• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HERKULESNIKON - klub majitelu a priznivcu nejlepsich fotaku
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    MORPHLER: v CR? Máš nějaký zdroj..
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    REPLIKANT: možná by nebylo od věci do diskuze ještě přidat dost neprofi servis sony pro profi uzivatele. cetl jsem nekolik clanku, kdy servis, res. jeho simplexnost proti tomu co profikum nabizi canon a nikon byly duvodem opusteni A7 rady a navrat ke canon/nikon
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MENTOL_: Stim co jsi psal plne souhlasim. Celou dobu je ale rec o FF CSC, jako ma Sony.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    HUGGI: Ja si myslim ze rada A7 je profi, jinak bych to nepsal jako srovnani FX DSLR :-)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    REPLIKANT: Proc neni rada A7 profi? Ty zacins argumentovat jen vybranejma specifickejma vecma..ano na rychlej sport a wildlife je top segment DSLR zatim lepsi...ale to prece neni vsechno...na prodi urovni se foti i treba architektura, fashion, produkty, portrety, video? Tam vsude uz csc dokaze DSLR bez nejmensich problemu srovnat..

    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    REPLIKANT: zakladni problem je, ze to vnimas konkurencne - pokud si myslis, ze Nikon nema na to, delat aspon slusny APS-C bezzrcadlo, tak s tebou nesouhlasim a zas bych je tak nepodcenoval - proste usili co plyne do 1, hromady coolpixu a vice nez malo DX zrcadlovek na stejnem se opakujicim cyklu, pokusu typu A muze jit i jinam. A nemusi to byt hned FX pro kazdyho, byt by ho nekdo chtel i od Nikonu, ale jedno pouzitelny APS-C s adapterem a 3ma vhodne rozmyslenejma malejma sklama ve steny staji muze byt pro hodne lidi lepsi nez suplovat to FX odjinud treba od Sony a zustanou i u svy DSLR od Nikonu - proste synergie ne jedno nebo druhy.
    A samozrejme, ze je preci potreba jit s dobou at uz to vnimas jako trendy nebo ne, to je normalni fungovani a vyvoj trhu - zakladni poucka kazdyho managementu je inovace a ty jakobys tu od ni dokola odrazoval :)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MENTOL_: Odpovidal jsem uz nize, ale tady presne pozadujes aby Nikon delal profi DSLR a zaroven jine ID prispecha stim, ze mu APS-C nevoni a chtel by Nikon CSC FX. Chapes o co mi jde, co tu porad resim? Ne to jestli je to ci ono lepsi, ale ze to nejde oboje zaroven pod jednou strechou IMHO.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MENTOL_: Ale Sony nema vsechno, DSLR uz davno ne a dve, pokud se nepletu pres dva roky stary SLTcka taky neznamenaji nic co by udrzovalo latku mezi konkurenci. To ze ty se chces bavit o APS-C, ti neberu, ja mluvim o profi tride reprezentovane fullframe snimacem a adekvatnim lineupem skel, to proste nikdo momentalne nedela a kdo delal (Sony) rychle s jednim skoncil (taky moc neztratil, cca 10 mil. vyrobenych skel vs 95 mil. nikkoru je trochu jina liga ze jo). A vis co Petre, ja bych si to moc pral, vsak jsem to tu uz psal, ale nedokazu si to jednoduse spocitat. A pardon, argument, ze je to trend a potreba jit s dobou, neberu, protoze si nemyslim, ze by CSCcka dokazali momentalne nahradit profi DSLR. Jo a samozrejme ze jsem s Alfama fotil a zkousel je, a az s podivem, co tomu ti entuziasti vsechno dokazou odpustit (baterka, ovladani, drzeni...).

    Zaverem, nevim co si mysli v Nikonu, a nevim co budou delat dal. Ale prijde mi az naivni prohlasit: "ted bych chtel to co dela Sony v barvach Nikonu" a zaroven pozadovat maximum od soucasneho hi-endu na poli DSLR. Muj osobni nazor je, ze oboje neni mozne. Presvec me o opaku. Zatim tu padaj jenom vyhody a nevyhody CSC a DSLR, ale to je uplne jina otazka.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SKALARIAK: na stovky az tisice fotek z akce, kde je potreba byt i dost pohotovej si vezmes proste co je ti pohodlny a zvlada to ten napor, tj. je to jedna z oblasti, kde je vyuziti zrcadla jeste bud potreba nebo prevladaji vyhody. Ale jakmile to neni o masovym sypani fotek, tak je to jen o zvyku na to ci ono a porovnani vyhod nevyhod, treba rozmer/vaha za hledacek. A hlavne, neni to o tom mit na vsechno jen jedno nebo druhy zcela vyhradne - praci jedu na D750 se vsema adekvatnima sklama, na dovolenou bych ji ale uz roky nevzal, starej male Nex je pro me daleko vhodnejsi a zabira zlomek objemu. Ted jsem poridil vybehovou A6000 a jako druhy telo taham na praci uz jen kvuli fishi co n nej mam a nemusim kupovat za cenu fotaku na FX. A na seriozni praci urcite bude stacit s 1-2 sklama jako zalozni bez problemu. Kdybych mohl mit A6000/APS-C variantu od Nikonu, i o neco mene schopnou, ale ostrici se vsim co mam na Nikon, tak z toho (nejen ja) budu na vetvi a neni o cem diskutovat ;)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    REPLIKANT: ale treba Sony preci ma vsechno - to, ze ten jejich Amount odjakziva moc nejede zastupem na trhu je druha vec, nicmene prioritizuji podle toho, co se prodava. A hlavne, neni potreba mit FF bezzrcadlovku za kazdou cenu - to co se asi nejvic prodava tusim A6000 donedavna, je uplne obyc APS-C, ale protoze NIkon se pred lety rozhodl, ze bude mit 1" a na poli APS-C nedopadl dobre s jednim A kompaktem, tak "neomlouva", ze si nechava uniknout dalsi byznys. A neni to o rybari, kterej by mel zacit delat kurata a spalit lode Vojto, ale o tom, ze v tom jednom vylovu muze s nejakou upravou a pristupem vzit i jiny ryby, protoze je lidi najednou chteji. Ja fakt nechapu, proc si nechavas vysvetlovat, ze ma Nikon delat i dalsi povedeny a chteny fotaky co ted frcej - to je uplnej zaklad celyho trzniho modelu :)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    kdyz se bavime o tech bezzrcadlech, je tu nekdo kdo zacal fotit nejaky delsi reportaze typu celodenni svatba/cokoliv jinyho kde se nafotej az tisice fotek na bezzrcadlo a je s tim spokojenej? Ja si vubec neumim predstavit ze to tak dlouho drzim a ghlavne ze koukam do EVF ci na display, ale rikam zkusenost mam prakticky nulovou....
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MENTOL_: Ukaz mi vyrobce co ma soubezne FF DSLR a CSC. Pokud neukazes, tak je to teoreticka diskuze.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    PAVELDUFEK: Co jsem nezkusil? Aby Nikon zmenil politiku a vykaslal se na dslr, tak to sem opravdu nezkusil, proto rikam teoreticka diskuze.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    HUGGI: no vida - svym zpusobem to je kuriozni, ze uz se prekonavaj jen mezi sebou ;)

    KOC256: to je jako pozastavovat se nad tim, ze mobil je dnes ve spouste pripadu pouzivanej na telefonovani az v posledni rade - proste uz jsme v dobe spojovani funkci logicky dohromady a to ze nektera netradicni v urcitem segmentu zmeni puvodni primarni funkci (treba fotaku) by uz preci nemelo prekvapovat :)

    REPLIKANT: teoreticka nevim, ale dopady dost prakticky - jestli v Nikonu uvazuji tak jak jsi prezentoval ty, tak to mnohe vysvetli ;)
    PAVELDUFEK
    PAVELDUFEK --- ---
    REPLIKANT: aha, to jsem měl tušit od začátku :-/
    Tak potom nevím jak můžeš kritizovat něco, co jsi ani nezkusil.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Díky všem, za trpělivost a odpovědi, ano je to dost teoretická diskuze, ale proč né ;)
    PAVELDUFEK
    PAVELDUFEK --- ---
    REPLIKANT: já to psal jen do diskuze. A protože jsem měl Nikony docela dlouho. Od D50 kupovanou v obchodě. Do letošního března.
    A Sony jsem použil už na 6 akcích. Plus focení pro mě.

    Mám pocit, že se tady bavíme dost teoreticky. Kdo vyzkoušel obojí používat?
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    MENTOL_: GH4 už je dva roky i na video zabitej formát:)

    KOC256: dnes v daném segmentu není rozdíl mezi tím jestli to je profsionální fotoaparát nebo profesionální videokamera..je to jeden přístroj..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MENTOL_: To je vtipne. Uvazovat jaky FOTAK je vhodny na toceni videa...
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KOC256: video. Tak jako pred par lety "vsichni" zacli tocit na 5D II, tak dneska je A7 family to prvni a nekdy i posledni co "jede" - do urcity velikosti produkce neni dnes dilema jakou znacku poridit, ale jakou variantu A7 a jestli na 4K jeste treba GH4 nebo kombinace. A pak jsou tu jeste drony a cestovni vyhody dnes uz take s profi moznostmi v mensim provedeni bez kompromisu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam