• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mno, divis se ze nadavam na architekty, ale zrovna tohle mj. souvis s "jejich" navrhem na "Nove spojeni II" - ktere mimo jine, tim ze zachovava dalkovou dopravu primarne na povrchu komplikuje vznik podobnych mistnich zastavek - ty zastavky a primestska doprava tu (hustuou) dalkovou dopravu logicky budou brzdit. Ostatne ve smeru od Kolina je to v podstate denni chleba - drobne zpozdenicka v dalkove doprave se mj. propisuji do primestskych vlaku... protoze holt ten "pantak" ceka, az kolem projede lehce zpozdeny Jancuruv rychlik. Jasne, koleji je malo, ctvrtou by to tam urcite sneslo... ale to je stejna pisnicka o NIMBYsmu, jako si muzeme pustit k chybejicimu presmyku u Libne :-) Odpoved architektu, proc se v dlouhodobych planech neinspiruji Berlinem a proc se po jejich vzoru nezahrabe do tunelu pod zem naopak dalkova doprava a na povrchu si nechame ten "Sbahn" jaksi nemame. To je proste high-level vec... nejaka koncepce, jak tohle veci resit. Je teda zajimavy, ze kdyz jinde rovnez architekti broji proti podchodum a nadchodum... tak najednou farani na Sbahn desitky metru pod zem problem neni. Samozrejme tohle reseni s peti podzemnima zastavkama a stim spojenyma vystupama na povrch v centru bude krom jineho i drazsi... ale "penize nejsou".

    ONDRAT: ty ruzne nazory stran mostu u Vytone ignoruji dopravni funkci mostu a proste nekteri jen hledaji krecovite zpusoby, jak udrzet most na svem miste za kazdou cenu. Trosku se u toho zamlcuje, ze ten "dnes zachranovany" most vlastne neni originalem, ze tam puvodne byl most jiny... a ze jeho vymena fakticky budila podobne vasne. Po sto dvaceti letech se situace jen opakuje... ale zive mesto prece nemuze byt skanzen.
    Proc maji nekteri problem s presunem mostu nekam, kde muze dalsich sto let slouzit jinemu ucelu? Praha urcite netrpi prebytkem mostu, takze presun mostu je win-win situace - u Vytone vyresis problem, nekde dal (treba) proti proudu bude most v zasade klidne jen pro rekreacni uziti a novy most se architektonicky pokusis vyresit tak, aby co nejmene narusil to dnesni panorama. Zdaleka to neni prvni presunuty most - viz treba most u Stadlece... a nebo lavky ze Smichova, co jeste dobre poslouzi jako mosty pres Jizeru. Technicky pamatky to maj jednodussi, kdyz maji i "provozni" vyuziti.

    Libensky most... myslim, ze nasi dedove dokazali lepe vnimat to, ze most ma predevsim dopravni ulohu, ze to neni ozdoba na vanocnim stromecku. Vsak na svou dobu byl postaven vcelku velkoryse, troufam si rict, ze na dobu sveho vzniku primo megalomansky. Nadcasove, s nejakou vizi. Jinde se v tech casech stavely mnohem uzsi mosty... potazmo vsecko tak nejak uzsi :-) Odrazovym bodem tady je si uvedomit, ze mame nejaky uzemni plan... ktery mj. resi druhy komunikaci - od celomestsky vyznamnych sbernych komunikaci, pres komunikace mestskeho vyznamu a dalsi vyznamne komunikace... po obycejne/dopravne nevyznamne ulice. Ano, muzeme vest polemiku o tom, kudy je vest... ale nekudy je vest musis. Nelze se tvarit, ze nejsou potreba... a fakt to neni jen o tom okruhu (kterej muzeme Berlinu a nebo treba i Vidni zavidet). Viden... ma neco, cemu se tady pejorativne rika "dalnice" (i kdyz to dalnice neni) nejakych 800m od centra. Je to proste sberna komunikace, co resi tu mistni obsluhu. A ve vetsi vzdalenosti mas dalsi.

    RANO: Zadna dalnice pred muzeem neni. Vic jizdnich pruhu jeste z komunikace dalnici nedela. Ale nabizi se otazka, kudy bys tedy tu sbernou komunikaci (ala treba Viden) trasoval? Konstruktivne. Nebo centrum snad nepotrebuje dopravni obsluhu? Ono i kolem Hlavaku se intenznivne stavi, ted se zboura provozni budova u Seifertovy, ve kterym sedeli vypravci a vznikne dalsi z mnoha novostaveb Penty... ktera tak nejak "celkove" v te oblasti stavi spoustu noveho. Opravdu se budeme tvarit, ze vsem tam bude stacit obsluha na kole ci ze tam vsichni prijedou tramvaji? :-) Zkusenost s kuryry rika... ze v momente, kdy venku zaprsi se ti na ten "cistejsi" zpusob distribuce 3/4 kuryru z vysoka vys...e :-) A proste naskacou do aut, do svych plechovych destniku. Protoze ten zakaznik cekat nechce, naopak je nasrany kdyz se jeho gablik opozdi. A lidi si tak nejak zvykli na "just-in-time" logistiku az pod nos. Proc chodit do hospody, kdyz mi muze gablik dovezt kuryr az pod nos :-) I to je jista zmena v chovani, kterou mozna nechces videt. Tak zkus tem lidem rict, ze s kuryry se maji rozloucit a at na ten obed mazou hezky zas do te hospody :-) Tedy pokud uz nejaka ta "mistni" nezkrachovala... opet, spis k videni dal od centra.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Městský zastávky vlaku považuju za zcela zásadní. Leč nemáme ani zastávku U Kříže ani zastávku v Karlíně a to ani ve stádiu příprav. Je to tristní.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A najednou to jde, no vidíš to. Nemusíš být v diskuzi osobní, opravdu nemusíš a můžeme si v klidu bez dehonestování popovídat.

    Nastoupil jsem na tebe proto, protože mě zajímá, kde bereš pro své názory základ - máš nějakou zkušenost, vzdělání nebo praxi? To je legitimní otázka. Nemusíš odpovídat, ale když už hejtíš architekty zcela bezdůvodně, tak bys mohl zvážit odpověď.


    Jinak já s tebou zcela souhlasím - je velký deficit v údržbě infrastruktury, je velký deficit v kolejové dopravě. Já jsem všema deseti pro velké investice do kolejové dopravy v Praze a jsem toho názoru, že to je první co se má udělat. Ocenil bych, kdyby sis vybavil, že jsme již touto debatou prošli. Mám ti potvrdit tezi o tom, že vedení Prahy v tomto selhává? Nemám s tím problém, tak to prostě je.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: snahy "vychovavat osobu" opravdu nepovazuju za aspekt respektu, to je u me jen jakysi "soft" ad-hominem. Sam jsi na me nastoupil s tim, ze mas vzdelani a praxi... no tak provadim konfrontaci. Pri svem vzdelani bys mel byt na oponenturu navykly.
    Klidne svuj dotaz zobecnim do roviny "jak si teda ty predstavujes reseni dopravni obsluznosti v prazske aglomeraci". A zamerne pisu "aglomeraci", protoze casty problem Prahy je pocit, ze ty "vesnicky prilepeny okolo" se ji moc netykaj. Ale ony jsou - podle me - soucasti problemu. A troufam si rict, ze vedeni metropole v tomhle tezce selhava a dukazem budiz i zdrzovacky kolem zadani souteze na nove vlaky. Tyhle veci se muzou pozdeji vratit jak bumerang. A praxe uz ukazala, ze to neni obava licha... S61, co mela jezdit od prosince nejezdi... a snad vyjede v dubnu. To, ze to i tak pojede v uplne jiny trase, protoze Praha neumi postavit par zastavek podel trati z Bechovic k Zahradaku vazne nelze komentovat jinak, nez neschopnosti.... kdy vsichni zucastneni akorat zvani, ale skutecna prace stoji. A jako sorry, v tomhle "srabu" jsme uz poslednich 10 let.
    A teda OK, mam byt fakt kurva.... takovy Libenak, co se s velkou pomou pred par lety "aktivisticky zachranoval"... mj. cinnosti tzv. "architektu", aby se nakonec doslo k tomu, ze jina cesta nez to zbourat a postavit repliku fakt neni. Nebejt blbosti, mohlo to byt davno hotovy... nebo minimalne v pokrocile fazi pred dokoncenim. Misto toho jsme sotva na zacatku. A soucasny stav je mj. pricinou toho, proc ted nedojedes vlakem z Masarycky na Kralupy a ta vyluka bude delsi, nez by bylo z pohledu samotne drahy nezbytne nutne - protoze holt z Holesovic moc tramvajovych cest ven nevede, tak se holt obetujou primestske vlaky... takhle se v Praze realne uvazuje.
    Jo a ted si to same diky podobnym demencim uzivame s mostem u Vytone. Zatimco se vedou dlouhe debaty, pres most se jezdi krokem a vic nez jeden vlak na nej nemuze. Coz z pohledu dopravy mimo jine vedlo v dusledku k tomu, ze se roztrhla S7 od Uval na Radotin. Nejen ze roztrhla, dnes kdyz chces projet vlakem z tech Uval na Radotin, tak to mas bud s dvema prestupama (Liben, Hlavak) a nebo s pochodovym cvicenim (Masarycka-Liben). Jeden prestup mela odbourat "pretrasovana" S61, ale ta co... no nejezdi, bo soudruzi z Regiojetu nemaj cim :D A pro ROPID i magistrat to "konci" tim, ze se dopravci da pokuticka... a lidi at se staraj jak umej. Ale pak se vsichni budou divit, ze lidi teda radsi jedou autem, nez aby podstupovali podobne dopravni "experimenty" sotousu z ROPIDu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Možná bys mohl v první řadě ubrat ze své horlivost, osobních narážek o které se nikdo neprosí, přidat trochu pokory a snažit se v diskuzi dobře vycházet? Ale pokud chceš vést monology, tak to můžeš i beze mě, no ne?

    Nikde jsem nenapsal, že mě apriori serou auta na silnici, takže jestli dovolíš, rád s tebou budu diskutovat, ale bez tvých smyšlenek a s přiměřeným respektem z tvojí strany, neboť já takto komunikuji s tebou, platí?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jo to chapu, neprijemna fakta i "fachmani" neradi poslouchaj :-) A typicky, jakmile nejde nic namitat k obsahu, zacne se kritizovat forma, ze? :D Ale zkus se drzet radsi toho obsahu. Serout te auta na ulici? Fajn, to je legitimni argument. Kdyz muj "prednes" kritizujes, jakou formou odprezentujes potrebnou zmenu dotcenemu publiku ty? ;-) Co jsi sam ochoten obetovat pro to, aby se neco zlepsilo, kde jsi ochotni treba i ustoupit? ;-) Jake mas reseni pro to, aby lidi namisto auta zvolili jiny zpusob dopravy? :-) A za jak dlouho ocekavas, ze se priblizime k nejakemu... idealnejsimu stavu? :-) Jses prece od fochu, tak bys to mel zvladnout odpovedi formulovat....
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mám problém s tvým nesnesitelným stylem komunikace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mas problem si priznat, ze magistratni namesci pro dopravu stoji poslednich par let za pendrek? ;-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Paneboze.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, kdyz se ti po te silnici prohani 13+tunove kloubove autobusy, tak tu udrzbu holt potrebujou... no :-) Vsak si vsimni, jak mas "vymackanej" asfalt zvlast u zastavek, vid...? Druhak se na tom dost podepisuji nakladaky ze staveb, co ti odvazej tuny zeminy. Vinit zrovna z tohohle IAD je fakt chucpe :-) Notabene, kdyz tu mame mj. i vyhlasku, co ti explicitne hromadu ulic mj. vylucuje ze zimni udrzby. A i u tech oprav muzeme polemizovat o efektivite, ono zdanlive levne zaplatovani vytluku... kdy ta zaplata ma sama o sobe jepici zivot. Zvlast kdyz se pres ne houfne prohani ty 10+tunove veci, zeano.

    Kazdopadne ty silnice hojne pouzivaji prave autobusy MHD - protoze holt nic jineho nemame a ten autobus ti levitovat... jaksi nebude :D Jo, videl bych rad vice kolejove dopravy po Praze, ale to tvi "kolegove" z IPR jaksi bojkotuji a hledaji si duvody, proc to nedelat. Jak teda chces zajistit dopravni obsluznost ve meste, kdyz uz ti zjevne vadi i udrzba silnic, po kterych i ta MHD jezdi? :-) A budu k tobe milostiv, nebudu mrcha a vytahovat na tebe mista, kde se z pohledu udrzby na komunikaci... ehm... desitky let nesahlo. Ono se tohle jen tak mimochodem tyka i spousty chodniku.... pokud se vydas na prochazku nekde dal od centra. Zatimco na nektery mista se nesahlo, Karlak je za tu dobu uz trikrat predlazdenej. Takze i v tomhle smeru ta vydajova efektivita... je, ehm... diskutabilni :-) Ostatne, to bys mohl vnimat sam i na chodniku pred svym barakem... i kdyz ten furt asi patri mezi ty lepsi :D Problem tech "udrzbovejch" investic je jaksi v tom, ze se to dost smeruje systemem "pomnicku" - tak aby se politik, co o tom rozhoduje mohl zviditelnit. A na nejake periferni oblasti typu Cholupice kali bilej tesak, tak nemaj kolikrat poradne ani ten chodnik :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mam pocit, ze Praha penize ma, ale na rovinu si rekneme, ze utraci tolik za udrzbu silnic, ze na velke infrastrukturni projekty dle vyjadreni politiku nema.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: ale ono to prece patri k sobe... oni ty skaredy plechovky schovaji pod zem a na vrchu si to udelaji hezky.... my chceme prvni cast preskocit a mit jen tu druhou. Ceska polovicatost :-)
    RANO
    RANO --- ---
    Hehe, to si takhle z Amsterdamu vezmeme cherrypickingem jedno náhodný řešení, jak se dají štosovat auta. Škoda, že nám z toho vypadne kontext, totiž:
    "After removing almost all on-street parking, the area has been transformed into an attractive area with more space for cyclists, pedestrians and greenery. ... In addition, the nuisance previously caused by cars looking for a parking space has been minimized and an almost car-free area has been created."
    a místo toho se v přístupu k autům v ulicích inspirujem spíš třeba v Aténách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mas pocit, ze Praha ma nedostatek financi? ;-) Nebo je spise problem v tom, ze neumime utracet efektivne, presneji receno spousta penez mizi v prapodivnych zumpach. A muzem se klidne vratit k MHD, kde nam ROPID krom jineho "plati" linku s cenou 283 Kc za ujety kilometr. A zdaleka to neni jediny pripad toho, kdy se ehm... spise neumi hospodarit...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Abych te uklidnil, tak samozrejme s dostatkem financi dokazes vycarovat ruzna urovnova reseni, a? Narozdil od tebe jsem se vzdalene podobneho projektu ucastnil a dava mi to velky smysl.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no prej ses fachman z oboru... no, ale moc to nevypada... :D Spis takovy ten typicky cesky ojebavac, co jen zvani.
    Nebo snad tobe reseni z Amsterdamu prijdou spatna?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jezismarja, uz ses tady zas? Odpovez nejakemu predrecnikovi a me nech s dovolenim na pokoji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a vsimnuli si, ze v zahranici je to stosovani v zasade bezny? :-) To se tak vyhrabe dira, troska betonu.... ty plechovky se strkaji do ni... a na povrchu muze byt klidne park... nebo treba vodni kanal :)
    Ja vim, je to drazsi nez jen vzit kyblik s barvou, jak mame ve "zvyku" v Cesku....

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: s nadsazkou obcas rikam, ze by stacilo sem tam zrusit komunikaci a postavit bytovku, razem by se krize bydleni vyresila
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    Mně přijde humorné, že všichni vědí že plocha ve městě je drahá a cenná (tj chceme ji využít efektivně), lidi štosujeme na sebe do mnohapatrových domů, takže na šedesátimetrový být připadá méně než deset metrů čtverečních zastavěného pozemku a podobně nezastavěného v těsné blízkosti, ale z nějakého důvodu si lidi myslí, že by k tomu měli mít nárok na dalších 10 metrů čtverečních volné plochy (dokonce na osobu) na odstavení auta. Vždyť to nedává smysl.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    KUTAS: pisu, ze klidne 2 hodiny, tech bottlenecku je po ceste tolik, ze se v ramci jednoho kalendarniho dne (a ano, do dne pocitam i casy 7-10 a 16-18) na nekterym z nich neco posere RELATIVNĚ VŽDY:P, coz je skvelej vyraz, pracovne jsem si ho nazval Prislovecne neurceni casu:))))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam