• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHTainted Grail: Fall of Avalon


    Vstupte do temné reinterpretace artušovských legend v tomto RPG z pohledu první osoby s otevřeným světem. Prozkoumejte svět uvězněný v nekonečném podzimu, buďte svědky pádu legend a dělejte smysluplná rozhodnutí zapletená do komplexního, rozvětveného příběhu.

    Tainted Grail: The Fall of Avalon on Steam
    https://store.steampowered.com/app/1466060/Tainted_Grail_The_Fall_of_Avalon/
    rozbalit záhlaví
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    PHOW_SAATCH: řvu snad já na tebe, abys sis laskavě zahrál řadu dalších – mnohem zásadnějších RPG a her, které jsem hrál já?

    Já se neomezuju na jeden kult, ať už je to DS nebo WoWko, ze kterýho se nakonec rekrutovali jen samý kokoti.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: Řikam ti - nepij ty silný čaje, nedělá ti to dobře :) a dohraj už konečně po sto letech Dark Souls 1, ať vůbec víš, o čem mluvíš :)
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    VIRIK: Ano, další kokot! Pro tvoje info: nesnáším soulovky, ten combat mi připadá stupidní. Hry jsou pro mě zábava, když je to výzva, je to pro mě zábavnější. Ať už jde o single player ( třeba Witcher 3 měl fajn obtížnost) nebo competetive multiplayer ( starý cs, vietcong, cod). BTW moje nejoblíbenější hry jsou Duke Nukem, Posel bohů a Gooka
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    To je taková slušná Vávrovo odbočka.

    To nemá s tím co jsem psal nic společnýho. Infekce DS blbama a jejich ideologie s tím nesouvisí vůbec v ničem.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CLAVEN: Jj, jen tady jsem měl ten text po ruce :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    NAVARA: to je starý princíp už z VtM z 1993
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Pročítám si teď nedávno vyšlý Daggerheart (TTRPG) a je mi tam sympatické tohle pravidlo. A výrazně ho preferuji oproti autistickému trvání na "rule as written" i kdyby se z hraní mělo stát utrpení.
    Obzvláště u single-player, kde není kompetetivní scéna, není imo co řešit - a to včetně fanatických #nochanges, které si ten svůj styl mohou ponechat, aniž by to ublížilo ostatním.

    THE GOLDEN RULE
    The most important rule of Daggerheart is to make the game your own. The rules included in this book are designed to help you enjoy the experience at the table, but everyone has a different approach to interpreting rules and telling stories.
    The rules should never get in the way of the story you want to tell, the characters you want to play, or the adventures you want to have.
    As long as your group agrees, everything can be adjusted to fit your play style. If there’s a rule you’d rather ignore or modify, feel free to implement any change with your table’s consent.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    proboha, další kokot, co si ymslí že smyslem hry je aby byla příšerně těžká, hledá jen nejefektivnější silovej build a nechápe, o čem ty hry jsou. Výsledek toho DS kultu idiotů.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    Tak jsem to ráno poprvé zapnul a je to super. To co jsem chtěl po Awoved jsem dostal tady. První oblast mám komplet hotovou, questy zatím skvělý. Magie mi přijde useless, mám obouručku a duelist armor a až na výjimky vše 1shotuju. Obtížnost by chtěla doladit, mám teď tu druhou nejtěžší a vlastně je to easy. Koně vůbec nepoužívám, přijde mi zbytečnej. Jinak si nemám na co stěžovat, příběh mě moc baví
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    KULHY: ne, podle tam se ani nejde dostat.

    Ale jak jsem se bavil se Sadako o lučišnictví, tak se dá překvapivě hodně posílit, a docela silný prsten je i
    když se vyleze na pláž a než opustíte tu úvodní lokaci, tak je dobrý se mrknout i k těm vrakům. Přeskákat na kamenech, obeplout, jsou tam truhly a v jedné je prsten poškození luky +15 %, což je na začátek vlastně dost štědré
    KULHY
    KULHY --- ---
    VIRIK:
    V tom tunelu kde klečí ta žena, je také v místech blíž k výtahu jedna zeď se škvírou, skrze kterou je vidět, že chodba pokračuje. Nedostal jsi se tam? Krumpáč nic.
    CRAZYHBO
    CRAZYHBO --- ---
    L4MA: náhodou dobrý..má to grady..hned bych to poslal na nakej větší zvuk,)
    Danheim & Gealdýr - Ymir
    https://youtu.be/PskDLbP1x1o?si=7VMAddTzGUdObRh8
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    tak mám dráčka, vyvolal jsem si psy (pak si vyvolám i kostlivce) a mám koně a už jsme jak německý turistická výprava.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    mně se vyklubal

    L4MA
    L4MA --- ---
    ten theme hrajici v menu me nici... :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: "lidi co maj imerzi jen v co nejvíc realistický hře jsou bez fantazie a nudní a časti ti, co jim vadí jakýkoli jinakosti."

    Je to holt přirozená lidská tendence. Většina lidí se nejvíc ponoří do toho, co zná z IRL. Věci jako Pán prstenů jsou tak populární mimo jiné i proto, že pevně stojí na opravdových středověkých reáliích - jezdí se tam na koních, bojuje mečem, nosí se brnění, jsou tam králové, lidi nosí vágně středověké oblečení a účesy apod. Totéž drtivá většina ostatních fantasy, které jsou super úspěšné na Západě, ať už Sapkowski, Jordan, Pullman, Feist nebo Rowlingová, všechno to vychází z opravdové minulosti nebo přítomnosti.

    Koneckonců i tahle hra si bere na pomoc středověké prvky jako meče, zbroj, Artušovskou legendu apod. a nás to baví mimo jiné i proto, že už to známe odjinud.

    Lidí, co dokážou silně prožívat příběh, kde protagonistou je planeta nebo foton, je z mé zkušenosti strašně málo. Ale nemyslím si, že všichni ostatní jsou proto bez fantazie a nudní, není to binární, je to spíš spektrum.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a simulátory života....

    No, je hodně lidí, kteří normální život nemají a tohle je vlastně uklidňuje a naplňuje. Takový to "koho to může bavit" je otázka co často sami bydlí někde v bytě po rodičích nebo v baráku s nima a nemusí toho moc řešit, je ze střední vrstvy a má cestičku ušlapanou.
    Pro obrovskou část společnosti, a to i na západě, je žití v simíkách něco co v životě nepotkají. Nebudou mít barák, nechodí na věčírky zlaté mládeže, třídně neodpovídají profilu, jen si o takovém životě dělají iluze.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    lidi co maj imerzi jen v co nejvíc realistický hře jsou bez fantazie a nudní a časti ti, co jim vadí jakýkoli jinakosti.

    Jsem hrál ve hře za planetu, hrál jsem i za foton a to byly nejvíc zajímavý hry, kde jsem to i prožíval velice silně. A přitom to byla matematika a fyzika.

    //a napadá mne co si mám myslet o lidech, co se rádi vciťují a cítí tu nejlepší "immerzi" v hraní za bílé siláky, co všechny kolem sebe zabíjejí.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Ono jde o celkový přístup k designu hry - na jedné straně škály máš 100% realismus, na druhé 100% stylizaci, gamifikaci, prostě opak. Ani jednoho nemůžeš plně dosáhnout, můžeš se tomu jen blížit. Čím víc používáš prvky jako hlad, únavu, váhu předmětů, opotřebovávání výbavy, staminu, "opravdový" pohyb postav (viz souboják třeba Dark Souls vs DMC) a mrtě dalších podobných fíčur, tím víc se snažíš simulovat skutečnost a natahuješ se po tom realistickém okraji, a naopak.

    Téhle designové filozofii pak můžeš říkat třeba simulacionismus a jeho prvky můžeš najít v různých žánrech, nemusí jít výhradně o survival, ale třeba i RPG, střílečky, sportovní nebo závodní hry.

    Některé tohle nebaví, protože hra je pak pomalá, těžkopádná a otravuje tě s nádenickými úkoly jako nutnost jíst a spát ("tvl fuck off, to mám doma, ve hře si chci zablbnout"), jiní to milují, protože čím větší realističnost, tím líp se můžeš do takového osvěta ponořit a představovat si, že v tom Skyrimu nebo ve středověké Kutné hoře nebo na Divokém západě fakt jsi.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    trošku to pletete dohromady, hledání kamínků, sekání dřeva, ze kterýho hned padaj prkna nejsou simulace. Ani vaření není simulace. Jsou to kreativní hry, tvořivé, ne simulátory. Max se používá výraz survival RPG, když je to součást nějaké propracovanější hry. Hromady věcí, kde se všechno dá na něco použít, je součást RPG her od začátku, už od ultimy.

    Sadako správně zmínil simíky a jejich marketingové parodie. To nějaké simulace jsou, ale dost primitivní (což neznamená, že to není zábavné). RDR2 není survival a ty realistické prvky, jak správně zmínil AIAX, tam vlastně herně nejsou využité.

    Já survival prvky mám rád, zapínám si to i ve skyrimu nebo falloutech. Žeru i ve Starfieldu.

    Kingdom come taky není simulátor, je to jen fantasy kde je nějaký život ve středověku jen inspirace.

    Mimochodem, nemohl jsem si nevšimnout, že hodně lidí, co tvrdí že ve hře má být každý mob těžkej a ukazujou furt na Darksoulsy (a všechno ostatní ani nejsou hry), a že hoden hraní je jen ten, kdo se naučí to tam zabíjet, tak nenáviděj survival, kde se managuje nosnost, jídlo/pití, spaní, boje, výroba... a dost na to nadávaj. Ve zkratce, je docela legrační, že lidi co se chlubí jak poráží bosse v Darksouls, nedokážou vylézt ve Skyrimu (na survival) na horu. Všimněte si toho.

    Přitom ale tyhle survivaly nejsou simulací reality, ale nabízej kreativnější řešení stavů, lepší zapojení alchymie a vaření a craftingu do hry, více taktiky a více kreativity. Tím se taky liší dobrý survival RPG od špatného.

    Jsou to různý žánry a RDR2 nakonec přesto co to slibuje je prostě jen adventura. Ty vzájemný opovrhování dělaj jen kokoti, ale těch je plnej internet.

    Podobně jako prrr s tím "mám rád menší hry", to není stáří, ale způsob konzumování.
    Ubisoft i Bethesda, Techland, ti co udělali takový ty vikingy se stavěním, FunCom a hodně dalších menších studií umí dělat i hry, kde je prostředí, ve kterém musí být aktivní i ten co to hraje, a pak ty velký a otevřený světy fungují. Ten co hrát neumí se bude nudit. Pokud vyloženě chcete hrát jen to, co vám někdo připraví a jdete nějakým vyznačeným směrem, tak jako dobrý, ale sami si zavíráte dveře.
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: Simulacionismus není žádná "past", je to prostě styl hraní, který někomu vyhovuje, někomu ne. Já to miluju, protože realita pro mě rovná se imerze a já imerzi velmi rád. Ten pocit, že něco fantaskní je tak autentické, že by to tak klidně mohlo být (ale i já mám své meze a RDR2 šlo přes ně).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam