• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: jasný, to nemyslím, že bys to měla poznat, spíš jako možné vysvětlení, proč ti někdo furt volá, i když jsi souhlas odvolala... ty externí agentury jsou v tomhle prostě mor... u T-Mobilu mi to třeba vyřešila fakt až stížnost na ÚOOÚ.


    NAVARA: jen bych podotknul, když tu pořád tak propaguješ toho ombudsmana banky, že to je především nástroj banky, jak se bránit stížnostem k regulatorním orgánům, finančnímu arbitrovi apod... ombudsman je prostě jen další mezičlánek přidanej do celého procesu... ano, ono to obvykle pomůže se obrátit na ombudsmana... ale věř, že z dlouhodobého hlediska je výrazně lepší to podat k orgánům mimo banku, bo případná sankce má daleko výchovnější efekt...


    GOR: to tě milej pan právník pěkně opil rohlíkem :) pokud ti agentura volá jejich jménem, tak logicky musíš mít souhlas pro ně...
    GOR
    GOR --- ---
    BLACKTHUNDER: Moje zkusenost neni s bankou, ale mohlo by to byt obdobne. Neustale me prudili nahaneci, kteri se predstavovali, jako ze jsou z MND.
    Nasel jsem si na webu MND osobu zodpovednou za GDPR a poslal jsem jim na uvedenej kontaktni mail vyzvu podepsanou elektronickym podpisem, at s tim prestanou a at mi koukaj dolozit moje souhlasy se zpracovanim osobnich udaju.

    Na to jsem doatal odpoved na 4 stranky od jejich JUDr. Ph.D. (jestli byl ten pravnik externi, odhaduju, ze je to vyslo tak na 20k), ze to oni nic a externi dodavatel ma svoji vlastni db a ze MND za to nemuze, ALE od te doby ani jeden jedinej telefonat...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: To (i agenturu) si ověříš právě eskalací na ombudsmana - ten by měl být interní a tušit, oč jde.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NAVARA: skvělý! Moc děkuju za návod. :) Je tam teda i popsanej ten krok, že se stejně musím nejprve zeptat Monety, jestli můj "nesouhlas" teda nějak neopomněli... Mírně předpokládám, že se "omluví za chybu" a doufám, že si k mému jménu a tomu nesouhlasu v systému udělají vykřičník, nebo tak něco, aby to právě k ÚOOÚ nedošlo...

    PERMONICK: v úvodu telefonátu bohužel "agenturu" nepoznám. Představí se jako Moneta, strašně důležitě chtějí potvrdit, že jsem to já, a z toho pocitu urgence netuším, jestli se děje něco nekalého s mým účtem, nebo jestli mi chtějí nabízet produkty... Čísla jsou to stejná. Ale díky. Budu doufat, že zprávy v kategorii "stížnost" budou číst líp, než když mi nefungovala karta a ani jeden z těch šesti lidí neuměl dočíst zprávu do konce, tudíž o příčetnosti zaměstnanců mám jisté pochyby. :)
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: přidej do stížnosti informaci, že pokud opakované obtěžování marketingovými telefonáty neukončí, obrátíš se na ÚOOÚ... Pokud tu stížnost dostane k řešení alespoň trochu příčetnej člověk (což pravda není vždy pravidlo) tak bude vědět, že by to pro ně byl průšvih a vyřeší to...
    Nejpravděpodobnější varianta je, že ti ani nevolají jejich kmenoví pracovníci, ale nějaká externí agentura ze zastaralé či chybně aktualizované databáze.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: Napiš jim to, do kopie dej jejich ombudsmana a cokoli dalšího dorazí, nahlašuj jako nevyžádané obchodní sdělení

    Formulář stížnosti - jak podat stížnost na nevyžádaná obchodní sdělení: Obchodní sdělení: Úřad pro ochranu osobních údajů
    https://www.uoou.cz/formular-stiznosti-jak-podat-stiznost-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni/ds-1501/archiv=0&p1=1493
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NELDE: dnešní paní telefonistka mi na mou výtku, že se jejich banka tváří jako scam, vysvětlila, že prý pro své ověření můžu zavěsit, zavolat zpět na své číslo a ozve se mi robot Monety, a že ona mi pak zavolá jindy... Pecka! Mezitím, co mi to vykládala jsem, stihla dát to číslo do Google a zjistila, že jsou fakt neodbytný, a i přes pokládání a protesty lidí volají neodbytně dál. Což prostě nechci, potřebuju zvedat neznámý čísla... Napsala jsem jim, že už jsem souhlas dávno odvolala, tak kde se stala chyba... Odpoví mi prý v nejbližších dnech. :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    BLACKTHUNDER: Nejlepší je od nich odejít.
    BLACKTHUNDER: Když mi zavolá neznámé číslo a chce ověření, že mluví se mnou, tak chci nejprve já ověření od nich - to dát neumí a hovor končí - vesměs pak delší dobu nezavolají - ale to je jiná banka. Jinak z hlediska GDPR máš právo odvolat jakýkoli souhlas, na služby spojené s produkty není třeba souhlasu - to je jiný paragraf.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    KALIBAN: ale já přesně tohle dělám! :( Jen vždycky přijdou s něčím "novým," volá mi někdo jinej, z jinýho čísla... Proto jsem chtěla nějaký tlačítko v jejich systému, který by tomu zabránilo nějak "generálně." Zatim jim jdu napsat z interního bankovnictví... Mají tam předvyplněné kolonky na stížnosti, tak dám vědět, jak pochodím.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    BLACKTHUNDER: oni volaji tobe preci ne? tak v ten okamzik jim durazne vysvetli, ze si prejes odstranit ze vsech marketingovych kampani a sdeleni, mas na to podle GDPR pravo... bohuzel tim ze neudelas nic nez klikani do appky to nevyresis..
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    MAGE: sms naštěstí od nich nemám (zatím) žádné, ale telefonáty jsou dost otravný, navíc se s jejich: "sdělte nám své datum narození" fakt tváří jako scam, a jejich písemná "obchodní sdělení," který jsem teď projela v bankovnictví, končí slovy s přáním pěkného dne, tudíž žádné unsubscribe, nebo jakoukoliv možnost. :(
    MAGE
    MAGE --- ---
    BLACKTHUNDER: hele me obcas prijde SMS s nejakou nabidkou od Monety a na konci je napsane - (OS zrusite zavolanim na 224 444 555)
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    KALIBAN: díky. Jen když vím, jak si mě přehazovali kvůli vadné kartě a opakovala jsem jim to 6x dokola - různým lidem, přes jejich interní systém, přestože vše měli v o pár řádků níž dostupné k přečtení, bojím se stejného postupu a na to prostě nemám...
    NAVARA: přesně tohle se před 1. 7. a těma změnana dalo zakliknout. Provozní se nedala vypnout, ale marketingová ano... Což jsem samozřejmě vypnula, takže netuším, jak do toho napasovali telefonát o pojištění karet a úrazovou pojistku a předtím nabídku nového "výhodnějšího" spoření... Ale děkuju. Mrknu ještě na stránky a "stížnosti."
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: Je rozdíl mezi provozní komunikací (potvrzení plateb, nedostatek peněz na účtu a podobně) a marketingovém oslovování (máme pro vás skvělý úvěr) - to druhé pochopitelně odmítnout lze, nemusí to mít v bankovnictví. V nejhorším jejich ombudsman/UOOU.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    BLACKTHUNDER: zavolej tam. vim, je to takovy divny v dnesni dobe. ja to udelal u raifky, pravda naponekolikate (pokazdy volalo jiny oddeleni) a zjebal jsem je, ale uz mi fakt dlouho nikdo nevolal
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    Ahoj, nemáte někdo tušení, jak i zrušit možnost marketingové komunikace (jde mi hlavně o volání) od Monety? V minulosti jsem se o to neúspěšně snažila, šlo to zakliknout, že nic nechci, byť nikdy to nešlo omezit úplně (aka musíme vám poskytovat služby spojené s vašimi produkty), ale teď už jsem prošla veškeré nastavení v novém, starém i mobilním bankovnictví, a nevidím žádnou možnost. Díky.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MTHU: Ja jsem se pres to nejak relativne nedavno dostal na operatorku, dokonce to bylo o vikendu, si pamatuju. Tak nevim. Jestli tam nasadili nejakeho neprustrelneho robota, tak potes…
    MTHU
    MTHU --- ---
    SPLIFFBOY: Mě tenkrát po "zavolejte mi" vytočil úplně ten stejnej robot :D
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    SPLIFFBOY: na jedne se po zvednuti ozve ticho, na druhe robot :)
    NAVARA: ano a po tretim pokusu malem letel telefon z okna :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    DOBYTEK: I na prémiové?
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Ale jestli je nejaka roboti novinka na helplince a tohle povede to stejny slepy ulicky, to netusim :)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    DOBYTEK: Ta moznost v bankovni aplikaci pozadat o kontakt pres “zavolejte mi” ti nefunguje? Ja to od jisty doby vyuzivam, protoze to spoji v podstate ihned hovor s jejich linkou a jsem na nem uz overenej…
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Tak ČSOB zase perlí, je nějaký způsob, jak obejít toho robota na všech helpdeskových linkách? Bankéřka mi to samozřejmě taky nezvedá, tak jestli jim mám rovnou psát něco od srdce, nebo jestli je ještě jiná cesta :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam