LAUNCHER:
LAUNCHER:
NELDE:
VENIKA:
GHOSTSTALKER:
Vážený pane XXX,
dovolte mi seznámit Vás se závěry šetření Vámi podaného protestu, které uskutečnila společnost Fio banka, a.s. (dále jen "Banka"), proti výsledku reklamačního řízení, které evidujeme pod číslem 4953850.
Předmětem reklamace byla následující transakce:
Nákup: xxxx, dne 15.3.2021, částka 5408.00 CZK.
V podaném protestu jste mimo jiné uvedl:
Potrebuji vedet zejmena:
1) Zda takto spatne funguje chargeback u Mastercard a zda bych u napr. Visa penize dostal zpet.
2) Nebo/a byl nejaky problem na strane Fio.
K Vaší argumentaci v rámci podaného protestu Banka uvádí, že ani na její straně ani na straně karetní asociace nedošlo k pochybení. Patrně došlo z Vaší strany k neúplnému pochopení procesu chargeback. Jeho podání totiž rozhodně neznamená automatické vrácení raklamované platby a uznání Vašeho nároku.
Banka, jakožto vydavatel karty příjme Vaši reklamaci, která je podána z konkrétního důvodu, shromáždí od Vás veškeré podklady, které by mohly podložit Váš nárok na refundaci, dále skrze karetní asociaci (VISA nebo MasterCard) podá žádost o zpětné zúčtování platby, tato žádost je předána bance obchodníka, která ověřuje, zda jste jednoznačně v právu u samotného obchodníka. Teprve pak se banka obchodníka rozhodne, jestli transakci stornuje a peníze vrátí.
Jak Vám již bylo sděleno k zaslanému chargebacku přišlo zamítnutí podložené dokumentací, která toto zamítnutí odůvodňuje. Bance nepřísluší posuzovat spor držitele karty a obchodníka a ani není v takovém případě odpovědná za náhradu vzniklé škody, proto Vás odkázala na další instituce např. Evropské spotřebitelské centrum, soud apod., zde pak můžete řešit, co je třeba k prokázání Vašeho nároku na refundaci, pokud se domníváte, že se obchodník nedovoleně obohatil.
Banka konstatuje, že vyřídila reklamaci v zákonném termínu, zprostředkovala Vám možnost podání žádosti o refundaci, avšak výsledek této žádosti Banka neměla možnost žádným způsobem ovlivnit.
Postup Banky v rámci reklamačního řízení byl plně v souladu se smluvní dokumentací a platnou legislativou, proto nemůžeme souhlasit s tím, že neúspěšnost žádosti o refundaci byla způsobena Bankou. Váš protest jsme proto nuceni vyhodnotit jako neoprávněný.
Do budoucna Vám doporučujeme při příjmu zásilky tuto vizuálně zkontrolovat a v případě, že je zásilka zjevně poškozená, je třeba skutečnost reklamovat přímo u dopravní společnosti, sepsat zápis o poškození, aby bylo jasně prokazatelné, že za konkrétní poškození nenesete odpovědnost.
Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že v případě nesouhlasu se způsobem vyřízení protestu již Banka neposkytuje žádný opravný prostředek, což Vás však nijak neomezuje v možnosti podat návrh k orgánu veřejné moci nebo k České národní bance ve věcech souvisejících s její působností (též jako orgánu dohledu v oblasti ochrany finančních spotřebitelů). Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.
---
Pro zasmani starsu email, kdy mi Fio radi ze nepristoupit na nahradu alespon 50%. Protoze jsem je poslechnul, tak nemam ani tech 50%:
Vážený pane XXXX,
požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.
Děkuji.
S pozdravem
A.T.