• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KASUMIPALNÉ ZBRANĚ a život s nimi. Sport, sebeobrana, svobodná nátura? Gentlemans' club
    MOKOPA
    MOKOPA --- ---
    ERGOSUM:
    Ale blbost. Mluvím přesně o tom, co jsi tu napsal. Spousta laiků má potřebu po každém takovém útoku volat po nutnosti "pochopit motivaci vraha". A nejlépe pak přijdou s tím, že mu možná někdo šlápnul na kuří oko, někdo mu zaplatil, někdo mu řekl, že to musí udělat, jinak mu zapálí auto atd. The most likely scenario...

    Já jsem pročítal ta fóra, kde svůj čin oznámil a viděl jsem několikrát celé to video z útoku v nesestříhané verzi.

    Pokud tady nebudeme seriózně pracovat s nějakými konspiračními "false flag" teoriemi, tak naprosto nic nenasvědčuje tomu, že by ho povraždění 50 lidí někdo donutil. Udělal to s vervou, docela dost ho to bavilo a měl při tom výbornou náladu. I muziku si k tomu pustil...

    Pokud se při vyšetřování ukáže, že to spáchal pro peníze, tak z toho vyplyne co? Já mluvím o tom, že nemá smysl veřejně polemizovat způsobem, jako to dělá Okamura, idiot z Ligy Libe a další podobní - tedy formální odsouzení masové vraždy, ale mezi řádky "říkali si o to, podívejte, co dělají muslimové jinde". A přesně to tam nyní cítím.

    Chtít v této situaci veřejně řešit, jestli třeba nebyl důvod v tom, že vrahovi někdo flusnul do kebabu apod. (čímž se dostáváme k původnímu příspěvku toho idiota z Ligy Libe) vede přesně k té relativizaci masové vraždy a její reklasifikaci na čin s nějakým hlubším (byť pro většinu lidí neobhajitelným) smyslem.

    A já mám ve zvyku ty věci prostě oddělovat. Můžu se bavit o tom, jestli někdo mohl technicky zachytit jeho prohlášení na internetovém fóru, kde několik hodin předtím otevřeně řekl, že útok spáchá. Můžu se bavit o tom, jak se na NZ dostal ke zbraním, které jsou tam legálně velké "no-no".

    Ale nevidím žádný smysl v tom pitvat jeho manifest (četl jsem) a seriózně řešit, jestli jeho čin nějak nevysvětluje fakt, že jeho citlivou bílou dušičku srala 100+1 věc na celé zeměkouli a holt musel jít smahnout 50 bezbrannných lidí včetně dětí, které neznal a naprosto nic mu neudělali.

    Jinak řečeno - u sebevraždených atentátníků Hamasu taky nikdo soudný nehledá důvody, proč to dělají. Respektive ne způsobem, který relativizuje ten zločin. A právě to mají lidé typu idiota z Ligy Libe ve zvyku a kdo je jen trochu citlivější a umí číst mezi řádky, tak to z toho cítí. Takové to "pičo", kdy se sice formálně odsoudí vražda padesáti lidí, ale... bla bla bla. A pak se schovávají za nutnost "pochopit vraha", protože nemají koule na to otevřeně říct, že je padesát postřílených muslimů vlastně moc netrápí, protože islamisté taky vraždí lidi.

    Je to vlastně podobné, jako když typický český Jarda pronáší oblíbené "nejsem rasista, ale..."
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    MOKOPA: "Neni zadny duvod zabyvat se motivaci vraha. Ma smysl zabyvat se pouze mechanismem jeho radikalizace."
    Buď se neobratně vyjadřuješ, nebo plácáš blbosti.
    Místo radikalizace se nabízejí i jiné možnosti. Třeba.
    někdo mu zaplatil
    někdo mu nebo rodině vyhrožoval
    někdo ho zmanipuloval
    chtěl se proslavit
    považoval to za bezva zábavu
    nevzal si prášky
    ...
    Nestarat se proč to udělal je chyba, která se může někomu v tom zapleteném moc zamlouvat. A pokud je možnost se na to ptát, je to i namístě.

    Zabývat se tím, proč to udělal neznamená, že pro to máš pochopení nebo to dokonce omlouváš.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    MOKOPA
    MOKOPA --- ---
    Ja vsem tem, kteri volaji po nutnosti a nezbytnosti "pochopeni motivace" dotycneho vraha nechci kazit jejich uslechtile postoje, ale...

    Neni zadny duvod zabyvat se motivaci vraha. Ma smysl zabyvat se pouze mechanismem jeho radikalizace. Jinak receno - rozebirat proc dalsi kripl v rade ziskal pocit, ze musi nekoho zavrazdit, nema smysl. Mineno proc zrovna muslimy a ne treba houbare.

    Naopak ma smysl resit, jak dlouho mu ta cesta trvala, kudy vedla a jestli to slo nejak podchytit (vetsinou neslo).

    To jsou ale dve rozdilne veci - ptat se proc nebo jak...
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    KENJIRO: asi neumim cesky, protoze formulace "tezko rict, zda..." je v situaci, kdy medialni informace o incidentu jsou znacne chaoticke, ale osobni pohnutky jako jeden z motivu utocnika opravdu zminuji, IMHO moralne neutralni. A AFAIK si tyhle pohnutky sam nevymysli, jenom prebira informace odjinud.

    Muzeme se bavit o tom, jake ma zdroje informaci, ale rozhodne neni prvni, u koho jsem podobne spekulace videl.
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    NONAME_HERO: není to těžké, jen to prostě není pravda.

    Co je na tom amorálního? Třeba to, že ve formulaci "Těžko říci, zda to byl skutečně někdo z jeho rodiny, koho chtěl tímto činem pomstít, kdo se třeba stal obětí útoku džihádistů, prostě nevíme. To jsou všechno zatím jen spekulace. Stejně jako je to, že zcela zmizelo a nyní ani nelze dohledat ono druhé video, kde prý dotyčný muž vysvětluje svoje pohnutky k činu." příčiny nezkoumá, on si je prostě vymýšlí.
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    KENJIRO: stroj casu nemame, uz se to stalo, vratit to nejde. muzeme se jenom pokusit zabranit tomu, aby se podobny pripad opakoval. Takze rekl bych si, ze je mi milejsi clovek, ktery se aspon *pokousi pochopit priciny*, i kdyz se u toho treba v necem splete, nez clovek, ktereho motivace utocnika *nezajima*, protoze ten druhy nejspis ve snaze opakovani udalosti zabranit bude mit jeste mene informaci pro rozhodovani o tom, jak to v praxi udelat.

    Zkus prosim odhlednout od toho, co kde kdo napsal nebo rekl jinde, a ukaz nam, co amoralniho je v tom uryvku, ktery jsi sem napsal. Nebo je tak tezke napsat "sorry, nedoslo mi, ze sem davam jen uryvek bez kontextu, a vytocilo me ve skutecnosti neco, co autor uryvku napsal/rekl jinde"?
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    ERGOSUM: eh? Co to ma spolecne s tim, co jsem psala?

    It is time to stop posting, tak si dam radsi oraz.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    ELWERINE: Asi mě rovněž označíš za necitlivého. Možná to bude tím, že jsem víc připraven situaci řešit (pokud nastane), než abych se rozplakal nad krutostí a necitlivostí světa.
    Zatímco bych měl trpět s obětmi: jeden, druhá, dítě, stařena. A já to všechno utrpení musím sledovat s glokem na opasku. Ale to by znamenalo ublížit tomu střelci.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    ERGOSUM: toho nekoho si predstavovat nemusime, ten tam byl, a take jako prvni obet...
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Je dobré zjistit co ho k tomu vedlo. Ať už pro prevenci, nebo pro zjištění pozadí. Neznamená to omlouvat ho.
    Někdo nesouhlas?
    Nemohou za to zbraně, ale lidi.
    Někdo jiný názor?
    Představme si někoho jak při tom masakru vykřikuje "Nechte ho(toho střelce) být! Třeba mu někdo ublížil. Nemůžete ho sejmout!"
    Myslím, že bylo na místě dát najevo, že to není názor hodný následování a rozhodně nereprezentuje střeleckou komunitu.
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    Tak vážení... mluvíme tu o tomhle činu. Podívejte se na to video. Jen se na něj podívejte.

    A teď mi řekněte, co si myslíte o člověku, který po shlédnutí tohohle začne teoretizovat, jaké měl asi dotyčný důvody a vymyslí si jakousi fiktivní dceru, kterou dotyčný možná mohl mít a mstít.

    Kdyby to řekl v rozhovoru, nebo napsal sem na nyx, tak mu řeknu, že je blb, a dál to neřeším.

    Ale ve chvíli, kdy tohle udělá v médiích člověk, který samozvaně tvrdí, že reprezentuje držitele zbraní, tak to si pište, že se ozvu, že MNE teda někdo takový rozhodně nereprezentuje.

    Samozřejmě, pokud s tím někdo problém nemá, ať se jím klidně reprezentovat nechá.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    PIZBA: a ctvrta moznost neni? Ale je... no nic.
    PIZBA
    PIZBA --- ---
    ELWERINE: Ještě štěstí že nejsem politik protože zavděčit se voličům jako vy by bylo opravdu těžké. Pokud řeknu že dotyčný byl zmrd co spáchal odporný čin je to špatně, pokud řeknu že tamní podmínky které ten čin umožnili byly špatné tak je to taky špatně a pokud bych mlčel tak budu nařčen že takovou tragédii ignoruju.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    PIZBA: oba tabory stejne a proto bych je poslala se drzet za ruce a do prdele.

    Lidi zacinaji byt cim dal vic netaktni a necitlivi k ostatnim, hlavne, ze predvedou sami sebe...
    PIZBA
    PIZBA --- ---
    ELWERINE: Představ si že nejsi jediný který si umí přečíct celý článek. A pokud někdo napíše že tento odporný čin nezpůsobili zbraně ale odporní lidé a že odzbrojování slušných držitelů legálních zbraní nepomůže tak to není tančení na hrobech obětí ale pravda a tokovýchto článků by mělo být co nejvíce, zvláště když média a politici se teď budou předhánět v tom aby svalili vinu na zbraně a legální držitele. Kdo podle vás víc tančí na hrobech obětí. Ten který trvdí že veškerou vinnu nese ten zmrd co to udělal a nebo ti kteří budou tvrdit že vinna je na liberálních zákonech o zbraních.
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    ELWERINE: ja jsem tu s dovolenim reagoval pouze na to, co bylo napsano zde, a o cem mi nekteri podsouvali, co si o tom mam myslet, bez ohledu na to, co je v danem textu napsano.

    Pokud sem Kenjiro zkopiroval jen text, na kterem nic problematickeho neni, a nekdo se tu zacal verejne pohorsovat, a pritom prekrucoval to, co v uryvku bylo, vidim v tom jen verejne predvadeni vlastni uslechtilosti, na ukor metod, ktere by mohly realne zmensit riziko budouciho opakovani podobnych incidentu.
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    NONAME_HERO: ja si z dovolenim umim precist i cely prispevek, nejen copy paste urcite casti a umim si udelat vlastni nazor.

    Jestli ti z meho druheho a tretiho odstavce neprijde srozumitelne, KDE spatruju tanceni na hrobech, tak se omlouvam, ale u me chyba nebude.
    NONAME_HERO
    NONAME_HERO --- ---
    ELWERINE: jaky tancovani na hrobech? Kde v tom prispevku, co sem Kenjiro hodil, je jake tancovani na hrobech?!?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam