aby lidi namisto auta zvolili jiny zpusob dopravy? :-) A za jak dlouho ocekavas, ze se priblizime k nejakemu... idealnejsimu stavu? :-) Jses prece od fochu, tak bys to mel zvladnout odpovedi formulovat....
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mám problém s tvým nesnesitelným stylem komunikace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mas problem si priznat, ze magistratni namesci pro dopravu stoji poslednich par let za pendrek? ;-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Paneboze.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, kdyz se ti po te silnici prohani 13+tunove kloubove autobusy, tak tu udrzbu holt potrebujou... no :-) Vsak si vsimni, jak mas "vymackanej" asfalt zvlast u zastavek, vid...? Druhak se na tom dost podepisuji nakladaky ze staveb, co ti odvazej tuny zeminy. Vinit zrovna z tohohle IAD je fakt chucpe :-) Notabene, kdyz tu mame mj. i vyhlasku, co ti explicitne hromadu ulic mj. vylucuje ze zimni udrzby. A i u tech oprav muzeme polemizovat o efektivite, ono zdanlive levne zaplatovani vytluku... kdy ta zaplata ma sama o sobe jepici zivot. Zvlast kdyz se pres ne houfne prohani ty 10+tunove veci, zeano.

    Kazdopadne ty silnice hojne pouzivaji prave autobusy MHD - protoze holt nic jineho nemame a ten autobus ti levitovat... jaksi nebude :D Jo, videl bych rad vice kolejove dopravy po Praze, ale to tvi "kolegove" z IPR jaksi bojkotuji a hledaji si duvody, proc to nedelat. Jak teda chces zajistit dopravni obsluznost ve meste, kdyz uz ti zjevne vadi i udrzba silnic, po kterych i ta MHD jezdi? :-) A budu k tobe milostiv, nebudu mrcha a vytahovat na tebe mista, kde se z pohledu udrzby na komunikaci... ehm... desitky let nesahlo. Ono se tohle jen tak mimochodem tyka i spousty chodniku.... pokud se vydas na prochazku nekde dal od centra. Zatimco na nektery mista se nesahlo, Karlak je za tu dobu uz trikrat predlazdenej. Takze i v tomhle smeru ta vydajova efektivita... je, ehm... diskutabilni :-) Ostatne, to bys mohl vnimat sam i na chodniku pred svym barakem... i kdyz ten furt asi patri mezi ty lepsi :D Problem tech "udrzbovejch" investic je jaksi v tom, ze se to dost smeruje systemem "pomnicku" - tak aby se politik, co o tom rozhoduje mohl zviditelnit. A na nejake periferni oblasti typu Cholupice kali bilej tesak, tak nemaj kolikrat poradne ani ten chodnik :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mam pocit, ze Praha penize ma, ale na rovinu si rekneme, ze utraci tolik za udrzbu silnic, ze na velke infrastrukturni projekty dle vyjadreni politiku nema.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: ale ono to prece patri k sobe... oni ty skaredy plechovky schovaji pod zem a na vrchu si to udelaji hezky.... my chceme prvni cast preskocit a mit jen tu druhou. Ceska polovicatost :-)
    RANO
    RANO --- ---
    Hehe, to si takhle z Amsterdamu vezmeme cherrypickingem jedno náhodný řešení, jak se dají štosovat auta. Škoda, že nám z toho vypadne kontext, totiž:
    "After removing almost all on-street parking, the area has been transformed into an attractive area with more space for cyclists, pedestrians and greenery. ... In addition, the nuisance previously caused by cars looking for a parking space has been minimized and an almost car-free area has been created."
    a místo toho se v přístupu k autům v ulicích inspirujem spíš třeba v Aténách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mas pocit, ze Praha ma nedostatek financi? ;-) Nebo je spise problem v tom, ze neumime utracet efektivne, presneji receno spousta penez mizi v prapodivnych zumpach. A muzem se klidne vratit k MHD, kde nam ROPID krom jineho "plati" linku s cenou 283 Kc za ujety kilometr. A zdaleka to neni jediny pripad toho, kdy se ehm... spise neumi hospodarit...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Abych te uklidnil, tak samozrejme s dostatkem financi dokazes vycarovat ruzna urovnova reseni, a? Narozdil od tebe jsem se vzdalene podobneho projektu ucastnil a dava mi to velky smysl.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no prej ses fachman z oboru... no, ale moc to nevypada... :D Spis takovy ten typicky cesky ojebavac, co jen zvani.
    Nebo snad tobe reseni z Amsterdamu prijdou spatna?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jezismarja, uz ses tady zas? Odpovez nejakemu predrecnikovi a me nech s dovolenim na pokoji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a vsimnuli si, ze v zahranici je to stosovani v zasade bezny? :-) To se tak vyhrabe dira, troska betonu.... ty plechovky se strkaji do ni... a na povrchu muze byt klidne park... nebo treba vodni kanal :)
    Ja vim, je to drazsi nez jen vzit kyblik s barvou, jak mame ve "zvyku" v Cesku....

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: s nadsazkou obcas rikam, ze by stacilo sem tam zrusit komunikaci a postavit bytovku, razem by se krize bydleni vyresila
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    Mně přijde humorné, že všichni vědí že plocha ve městě je drahá a cenná (tj chceme ji využít efektivně), lidi štosujeme na sebe do mnohapatrových domů, takže na šedesátimetrový být připadá méně než deset metrů čtverečních zastavěného pozemku a podobně nezastavěného v těsné blízkosti, ale z nějakého důvodu si lidi myslí, že by k tomu měli mít nárok na dalších 10 metrů čtverečních volné plochy (dokonce na osobu) na odstavení auta. Vždyť to nedává smysl.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    KUTAS: pisu, ze klidne 2 hodiny, tech bottlenecku je po ceste tolik, ze se v ramci jednoho kalendarniho dne (a ano, do dne pocitam i casy 7-10 a 16-18) na nekterym z nich neco posere RELATIVNĚ VŽDY:P, coz je skvelej vyraz, pracovne jsem si ho nazval Prislovecne neurceni casu:))))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Samozrejme v noci / kdyz nekdo skoci pod metro je to bez auta naprosto dokonale odrizla lokalita.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam