• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    NELDE: ja uz to mam hotove, ale s tim jsem mel spojenou jinou vec a to nove vygenerovani pristupu k netbankingu

    to mi slecna udelala, kdyz jsem se divil, ze mi nedala zadny papir, rekla, ze mi to prijde vsechno postou, na miste nelze, coz byla trochu podpasovka, pac jsem myslel, ze si to hned odblokuju. uz jsem to delal kdysi a papir jsem dostal primo s id. cislem do ruky. tentokrat nelze a postou, dobra.

    14 dnu nic, tak jsem sel znova a jina slecna mi rekla, ze ta prvni to udelala nejak napul, takze mi to udela znovu a poradne. tentokrat uz jsem dostal do ruky papiry asi tri, ale stejne jsem musel cekat na postu, ale to prislo tak do dvou dnu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MRTVY_KENNY: Zkus to na pobočce, kde ti vedou konto. Tam by měli umět oboje (-; Aspoň ta moje to umí - dělá mi jak konto, tak i hypo, stavební atd. Ale já mám možná trochu nadstandardní služby (-;
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    MRTVY_KENNY: Nejde o jeden PIN na více služeb. Jde o to, že pro Max Mobil žádný PIN neexistuje. Podle mého se mnou mohla mnohem více zařídit ta úřednice, která mi v úvodu celou změnu zadala do systému. Měla vědět, že žádný PIN mít nemohu. A pokud by mi rovnou zařídila PIN, mohla se přeptat i na platnost té korespondenční adresy (pokud by ji tam někde v databázi našla). Prostě celé to dle mého mohlo být řešeno mnohem elegantněji.

    NELDE: Člověka vždycky potěší, když vidí, že v tom (že je blbem nebo z něj blba dělají) není sám. ;)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    NELDE: nevim, ale ted jsem resil zmenu adresy a hypo u CS a konto u CS = dve zadosti. mozna to jde na prepazce najednou, ale ja nejdriv opravoval hypo na hypocentru, kde mi adresu ke kontu zmenit nemohli.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    STEPNI_VLK: tezko rict, jako pri zakladani nove sluzby se podepisujou smlouvy a tam bych cekal, ze bude adresa, podle ktere se hodlaji ridit. a uz jenom myslenka sdileni jednoho PINu na vice sluzeb, mi prijde spatne, jasne, clovek ma svoje identifikacni cislo a piny at si klido nastavi na vsechny sluzby stejne, ale defaultne by mela mit imho kazda svoje unikatni.
    druha vec je, ze se zmenou adresy bysis to opravdu mel vsude obehat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    STEPNI_VLK: Ty peripetie s adresou mi připomínají naše peripetie se stěhováním u ČS. Ohlásili jsme změnu adresy na pobočce. Ejhle některé dokumenty chodily na starou. A tam nám řekli, že každý produkt typu účet, platební karta, atd. mají svojí vlastní adresu. Při změně adresy změní jen adresu u toho jednoho produktu, u ostatních nikoli - to je třeba výslovně zmínit a zařídit si změnu! Že si ji při založení produktu vzali sami, to už nezmiňují. Že klient ani neví, jaké všechny produkty vlastně má, neboť to považuje za jeden, je jiná. Nově však ČS má jednotnou databázi klientů a tedy by měla stačit změna jen tam. Že by konečně začali využívat aplikace s databázemi v normální formě (-;
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    Tak jsem se nakonec rozhodl, že své zkušenosti se změnou typu účtu u Poštovní spořitelny přeci jen sepíšu. Třeba se to někomu může hodit.

    Zhruba v polovině března jsem se rozhodl, že si konečně založím Červené konto coby spořící účet u PS. Protože je ale možné ovládat jej pouze přes internetové bankovnictví, a protože jsem věděl, že má PS poměrně čerstvý tarif Zadarmo, rozhodl jsem se, že to vezmu v jednom a rovnou si i změním tarif Klasik na Zadarmo. Doposud jsem totiž využíval pouze služeb mobilního bankovnictví.

    Vše jsem provedl na pobočce PS a vše proběhlo relativně v pohodě. Ohledně PINu pro přístup k IB mi paní sdělila, že vzhledem k mému předchozímu užívání služby Max Mobil již určitě mám přiděleno Identifikační číslo a PIN. Ptal jsem se, jestli je to stejný PIN, který používám pro vstup do aplikace v mobilním telefonu. Bylo mi řečeno, že nikoli. Zapochyboval jsem tedy, zda jsem nějaký normální PIN vůbec kdy obdržel, ale protože to již bylo pár let, moc jsem neprotestoval. Všechny papíry si schovávám, takže nebyl problém to doma zjistit. Paní mi navíc řekla, že pokud by byl problém a ten PIN jsem neměl, můžu zažádat třebas i na poště o změnu PIN a tento mi pak zadarmo přijde. Tím jsem byl definitivně uklidněn.

    Doma jsem zjistil to, co jsem tušil. Identifikační číslo jsem našel, PIN však nikoliv. Zašel jsem si tedy na poštu a zažádal o změnu PINu, jak mi paní říkala.

    Po uplynutí cca 14 dnů už jsem začínal být lehce nervózní, že nic nepřichází, a že už mám sice ovládat svůj účet přes internet, ale nemám k tomu kód. Zavolal jsem tedy na infolinku pro zákazníky. Tam mne odkázali na linku pro reklamace. Po zavolání mi slečna sdělila, že PIN odesílali 23. března, a že bych si tedy měl zajít na poštu, jestli nevznikl problém tam. Uvědomil jsem si, že už je to těsně kolem 14 dnů, a že hrozí, že by se zásilka vrátila, a tak jsem celý nesvůj vyrazil na poštu. Tam mi ovšem sdělili, že jsem za poslední měsíc rozhodně žádnou doporučenou zásilku neobdržel. Tak zase zpátky domů a opět telefonát na reklamační infolinku. Tam byla nějaká jiná slečna pochopitelně, a když jsem jí vylíčil, o co jde, šla vše zjišťovat. Trvalo to téměř 10 minut (za těch pár hovorů jsem tak utratil takřka 100 Kč, tj. víc, než kolik jsem ušetřil díky přechodu na tarif Zadarmo), abych se pak dozvěděl, že zjistili, že se jim zásilka vrátila, a to sice proto, že ji zasílali na adresu, kde již už minimálně 5 let nebydlím, nicméně tato adresa byla uvedena na původní smlouvě k Max Mobil PS. Začínal jsem vidět rudě.. a ptal se, proč mi to zaslali špatně, když výpisy mi chodí již dávno na novou adresu. Načež mi slečna monotónním hlasem sdělila, že je to moje chyba, že jsem adresu nezměnil, protože se jedná o dodatek ke smlouvě a tam se musí změnit hlásit zvlášť, a že je to tam určitě někde uvedeno. Myslel jsem, že mě trefí, ale co mi zbývalo jiného než jen naštvaně prohlásit cosi o tom, že to mě ten účet Zadarmo vychází pěkně draze, rozloučit se a položit.. a pak se vztekat na systém, a tak trochu i sám na sebe.

    Hned jsem se tedy sebral, a zašel opět na poštu, abych podruhé zažádal o změnu PINu, a především o změnu adresy. Paní na přepážce jsem celou historku o "levném" účtu ve zkratce převyprávěl. Když zjistila, že jde o účet Zadarmo, ptala se mne (či spíše konstatovala), jestli jsem od nich chtěl odejít. Když jsem jí řekl, že ne, že jsem si informace o tom tarifu našel na webu, a nechápavě na ni pohlédl, tak mi bezelstně sdělila, že totiž tenhle tarif oni nikde nenabízí, resp. že nabízen je pouze těm, kteří chtějí od banky odejít jinam. Musel jsem se tomu smát.. a alespoň trochu mi to zvedlo náladu, byť to na druhou stranu zase až tak moc legrační není.

    Doma jsem si pak prohlížel staré papíry a zjistil jsem, že Kontokorent je rovněž dodatek ke smlouvě, rovněž tam mám na smlouvě uvedenu starou korespondenční adresu, nikdy jsem ji neměnil, a přesto mi výpisy pro kontokorent chodí normálně s výpisy k účtu na správnou adresu. A najednou jsem si nebyl až tak dalece jist, jestli byla chyba opravdu jen a pouze na mé straně.

    Uplynulo dalších pár dnů, během kterých mi přišlo Oznámení o změně služeb elektronického bankovnictví. To mimochodem usvědčilo z neznalosti paní na pobočce PS, která mi tvrdila, že bych měl mít PIN doma. Uvádí se tam totiž, že ke službě Max Mobil se žádný PIN nevydává.

    PIN nakonec - takřka po měsíci od první žádosti - dorazil, takže konečně mohu využívat přístupu k bance přes internet. Škoda, že se to neobešlo bez výše uvedených trampot.

    Na závěr bych si ještě dovolil vyjádřit údiv nad tím, že si v rámci nastavení aplikaci internetového bankovnictví nemohu změnit frekvenci zasílání výpisů. Přestože jsem měl u účtu Klasik výpisy měsíční, teď je defaultně nastaveno denní zasílání (přesněji při každé změně), což mi nevyhovuje. A protože mi měsíc trvalo, než jsem se dostal k účtu, kupř. za minulý měsíc mám výpis rozsekaný do několika dílů. Nemluvě o tom, že jsem opět - do třetice - musel na poštu, abych si zažádal o změnu. Na jednu stranu banky dělají vše pro to, aby klienty nebyly otravovány na pobočkách, na straně druhé si člověk bez žádosti nemůže změnit takovou blbost, jako je frekvence zasílání výpisů. Nechápu..

    Zajímalo by mě, jak to vidíte vy. Můžu si opravdu za všechny komplikace jen já sám?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BUNDA: však já se snažím vždycky ostatní spíš chválit, i když určitý syndrom "zkuste si udělat ve vaší firmě fórum a uvidíte sami, co se bude dít" mám, to nemohu popřít.

    ASACHI: mimo jiné právě proto už je dnes cca 95% kurýrů "in-house", jsou to lidi z FC / mKiosků a víc toho o nich víme, máme lepší kontrolu, nic se nemůže ztrácet a podobně. ale oproti začátku roku 2008, kdy jsme řešili stížnosti na kurýry dost často, se i Mediaservis výrazně zlepšil.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ASACHI: u mě má jak kladné tak záporné :-)
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    BUNDA: Tak ono kazda firma ma nekdy nejake patalie, ale musim priznat, ze mbank ma u me zatim jen kladne body, ackoliv jsem jen volal jednou na mlinku (tam to zvedl ?cesky mluvici madar?; no offence, ale vyresili jsme to) a kuryra ... Ale je to zadarmo a celkem jsem spokojeny :).
    Fatalni problemy mam trebas v CSOB, kde uz nechodim, neschopnost ostravskych pracovniku je az skoro ... zarazejici ...
    Excelentni zkusenosti mam u ->
    ceska sporitelna -> studentsky ucet, nikdy zadne problemy, vse udelaji co potrebuju
    raiffka -> excelentni zkusenosti, kdyz pominu katastrofalni system mesicnich vypisu, vse se mnou resil reditel pobocky, velice mily pan :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ASACHI: kurýři a mBank = zážitek :-) Sice chápu, že ADAMM: potěší, že jsou trable i jinde nicméně je lepší si zamést před vlastním prahem než poukazovat na chyby druhých.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    SINISTER:
    SINISTER:
    ADAMM:
    Ja kdyz jsem zakladal ucet u mbanky (jeden z uplne prvnich zakazniku), tak kuryr ktery dorazil, byl zcela neskutecny a ojedinely ...
    Sedel jsem a pil kavu, nacez se ozval neskutecny naraz z venku, o 30sec pozdeji zvonek kuryra, prisel nahoru, zeptal se na jmeno, obcanku nechtel a zacal sproste nadavat, kdo ze tam dole ty sloupky postavil. Podepsal jsem mu papiry (ktere pochopitelne dal do obalky a nezalepil ji jak mel), dal mi aktivacni balicek a za nadavani zase odesel do auta. Kuryr byl tak vlezly, ze jsem uvazoval jestli prisel s obalkou, nebo vykrast byt.
    Takze kuryrove od DHL a hazeni pinu do kasliku jsou jeste OK :)
    SINISTER
    SINISTER --- ---
    MICKI: maj stesti. Byl to muj kaslik.
    MICKI
    MICKI --- ---
    SINISTER: byl to sousedovic kaslík?
    SINISTER
    SINISTER --- ---
    Dokoncim historku.
    Pin jsem mel v kasliku.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SINISTER: Připomíná mi to otevírání účtu u BNP. Paní to nedokázala, protože do příšlušného pole měla vyplnit, zda jsem cizinec nebo student (nebo několik dalších voleb). A protože tam nebyla volba cizinec a student, tak jsme museli na jinou pobočku, kde to založili ručně.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SINISTER: nechceš to dát k nám na fórum? :D
    SINISTER
    SINISTER --- ---
    Raifka amaterska banka

    Zalozil jsem si pokusne nove konto online .Vsechno probehlo pres webove rozhrani v celku v pohode.
    Po nejake dobe cca 5 dni dorazily smlouvy, ktere jsem podepsal, poslal 1000 Kc na ucet, ktery mi byl zalozen a poslal podepsane smlouvy na urcenou adresu.
    Prilozena obalka byla tak mala, ze jsem tam skoro ani nedostal pozadovane dalsi dokumenty, ktere banka vyzadovala. (Kopie dokladu+vypis z aktivniho uctu).
    Za nedlouho (asi tyden) jsem byl telefonicky kontaktovan klientskym centrem, kde mi bylo oznameno, ze jsem se nepodepsal na jeden dokument.
    Zapomnel jsem se 2x podepsat na jednom oboustrannem formulari, tykajici se platebni karty.
    Zkousel jsem tedy ucet bez karty, coz nebylo mozne. Navrhl jsem tedy bance, ze chybejici podepsany dokument dorucim na nejblizsi pobocku raijfky.
    Jeste, ze jsem mel vsechny dokumenty 2x. Bylo mi oznameno, ze toto nejde a musim to dorucit striktne na urcenou adresu (z Prahy do Olomouce).
    Rekl jsem tedy, ze dokument podepisi a dorucim.
    Dale jsem byl informovan o tom, ze jsem stale jeste neaktivoval ucet, protoze jsem tam neposlal 1000 kc.Podival jsem se tedy na svuj vypis z uctu odkud jsem posilal 1000 kc a zjistil jsem, ze se peníze vratily, protoze uvedene cislo uctu nebylo nalezeno v kodu banky. Tuto infomaci jsem predal a po nekolika minutach mi bylo oznameno, ze se omlouvaji, ze tentokrat byla chyba u nich behem zakladni uctu.
    Penize jsem tedy opet poslal na uvedeny ucet.
    ¨Ten den jsem ještě podepsal poslední dokument a poslal firemni postou do raifky do Olomouce.
    10 pracovnich dni jsem nemel zadnou odpoved, tak jsem zavolal primo na zelenou linku raifky.
    Bylo mi oznameno, ze si overi infomace ohledne aktivace konta a daji mi vedet.
    Po nekolika minutach mi bylo oznameno, ze ucet byl zalozen a ze se ceka na platebni kartu.
    Opet jsem chtel, abych mel ucet zatím bez karty, nebylo mi vyhoveno.
    Zkusil jsem si tedy rejpnout na system doruceni aktivacniho balicku.
    Bylo mi oznameno, ze aktivacni balicek mi prijde postou s platebni kartou. Nejdrive jsem chtel toto odmitnout (zname preci Ceskou postu),jenze, kdyz jsem byl ujisten, ze to poveze kuryr, ktery mi to osobne preda, tak jsem to nechal byt.

    Dnes to je cca 1 mesic po podani zadosti na zalozeni online konta mi kuryr spolecnosti DHL dovezl obalku s aktivaci uctu+platebni kartou. Problem zacal byt v tom, ze jsem tento aktivacni balicek neprebral osobne, (nebyl jsem pritomen) ale balicek byl predan sousedovi.
    Nikdo mne nekontaktoval. Soused mi osobne zavolal, ze mam u nej obalku od raifky.
    Volal jsem tedy opet zelenou linku raifky, abych se pozeptal jak je toto mozne. Bylo mi oznameno, ze je to jedno, protoze tam není zadny pin ke karte. Na muj dotaz a kdy pin dorazi jsem dostal odpoved, ze za cca pracovni dny. Opet jsem se zeptal, zda toto opet dorazi pres kuryra k sousedovi, dosta jsem odpoved, ze bych to opet mel prebrat osobne.

    Tak uvidime

    Mate nekdo take podobnou prihodu?
    ¨
    PULKA
    PULKA --- ---
    KEEPER: Super, díky oběma za odpověď.
    KEEPER
    KEEPER --- ---
    PULKA: MB maji ucet v UniCredit Bank tady v CR, takze to neni problem.
    PULKA
    PULKA --- ---
    ADAMM: super, díky za odpověď, tohle mne potěšilo :)
    takže když dostanu na účet v moneybookers peníze ze zahraničí a budu je chtít poslat na svůj český účet u mBank, tak to bude šlapat? To je fajn.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam