• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    THUNDERBIRD: dávná historie je dávná, asi bych se tím nijak nestresoval. podmínky jsou komunikované transparentně, dokonce v appce vidíš, kolik plateb kartou proběhlo a jestli tedy splňuješ podmínku pro bonusový úrok na příští měsíc.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    THUNDERBIRD: hele ma ji bankovni licenci, politika jak ziskat klienty je prave ten vysokej urok, myslim ze historicky at uz s nima mas spojeny cokoliv, tak to tu banku nijak neshazuje. jen se podivej na podminky co pise bunda
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    THUNDERBIRD: pokud chceš u Partners účet zdarma, pak abys měl ten vyšší úrok (od 1.9. to bude 4,19%) tak musíš 5x v měsíci zaplatit jejich kartou.
    THUNDERBIRD
    THUNDERBIRD --- ---
    Zdravím, potřeboval bych uklidit na spořící účet vyšší částku a zaujala mne nabídka partners banky kvůli vysokému limitu a slušnému úročení. Když přemýšlím nad dávnou historii Partners, trochu to podlamuje mou důvěru... Co o tom míníte? Nebo existuje nějaká lepší alternativa? Děkuji moc za názory.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    CERMI_FOX: tak jsem Fio křivdil, nakonec to online šlo vyřešit, i když ta volba je dost skrytá. Natolik skrytá, že o ni zjevně neví ani support.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Hmm, já se jen směju, že jsem už odešel. Třešinka bylo zrušení pobočky poblíž.

    SPLIFFBOY: Zkus navrhnout ať přijde pobočka (bankéřka) za tebou - mají to stejně všechno elektronicky.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    ADAMM: uz to ctu a zamracene pokyvuju hlavou. ja se priznam, ze jsem mel sam cukani se o CX s KB na linkedinu rozepsat... a to by se KB povedlo fakt neco, co nehecnul ani muj byvaly kolega Robert, ktery linkedin ve firme vzdycky hrozne zapalene tlacil a vsecky nas peskoval, jak je hlavne zivotne dulezity tam tvorit nejakej content.

    ona me totiz banka aktualne take prevadet zacala, po 14 mesicich od okamziku, kdy me o prevodu poprve informovala... no a s prevadenim teda skoncila velmi zahy. Nejprve jsme v jejich pruvodci prevodem narazil na to, ze mi moje individualni nastaveni sluzeb v ramci prevodu zrusej a daj mi nove sluzby za 39 korun mesicne... pruvodce jsem teda zavrel a bance napsal dost jizlivej email. na ten mi nejaka pricetna agentka zakaznicke pece odepsala, aniz by radeji zabrusovala do mych invektiv, ze kdyz prechod dokoncim, tak si pak muzu sluzby snizit na ucet zdarma (proc to nemaji v tom pruvodci nechme asi stranou). tak jsem se teda jal v prechodu pokracovat, abych se zasekl hned v dalsim kroku, kde mi me pojisteni zdarma pro celou rodinu chteli prevest na pojisteni pro me zdarma a pro rodinu za priplatek... kdyz jsem tuhle sluzbu nechtel, tak uz jsem byl eligible jen k prevedeni na pobocce... a to jsem jim teda napsal hned znovu, ze teda dekuju, ale na pobocku nejdu a at si KB+ teda nechaj.

    dnes mi kvuli tomu volala osobni bankerka, aby me prosila, at prijdu... opacil jsem, ze mam KB klic, ze mam i datovou schranku a ze mam spoustu dobre vule s nima udelat nutne zmeny na dalku, ale na pobocku me nedostanou. Rekla, ze by to teda vlastne melo jit vzdalene, kdyz mam ten KB klic a ze to overi a pozdeji zavola.. volala teda asi za pet minut, ze kouka, ze mam teda vsechny sluzby zdarma v systemu az do roku 2025 a ze by na to teda radsi nesahala, at teda ucet neprevadim, dokud nebudu fakt muset. Zkusil jsem ji jeste navrhnout, kdyby teda mohli odstranit z appky otravnou welcome message, at DOKONCIM PRECHOD, ze by to bylo fajn, ale uz jen tak utrousila, ze to zkusi, ale nemuze slibit. je mi jasne, ze k tomu nedojde. a je mi to vlastne fuk, ja na ten jejich ucet uz ani nelezu, drzim to kvuli te hypotece, je to v ramci nejake hierarchie muj asi ctvrty nebo paty ucet co do dulezitosti a neresim to. jen to pro me uz navzdy bude jeden z nejkriklavejsich prikladu toho, jak takovouhle zmenu jako firma nedelat. minimalne v mych ocich ten brand strasne silne a pravdepodobne nenavratne poskodili.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SPLIFFBOY: bingo. já teď... ale nic, nebudu si kazit pátek :)
    na mrdu zábavných historek s Komerční bankou se můžete kouknout k jednomu kamarádovi na jeho LinkedIn (zejména poslední dva příspěvky): https://www.linkedin.com/in/junekjan/ (je to UXák, jeden z těch v ČR nejuznávanějších)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MLIKARNA: ja mam treba u KB hypoteku s urokem 2,89 fixovanym do roku 2029, tak ta zmena mi ted neprijde jako dobrej napad :) coz nic nemeni na tom, ze jejich sluzby jsou posledni dva roky v souvislosti s jejich slavnym prechodem na novou eru bankovnictvi ucinena tragedie a samozrejme rad vyuziju kazdy prilezitosti, abych si na to postezoval :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MLIKARNA: a to já celkem chápu. Změna účtu je dost opruz, je třeba oběhat dost lidí a a k tomu nějaké úřady okolo toho. Telefonní operátoři v ČR je zloděj vedle zloděje, takže pokud někdo nemá nějaké speciální super podmínky, tak změna nic moc neřeší.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    MLIKARNA: to bychom nebyli Češi, abychom si na něco nestěžovali :). Někdy prostě chci u banky nějaký konkrétní produkt, který za těch podmínek jinde nedostanu, což neznamená, že mi nemůže vadit něco jiného. A často stačí jen změnit způsob používání a rázem z nepoužitelné banky je banka výhodná. A proto je tady tahle skupina, abychom se navzájem upozorňovali na různé "hacky" a "háčky". Pak může být z bankovního účtu místo čistého nákladu čistý příjem.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    NOIZER: jojo, mobilita, už víc než 10 let to jde ;-)
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    jinak k ty zmene banky.. ja to nevedel donedavna, ale dneska uz je mozny pozadat novou banku o "prevod uctu" a oni jsou schopni vam ze stary banky pretahnout i veci jako trvaly prikazy, inkasa atd.. jakoze uz je to fakt jednoduchy!:)

    Změna banky raz dva | Česká bankovní asociace
    https://cbaonline.cz/zmena-banky-raz-dva
    VANEK
    VANEK --- ---
    CERMI_FOX: 20. století, založena matfyzáky. Na tom interfacu to bylo hodně poznat...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DAVIDOWITCH: měl jsem to stejné, akorát jsem tam stejně musel, protože jsem si potřeboval změnit adresu trvalého bydliště. Ve svých systémech to nějak zvládají online, ale v CDCP už jen na pobočce. Ačkoliv mi za poslední rok nepřišla žádná pozvánka k valné hromadě ani papíry k dividendě, tak se obávám, že to možná nezvládli ani na té pobočce.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    CERMI_FOX: Takhle sem si u nich nezalozil osobni ucet. Zkusil sem to pres takovy to "zalozte online" a dozvedel se ze uz tam mam podnikatelskej a tak zakladat osobni je mozne jen na pobocce. Potvrdil sem si to na infolince a rozhodl se ze tohle ve svem zivote nepotrebuju.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    Vím, že budu keptn obvijus ale obecně nechápu stížnosti na banky/operátory/dodavatele energií - ta změna je dneska poměrně jednoduchá, rychlá a když je člověk šikovnej, tak z toho i něco vytriska...tak proč bejt někde, kde mě to sere?
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    CERMI_FOX: pro všechny světské radosti!
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    Fio je fakt banka 19. století - kvuli každý blbosti musím na pobočku. Chci si otevřít DIP, nejde, "pane, máte špatnou smlouvu, online to nejde". Chci si otevřít účet na svoje jméni, "pane, máte špatnou smlouvu, online to nejde". Někdo se 3x zkusí přihlásit na můj account a nezná heslo - zase na pobočku odblokovat bankovnictví.
    Občas se divím, že aspoň ty příkazy nemusím posílat poštovním holubem, ale jdou elektronicky ...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    PESAN: v tomhle článku https://www.penize.cz/osobni-ucty/451770-chcete-prevest-ucet-na-nekoho-jineho-aby-mu-zustalo-cislo-kde-to-jde tvrdí, že to lze a že to umí jen tři banky - Česká spořitelna, Komerční banka a Creditas.
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    PESAN: neodpovim ti, ale treba airbank mi “z legislativnich duvodu” neprevede soukromej ucet ani na podnikatelskej (osvc) :/
    PESAN
    PESAN --- ---
    Dotaz
    Lze změnit majitele účtu v rámci banky?Respektive převést osobní účet na firemní (s.r.o.)? ČSOB, Mbank?
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: 3 promile z 1000 EUR jsou 3 koruny? 8-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam