• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    BLACKTHUNDER: zaklad je dorucit ten nesouhlas primo do banky na nejaky jejich oficialni kontakt. Asi bych se netrapil tim, jim volat, ale poslal bych to na jejich oficialni email, ci datovkou nebo postou na sidlo (oldschool, ale spolehlive). zasadni je proste nespolehat na pracovnika tretich stran, co se ti takhle dovolal, ze to zaridi, i pri dobre vuli tak ucinit (ktera neni vzdy pritomna) nemusi mit nastroje zaridit aktualizace databazi i dalsich smluvnich partneru. v tom sdeleni bych zdvorile, ale velmi durazne odvolal souhlas s marketingovou komunikaci, popsal tu zkusenost, ze drive vznesene pozadavky se mijely ucinkem, a pohrozil tim, ze pokud tvuj pozadavek (opet) nebude kladne vyrizen a nevyzadana komunikace se bude opakovat, nezbude ti, nez vec eskalovat na OOOU, pripadne i CNB jako regulatora trhu, a mimo to ze budes nucena zvazit, zda nezmenis poskytovatele sluzeb. verim, ze pak to ustane, banka to s vysokou pravdepodobnosti nedela z lhostejnosti k tvemu prani, spis z neschopnosti nekoho konkretniho to ohlidat. kdyz to obdrzi takto razne formulovane, je sance, ze nekdo zodpovedny si to uz ohlida a pripadne distribuuje tvoje prani na cely seznam nasmlouvanych externich callcenter, aby te i oni ve svych systemech blacklistovali. nikoho nebavi pak ty podmety s OOOU resit, nebo o zakazniky v dusledku tehle kiksu prichazet.... od tusim 1.7. 2022 je navic v platnosti novela zakona o elektronicke komunikaci, ktera nevyzadany telemarketing znesnadnuje, byt ne zcela znemoznuje...
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    NELDE: v pohodě, dávám jim čas, počkám. Ono toho budou mít asi celkem hodně
    NELDE
    NELDE --- ---
    KID_MCHUTT: Tak se jich zeptej - ono to není na krátký čas to prověřit, zkontrolovat, zadat nápravná opatření a referovat občanovi.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    NELDE: s ÚOOÚ je problém, že to potvrdí, že dostali podnět a pak už o nich neslyšíš. Aspoň u mě to tak bylo a to jsem jich tam na VF naposílal za poslední rok osm
    NELDE
    NELDE --- ---
    PERMONICK: Externí agentury často říkají do telefonu, že volají "jménem" někoho - jakmile to řeknou, tak výslovně a oficiálně požádat o smazání čísla z jejich databáze - na to je nejen GDPR, ale i zákon o elektronických komunikacích.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BLACKTHUNDER: To mi taky nabízeli, že si to "mohu ověřit" (-; na to jim říkám, proč bych to dělal, že já jim volat nechtěl. Většinou pak položí.
    Z GDPR mají povinnost ti do 30 dnů doložit jaké tvoje osobní informace zpracovávají a za jakým účelem. Navštiv pobočku a dej jim tu žádost písemně - nech si orazítkovat kopii. Pokud to nedoloží, pak je na čase kontaktovat ÚOOÚ se stížností. Pokud to doloží, pak odvolej opět písemně všechny souhlasy.

    NAVARA: Já bych šel rovnou na ÚOOÚ - ti by měli být na straně občana. Zažil jsem hrozbu kontroly z jejich strany a to se stavěli do pozoru i právníci - a to byl jen nákupák, který to měl v pořádku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PERMONICK: Vím, ale současně je to (typicky) člověk poněkud výše vyškolen co banka smí a kolik to bude stát, když bude dělat něco co nesmí - a umí to poslat účinně poslat dál vnitřní strukturou. Pokud to nezafunguje, jsou tu další eskalační místa - finanční arbitr nebo v tomto případě, UOOU.
    GOR
    GOR --- ---
    PERMONICK: No, mne je to fuk, dulezity je, ze mi ty rohliky prestali cpat :-D
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: jasný, to nemyslím, že bys to měla poznat, spíš jako možné vysvětlení, proč ti někdo furt volá, i když jsi souhlas odvolala... ty externí agentury jsou v tomhle prostě mor... u T-Mobilu mi to třeba vyřešila fakt až stížnost na ÚOOÚ.


    NAVARA: jen bych podotknul, když tu pořád tak propaguješ toho ombudsmana banky, že to je především nástroj banky, jak se bránit stížnostem k regulatorním orgánům, finančnímu arbitrovi apod... ombudsman je prostě jen další mezičlánek přidanej do celého procesu... ano, ono to obvykle pomůže se obrátit na ombudsmana... ale věř, že z dlouhodobého hlediska je výrazně lepší to podat k orgánům mimo banku, bo případná sankce má daleko výchovnější efekt...


    GOR: to tě milej pan právník pěkně opil rohlíkem :) pokud ti agentura volá jejich jménem, tak logicky musíš mít souhlas pro ně...
    GOR
    GOR --- ---
    BLACKTHUNDER: Moje zkusenost neni s bankou, ale mohlo by to byt obdobne. Neustale me prudili nahaneci, kteri se predstavovali, jako ze jsou z MND.
    Nasel jsem si na webu MND osobu zodpovednou za GDPR a poslal jsem jim na uvedenej kontaktni mail vyzvu podepsanou elektronickym podpisem, at s tim prestanou a at mi koukaj dolozit moje souhlasy se zpracovanim osobnich udaju.

    Na to jsem doatal odpoved na 4 stranky od jejich JUDr. Ph.D. (jestli byl ten pravnik externi, odhaduju, ze je to vyslo tak na 20k), ze to oni nic a externi dodavatel ma svoji vlastni db a ze MND za to nemuze, ALE od te doby ani jeden jedinej telefonat...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: To (i agenturu) si ověříš právě eskalací na ombudsmana - ten by měl být interní a tušit, oč jde.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NAVARA: skvělý! Moc děkuju za návod. :) Je tam teda i popsanej ten krok, že se stejně musím nejprve zeptat Monety, jestli můj "nesouhlas" teda nějak neopomněli... Mírně předpokládám, že se "omluví za chybu" a doufám, že si k mému jménu a tomu nesouhlasu v systému udělají vykřičník, nebo tak něco, aby to právě k ÚOOÚ nedošlo...

    PERMONICK: v úvodu telefonátu bohužel "agenturu" nepoznám. Představí se jako Moneta, strašně důležitě chtějí potvrdit, že jsem to já, a z toho pocitu urgence netuším, jestli se děje něco nekalého s mým účtem, nebo jestli mi chtějí nabízet produkty... Čísla jsou to stejná. Ale díky. Budu doufat, že zprávy v kategorii "stížnost" budou číst líp, než když mi nefungovala karta a ani jeden z těch šesti lidí neuměl dočíst zprávu do konce, tudíž o příčetnosti zaměstnanců mám jisté pochyby. :)
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    BLACKTHUNDER: přidej do stížnosti informaci, že pokud opakované obtěžování marketingovými telefonáty neukončí, obrátíš se na ÚOOÚ... Pokud tu stížnost dostane k řešení alespoň trochu příčetnej člověk (což pravda není vždy pravidlo) tak bude vědět, že by to pro ně byl průšvih a vyřeší to...
    Nejpravděpodobnější varianta je, že ti ani nevolají jejich kmenoví pracovníci, ale nějaká externí agentura ze zastaralé či chybně aktualizované databáze.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BLACKTHUNDER: Napiš jim to, do kopie dej jejich ombudsmana a cokoli dalšího dorazí, nahlašuj jako nevyžádané obchodní sdělení

    Formulář stížnosti - jak podat stížnost na nevyžádaná obchodní sdělení: Obchodní sdělení: Úřad pro ochranu osobních údajů
    https://www.uoou.cz/formular-stiznosti-jak-podat-stiznost-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni/ds-1501/archiv=0&p1=1493
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    NELDE: dnešní paní telefonistka mi na mou výtku, že se jejich banka tváří jako scam, vysvětlila, že prý pro své ověření můžu zavěsit, zavolat zpět na své číslo a ozve se mi robot Monety, a že ona mi pak zavolá jindy... Pecka! Mezitím, co mi to vykládala jsem, stihla dát to číslo do Google a zjistila, že jsou fakt neodbytný, a i přes pokládání a protesty lidí volají neodbytně dál. Což prostě nechci, potřebuju zvedat neznámý čísla... Napsala jsem jim, že už jsem souhlas dávno odvolala, tak kde se stala chyba... Odpoví mi prý v nejbližších dnech. :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    BLACKTHUNDER: Nejlepší je od nich odejít.
    BLACKTHUNDER: Když mi zavolá neznámé číslo a chce ověření, že mluví se mnou, tak chci nejprve já ověření od nich - to dát neumí a hovor končí - vesměs pak delší dobu nezavolají - ale to je jiná banka. Jinak z hlediska GDPR máš právo odvolat jakýkoli souhlas, na služby spojené s produkty není třeba souhlasu - to je jiný paragraf.
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    KALIBAN: ale já přesně tohle dělám! :( Jen vždycky přijdou s něčím "novým," volá mi někdo jinej, z jinýho čísla... Proto jsem chtěla nějaký tlačítko v jejich systému, který by tomu zabránilo nějak "generálně." Zatim jim jdu napsat z interního bankovnictví... Mají tam předvyplněné kolonky na stížnosti, tak dám vědět, jak pochodím.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    BLACKTHUNDER: oni volaji tobe preci ne? tak v ten okamzik jim durazne vysvetli, ze si prejes odstranit ze vsech marketingovych kampani a sdeleni, mas na to podle GDPR pravo... bohuzel tim ze neudelas nic nez klikani do appky to nevyresis..
    BLACKTHUNDER
    BLACKTHUNDER --- ---
    MAGE: sms naštěstí od nich nemám (zatím) žádné, ale telefonáty jsou dost otravný, navíc se s jejich: "sdělte nám své datum narození" fakt tváří jako scam, a jejich písemná "obchodní sdělení," který jsem teď projela v bankovnictví, končí slovy s přáním pěkného dne, tudíž žádné unsubscribe, nebo jakoukoliv možnost. :(
    MAGE
    MAGE --- ---
    BLACKTHUNDER: hele me obcas prijde SMS s nejakou nabidkou od Monety a na konci je napsane - (OS zrusite zavolanim na 224 444 555)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam