• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BAAL: jasně, je to takové "systém z osmdesátek někdo překlopil do XML", ale aspoň to je. Málokterá banka to má zdarma i pro plebs.
    BAAL
    BAAL --- ---
    CERMI_FOX: mno to API bych zrovna jako kartu z balicku netahal, videl si to?

    Ebroker pry bude co nevidet novej.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    PATRIKCHRZ: jasne, kdyz funguje, tak je super, prehledne, exporty, api.
    I kdyz teda na mobilu ... bankovni ucet je ok, ale takovy ebroker je takove prijemne retro z devadesatek, kdy jsme byli vsichni jeste mladi, zdravi a krasni :-)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CERMI_FOX: no vidíš a to já považuji bankovnictví FIO za nejlepší na našem trhu. Funguje mi na čemkoliv včetně mobilu (takže nepoužívám aplikaci) a žádné chyby nepamatuji a to používám skoro denně.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ADAM: no třeba založit firemní účet v cizí měně nešlo ještě poměrně nedávno on-line, ale jen na pobočce. stejně tak změna hesla při jeho zapomenutí šla taky jen na pobočce, což mi přišlo poměrně dost úlet.

    (možná už to tak není.)
    BAAL
    BAAL --- ---
    Ja FIO pouzivam roky ke spokojenosti, ale mel jsem s nima jednu zabavnou historku taky.

    Mel jsem historicky kreditni kartu, pak jsem ji musel zrusit, protoze jsem si bral jinde uver. Zrusil jsem tedy kreditni kartu, zmizela v IB vse se zdalo OK. Druha banka ale chtela pisemne potvrzeni od FIO o tom ze doslo k jejimu zruseni, coz FIO reklo ze umi za 250kc pouze na vlastni vyzadani v BO, souhlasil jsem a kdyz jsem si pro ten papir sel, tak mi rekli, ze nejdrive musim uhradit 50kc na pokladne, protoze na tom zrusenem uctu, ke kteremu jsem nemel pristup ani nahled je dluh, protoze se tam strhlo pojisteni az v dobe kdy jsem to nemohl videt a vedet a stal jsem se tak nevedomky v bance dluznikem. Coz bych nikdy nezjistil, kdyz bych nechtel ten papir za 250kc:-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CERMI_FOX: No však to nemá být až na třetí stránce procesu (resp. ne z pohledu ověřování) - prostě zadáš tři údaje, odešleš a pak se teprve vyhodnotí. Pokud dva sedí a třetí ne, počítá se to k uzamknutí účtu. Pokud nesedí jen jeden, vrátí se "některý z údajů byl špatně".
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    UNTOY:
    NAVARA: MFA samozřejmě mám, ten "útočník" samozřejmě netrefil heslo, takže výzva k dalšímu faktoru nepřišla. A stejně to stačí na zablokování, citace z jejich supportu, když jsem si stěžoval a chtěl to odblokovat:
    někdo musí mít k dispozici min. Vaše už. jméno. Ano, možná jej někto zadává nevědomky chybně, když si myslí, že tam zadává správně své. To je však nemožné takto odhalit a bezpečnostní předpis je na toto velmi přísný. Proto trvalá blokace (nerozhodl jsem o tom já - já jen předávám informaci) a nutnost návštěvy pobočky, kde doporučíme změnu jména (dejte si do jména něco složitějšího).

    Naštěstí jsem byl v ČR a ten účet používám jen na specifické věci, ale IMHO je to prostě velké riziko, že banka má nastavený proces tak, že není problém ten účet z ničeho nic zablokovat, resp přístup k němu. Jiné banky tohle dnes už IMHO nedělají, resp se mi to nestalo.


    ADAM: tak to máš štěstí, přeju ti to :). Mě vždycky paní na pobočce (nutno říct že vždy milá, příjemná a k věci) vysvětlovala, jak jsem jim rozbil procesy, když jsem si před dávnými lety založil broker účet, pak relativně brzo po tom, co spustili bankovní účty, tak firemní účet a až mnoho let poté jsem chtěl osobní účet. Zase, úplně to ve mě nebudí důvěru ve spolehlivost. (proto to používám na specifický účely, kde nespolehlivost zas tak neva)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    UNTOY: Proto tam má být MFA, díky kterému to až k zablokování nedorazí - dva faktory, k uhádnutí třetího, nedá.

    Možnost zablokovat někomu účet (způsobit DoS) pouze díky znalosti přihlašovacího jména je bezpečnostní problém ze stejné kategorie…
    UNTOY
    UNTOY --- ---
    CERMI_FOX: zablokovani kvuli neuspesnemu prihlaseni neni tak uplne vina banky - je to kvuli smernici z EU (PSD2), kterou musi financni instituce implementovat.
    ADAM
    ADAM --- ---
    CERMI_FOX: Nesouhlasím vůbec. Bankovnictví je top a neviděl jsem lepší. Error mi to nevyhodilo nikdy a to jsem u nich 25 let, ještě od doby záložny...

    Ad 3x špatně zadané heslo nejsem si jistý, ale podle mě je blokace na pár hodin, ale jistý si opravdu nejsem.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ADAM: u fia je lepší pobočka jak bankovnictví, který maji zabugované a cca polovina nastavení spadne na internal server error. Zároveň neumí na dálku ani změnit adresu (vč. adresy v CDCP), prý to normálně jde, ale mám starý účet a tak je třeba na pobočku.
    Třešní na dortu bylo, když někdo uhládl moje přihlašovací jméno do bankovnictví, několikrát se mu nepovedlo přihlásit, pač heslo neuhodl, následně mi zablokovali účet :) Nejdřív jsem myslel, že jde o phishing, ale byl to reálnej systém.... Ještě v rámci "zabezpečení" chtěli, abych si změnil username, když už moje jméno je provařený, ale pak jim to nešlo, tak jsem nemusel ....
    ADAM
    ADAM --- ---
    BRUKEV: Jo, pobočky jsou otřesné. Ale to chci, nechci je platit. A taky jsem tam už třeba 10 let vůbec nemusel...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    BRUKEV: FIO je "fastfood", jednoduše, rychle, přehledně a levně. Ale žádné indivindi.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    Tak druhe osobni jednani ve Fiu a opet rozporuplne pocity. Beru, ze asi vse maximalne přesouvají na internet banking, ale prece jen trochu smutny vysledek.
    Nastavil jsem si inkaso ohledne stravovani ditete, ale mou chybou nechal fyzicke potvrzeni doma.
    Zkusmo stavil na pobocku, za kolik tisknou, kilo za stranku. To jsem davat nechtel, ptam tedy na druhou moznost, kterou papir ohledne stravovani nabizi a to zda mi muze orazit potvrzeni o zalozeni inkasa v bance. S tim, ze uz zalozeno mam z domu, at na to mrkne a ze mi staci razitko.
    To pry neni mozne, inkaso zalozi jen po povoleni z centraly, ze to hned nejde.
    To vse bez usmevu, proste chladne "neplatis kilo za stranku", tak my se taky nepretrhneme.
    Jako sorry, ja delam maloobchod a vim, jak proaktivni chovani ovlivni klima pri jednani. Tady jsem idesel docela rozcarovan a priste fakt jen online.
    Minule jsem zakladal ucet detem a borec mi tvrdil, ze musi obe mit fyzicky na pobocce, ze mu rodne listy nestaci, ze musi deti videt. Obe deti pak sedely 5 metru od jednaciho stolku mezi istatnima klientama. Kdybych vzal nahodne decka z ulice, nic nepozna.
    Holt ma chyba asi, nemam zapominat potvrzeni doma.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    EXAGE: krása, já u nich včera žádal o 4.39, co mám nabídku jinde, tak uvidíme, jestli se taky zadaří :)
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    EXAGE: Tak uprava od CSOB na
    3 roky fix 4.19%.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SPIKE411: Já je z lenosti neobviňuji en block. Ono je toho dost svázáno předpisy, co mohou a nemohou. A občas by pomohlo i jednoduché řešení. Třeba když jsem potřeboval rodný list do Nizozemí - musel jsem si nechat vystavit nový, potvrdit na kraji, že to je oprávněná matrika, razítko z MZV a úřední překlad s dalším razítkem - včetně překladu všech těch razítek. Při tom by stačilo vydat rodný list v AJ, což prý nejde, protože by matrikáři prý museli mít povinnou výuku AJ. Blbost na kvadrát, stačí, aby ten formulář rodného listu, do kterého se to tiskne, byl na vyžádání s vícejazyčnými popisy - jako je to třeba v pasu. Zní to jako drobnost, ale když tohle potřebuješ pro oddací list, rodný list manželky a další dokumenty (sláva UK, že diplom byl v latině (-;) různých institucí...

    Zrovna s OAMP nejsou zkušenosti dobré ani u SK nebo jiných EU. Při tom, spoustu jejich úkonů by mohli převzít matriky - proč jim nemůže vystavit pas normální pasovka?
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    NELDE: Jak vidíš níže, přesně ty informace poskytují, takže svoji práci v tomto případě dělají.

    Že někoho nenapadne si je vyhledat a ještě obviňuje "většinu úředníků" z nějaké lenosti… well… takhle my si tady žijeme.
    Ta poznámka mi tady přijde fakt nemístná.

    Za sebe můžu říct, že jako běžný občan mám z drtivé většiny dobré zkušenosti jmenovitě s finančákem i ČSSZ a ve výsledku i s cizineckou policí a Odborem azylové a migrační politiky MVČR (jakkoli je ta instituce nastavená dost nepřátelsky a je mi jasné, že hrálo roli i to, že ex byla z USA a ne z nějaké nežádoucí země).
    NELDE
    NELDE --- ---
    GHOSTSTALKER: Protože státní orgány by měly poskytovat služby občanům státu, kteří je platí. Bohužel většina úředníků nemá zatím "poskytování služeb občanům" ve svém slovníku.
    I si tím ušetří práci, protože celá řada lidí a organizací se na ně bude obracet se žádostí o detaily, které normálně v češtině nejsou. Navíc jen MZV je oprávněno vydávat "oficiální" informace podobného druhu.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Mimochodem, na to stačí do vyhledávače zadat trapně jednoduchý dotaz typu "mzv vietnam".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam