• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RYBOSHŠaManYsMuS

    Témata ke sdílení: extáze, trans, smrt, zrození, rituály, tanec, zpěv, bubnování, šamanská tvorba, meditace, šamanská cesta, léčení, "drogy", duchové, jiné světy, příroda, přírodní síly, energie, harmonie, šamanská moudrost, jiné entity, šamanské cestování, provázení, osobní svoboda, channeling, nové podoby šamanismu, úloha šamanů ve společnosti, moderní člověk a šaman ....

    Každý má možnost vytvořit anketu, takže když vás něco napadne ...
    Káždý má možnost měnit nástěnku, takže pokud chcete přidat knížku, link nebo moudro ...

    Snažte se uvědomit si svou cestu, než začnete polemizovat se zástupci jiných cest. Posuzujte věci vždy z většího měřítka. Mějte na paměti konečný stav. Buďte vděční a slušní, ale nesmlouvaví.

    Když je kmen v koncích, rozhoduje náčelník. Když je v koncích náčelník, šaman de na houby.

    Jsem saman?

    18 hlasy od 18 respondentů
    • 16.7% / 3 hlasy
    • 50.0% / 9 hlasů
    • 33.3% / 6 hlasů
    rozbalit záhlaví
    LODBROG
    LODBROG --- ---
    ATREY: Tak už přestaň onanovat a buď mluv k věci (tím nemyslím "poučuj ostatní") nebo mlč.

    Sypat z rukávu vyčtená moudra a koány, a přitom si neumět zamést před vlastním prahem, to přesně kazí diskuzi.
    A (snad Ti ta pointa došla) přesně to tu předvádíš.
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    ATREY: Já možná přišel příliš pozdě a nečetl to dozadu. Přišel jsem se zeptat původně jen na ten buben na který mi do diskuse nikdo neodpověděl. Kdo je ten nováček, co se mu nedostalo pomoci. Můžeš to linknout? Nebo aspoň prosím sděl ID, ať si to můžu snadněji dohledat.
    ATREY
    ATREY --- ---
    Jinac je to vcelku smutny pohled, kdyz sem prijde novacek se skusenosti, kterou neumi zpracovat a najde tady bandicku nad sebou onanujicich trubcu, nebo hladicu kamenu - Vaclavu plaminku. Pro obycejneho cloveka byva celkem traumatizujici, setkat se s neznamem. Misto, aby mu byla naznacena cesta, se pak deji veci: viz historie.
    ATREY
    ATREY --- ---
    NIKOPOL: Koukej okolo sebe.
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    můžete pls už někdo vypustit ten seznam velkých, uznávaných, mocných moderních šamanů ? aby se vědělo ke kemu se má jít na hrušky ?
    ATREY
    ATREY --- ---
    Co pyj, rit. Bylo by to fajn auditko, kdyby jste se tak nezrali. (nebrali vazne)
    Jeden z opravdu velkych samanu moderni doby prohlasil: "Nikdo to tu neprezije"
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    OGMIOS: Ano souhlasím, "měly by se dělat jinak". Zároveň bych dodal: "Vážení, měli bychom ten svět dělat nějak jinak". Čímž se dostáváme k tomu, že na jednu stranu tu je představa ideálu/normy/dokonalosti, na druhou stranu tu je život ve hmotě a v neustálém přizpůsobování se reálným okolnostem. Třeba pokusu "osvobozovat" lidi na teknoparty, protože se mi to zrovna jeví jako smysluplné.
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    ZIVA: Já; ale nevěřím, že bys chtěla vyzpovídat zrovna mě:)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    HONZAL: nejde o hluk, jde o to co to je a co to neni.
    a jinak..rikam ja :D
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    OGMIOS: řiká kdo?

    jinak krátký video z divoškama, přijde mi k tématu hluku :-)
    Amazones - women master drummers - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=RhsRV-98K28&NR=1
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    DIDGENAUT: promiň nevím jestli ty body, cos uvedl, jsou součástí jejího nebo tvého výkladu. na základě jejich struktury ale tuším, že ani jeden z vašich výkladů, chápání, obrazů se nějak kryje s jakoukoliv praxí, ať už té paní, co to učí a nebo nějakých šamanů na sibiři. to co uvádíš připomíná spíš encyklopedický výpis kategorií způsobů, zvyklostí a vyprávěních souvisejících s předáním, iniciací.
    co píšu jsem napsal například proto, že :
    šamanem je člověk vyvolen nestává se jím vlastní volbou - z mojí zkušenosti vyplývá, že žádná taková omezení nejsou podmínkou práce šamana
    může do nadsvětí nebo podsvětí, záleží, jestli jde o černého nebo bílého - orientace světového stromu a různé říše na něm nijak nesouvisí s polaritou nebo orientací jednotlivého šamana
    dál se vracíš k encyklopedickému opakování zaznamenaných souvislostí
    prostě ty samotný slova to usvědčujou, že člověk co takle píše, myslí, přemejšlí jen nad tim, co mu někdo řek, že nad tim přemejšlet má, a ne co sám chápe, jak o tom sám přemýšlí a co sám dělá nebo umí

    ad eliade: to jsou mi zrovna zajímavý informace o tom eliadovi. já o něm na druhou stranu slyšel pravý opak a to sice, že on byl praktikující badatel a soustředil se především na tu praktičnost svých modelů nebo modelů pro které argumentoval a z vlastní četby můžu potvrdit že spojitost, ucelenost a vypracovanost jeho témat by takové jeho orientaci napovídala (včetně toho zmíněného subjektivismu)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    BROZKEFF: hmm jestli teda vubec by tam nekdy nekdo mohl dojit k necemu jako iniciace na cokoliv, tak to zase zanikne v tom bordelu. je to spis asi jako kdyz by clovek spadl do srotovacky, tam taky muze dojit k iniciaci jenze mu to bude naprd pac bude nasracky :D vazeni, tydle veci by se mely delat jinak =:(
    ZIVA
    ZIVA --- ---
    no nicmene, nektere Eliadeho prace pravem uznavane jsou a hlavne nektere jeho koncepty. Spisek o joze, samanismu a technikach extaze jsou naopak jednim z jeho nejhorsich pocinu.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    DIDGENAUT: jo, to se o Eliadem řiká, že byl nevědeckej. Ale zase úplně špatný to taky neni. Jelikož nejsem religionista, tak mě jistá míra subjektivismu v jeho práci zas tak nedráždila :-)

    hm, takže Gavril Xenofontov...zkusim, je to koukam i v češtině
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DIDGENAUT: no zaplať pámbů:)
    DIDGENAUT
    DIDGENAUT --- ---
    AIM_FREEMAN: ha ha ha :-D
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DIDGENAUT: Ale praktická zkušenost je přece osobní zkušenost.:) Protože když můj kámoš sežerel mango, neznamená to, že vim, jak chutná. A to už je jedno jestli ho okusoval na Sibiři, nebo v Kotěhůlkách.

    Hele a co ty sis z toho vzal? Ty to studuješ, zajímáš se nebo něco taky neo_provozuješ?

    Já totiž nechápu proč tu máme měřit pipiny nějakým badatelkám. Je to lepší než když tu někdo prezentoval svůj pyj lodbrogovi, ale furt v tom nějak nevidim smysl, pokud jsi nám jen přišel nacpat, že je tu jedna hustohůstá badatelka, co to má kurňa v rychtiku a kam se na ni hrabem a tak radši abychom mlčeli. Zatím jsem z toho víc nevykoukal. Jak to je teda? Smysl?
    Mi uniká.

    Bubnovat, zpívat, tancovat, meditovat v přírodě můžem? Když tomu budem řikat new age neošamanismus, tak tě to přestane dráždit?;)
    DIDGENAUT
    DIDGENAUT --- ---
    NIKOPOL: od jakékoliv praktické zkušenosti odtržené? řekl bych, že to jsi spíš Ty - tahle badatelka studuje šamanismus přímo v terénu na Kavkaze a na Sibiři a navazovala na výzkumy badatelů jako je např. Gavril Xenofontov, který zachytil "původní formu" šamanismu ještě předtím, než jej začala zlikvidovala komunistická strana a než začalo jeho popularizace na západě a tím i velké zkreslení a odklon od původní podoby
    AIM_FREEMAN: o své osobní praxi nehovořila, ale nepůsobila dojmem ani šamanky, ani neošamanky
    HONZAL: jn, Eliadeho četla a pěkně ho kritizovala (např. to, že jako esenci šamanismu vidí stav extáze, přestože u spousty etnik v jejich šamanismu nijak zahnuta není). Ale o Eliadem je obecně známo, že o šamanismu moc nevěděl a studoval ho jen ze své pracovny, takže jeho Šamanismus a archaické techniky extáze nejsou uznávané (stejně jako všechny jeho ostatní "vědecké" práce)
    ATREY
    ATREY --- ---
    LODBROG: Stary a mlady mnich jdou po ceste a dojdou az k rece. U brodu reky stoji mlada a krasna zena. V rece je vsak silny proud a mlada zena by mela potize brod prekonat. Stary mnich ji vezme na zada a pres brod prenese. Pokracuji dale v ceste a mlady mnich se rozcili: "V klastere nas ucili, ze si zen nemame vsimat, ani dotykat, jakto, ze jsi ji prenesl pres vodu?"
    Stary mnich na to odveti:" Ja ji nechal na brehu reky, ale ty ji stale jeste neses"
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    ZIVA: tak trošku podle sebe soudím tebe, tak vím že záměr a záměr je rozdíl
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Czechtek a rozličné jiné party sice zpravidla nemají v prvním plánu nějakou šamanskou zkušenost, whatever, ale masa lidí, hudba, genius loci, a záměry těch jedinců dohromady vytváří zajímavou kolektivní sílu, která pochopitelně může některé jedince strhnout někam, kde si "způsobí" nějakou iniciaci. Rovněž se na takových akcích vyskytuje vždycky pár lidí, co do toho už přímo jdou s nějakým spirituálním záměrem. Minimálně to má potenciál přinést radikálně odlišnou zkušenost od těch, které je možné zažít v kolečku práce-pivo-spánek-práce-televize-sex-spánek-hypotéka-ad mortem...
    ZIVA
    ZIVA --- ---
    jasny. proste to tak je a to je proste pravda.

    :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam