• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PREVITAntikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub
    RONJLEEDELEESOU
    RONJLEEDELEESOU --- ---
    IF_: a co na onom zamysleni je natolik neprijatelne, ze si zaslouzilo repost do tohoto authenticky konservativne samozrejmepravicoveho klubu?
    IF_
    IF_ --- ---
    Jedno zamyšlení soudruha..


    Ano, mnozí lidé pociťují dopad ekonomické a sociální situace na své rodiny, na své nejbližší. Konkrétní zkušenost s kapitalismem dokonce postupně mění jejich občanské postoje. Ptají se na další vývoj České republiky. Mnozí chtějí republiku sociálně spravedlivou, v níž nikdo nebude trpět existenční nejistotou, v níž nebudou strádat lidé postižení, staří, děti. Chtějí republiku, která bude starostlivě pečovat, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami.

    Konkrétní zkušenost mění občanské postoje - Haló noviny
    http://www.halonoviny.cz/articles/view/9544126
    ARCAK
    ARCAK --- ---
    KEMAL: To je pravda. Ale ten myslím tolik závorek a hvězdiček nepoužívá.
    KEMAL
    KEMAL --- ---
    ARCAK: zřejmě máš v ignore idJOSEFDRUHY
    ARCAK
    ARCAK --- ---
    FIN: Musím říci, že nepřehledněji naformátovaný přsípěvek jsem v životě neviděl. Při poslední větě jsem se smíchy složil pod stůl.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ale vždyť máme ignorelist, málem jsem na něj zapomněl, nemusíme číst něčí nesmyslné urážlivé projekce, že
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    paneBože, ten člověk je blázen
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: jinak, aby ses tolik neštětil, já souhlasím s tím, že taková tradice je stará. aby ne: starat se o chudé (vdovy, sirotky a tak dále) ukládá nejen nový zákon, ale už přímo starý zákon - takže já vím*, že to je stará tradice, žádné obavy. (i když bych mohl tvrdit, že ani ve starém zákoně to nebylo docela bez práce, jistý prvek přičinění tam nalezneme již tehdy - například se bohatým nepřikazovalo "dej chudým zrno", ale "po vymlácení nevymetej mlat a nech je paběrkovat".)

    * a nejenom, že to vím juá, ono to asi ví víc lidí tady.

    dokonce s tebou souhlasím, že je to hezké, ušlchtilé, mravní a tak vůbec. není žádný důvod k rozčileným protestům, protože tohle jsem v této poslední diskusi vůbec nepopřel. ptal jsem se na něco jiného - opakuji: j*i*n*é*h*o - a to totiž to, že když ti, co mají, nebudou chtít (ačkoliv by měli, páč je to tradice a ušlechtilá), tak zda jim to nařídíš.

    ato celé vzešlo z toho, že jsem si dovolil podotknout (jen a jen za sebe), že žádná proklamace ohledně toho, "na co má člověk nárok/právo" nedává vůbec žádný smysl bez toho, aby mluvčí takové proklamace zároveň věděl a proklamoval dvě věci:
    a) kdožeto právo zajistí (a nejlépe, aby mluvší byl mezi nimi, že)
    a b) z čeho - což je právě úskalí demokracie/svobodné společnosti, protože chceme-li ji mít, tak víme, že sotva můžeme někoho nutit a musíme to nechat na tom, kdo CHCE. tak proto jsem se zeptal, co dělat, když lidi nechtěj.

    je to takto srozumitelné?
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: technická: nového na této situaci není vůbec nic, žádné strachy. už to tu mockrát bylo :-)
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: nevím, jestli jsi zlý, ale vztahovačný jsi zcela určitě, protožes tady ukázkově překroutil skoro cokoliv, co jsem řekl. přitom doposud neznám vysvětlení, jak se například z mé poznámky "řada lidí kecá, ale nečiní" stalo "takže ty mi (mně, kennymu) vytýkáš, že nevěnuji na charitu, kde bereš tu jistotu?", což osobně považuji přímo za interpretační přemet, možná i trojité salto:-)
    a otázku, co má společného fašistický zákon o povinnosti pracovat s tradicí z dob antiky, jsi nějak přímo nepoložil, alespoň si nevzpomínám. možná bude chyba v tom, že to, co naťukl lubob
    [ LUBOB @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]
    a já oglosoval
    [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]
    rozhodně nebylo, alespoň za mě ne, myšleno na fašisty. to byl jev socialistický, čili za režimu rudých sviní :-) každý měl právo na práci a kdo je nevyužil a nepracoval, toho soudruzi zavřeli za příživnictví. jak si jen každý starší ročník musí pamatovat - to bylo tenkrát veksláků zaměstnáno jako uklízečky, jéje :-)
    co to má společného s tardicí z doby antiky, to netuším. (rád se ale eventuálně přiučím.) snad bychom jen mohli tvrdit, že o chudé se milosrdní starali už za starého egypta. čili o moc dříve. anebo se o své chudé starali i andští kečuové v říši inků - čili na zcela jiném kontinentě. co já ovšem nechápu je, jak toto pravdivé konstatování - že se různé civilizace staraly o své chudé - souvisí s mou prostou otázkou velice jednoduché konstrukce:
    " a když ti, co by se dobrovolně starat měli, nebudou chtít, jak a co s tím?"
    namísto toho prskáš, jak jsi zlý a kdesi cosi. jak už jsem řekl: to je zcela tvůj problém :-)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    takže na otázku co má společnýho fašistickej zákon o povinnosti pracovat a tradicí už z dob antiky, kdy bylo normální se o chudinu starat, veřejné hajzly mít nedostanu, ale jsem zlý, vztahovačný, ohrozuji svobodu bohatých lidí a to je naznačováno jako ohavný zločin (asi hned po velezradě a pedofilii). A navíc mám novej zápis do kádru.

    OK.
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: a hlavně o to, co tam vidíš anebo nevidíš, vůbec nejde a ani od začátku nešlo. já se jenom zeptal na to, jak vyřešíš problém, kdy by lidé měli být solidární, ale ono se jim třeba nechce - to bylo tady
    [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]
    že ty sis z toho během několika příspěvků vyvodil "ty mě obviňuješ, že já, kenny, nedělám charitu", to fakt nechápu, ale hlavně: vůbec to není moje starost. nic ve zlém. z ničeho takového jsem tě totiž nebyl obvinil. jen jsem upozornil, že a) při podobných proklamacích je taky důležité se osobně starat (by mluvčí měl, napsal fin) a b) že to dle mé celkové životní zkušenosti většina lidí nedělá. "většina lidí", dokonce i kdyby byla 99 % (a tak vysoké číslo jsem nezmínil) nemusí zahrnovat tebe - a nic takového tam taky nebylo.
    takže: co se na vztahování, neopodstatněné, vykašlat a zamyslet se nad tím, na co jsem se vlastně skutečně ptal: co udělat, když ti lidé, co mají, se prostě starat a zajímat, svobodně a z vlastní volby, nechtějí? to by mě zajímalo dost.
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: ta věta - jak každý, kdo CHCE, snadno pochopí - je jistou predikcí a vychází z mé celkové zkušenosti s lidmi, co rádi nadšeně debatují o tom, kdo má na co jaké právo. nijak nevylučuje možnost (byť osobně v ni tolik nevěřím), že třeba zrovna ty máš kolem sebe jenom samé lidi, kteří o tom debatují a přitom přičinlivě páchají dobro. a už vůbec tam nikde nestojí tobě osobně adresované obvinění "ty, kenny,..." - že ho tam vidíš,. to není můj problém. howg.
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: já asi vážně píši tatarsky, jiné vysvětlení nemůže být. kde ve větě
    "když se budeš zajímat, zjistíš imho, že tak 2/3 až 3/4, ne-li více, tvých známých to nedělají."
    vidíš "ty, kenny, se nestaráš..."
    ať koukám, jak koukám, já to tam prostě nevidím. hele, tohle nemá smysl, jestli si potřebuješ na někoho zanadávat, vyber si někoho jiného. čteš věru prapodivně, co já napíši.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    mne by zajímalo, odkud se bere ta jistova v nesmyslu, ze se nestarám o charitu, nikomu nepomáhám a kdo kde mluvil o chudinkách bohatých, co všem všechno MAJÍ zaplatit. Co se koukám i na jiná ID která zde mluvila o normální pmoci chudých, tak některá znám a někteří v charitách dokonce přímo pracují. Nebo ten soud snad nepatřil nám ani mně?
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: přičemž jenom doufám, že za toho bohatého a úspěšného náhodou nepokládáš mě, protože to by sis hodně naběhl :-)
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: stačí citovat: "dy na otázku – když tu máme bohatý stát, je mi odpovězeno od sytých, úspěšnějších a bohatších – rozsudkem, že mám mlčet, nechtít po těch schopných nic (nesmím si to dovolit) a pak rozvíjena teorie, že se jim to vlastně takhle umírat chce, případně kdo má mít jakou povinnost, když ji mít vůbec nemusí. "

    tedy kromě toho, že by mě zajímalo, kde jsem rozvinul teorii, že se jim umírat chce. pokud za ni náhodou pokládáš níže řečené:
    [ FIN @ Antikomunisticky klub - Antikomunisticky a antitotalitni klub ]
    tak už jsme zase v situaci, kdy asi píšu mngolsky :-)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    "zatímco ty spekuluješ, zda nemáš něco chtít od úspěšných, "

    vida, vida. Zajímalo by mne kde, ale to je asi jedno se ptát. je to přeci jasné. Nebudu já nakonec ten komunista?
    ANARCHY
    ANARCHY --- ---
    VIRIK: Ja za ostatni a za jejich vyroky nezodpovidam, je mi lito...
    FIN
    FIN --- ---
    VIRIK: ty nemáš čas zkoumat, proč na mé vysvětlení reaguješ tímhle? a kdo to má zkoumat? já snad? no nejsem telepat.

    "je mi odpovězeno od sytých, úspěšnějších a bohatších – rozsudkem, že mám mlčet, nechtít po těch schopných nic" - hm. nevím, kým je ti to zapovězeno, ale nepamatuji se, že bych kde napsal, že bych já snad ti zakazoval něco chtít... chtít můžeš. problém začne být až v tom, kdy - pakliže - přejdeš od názoru, že od nich máš právo něco chtít, na názor, že taky máš právo od nich něco vynutit.

    s tím bohatým státem jsi mě ovšem zaujal. to je zajímavá myšlenka. máme-li bohatý stát, nechápu úplně stejně jako ty, proč, když se člověk po letech, kdy (to)mu (státu) nastrkal hromadu peněz za to, že se mu dařilo, ocitne v situaci, kdy se mu nedaří, nedostane prakticky nic, rozhodně ledva co by s bídou na chleba stačilo a to ještě na chvíli. akorát se asi lišíme: zatímco ty spekuluješ, zda nemáš něco chtít od úspěšných, mě to kupodivu dovedlo k závěru, že by bylo nejlépe nemuset státu dávat tolik peněz a moci si s nimi hospodařit po svém - když totiž vidím, co s nimi ten stát provede, nemohu nedojít k závěru, že bych to dělal mnohem, mnohem lépe :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam