• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    NELDE: ENDER:
    Ano standard má být že banka/kartová asociace apriori bere stížnost klienta jako oprávněnou tj pošle mu hned peníze zpátky a chtějí je po obchodníkovi, a pak začíná běžet řízení kdy pokud obchodník prokáže že je stížnost klienta neoprávněná a na peníze má nárok, tak je banka později klientovi zase sebere a vrátí je obchodníkovi, v opačném případě je v právu klient a peníze mu už zůstanou. Měl by je ale dostat hned resp. velmi brzy.

    Poslední zkušenost s chargebackem u Fio banky byla přesně takováto. Šlo o zdvojeně zaplacenou platbu za nějaký webhosting nebo doménu u Wedosu ačkoli objednávka byla jen prodloužení o 1 rok.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: jak píší ostatní - obrátil bych se s tímto na finančního arbitra. Dokud to lidi nezačnou běžně dělat, budou banky stále zkoušet naši trpělivost. Taky jsem měl s mBank "neřešitelný" problém, který se vyřešil během asi tří dnů poté, co jsem napsal finančnímu arbitrovi.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: napíšu svému insiderovi :)
    ENDER
    ENDER --- ---
    NELDE: nesmysl, oni by meli na zacatek poslat tzv. first chargeback, kdy automaticky dostanou penize zpet, pote musi obchodnik dolozit svemu acquirerovi (bance nebo spolecnosti od ktere ma terminal), ze to udelal spravne.. pokud to neudela, automaticky mas penize zpet.
    problem byva v tom, ze cas na reklamaci v rizeni karetnich asociaci je mam pocit 45 dni, ale v zakone o platebnim styku je to asi rok (nekdo me urcite doplni).

    co to je za banku?

    osobne bych jim napsal, ze zalezitost predavam financnimu arbiterovi, pripadne posilas stiznost na CNB.

    dalsi vec je, ze by ti banka mela v pripade reklamace penize poslat neprodlene (rady dni), pak je pripadne strhnout, pokud se ukaze, ze reklamace byla neopravenana...

    mozna tam mam nejaky nepresnosti, uz je to nejakej patek kdy jsem studoval chargebackovy manualy a zakony :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NELDE: já bych s tím spokojen nebyl a asi bych kontaktoval finančního arbitra.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Dotaz: Co si myslíte o následující reakci banky na to, že obchodník strhl více peněz:

    V souvislosti s Vámi nahlášenou reklamací Vám předkládáme stanovisko mBank:

    Dovolujeme si Vám oznámit, že z důvodu, že jsme doposud neobdrželi vyjádření protistrany, jsme nuceni Vaši reklamaci považovat za ukončenou. Jakmile uvedené vyjádření obdržíme, bude reklamační řízení obnoveno.


    Tohle je fakt v pořádku? Já přeci reklamuji u nich - mám s nimi smlouvu a nějaká reakce protistrany je jen jejich záležitost. Navíc by měli použít Visu, aby to řešila, ne?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOC256: ani ta náhoda, jsou to vesměs stejné eshopy, jako u těch sajt co jsem linkoval - prostě jeden slevový, různě obrandovaný, portál :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    OK. Takže prostě náhoda :) Asi jsem se trefil jako typický uživatel AB :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KOC256: No, právě totéž, co tam máš Ty, ačkoliv z tohohle účtu na Booking ani AliExpress neodešla nikdy ani koruna a i s tím Albertem to nebude valné.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KOC256: mám tam totéž a u Air mám prakticky mrtvej účet, kartu nepoužívám. Takže personalizace nee.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    VANEK:
    EDERA:
    Tak treba to delaji nenapadne nenasilne...

    Tak se pochlubte ostatni co tam mate :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    VANEK: No, ale vyloženě personalizované to není.
    VANEK
    VANEK --- ---
    KOC256: Náhodně fakt ne.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA: Pokud neco pouzivat tak v ramci “sve” banky.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOC256: ono je toho víc - např. vratnepenize.cz, plnapenezenka.cz, zahraniční verze,... - airbank to zdá se chce jet napřímo :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Nevím zda ty firmy trefili náhodně ale jsou to ty podniky, kde pravidelně utrácím :)

    Tak uvidíme...

    EDERA
    EDERA --- ---
    TACHIKOMA: Pokud by tu jednu kartu vystavili na její jméno. Jinak je to nesmysl.

    Jinak opakuju - mám dobrou zkušenosti s Airbank, kde máme účet vedený na moje jméno, ke kterému je přítel disponentem. Oba máme kartu na své jméno, oba máme svoje internetové bankovnictví, oba máme svoje mobilní bankovnictví. Já jako majitel jsem rozhodla, co všechno v tom internetovém bankovnictví může. Nebyl důvod to nějak limitovat, takže v podstatě všechno. Ale pokud bych nechtěla, aby k tomu účtu měl internetové bankovnictví, tak by šla i varianta, že by měl k účtu pouze vystavenou kartu.

    Podle mě si to komplikuješ víc, než je nezbytně nutné.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    BUNDA: Jen se v te blbosti dal placej, kdyz myslis, ze pouziti cizi karty je hned trestny cin.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    TACHIKOMA: je to zbytečná komplikace. Když bude mit kartu na svoje jméno, tak třeba bude moct řešit asap komplikace atd. Nehledě na to, ze pokud by třeba přítelkyně někam cestovala bez tebe, tak to vyskočí coby možný fraud karty (protože systémy vidí, ze se zároveň platí kartou v ČR a zároveň třeba někde o půl světa dal) a opět ji mohou preventivně bloknout. Proste imho nedává smysl, proč to takto řešit
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    TACHIKOMA: přesně tak, ty u toho být nemusíš. IMHO je to tvá věc, jen jsem tě upozornil na zbytečná rizika.
    TACHIKOMA
    TACHIKOMA --- ---
    BUNDA: Ale je tam "neoprávněně". Když ji někomu dobrovolně dám, tak se to toho netýká, ne? I když je pravda, že policie to nemá šanci na místě poznat.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    BUNDA: To s temi policajty je blbost.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    TACHIKOMA: já nějak pořád nechápu, co řešíš :). Imho máš dvě naprosto normální možnosti - buď bude klasický disponent a držitel, tedy účet bude na tebe a ty přítelkyni dáš možnost spravovat tvůj účet přes internetbanking a k tomu kartu na její jméno, nebo z nějakého důvodu nechceš, aby měla internetové bankovnictví k tvému účtu, ale chceš, aby měla kartu a necháš tedy udělat kartu pro ni, na její jméno, a bude jen držitel. Jednu z těchto variant (rsp obě) snad kromě equabank umí jakákoliv banka, mnohé bezpoplatkové banky i uplně zadarmo (třeba v AB jsou dvě karty a jedna nálepka zdarma, pokud se něco nezměnilo).
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    TACHIKOMA: pokud dáš svou kartu a prozradíš PIN nějaké osobě, pak zcela jistě porušuješ podmínky banky. Mohou ti zrušit účet. Horší je, že pokud tu kartu u ní najdou policajti, pak je to neoprávněné držení platebního prostředku nebo tak nějak. Prostě normálně nech zřídit přístup do IB, udělej disponenta a požádá o svou kartu. To je imho správnej postup.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam