• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    TOOMIX: No na pobočce to nechtěli sdělit, taky si myslím, že v systému to bude viditelné. Nějaký šikulka, který dostal provizi za založení účtu se k tomu nemá :-D Vtipné je, že sami potvrdili, že nemají žádný dokument, který by podepsal, ale účet je založený.
    MAGE
    MAGE --- ---
    FLEGMA: takovy cesky Wells Fargo, vrchnost chce cisla tak je bude mit =)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    FLEGMA: "kdo účet založil se zjistit nepodařilo" je podle mě totální hovadina. Když jsem dělal kdysi pro AXA Bank, tak pod každým založeným účtem byli v systému dva lidi - první co ho zadal k otevření a druhý, který zkontroloval všechny údaje a potvrdil založení.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Docela bizarní situace se nedávno stala rodinému příslušníkovi, který dostal dopis od České Spořitelny, že má zaplatit deficit na účtu 5 Euro, přitom si tam žádný nový účet nezakládal, má pouze starý korunový účet. Nejdřív to vypadalo na nějaký podvodný dopis, takže vyrazil do banky ověřit, tam potvrdili že účet existuje a skutečně je v mínusu. Tak po nich chtěl papír o založení účtu, důrazně si stěžoval a skončilo to tak, že se vedoucí pobočky omluvila, že v den založení účtu nebyla přítomna, nicméně kdo účet založil se zjistit nepodařilo a částku stejně chtějí zaplatit. Banka zakládá účty klientům bez jejich vědomí, ghost banking :-D Už jen čekám, kdy z utajeného účtu začnou ČS "bankéři" posílat love nigerijskému princovi nebo Janu Maršálkovi, aby získal příběh větší dynamiku. Doporučil jsem, ať se s nima dál vůbec nebaví a okamžitě nahlásit stížnost ČNB a Finančnímu arbitrovi.
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    FORTRESS: No ČSOB Prémium sice má jinou linku, ale když jsem řešil problém, tak okamžitě oddelegováno pryč "já vás přepojím na kolegu", což znamená 10 min bezvýsledného čekání na drátě. Top prémiový servis :-) Uvítání mají i u Premium nastaveno tak, aby radši klient zavěsil, dlouhé vykecávání automatu, "pokud chcete investovat, pak zvolte 1" atd. Přesto je podpora u ČSOB kam se po pár pokusech aspoň dá dovolat a popovídat si s robotem lepší než FIO, se kterým se dá komunikovat jen přes zprávy v internet bankovnictví s latencí odpovědí týden a víc.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    NAVARA: Jo Premium a PB mají jinou linku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FORTRESS: Doufám že Premium se tomu budou schopni vyhnout - tyhle rádoby AI s před-definovanou sadou odpovědí (které najdeš rychleji na webu, takže když voláš chceš něco specifického) jsou peklo.
    Aneb když si rozhodující jen shlédne marketing, možná vyzkouší pár předpřipravených dotazů, ale jinak si své vlastní problémy / potřeby řeší s privátním bankéřem a rádoby-AI nikdy nepoužije…
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ČSOB má ještě laskonku když zavoláte na helplinku a ozve se AI (umělá inteligence) to je naprostej úpadek.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    K volani s bankou... taky mam vic bank, muj asi "nejoblibenejsi" tandem je aktualne CSOB a Hypotecni banka, s HB jsem si volal zrovna pred chvili, lahudka. Splatku hypoteky si totiz hypotecni banka ma z meho uctu u CSOB strhavat 25. den v mesici, jenze to jaksi neumi v dny pracovniho klidu, to pak kasiruje predchozi pracovni den. Ja ucet u CSOB nepouzivam jako primarni, penize jim jen prolejvam, vetsinou tam kdykoliv lezi dost na uspokojeni splatky hypoteky, v patek odpoledne jsem si ale uvedomil, ze to tak zrovna neni, a okamzitym prevodem jsem tam penize vlozil. Nedelo se nic, splatku uz si nestahli. Az dnes rano mi prisla upominka od HB, ze jsem v prodleni s platbou a splatku navysili o denni urok z prodleni asi 5 kc. Toho bura vem cert, ale fakt me umi nasrat, kdyz banka svoji neohebnost v procesech jeste zkusi otocit k sikane klienta. Tak jsem zatnul zuby, vydrzel 17 minut cekani na lince HB a o situaci si popovidal s operatorem. Ten me informoval, ze ve smlouve maji info, ze pokud splatka pripadne na den pracovniho klidu, pak inkaso probiha predchazejici pracovni den, ale nasledne priznal, ze nemaji specifikovanou hodinu. Takze prej kdyz zaslu doklad, ze jsem tam dostatek penez mel uz kdykoliv v prubehu 24.9., budou to resit a oductujou urok. Opacil jsem, ze CSOB a HB jsou ze stejny financni skupiny, tak proc si potvrzovani nevyresej mezi sebou a zakaznika nenechaj na pokoji. Omluvil se, ze ze zakona nemaji k informacim o mem uctu v CSOB pristup a zda mohu zaslat ten doklad emailem. Jako whatever, tech 5 korun je mi fakt jedno, jen jsem se ho zeptal, jestli je za nej ten proces ok... a jestli by treba dnes nemeli min hovoru ve fronte na callcentrum, kdyby se obtezovali to nastavit vic proklientsky. Nasledovala chvilka mlceni a pak info, ze to preda.
    QUIP
    QUIP --- ---
    BLAAZEN: Volaji na tel. cislo, na ktere posilaji i autorizacni SMS za internetoveho bankovnictvi. To by jim pro zacatek mohlo stacit a pak si samozrejme mohou domluvit, jakym zpusobem obe strany overit. Ale zatim je praxe takova, ze nekdo, kdo se nijak neprokazuje, si vyzaduje pomerne duverne udaje od toho, komu vola. Je to velmi nesymetricka (a nebezpecna) situace.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    DICK85: Ano, takto to řeší např. KB, zavolají a jako ověření potvrzuji autorizaci appkou v mobilu.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    NAVARA: Je to tak 50:50. Nekdy to fakt udelaj, jindy se prokecnou, ze jedou podle verejnyho registru atp. Ale maji po tomhle tendenci nezdrzovat a rychle ukocujou hovory bez vetsiho odporu.
    DICK85
    DICK85 --- ---
    BLAAZEN: Domnivam se, ze v 21. Stoleni by mohla probehnout autorizace pres aplikaci IB v mobilu. Prijde mi to jako prirozena cesta, kdyz uz ten telefonat musi byt.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    GIOMIKY: A co další organizace, které pro ně provádí servisní činnost anebo kterým ty údaje také předali, he?! :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CMLKA: Nove ted na nevyzadane hovory reaguji:
    "Dobry den, jsem xxx volam kvuli yyy."
    "Dobry den, na zaklade GDPR odvolavam souhlas se zpracovanich svych osobnich udaje vasi organizaci. Prosim odstrante si me ze svych analu. Nashledanou."
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    GHOSTSTALKER: Jiste, qle ten telefonat nezacal jako problem, ale jako dotaz, zda chci pokracovat v rozpracovane zadosti o pujcku a kvuli tomu mi bezne z banky volaji...to, ze je problem se jakoby ukaze az v prubehu toho telefonatu, takze nemas duvod zavesit a volat znovu
    Osobne myslim, ze ten scenar je hodne dobre vymysleny (ale tim se nechci obhajobat vubec)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    banka která mi volala (RB) jsem s ní skončil. nemá mi co volat a spamovat nějaké blbosti, rozhodně ne 2x týdně
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    QUIP: Tady problém v tom, že kdyby jsi se nedovolal klientovi, tak budeš někomu neznámému na druhém konci telefonu sdělovat tvé transakce, nebo poslední čísla účtu a podobně. Neboli by jsi se dostal do slepé uličky, banka by ti nemohla nic sdělit a ty když jim neřekneš ani datum narození taky nic nesdělíš.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Jak rikam, kdyz je problem, tak ma klient volat do banky a ne "banka" klientovi. I kdyby to bylo o tom, ze volajicimu z prichoziho telefonatu podekujes za informaci, zavesis a obratem volas na oficialni linku banky. Neexistuje problem, ktery by byl tak urgentni, ze by se dal resit jen okamzitou reakci v ramci prichoziho telefonatu.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CMLKA: Hm, ja mam ucty v 5 bankach a za posledni rok mi volal jeden fake vydavajici se za AirBank a jedna bankerka z Trinity reagujici na muj e-mail - a nechtela ode mne zadne citlive udaje :-).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam