• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RYBOSHŠaManYsMuS
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DIDGENAUT: no zaplať pámbů:)
    DIDGENAUT
    DIDGENAUT --- ---
    AIM_FREEMAN: ha ha ha :-D
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DIDGENAUT: Ale praktická zkušenost je přece osobní zkušenost.:) Protože když můj kámoš sežerel mango, neznamená to, že vim, jak chutná. A to už je jedno jestli ho okusoval na Sibiři, nebo v Kotěhůlkách.

    Hele a co ty sis z toho vzal? Ty to studuješ, zajímáš se nebo něco taky neo_provozuješ?

    Já totiž nechápu proč tu máme měřit pipiny nějakým badatelkám. Je to lepší než když tu někdo prezentoval svůj pyj lodbrogovi, ale furt v tom nějak nevidim smysl, pokud jsi nám jen přišel nacpat, že je tu jedna hustohůstá badatelka, co to má kurňa v rychtiku a kam se na ni hrabem a tak radši abychom mlčeli. Zatím jsem z toho víc nevykoukal. Jak to je teda? Smysl?
    Mi uniká.

    Bubnovat, zpívat, tancovat, meditovat v přírodě můžem? Když tomu budem řikat new age neošamanismus, tak tě to přestane dráždit?;)
    DIDGENAUT
    DIDGENAUT --- ---
    NIKOPOL: od jakékoliv praktické zkušenosti odtržené? řekl bych, že to jsi spíš Ty - tahle badatelka studuje šamanismus přímo v terénu na Kavkaze a na Sibiři a navazovala na výzkumy badatelů jako je např. Gavril Xenofontov, který zachytil "původní formu" šamanismu ještě předtím, než jej začala zlikvidovala komunistická strana a než začalo jeho popularizace na západě a tím i velké zkreslení a odklon od původní podoby
    AIM_FREEMAN: o své osobní praxi nehovořila, ale nepůsobila dojmem ani šamanky, ani neošamanky
    HONZAL: jn, Eliadeho četla a pěkně ho kritizovala (např. to, že jako esenci šamanismu vidí stav extáze, přestože u spousty etnik v jejich šamanismu nijak zahnuta není). Ale o Eliadem je obecně známo, že o šamanismu moc nevěděl a studoval ho jen ze své pracovny, takže jeho Šamanismus a archaické techniky extáze nejsou uznávané (stejně jako všechny jeho ostatní "vědecké" práce)
    ATREY
    ATREY --- ---
    LODBROG: Stary a mlady mnich jdou po ceste a dojdou az k rece. U brodu reky stoji mlada a krasna zena. V rece je vsak silny proud a mlada zena by mela potize brod prekonat. Stary mnich ji vezme na zada a pres brod prenese. Pokracuji dale v ceste a mlady mnich se rozcili: "V klastere nas ucili, ze si zen nemame vsimat, ani dotykat, jakto, ze jsi ji prenesl pres vodu?"
    Stary mnich na to odveti:" Ja ji nechal na brehu reky, ale ty ji stale jeste neses"
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    ZIVA: tak trošku podle sebe soudím tebe, tak vím že záměr a záměr je rozdíl
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Czechtek a rozličné jiné party sice zpravidla nemají v prvním plánu nějakou šamanskou zkušenost, whatever, ale masa lidí, hudba, genius loci, a záměry těch jedinců dohromady vytváří zajímavou kolektivní sílu, která pochopitelně může některé jedince strhnout někam, kde si "způsobí" nějakou iniciaci. Rovněž se na takových akcích vyskytuje vždycky pár lidí, co do toho už přímo jdou s nějakým spirituálním záměrem. Minimálně to má potenciál přinést radikálně odlišnou zkušenost od těch, které je možné zažít v kolečku práce-pivo-spánek-práce-televize-sex-spánek-hypotéka-ad mortem...
    ZIVA
    ZIVA --- ---
    jasny. proste to tak je a to je proste pravda.

    :)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    no kuprikladu takovej czechtek..to je spis omyl nez ze by to melo co delat se samanismem. proste to tam neni. spis to dela v lidech tak akorat bordel.
    ZIVA
    ZIVA --- ---
    NIKOPOL: ad honzal
    to by me teda zajimalo, kde beres tu jistotu

    a nevim tez cemu OGMIOS presne rika spritualni zalezitosti, ale jeho tvrzeni me taky dost zarazi.
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    NIKOPOL:
    HONZAL:
    HONZAL: nicméně ta nevědomá účast a realizace v nějakym porovnávání síly nikdy nemůže uspět proti vědomímu záměru, směrování a kooperaci skupiny lidí (nebo lidí a bytostí)
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    na druhou stranu ty vzory v nás jsou mocný, se klidně stane, že nakrásně se v rámci nějakýho průvodu potkaji lidi, všechno dopadne, že se spolu sblíží, pojedí popijí a nakonec se pomilují ,,, že to celý je na posvátném místě v rámci krajinného chrámu, že na sebe vzali roli archetypů, na chvíli se podíleli na všeobsáhlosti středu, stanuli u zdroje a opakovali stvoření ... toho si třeba ani nikdo nevšimne
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    OGMIOS: jo, to je jedině dobře, že tam ty "spirituální záležitosti" nejsou :-)))
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    at to ma kdo rad jak chce tyhle party, tak to nema nic spolecnyho se spiritualnima zalezitostma, ani zbozny prani ani nejlepsi pocit ze se tam clovek vyradil s tim nic neudelaj. proste to tam neni.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    CONTINUITY: oni hlavně tyhle novodobý rituály normálně odpovídaj svým historickým vzorům (v tý pastovaný eseji mýtus o věčnym návratu v klubu transforace je to docela rozepsaný)

    a co se dělo na velkých teknivalech jako czechtek podle nemá moc obdoby, proti tomu jsou new age rituály tak trochu dětskou hrou...
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    DIDGENAUT: asi četla Eliadeho...k tomu bych snad jen dodal, že třeba McKenna podstatu šamanismu popisuje líp (imho)

    pokud existuje na tohle téma nějaká zajímavá literatura, asi by mě to zajímalo

    NIKOPOL: proč ne?

    roztrhání těla nemusí probíhat nutně vyloženě fyzicky
    ZIVA
    ZIVA --- ---
    CUCHULAIN: mno treba kdyz delas nakej vyzkum, tak metoda ti nedovoluje zapocitavat svoje osobni zkusenosti. takze ad dulezite, ano i ne.
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    ATREY: No, daleko spíš to vypadá že se snažíš blahosklonně poučovat lidi, u kterých si myslíš že to potřebují, zatímco oni o to nestojí.

    Jak se tomu říká - honění ega?
    Je jedno jak to děláš - blbě to vypadá v každé formě. A hlavně na to nikdo není zvědavý.

    Takovým lidem obvykle prospěje když se místo trousení "mouder" vrátí k vlastní praxi.
    Bohužel pro ně i pro lidi okolo se tito často schovávají za iluzi,
    že přece "praxe není potřeba", protože "všechno potřebné už přece je".
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    NIKOPOL: Mě to přijde docela inspirativní. Blízkost smrti je dobrej inciační zážitek a neni úplně neobvyklej. Nemá to holt ty folklórní barvy, ale funguje to:) Poznal jsem dívku co od klinické smrti začala vnímat energie, komunikovat se světem duchů a praktikovat kde co. Kámoš epileptik zase třikrát za život věděl že někdo od nich z rodiny zrovna zemřel a kdyby se snažil, mohl by určitě ten dar rozvinout.
    Co se týče nedobrovolnsti, tak to bývá taky docela často. Prostě si to člověka vybere a chce ho to. Celého a dokud to nepřijme tak má problémy.
    Trvat na vymření rodiny je asi v našem kulturnim kontextu trochu přehnané;)

    Nicméně se mi tvoje reakce líbila, protože kam bychom přišli, kdybychom se klaněli religionistům;)

    DIDGENAUT: Díky moc. Zajímavý. Ta paní co ti o tom povídala tím pádem tedy vůbec nic nepraktikuje, když neprošla iniciací?
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Jinak kartálky jsou zdrobnělina, my jim tak řikali..nebo taky smrťáčky:)) Kdo měl někdy nějaké povedené v ruce nebo hrál ve stejné rytmu třeba ve třech lidech na troje různé, tak ví proč:))) Takže ofiko se jim řiká kartály. Krišňáci to tak píšou. Jak je to anglicky nevim a docela by mě to zajímalo, zatím jsem s různými transkripcemi nepochodil, kdyžtak dejte echo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam