• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ELIJEN: já jsem přiměl banku (ČSOB) se snažit, když jsem zahájil řízení před finančním arbitrem - https://www.mesec.cz/clanky/nabizi-vam-letecka-spolecnost-pouze-voucher-pozadejte-o-chargeback/

    Myslím, že i zde to má smysl, už proto, že banka chybně poradila, takže ať si to vymůže, nebo ať to zaplatí z vlastní kapsy.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    GHOSTSTALKER: Jak by clovek teda mel spravne postupovat? Podle me, pokud se e-shop nejakym ne uplne blbym zpusobem chargebacku brani, tak bude vzdycky zamitnut (pokud to nejde pres PayPal nebo Stripe, kde to vetsinou resej stylem, ze zakaznik ma vzdycky pravdu).
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    LAUNCHER: hele, je to klasická hláška typu "po bitvě je každý generál", ale nejvíc se mi osvědčuje, pokud je vidět poškozený obal, hned s kurýrem kouknout do balíku a kdyžtak vůbec nepřebírat. Tím je pak jasné, že za poškození nemůžes a eshop si to musí sám vykomunikovat s dopravcem.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    LAUNCHER: Ty jsi si to ale posral sam tim, ze jsi rozjel tu reklamacni proceduru s e-shopem (navic jeste asi blbe). Ani nejsi (pro ucely chargebacku) schopen dolozit, ze jsi zbozi obdrzel poskozene.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ADAM: Ja uz to tez vim, akorat by tedy MC nemel mlzit na svem webu ohledne poskozeneho zbozi, viz: LAUNCHER.

    V podstate se nejvic zlobim jednak na sebe (koupit stul pres net od neznameho eshopu bylo naivni) a druhak na MC, protoze jsem tech jejich slibum veril.
    ADAM
    ADAM --- ---
    LAUNCHER: vždyť ti tam vysvětlují, že fio výsledek nemá jak ovlivnit. Chargebak opravdu není náhrada soudu. Příp. Soud nemají nejmenší šanci vyhrát a oni to vědí. Dej to advokáti i, Pošli jim predzalobni výzvu a po jednom dopisu máš peníze doma
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Tady se jedná o princip a myslím, že by ti dala ČOI za pravdu - ty teď totiž nemáš nic, což je hodně nefér. Navíc pokud bylo už poničené při dopravě tebou, tak by i škoda teoreticky způsobená tebou (ale spíše přepravní firmou - špatné zabalení nic nepoškodí samo o sobě) byly nevýznamná. Ta firma by musela najmout odborníka, aby posoudil, jestli po tobě mohou chtít 300 nebo 500 Kč zpět - to není moc efektivní. Ještě by museli vyčíslit náklady na opravu
    Podání stížnosti by tě nemělo stát moc času.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nn. Viz dole.

    Obchodnik uznava, ze zbozi prislo poskozene.

    Ale rika, ze jsem ho pry spatne zabalil pri poslani zpet, takze se jeste vice ponicilo v jim sjednanem prevozu zpet k nemu (zabaleno ve stejnem obalu, v jakem prislo).

    COI se mi nechce, uz ted mi to zabralo moc casu. Ta castka pro me neni vyznamna.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Jenže obchodník se brání, že zboží jsi poničil ty.
    Co ta ČOI? Vzhledem k tomu, že aktuálně nemáš ani peníze, ani zboží. A dopravce vybírali oni. Fotky předpokládám máš.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Vnimam to nejmene jako klamavou reklamu ze strany MasterCard.

    "If the goods or services you bought with your card, are not as described, damaged, or are never received, you can ask your card issuer to process a refund request. This is known as a Chargeback."

    Zdroj: https://newsroom.mastercard.com/eu/videos/consumer-protection-from-mastercard-chargebacks/

    Meli by tam alespon dopsat "you can ask" ... ale pak vam ten pozadavek zamitneme.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Asi jo, bude dovolená...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Za to podle me banka ani MasterCard nemuze. Obchodnik se proste branil, asi poslal fotky poniceneho zbozi apod. Ja bych se teda si s 50% nesmiril pokud zbozi opravdu uz prislo ponicene.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TOOMIX: Zkusim se eshopu zeptat, jestli jeste plati ta nabidka na 50pct.

    Kvuli "jen" 5k CZK se mi nevyplati na tom dal palit cas.

    Uz ted jsem do toho investoval vic casu, nez je zdravo.

    Berme to sportovne, alespon jsem experimentalne zjistil, ze s tim chargeback to neni tak paradni, jak se to leckde tvari.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    LAUNCHER: co dál? Budeš se handrkovat s eshopem?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    RATTKIN: nepřekročil jsi nějaký limit pro konverze zdarma?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RATTKIN: aha tak to zamítnutí je PSD2 verifikace se musí udělat v apce.
    ale ten poplatek při směně?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    revolut co se s nima stalo?

    poplatek při směně, teď platba zamítnuta.. wtf?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Napady, jestli odejit od MasterCard nebo od Fio nebo oboje?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: LAUNCHER: NELDE: VENIKA: GHOSTSTALKER:

    Vážený pane XXX,

    dovolte mi seznámit Vás se závěry šetření Vámi podaného protestu, které uskutečnila společnost Fio banka, a.s. (dále jen "Banka"), proti výsledku reklamačního řízení, které evidujeme pod číslem 4953850.

    Předmětem reklamace byla následující transakce:
    Nákup: xxxx, dne 15.3.2021, částka 5408.00 CZK.

    V podaném protestu jste mimo jiné uvedl:
    Potrebuji vedet zejmena:
    1) Zda takto spatne funguje chargeback u Mastercard a zda bych u napr. Visa penize dostal zpet.
    2) Nebo/a byl nejaky problem na strane Fio.

    K Vaší argumentaci v rámci podaného protestu Banka uvádí, že ani na její straně ani na straně karetní asociace nedošlo k pochybení. Patrně došlo z Vaší strany k neúplnému pochopení procesu chargeback. Jeho podání totiž rozhodně neznamená automatické vrácení raklamované platby a uznání Vašeho nároku.

    Banka, jakožto vydavatel karty příjme Vaši reklamaci, která je podána z konkrétního důvodu, shromáždí od Vás veškeré podklady, které by mohly podložit Váš nárok na refundaci, dále skrze karetní asociaci (VISA nebo MasterCard) podá žádost o zpětné zúčtování platby, tato žádost je předána bance obchodníka, která ověřuje, zda jste jednoznačně v právu u samotného obchodníka. Teprve pak se banka obchodníka rozhodne, jestli transakci stornuje a peníze vrátí.

    Jak Vám již bylo sděleno k zaslanému chargebacku přišlo zamítnutí podložené dokumentací, která toto zamítnutí odůvodňuje. Bance nepřísluší posuzovat spor držitele karty a obchodníka a ani není v takovém případě odpovědná za náhradu vzniklé škody, proto Vás odkázala na další instituce např. Evropské spotřebitelské centrum, soud apod., zde pak můžete řešit, co je třeba k prokázání Vašeho nároku na refundaci, pokud se domníváte, že se obchodník nedovoleně obohatil.

    Banka konstatuje, že vyřídila reklamaci v zákonném termínu, zprostředkovala Vám možnost podání žádosti o refundaci, avšak výsledek této žádosti Banka neměla možnost žádným způsobem ovlivnit.

    Postup Banky v rámci reklamačního řízení byl plně v souladu se smluvní dokumentací a platnou legislativou, proto nemůžeme souhlasit s tím, že neúspěšnost žádosti o refundaci byla způsobena Bankou. Váš protest jsme proto nuceni vyhodnotit jako neoprávněný.

    Do budoucna Vám doporučujeme při příjmu zásilky tuto vizuálně zkontrolovat a v případě, že je zásilka zjevně poškozená, je třeba skutečnost reklamovat přímo u dopravní společnosti, sepsat zápis o poškození, aby bylo jasně prokazatelné, že za konkrétní poškození nenesete odpovědnost.

    Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že v případě nesouhlasu se způsobem vyřízení protestu již Banka neposkytuje žádný opravný prostředek, což Vás však nijak neomezuje v možnosti podat návrh k orgánu veřejné moci nebo k České národní bance ve věcech souvisejících s její působností (též jako orgánu dohledu v oblasti ochrany finančních spotřebitelů). Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.


    ---

    Pro zasmani starsu email, kdy mi Fio radi ze nepristoupit na nahradu alespon 50%. Protoze jsem je poslechnul, tak nemam ani tech 50%:


    Vážený pane XXXX,

    požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.

    Děkuji.

    S pozdravem

    A.T.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MAGE:
    puntik nemam
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam