• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    BLACKTHUNDER: To mi taky nabízeli, že si to "mohu ověřit" (-; na to jim říkám, proč bych to dělal, že já jim volat nechtěl. Většinou pak položí.
    Z GDPR mají povinnost ti do 30 dnů doložit jaké tvoje osobní informace zpracovávají a za jakým účelem. Navštiv pobočku a dej jim tu žádost písemně - nech si orazítkovat kopii. Pokud to nedoloží, pak je na čase kontaktovat ÚOOÚ se stížností. Pokud to doloží, pak odvolej opět písemně všechny souhlasy.

    NAVARA: Já bych šel rovnou na ÚOOÚ - ti by měli být na straně občana. Zažil jsem hrozbu kontroly z jejich strany a to se stavěli do pozoru i právníci - a to byl jen nákupák, který to měl v pořádku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PERMONICK: Vím, ale současně je to (typicky) člověk poněkud výše vyškolen co banka smí a kolik to bude stát, když bude dělat něco co nesmí - a umí to poslat účinně poslat dál vnitřní strukturou. Pokud to nezafunguje, jsou tu další eskalační místa - finanční arbitr nebo v tomto případě, UOOU.
    GOR
    GOR --- ---
    PERMONICK: No, mne je to fuk, dulezity je, ze mi ty rohliky prestali cpat :-D
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: jasný, to nemyslím, že bys to měla poznat, spíš jako možné vysvětlení, proč ti někdo furt volá, i když jsi souhlas odvolala... ty externí agentury jsou v tomhle prostě mor... u T-Mobilu mi to třeba vyřešila fakt až stížnost na ÚOOÚ.


    NAVARA: jen bych podotknul, když tu pořád tak propaguješ toho ombudsmana banky, že to je především nástroj banky, jak se bránit stížnostem k regulatorním orgánům, finančnímu arbitrovi apod... ombudsman je prostě jen další mezičlánek přidanej do celého procesu... ano, ono to obvykle pomůže se obrátit na ombudsmana... ale věř, že z dlouhodobého hlediska je výrazně lepší to podat k orgánům mimo banku, bo případná sankce má daleko výchovnější efekt...


    GOR: to tě milej pan právník pěkně opil rohlíkem :) pokud ti agentura volá jejich jménem, tak logicky musíš mít souhlas pro ně...
    GOR
    GOR --- ---
    BLACKTHUNDER: Moje zkusenost neni s bankou, ale mohlo by to byt obdobne. Neustale me prudili nahaneci, kteri se predstavovali, jako ze jsou z MND.
    Nasel jsem si na webu MND osobu zodpovednou za GDPR a poslal jsem jim na uvedenej kontaktni mail vyzvu podepsanou elektronickym podpisem, at s tim prestanou a at mi koukaj dolozit moje souhlasy se zpracovanim osobnich udaju.

    Na to jsem doatal odpoved na 4 stranky od jejich JUDr. Ph.D. (jestli byl ten pravnik externi, odhaduju, ze je to vyslo tak na 20k), ze to oni nic a externi dodavatel ma svoji vlastni db a ze MND za to nemuze, ALE od te doby ani jeden jedinej telefonat...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: To (i agenturu) si ověříš právě eskalací na ombudsmana - ten by měl být interní a tušit, oč jde.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NAVARA: skvělý! Moc děkuju za návod. :) Je tam teda i popsanej ten krok, že se stejně musím nejprve zeptat Monety, jestli můj "nesouhlas" teda nějak neopomněli... Mírně předpokládám, že se "omluví za chybu" a doufám, že si k mému jménu a tomu nesouhlasu v systému udělají vykřičník, nebo tak něco, aby to právě k ÚOOÚ nedošlo...

    PERMONICK: v úvodu telefonátu bohužel "agenturu" nepoznám. Představí se jako Moneta, strašně důležitě chtějí potvrdit, že jsem to já, a z toho pocitu urgence netuším, jestli se děje něco nekalého s mým účtem, nebo jestli mi chtějí nabízet produkty... Čísla jsou to stejná. Ale díky. Budu doufat, že zprávy v kategorii "stížnost" budou číst líp, než když mi nefungovala karta a ani jeden z těch šesti lidí neuměl dočíst zprávu do konce, tudíž o příčetnosti zaměstnanců mám jisté pochyby. :)
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: přidej do stížnosti informaci, že pokud opakované obtěžování marketingovými telefonáty neukončí, obrátíš se na ÚOOÚ... Pokud tu stížnost dostane k řešení alespoň trochu příčetnej člověk (což pravda není vždy pravidlo) tak bude vědět, že by to pro ně byl průšvih a vyřeší to...
    Nejpravděpodobnější varianta je, že ti ani nevolají jejich kmenoví pracovníci, ale nějaká externí agentura ze zastaralé či chybně aktualizované databáze.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: Napiš jim to, do kopie dej jejich ombudsmana a cokoli dalšího dorazí, nahlašuj jako nevyžádané obchodní sdělení

    Formulář stížnosti - jak podat stížnost na nevyžádaná obchodní sdělení: Obchodní sdělení: Úřad pro ochranu osobních údajů
    https://www.uoou.cz/formular-stiznosti-jak-podat-stiznost-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni/ds-1501/archiv=0&p1=1493
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NELDE: dnešní paní telefonistka mi na mou výtku, že se jejich banka tváří jako scam, vysvětlila, že prý pro své ověření můžu zavěsit, zavolat zpět na své číslo a ozve se mi robot Monety, a že ona mi pak zavolá jindy... Pecka! Mezitím, co mi to vykládala jsem, stihla dát to číslo do Google a zjistila, že jsou fakt neodbytný, a i přes pokládání a protesty lidí volají neodbytně dál. Což prostě nechci, potřebuju zvedat neznámý čísla... Napsala jsem jim, že už jsem souhlas dávno odvolala, tak kde se stala chyba... Odpoví mi prý v nejbližších dnech. :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    BLACKTHUNDER: Nejlepší je od nich odejít.
    BLACKTHUNDER: Když mi zavolá neznámé číslo a chce ověření, že mluví se mnou, tak chci nejprve já ověření od nich - to dát neumí a hovor končí - vesměs pak delší dobu nezavolají - ale to je jiná banka. Jinak z hlediska GDPR máš právo odvolat jakýkoli souhlas, na služby spojené s produkty není třeba souhlasu - to je jiný paragraf.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    KALIBAN: ale já přesně tohle dělám! :( Jen vždycky přijdou s něčím "novým," volá mi někdo jinej, z jinýho čísla... Proto jsem chtěla nějaký tlačítko v jejich systému, který by tomu zabránilo nějak "generálně." Zatim jim jdu napsat z interního bankovnictví... Mají tam předvyplněné kolonky na stížnosti, tak dám vědět, jak pochodím.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    BLACKTHUNDER: oni volaji tobe preci ne? tak v ten okamzik jim durazne vysvetli, ze si prejes odstranit ze vsech marketingovych kampani a sdeleni, mas na to podle GDPR pravo... bohuzel tim ze neudelas nic nez klikani do appky to nevyresis..
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    MAGE: sms naštěstí od nich nemám (zatím) žádné, ale telefonáty jsou dost otravný, navíc se s jejich: "sdělte nám své datum narození" fakt tváří jako scam, a jejich písemná "obchodní sdělení," který jsem teď projela v bankovnictví, končí slovy s přáním pěkného dne, tudíž žádné unsubscribe, nebo jakoukoliv možnost. :(
    MAGE
    MAGE --- ---
    BLACKTHUNDER: hele me obcas prijde SMS s nejakou nabidkou od Monety a na konci je napsane - (OS zrusite zavolanim na 224 444 555)
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    KALIBAN: díky. Jen když vím, jak si mě přehazovali kvůli vadné kartě a opakovala jsem jim to 6x dokola - různým lidem, přes jejich interní systém, přestože vše měli v o pár řádků níž dostupné k přečtení, bojím se stejného postupu a na to prostě nemám...
    NAVARA: přesně tohle se před 1. 7. a těma změnana dalo zakliknout. Provozní se nedala vypnout, ale marketingová ano... Což jsem samozřejmě vypnula, takže netuším, jak do toho napasovali telefonát o pojištění karet a úrazovou pojistku a předtím nabídku nového "výhodnějšího" spoření... Ale děkuju. Mrknu ještě na stránky a "stížnosti."
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: Je rozdíl mezi provozní komunikací (potvrzení plateb, nedostatek peněz na účtu a podobně) a marketingovém oslovování (máme pro vás skvělý úvěr) - to druhé pochopitelně odmítnout lze, nemusí to mít v bankovnictví. V nejhorším jejich ombudsman/UOOU.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    BLACKTHUNDER: zavolej tam. vim, je to takovy divny v dnesni dobe. ja to udelal u raifky, pravda naponekolikate (pokazdy volalo jiny oddeleni) a zjebal jsem je, ale uz mi fakt dlouho nikdo nevolal
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    Ahoj, nemáte někdo tušení, jak i zrušit možnost marketingové komunikace (jde mi hlavně o volání) od Monety? V minulosti jsem se o to neúspěšně snažila, šlo to zakliknout, že nic nechci, byť nikdy to nešlo omezit úplně (aka musíme vám poskytovat služby spojené s vašimi produkty), ale teď už jsem prošla veškeré nastavení v novém, starém i mobilním bankovnictví, a nevidím žádnou možnost. Díky.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MTHU: Ja jsem se pres to nejak relativne nedavno dostal na operatorku, dokonce to bylo o vikendu, si pamatuju. Tak nevim. Jestli tam nasadili nejakeho neprustrelneho robota, tak potes…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam