• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak karta přišla včera..
    ADAM
    ADAM --- ---
    IKA: fio. buď ráda, že mbank mít nemůžeš, podle toho, co tu sleduju to je pěkně o nervy - pár let bych jim ještě nechal vychytat všechny trable...
    HARALD
    HARALD --- ---
    smáznul jsem pár příspěvků. dotazy na osobní identifikaci směřujte přímo do pošty toho, koho se ptáte.
    IKA
    IKA --- ---
    dobry vecer/dobry den:)

    vsimla som si, ze otazky sa tu zvyknu davat o dost konkretnejsie, ale potrebovala by som poradit s tymto:

    stahujem sa do Prahy a hladam si vhodnu banku a vhodny bezny ucet. potrebovala by som hlavne platit kartou, mozno obcas vybrat nieco z bankomatu a urcite potrebujem internetbanking. mam slovenske obcianstvo a zatial nemam vybaveny prechodny pobyt.
    vsetci mi hovoria, ze u vas su tie poplatky proste vyssie, a ze je zvykom platit za vsetko, takmer aj za kazdy pohlad na uradnicku v banke. tak to by som praveze nechcela.:) mbank, ktoru tu rozoberate v poslednej dobe, asi nemozem mat, lebo nemam ten prechodny pobyt este..

    viem ze kazdy ma ine kriteria, ine priority, a ine skusenosti ale aj tak - prosim, ktoru banku by ste mi poradili? v mojej slovenskej banke mi poradili raifeissen, pretoze patria do jednej skupiny a teda by som mala trochu lacnejsie prevody medzi mojim slovenskym uctom a tym novym, ale tych prevodov nebude tak vela a tak hladam aj ine moznosti.

    dakujem vopred za vase rady:)
    ADAM
    ADAM --- ---
    tam je dulezita url toho obrazku
    http://mbank.cz/images/foto/adam-z.jpg
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ORBIT: pro vasi informaci, poplatek je cca 1 euro. cili cena 19 kc je jeste porad dotovana.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Úhrady v EUR do čtyř hodin: Česká spořitelna zavádí PRIEURO platby
    http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/news_ie_346.xml
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    TOMASH: Tak tahle otázka by mě zajímala také:
    Reálné poplatky mezi bankami na výběr z cizího bankomatu (tedy cizí banky).
    TOMASH
    TOMASH --- ---
    když na to narážíš, jaký jsou reálný mezibankovní poplatky za výběr z cizích bankomatů? je mi jasný, že s ceníkovou cenou výběru pro klienty to nemá nic společnýho, jen mě to zajímá.
    a druhý dotaz - zakládal jsem mkonto přes net s tím, že nechci smlouvu přes kurýra (díky vašim referencím), ale že si zajdu do banky přímo. mám teď čekat na nějaký jejich e-mail o tom, že je všechno připraveno a můžu to tam jít podepsat nebo se tam mám zastavit rovnou bez výzvy? díky
    NELDE
    NELDE --- ---
    SIN: Já hlavně nenávidím marketingové akce, kde ti za nákupy dají nějakou "slevu" typu 15%, 100,- nebo 1+1. To považuji za podvod. Nicméně v katalogu ČS najdeš položky, za které se vyplatí body použít - vrácení poplatků (pozor nikoli tu pojišťovací část) a nabití mobilů. Jenže z toho vyplývá cena bodu a tedy kolik ti reálně dávají. A vzhledem ke 2,- za každou platbu kartou (skrytý transakční poplatek), tak mi vyšlo, že se nevyplatí malý nákup kartou. Expirace bodů se mi také nelíbí, nicméně právě z toho vyplývá vhodnot utrácení bodů za položky typu vrácení poplatku nebo nabití mobilu (řádově tisíce bodů).
    Dále mám kartu, co mi u některých obchodníků dává slevu - reálně užito jednou a víceméně náhodou. Málo propagované ze strany obchodníků i ČS. Ale je to bonus, co má cenu.
    Vrácení peněz napřímo (i když to je méně než 0,5%) mi přijde jako nejférovější řešení. Ale to ČS nenabízí - třeba to bude jednou nabízet mBank. Ono to lidi namotivuje.

    Bonus, který bych od mBank mnohem raději, je cash-back (samozřejmě bez poplatku). Tím by se řešil problém omezení na tři výběry zdarma z bankomatů v ČR, protože na malé výběry by se užíval tenhle dovýběr. A mohlo by to vést ke snižování poplatků za výběry z cizích bankomatů (tyhle poplatky jsou totiž hodně přepálené).
    SIN
    SIN --- ---
    ZBYNEK: Můžu tě ujistit, že já se "marketingovými triky" také nalákat nenechám, aby to bylo jasné a nemuseli jsem se nadále vracet ke stále stejnému tématu. Tedy to že se snažím získat o "marketingovém triku" informace není znakem toho, že sem se jím nechal zlákat. Snad je to teď dostatečně jasně řečeno.

    Jinak děkuju za informace.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SIN: Nepsal jsem tolik o Spořce (u té jsem jen upozorňoval na nutnost čerpání bodů do určitého limitu), spíš obecně o bonus programech. Vidím trochu do marketingu a na takovéhle laciné triky se doopravdy nalákat nenechám.

    Máš pravdu, neznám Tvé finanční podmínky, ale divil bych se, pokud by byly nějak extrémně výhodné.


    Ohledně mých peněz - peníze si nechávám posílat na ING, tam mám i nějaké fondy. Kreditku (embos) mám od KB, tam mám i účet, který ale plánuju zrušit. Běžný účet mám nyní u mBank. Měsíčně platím akorát 20Kč za kreditku.
    SIN
    SIN --- ---
    ZBYNEK: Pořád dokola? Co tě jako žere? Se nemůžu zeptat? Prostě mě to zajímá. NEznáš moje finanční podmínky, NEvíš jak dlouho mám účet u Spořky, kolik mám nastřádáno bodů, kolik měsíčně utratím? Jsou to tvoje prachy, tvuj bonus? :))

    Nerozumim ti, nevim jestli čteš co píšu nebo to nechápeš.

    Jestli nenávidíš Spořku a její bonusovej program - fajn - tvuj boj, já osobně dávám přednost přehledu o tom co můžu a nemůžu, jak využít všeho co se mi nabízí, když už to mám. Pochopil jsem tvuj postoj, ke Spořce aspol. netřeba mi to dále opakovat. díky :) ;)

    Když už jsme u toho co kdyby ses místo těch opakovaných výlevů nenávisti ke spořce pochlubil jak a kde máš uložený peníze a kolik za ně měsíčně platíš? Abych viděl jak se t omá dělat "správně"? ;)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SIN: Pořád dokola...
    Zkus si spočítat finanční přínos toho "Bonusu" - zapltíš si za to, že dostaneš zanedbatelnou slevu. Prostě klasická marketingová sračka.
    O důvod víc odejít jinam.
    SIN
    SIN --- ---
    NELDE: Přiznám se, že jsem ten Bonus program až tak nezkoumal, když jsem zjistil, že jsou tam většinou blbiny nebo bodově nedosažitelný věci. Ale tyhle možnosti co píšeš jsou zajímavý (jediný asi). Když jsem se díval přes web tak jsem to tam nenašel - je třeba podniknout něco speciálního?
    NELDE
    NELDE --- ---
    SIN: Kolega má místo Bonus programu rovnou peníze. Banka mu z každé platby vrací 0,5%. To hlavní negativní na ČS je, že ti sice dává bonus za platbu kartou, ale za každou platbu ti strhne transakční poplatek. Jinak já Bonus program užívám k občasnému získání poplatku za kartu zpět.
    LAURINKA
    LAURINKA --- ---
    SIN: díky, už vím co a jak. jde to.
    SIN
    SIN --- ---
    ZBYNEK: Já se s tebou o tohle nepřu - ano základní výhodou je nejnižší cena služby, případně použitelnost toho produktu pro klienta, což už jsem tu několikrát napsal.

    Ale v souvislosti tímhle příspěvkem ORBIT: konkrétně s výhodami, které může přinést nějaké dlouhodobé členství - pochybuju že nějaká banka dá slevu (nebo nějakou jinou výraznou výhodu) za to, že jsi u ní od tý doby co otevřela první pobočku. Napadlo mě, že za to ti nabídnou tak nějaký bonusový program nebo snažší přístup ke kontokorentu.

    Máš pravdu, body musíš do nějaký doby vyčerpat, což neni až tak překvapivé.
    SIN
    SIN --- ---
    LAURINKA: Nebude to asi karta pro přítele, ale další karta k účtu. podle toho co píšou tady: http://www.csas.cz/banka/menu/cs/lide/nav00000_lide_nds_80_prod_111

    Zavolal bych sem: Informační linka České spořitelny 800207207 a zeptal se. Tak jsem to myslel.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SIN: Výhodou pro klienta by měla být nejnižší cena, nikoliv to, že mi za předražené služby budou nabízet podřadné, vyřazené nebo prostě pro mne zrovna neužitečné věci.
    (další sviňárna u spořky je navíc i to, že body jejich úchvatného bonus programu musíš vyčerpat během určité doby (3 roky? střílím od boku))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam