• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DABEgravel bike / bikepacking / trasy / gear
    Vše okolo bikepackingu, gravel či jiných kolech, šlapání a svobodě.
    rozbalit záhlaví
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    MARASAN: Grizl je takovy tank. Libi se mi s nim jezdit v lehkem terenu, ale treba technitejsi veci vic z kopce nedavam. Primarne protoze jsem v dropech a i kdyz jdu za sedlo, tak proste letim hlavou dolu. Ale pri rychle jizde po nejake rozbite ceste je to super, manevrovatelnost je tam skvela. Mam tam teda siroky riditka, ty si ted vymenim, protoze jsou o 6 cm sirsi nez mam ted na silnicce a uz mi to zacina silne vadit. Tak mozna se chovani kola trosku zmeni.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    WEWERKA: nakonec stejne asi skoncim s Grizlem, s CX jezdim technictejsi utazeny lesni traily a to mne bavi, typicky sobesicka cervena u Brna, moc pekna trasa.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    MARASAN: To chces na zavody? Nebo jaky duvod ma to, ze to musi byt obratne? S Grizlem jezdim a na ty polni cesty mi prijde obratny tak akorat. Bude jeste zalezet na trailu vidlice ( https://bikeinsights.com/cyclopedia/trail )
    DABE
    DABE --- ---
    MARASAN: tohle je obratný dost
    Gravel Merit Sterk Carbon
    https://meritbikes.com/sterk-carbon-gravel-bike/
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    FORELLI: ten je z nich zrovna nejdelsi - v poradi Inflite, Grizl, Grail. A Grail navic neni s VCLS 2.0 :-/
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    MARASAN: tak jdi do nového grailu, to je docela svižný kolo, já mám první generaci a to jsem předtím jezdil Ultimate a Inflite. Tohle mi přijde z nich nejlepší (na moje ježdění).
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Ja bych prave chtel CX kolo, do kteryho se vejdou 50mm plaste a ma prevody jako gravel. Akorat takovy nejsou, gravel je taknjak dlouhej a neni tak obratnej. Rozdil je poznat - porovnavam Inflite a Grizl od Canyonu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FORELLI, XINDLX: hej, nekažte nám tu ty sémantický války!
    XINDLX
    XINDLX --- ---
    FORELLI: je vlastně celkem jedno na čem vyrazíš, pointa je jinde
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    tyvoe serte na to a raději jezděte...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: To mě tvůj postoj dost překvapuje. Mně to přijde jako hodně odlišný kolo.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    AXTHEB: zjistoval, i neco malo najel :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: Hele a zjišťoval sis o tom něco, nebo je to jen tvoje přesvědčení?
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    AXTHEB: ja jako verim ze je cycklokross ram lehce prizpusobeny zavodnim podminkam, ale kratsi a vysi jsou ramy na drahu take, a neni to kvuli tomu aby se lepe nosili na parket. cestovni kola byli vzdy delsi pro zvysenou stabilitu, jedno jestli na nich jsou berany nebo ne.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: Dost na to, aby snadnost nesení kola na rameni byla jedním z hlavních faktorů, určujících tvar rámu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ZSIS: kroska má výrazné kratší a vyšší rám, má pedály výš nad zemí a celý pocit z jízdy je úplně jiný. Když přesedneš z gravelu na krosku tak máš pocit, že se tě to kolo aktivně snaží shodit:)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    DABE: "uplne jiny pribeh" se zda trochu prehnane, ale budiz. imho je "gravelbike" v podstate cycklokros kolo, ktere bere ohledy na komfortnejsi jizdu a moznosto namontovat vic prislusenstvi.
    DABE
    DABE --- ---
    ZSIS: Jen tedy geometrie gravel kola a cyklokros kola je úplně jiný příběh...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZSIS: no tohle je hard offroad, hmm ;-)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    XCHAOS: neni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ZSIS: není cyklokros spíš přenášení kola cestou necestou? Tohle je spíš soft offroad...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam