Tak jsem se nakonec rozhodl, že své zkušenosti se změnou typu účtu u Poštovní spořitelny přeci jen sepíšu. Třeba se to někomu může hodit.
Zhruba v polovině března jsem se rozhodl, že si konečně založím Červené konto coby spořící účet u PS. Protože je ale možné ovládat jej pouze přes internetové bankovnictví, a protože jsem věděl, že má PS poměrně čerstvý tarif Zadarmo, rozhodl jsem se, že to vezmu v jednom a rovnou si i změním tarif Klasik na Zadarmo. Doposud jsem totiž využíval pouze služeb mobilního bankovnictví.
Vše jsem provedl na pobočce PS a vše proběhlo relativně v pohodě. Ohledně PINu pro přístup k IB mi paní sdělila, že vzhledem k mému předchozímu užívání služby Max Mobil již určitě mám přiděleno Identifikační číslo a PIN. Ptal jsem se, jestli je to stejný PIN, který používám pro vstup do aplikace v mobilním telefonu. Bylo mi řečeno, že nikoli. Zapochyboval jsem tedy, zda jsem nějaký normální PIN vůbec kdy obdržel, ale protože to již bylo pár let, moc jsem neprotestoval. Všechny papíry si schovávám, takže nebyl problém to doma zjistit. Paní mi navíc řekla, že pokud by byl problém a ten PIN jsem neměl, můžu zažádat třebas i na poště o změnu PIN a tento mi pak zadarmo přijde. Tím jsem byl definitivně uklidněn.
Doma jsem zjistil to, co jsem tušil. Identifikační číslo jsem našel, PIN však nikoliv. Zašel jsem si tedy na poštu a zažádal o změnu PINu, jak mi paní říkala.
Po uplynutí cca 14 dnů už jsem začínal být lehce nervózní, že nic nepřichází, a že už mám sice ovládat svůj účet přes internet, ale nemám k tomu kód. Zavolal jsem tedy na infolinku pro zákazníky. Tam mne odkázali na linku pro reklamace. Po zavolání mi slečna sdělila, že PIN odesílali 23. března, a že bych si tedy měl zajít na poštu, jestli nevznikl problém tam. Uvědomil jsem si, že už je to těsně kolem 14 dnů, a že hrozí, že by se zásilka vrátila, a tak jsem celý nesvůj vyrazil na poštu. Tam mi ovšem sdělili, že jsem za poslední měsíc rozhodně žádnou doporučenou zásilku neobdržel. Tak zase zpátky domů a opět telefonát na reklamační infolinku. Tam byla nějaká jiná slečna pochopitelně, a když jsem jí vylíčil, o co jde, šla vše zjišťovat. Trvalo to téměř 10 minut (za těch pár hovorů jsem tak utratil takřka 100 Kč, tj. víc, než kolik jsem ušetřil díky přechodu na tarif Zadarmo), abych se pak dozvěděl, že zjistili, že se jim zásilka vrátila, a to sice proto, že ji zasílali na adresu, kde již už minimálně 5 let nebydlím, nicméně tato adresa byla uvedena na původní smlouvě k Max Mobil PS. Začínal jsem vidět rudě.. a ptal se, proč mi to zaslali špatně, když výpisy mi chodí již dávno na novou adresu. Načež mi slečna monotónním hlasem sdělila, že je to moje chyba, že jsem adresu nezměnil, protože se jedná o dodatek ke smlouvě a tam se musí změnit hlásit zvlášť, a že je to tam určitě někde uvedeno. Myslel jsem, že mě trefí, ale co mi zbývalo jiného než jen naštvaně prohlásit cosi o tom, že to mě ten účet Zadarmo vychází pěkně draze, rozloučit se a položit.. a pak se vztekat na systém, a tak trochu i sám na sebe.
Hned jsem se tedy sebral, a zašel opět na poštu, abych podruhé zažádal o změnu PINu, a především o změnu adresy. Paní na přepážce jsem celou historku o "levném" účtu ve zkratce převyprávěl. Když zjistila, že jde o účet Zadarmo, ptala se mne (či spíše konstatovala), jestli jsem od nich chtěl odejít. Když jsem jí řekl, že ne, že jsem si informace o tom tarifu našel na webu, a nechápavě na ni pohlédl, tak mi bezelstně sdělila, že totiž tenhle tarif oni nikde nenabízí, resp. že nabízen je pouze těm, kteří chtějí od banky odejít jinam. Musel jsem se tomu smát.. a alespoň trochu mi to zvedlo náladu, byť to na druhou stranu zase až tak moc legrační není.
Doma jsem si pak prohlížel staré papíry a zjistil jsem, že Kontokorent je rovněž dodatek ke smlouvě, rovněž tam mám na smlouvě uvedenu starou korespondenční adresu, nikdy jsem ji neměnil, a přesto mi výpisy pro kontokorent chodí normálně s výpisy k účtu na správnou adresu. A najednou jsem si nebyl až tak dalece jist, jestli byla chyba opravdu jen a pouze na mé straně.
Uplynulo dalších pár dnů, během kterých mi přišlo Oznámení o změně služeb elektronického bankovnictví. To mimochodem usvědčilo z neznalosti paní na pobočce PS, která mi tvrdila, že bych měl mít PIN doma. Uvádí se tam totiž, že ke službě Max Mobil se žádný PIN nevydává.
PIN nakonec - takřka po měsíci od první žádosti - dorazil, takže konečně mohu využívat přístupu k bance přes internet. Škoda, že se to neobešlo bez výše uvedených trampot.
Na závěr bych si ještě dovolil vyjádřit údiv nad tím, že si v rámci nastavení aplikaci internetového bankovnictví nemohu změnit frekvenci zasílání výpisů. Přestože jsem měl u účtu Klasik výpisy měsíční, teď je defaultně nastaveno denní zasílání (přesněji při každé změně), což mi nevyhovuje. A protože mi měsíc trvalo, než jsem se dostal k účtu, kupř. za minulý měsíc mám výpis rozsekaný do několika dílů. Nemluvě o tom, že jsem opět - do třetice - musel na poštu, abych si zažádal o změnu. Na jednu stranu banky dělají vše pro to, aby klienty nebyly otravovány na pobočkách, na straně druhé si člověk bez žádosti nemůže změnit takovou blbost, jako je frekvence zasílání výpisů. Nechápu..
Zajímalo by mě, jak to vidíte vy. Můžu si opravdu za všechny komplikace jen já sám?