• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    cywe.. já bych dal omezení na rozpočet na volební reklamy - max 1 mega, všechno veřejně a konkrétně vyúčtovaný.. klidně ať se to zaplatí z daní, tj. klidně ať ty prachy na reklamu má dsss, stejně jako balbíni.. strany vyhrávají díky médiím, nikoliv programům - takže to pragmaticky omezit a tím i demokratizovat..

    já si dal ods/oda?/balbína/zelená/piráty //už si nejsem jist pořadím.. ale od jisté chvíle, už hlasuje jen pro hlasování, aby nešlo na velký strany.. smysl v tom nevidím..
    BONGI
    BONGI --- ---
    LOPIK: Hodne ted posloucham " budu volit malou stranu a kdyz se dostanou do parlamentu, budou z nich dalsi vecka" Bohuzel. Ja ale asi malou stranu budu muset volit, z velkych si nevyberu.
    BONGI
    BONGI --- ---
    LOPIK: No ja vim o nekolika stranach, ktere mely za cil pouze dosahnout na prispevek, rozdelit si ho a skoncit s aktivitou. Poznat pak jake jsou skutecne ambice, co je touha po penezich, co recese, co vazne mineny umysl obcas z programu neni lehke.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Důvěru malých stran nesnižujou žádný příspěvky nebo VV, ale to že je zákládají vesměs nezkušený politici, nebo rovnou fantasmagoristi..
    U nás (a vlastně všude v parlamentní demokracii) je zaběhlej systém, že funguje několik tradičních stran a skrz ně se dá něco dělat. Že si nalepíš jitrnici na čelo, založíš nějakou Stranu rozumných občanů a s ní dostaneš čtyřicet poslanců nefunguje nikde.
    Teď je tu problém, že zaběhlý strany jsou pro spoustu lidi nevolitelný a proto se otevřel prostor pro exoty nebo naopak zkušený rutinéry, to ale nemá moc společnýho s volebním systémem.
    BONGI
    BONGI --- ---
    KEMAL: No, ja ten prispevek jako problem vidim. Dost malych stran ma jako cil se pouze dopracovat k naroku na ten prispevek. Pripravi libivy program na ziskani volicu, ale vubec neni pripravena ho realizovat (ani nevi jak). Klasicky priklad VV, jejich ambice byla tak maximalne priprava na komunalni volby a ejhle - nahle se dostaly do parlamentu ( bylo z toho u nich dost zdeseni). Tohle vse ovsem snizuje duveru vsech malych stran a tim snizuje sanci nadeje na obnovu.
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: "je výrazně jednodušší zredukovat možnosti reklamy politických stran než spoléhat na"... ale fuj. no to víš, že je to jednodušší. jenže... neproběhla nám tu kdysi, rok dva tři tomu zpátky, debata na téma, že ačkoliv se nám krajně pravicové projevy eklují, nakonec je raději trestně postihovat a trestat až činy? problém svobody je, že musíš lidem dovolit být svobodně blbý.
    BONGI
    BONGI --- ---
    BINARY_PARANOIC: No, ja mluvil o bolsevickych soudruzich, coz TED nutne neni o prislusnosti k nejake konkretni strane :)
    OJIRIO
    OJIRIO --- ---
    Jo to ja bych uvital aby informace o volebnich stranach byly poradne regulovane, nezavisle na rozpoctu stran, ale aby tato regulace byla seberegulaci volicu, necist bulvar ale soustredit se na webove stranky samotnych stran a nezavislych organizaci soustredici se na informovani o konzistenci stran a jednotilivych politiku, ne nejaka statni regulace medii, ktera by byla zneuzita hned po jejim zavedeni...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CICO: a nezapominej na 13. důchod a zejmena na univerzální "až nas zvolite, vsechno to zase zrusime!", kterezto socanske defekaci neveri snad uz ani chajim :)
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    no podle mně je výrazně jednodušší zredukovat možnosti reklamy politických stran než spoléhat na radikální zvýšení úrovně kritického myšlení voličů.
    CICO
    CICO --- ---
    FIN: samozřejmě...jenže kritické voliče napočítáš na prstech jedné ruky (obrazně)...zbytek uslyší na cokoliv, třicet kaček u doktora, výpověď bez udání důvodu, prostě cokoliv...drtivá většina lidí o tu odpovědnost kritického voliče nakonec ani nestojí a výsledkem jsou mrdky everywhere, kterým stačí zjednodušená schémata typu my vs. oni...IMHO zásadní problém současné liberální demokracie
    FIN
    FIN --- ---
    příčinná souvislost je zde jiná - opačná:

    1. my chceme koryto, budeme krást,
    ale 2. lidé se kriticky neptají, lidé naběhnou na reklamu,
    tedy 3. hurá, investovat do reklamy se vyplatí, zisky stejně budou větší

    myslím, že dojem, že by snad ta prasata kradla a uplácela proto, že vydala na reklamu, je hluboce mylný - naopak, krást mají v úmyslu. a investice do reklamy je - bohužel a zde tvá chyba voliči - tak spolehlivá, že "se vyplatí".
    FIN
    FIN --- ---
    CICO: ano, ale viz "je jen na voliči, aby mu to nestačilo". zákazem v tomto nic nevyřešíš. fakt ne. tohle přesně je věc, kdy kritický musí být volič.
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: ta komercializace neovlivňuje vůbec nic, hele - to dělají ti lidé. podívej se někdy na první republiku, to byl taky propagační kolotoč. a je jen a jen na voličích, aby se ptali "a CO nám nabízíte, hezký spot nic neříká"...
    CICO
    CICO --- ---
    KEMAL: ...myslíš politický marketing?...tak věz, že ve státech je to už tak padesát let etablovaný obor na univerzitách a co vím, tak i u nás za něj můžeš dostat PhD. nebo i docenta...) a nejhorší je, že současný proces rozvolňování vazeb mezi voliči a stranami na straně jedné a potřeby politické mobilizace z pohledu politických stran k tomu nezadržitelně směřuje...) volby jako rozhodování při koupi pracího prášku, docela tragédie...)
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    FIN: nesouhlasím. politická reprezentace ovlivňuje správu veřejných rozpočtů. komercionalizace politické reklamy motivuje k "odklánění" peněz z těchto veřejných rozpočtů. proto by měly být její možnosti osekány na nutné minimum.
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: mně ne. máme demokracii, je to jejich právo. ale právo, nikoliv garance - tak ať si to právo svobodně zaplatí. když tolik chtějí ty výnosné posty, ne?
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    No zrovna státní příspěvky mi zrovna moc nevadí, jak píšeš, těch pár desítek miliónů je jen nepatrným zlomkem peněz, které úspěšná politická strana potřebuje k tomu, aby byla úspěšnou. Vadí mi komerční rozměr prezentace politiky.
    FIN
    FIN --- ---
    KEMAL: a těch pár milionů/desítek milionů, které jsou jistě z hlediska státního rozpočtu směšné, jak by mi kdejaký ferina ze stran jistě rychle vysvětlil, bych daroval zoo, jedličkárně a nějakým školkám, aby se taky zasmála zvířátka a děti, že. které jistě smích potřebují víc.
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    KEMAL: ten zákaz volební reklamy tedy myslím jen jako jednu z více omezení možností, kam politické strany měly smět sypat peníze. Píšu o ní jmenovitě proto, že jí vnímám jako hlavní.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam