• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    FIFI
    FIFI --- ---
    NIMUI: a muzes tedy popsat, jak celkove probiha takova vyuka v ZUS? Jako kolik zaku Ti odpadne treba do te pate tridy (nevim ted, jaky je to rocnik v ZUS - proste kdyz dite hraje od prvni?). Ja mam totiz pocit, ze v seste tride ZS jiz hraji jen lepsi zaci, ze ti prumerni u davno nechodi, ze na to proste nestaci. Neumim to prevest treba na procenta, kolik zaku zustane a kolik jeste v te seste chodi. Nemam ani moc predstavu, kolik deti dodela cely 1. a 2. cyklus klaviru - vim jen, ze se chodi jeste tehdy, kdyz jiz maturuji- to je teda celkem 13 let klaviru? Tedy doufam, ze pocet tech cyklu nepletu?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    tohle není srovnávací video, ale je to ukázka "klasického klavíru" na digi piáně.
    Clavinova CVP- Pure CF Sampling - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=HLdbLvHk2hE
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MICKEY_MOUSE: Ale škoda, že tam nehraje i na ten pravý klavír, protože podle pár újozů na začátku, opravdu nejde poznat rozdíl.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: Ne, nemluvím :-) Ale je to něco, co přeci jen také neučí úplně všichni, ale naučit se to může opravdu každý průměrný člověk - dřív to bylo běžnější, teď se přeci jen klade trochu víc důrazu na technickou zdatnost (asi na oboje prostě není čas, tak záleží na škole, co kdo preferuje). Ale samozřejmě, že u těch virtuozů je to, o čem mluvím, nejzřetelnější. Ale i většina z nich k tomu musela být vedena, jinak by zůstali těmi průměrnými prstomrstkami. A díky za ty další údaje - to je už poměrně dostupná cena :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    tak opravuji ceny - je to dokonce už od cca 65000. Tohle jsou modely, které (jestli jsem to dobře pochopil) se liší už pouze přidanými nástroji a funkcemi, ale mechanika včetně všeho co ukazuje to video by měla být ve všech stejná.
    http://kytary.cz/Vyhledavani.aspx?ftxt=yamaha+cvp
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NIMUI: ja si jen nejsem jisty, jestli porad nemluvis o vyjimecnych virtuosech a ja o hre 99% hracske populace, ktera z klaviru vic stejne nevyzdima ani ji to nebude chybet. mozna se ale pletu. jinak cena takoveho digipiana je cca 120-200 tisic.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: To je velice citlivý nástroj - zajímala by mne jeho cena, řekla bych, že se moc neliší od toho živého. Nicméně pořád tam chybí jeden parametr - té barvy. Skvěle to asi reaguje na úhozy, pomalé pouštění klávesy, skvěle zvládá repetice, ale změnit barvu to prostě nemůže. A já vím, že živý klavír může, což mi dokázalo už mnoho skvělých klavíristů, kteří na piano, které jsem znala, dokázali hrát s úplně jiným zvukem (např. Kasík). Ale určitě už jsou to velmi schopné nástroje.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Narazil jsem na video k nedávno probíranému tématu klasika versus digi, kde se popisují a porovnávají aspekty zvuku klasického klavíru s digitálním.
    Je to francouzsky, ale i nefrankofil z toho pochopí a uslyší porovnání.
    Clavinova : Un Piano... et plus encore ! - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=ADOCVHp6gYQ
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MISERY: neviem, co presne mas na mysli pod pojmom digitalne pianino a kridlo. ak myslis take tie kvazi ako kratke kridlo vyzerajuce digitaly, tak tam je vnutri v principe rovnaky engine, rozdiel je vo vizuale a v ozvuceni. rozmiestnenie reproduktorov a system reprodukcie simuluje priestorovu zvukovu charaketristiku kridla (zvuk je lepsie definovany v priestore), ale hlavny dovod je skor imidzovy.
    potom je este nieco ako seria avantgrand - tam uz je velky rozdiel - ten ma naozajstnu klavirnu mechaniku, stale je to vsak digi klavir. a potom je este system silent piano - do skutocneho kridla sa nainstaluje modul, ktory snima mechaniku (ta sa odpoji od strun) a teda dokaze zo skutocneho kridla spravit digitalny klavir.


    NIMUI: napriklad taketo situacie riesi trojsenzorova mechanika (este stale len vysada drahsich modelov). nechcem tu rozpisovat jej system, ale v principe dokaze ovela detailnejsie snimat rychlost a tlak klavesy nez dvojsenzorova a teda adekvatne reagovat na danu situaciu. ale inak suhlas.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A ještě dodám, že si myslím (a mám to docela už i vyzkoušené), že rozvinuté smyslové vnímání jednoho smyslu člověka vede k citlivosti i smyslů ostatních. Myslím, že to nakonec nekultivuje jenom klavírní hru, ale osobnost vůbec - její vztah ke světu, prostředí, schopnost vnímat okolí citlivěji... neříkám, že to platí absolutně, ale věřím, že smysl to má minimálně vyzkoušet.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    RAVENIUZ: Jo, já v zásadě souhlasím, nebrojím proti digi pianům obecně, jenom považuji za svou povinnost pořád a všude říkat, že ta současná technická dokonalost ještě furt na ten živ nástroj v něčem nemá. Třeba ten pocit, když 4. prstem člověk měkce a pomalu hladí (spíš než stiskne) klávesu a ten tón je měkký, sametový a když na tu samou klávesu použiju tu samou dynamiku, ale loketní staccatissimo, tak ten zvuk je prostě ostrý, jasně ohraničený... to je prostě niterný prožitek ruky a srdce (ale i hlavy) :-)))) Ale jinak jsem nesmírně ráda, že mohu mít doma alespoň to digi, protože bych jinak měla vyloženě hudební absťáky.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Psala jsem, že to vyžaduji u dětí, které se jeví jako nadané :-) A tam věřím, že to má cenu i pro ty, kteří se tomu nebudou věnovat profesionálně. Ale kdybych to po nich nechtěla, jak by se z nich měli šanci ti profící vyklubat? Barevná hra se nenaučí a rok, to se učí od zuš po vš, ale zuška jediná má šanci to podchytit (vynechám-li výjimku vyloženě geniálně disponovaných jedinců). Moje přesvědčení vychází z vlastní zkušenosti - do 11 let jsem hrála normálně, pro radost a většinou na klávesy. Potom jsem změnila učitelku, dostala jsem klavír a začala "zvuková" dresura :-))), totální objev, za 4 roky jsem se dostala na konzervatoř - se strašnými technickými nedostatky, ale v výrazovými přednostmi, které jsem snad dále rozvíjela. Kdyby to po mně nikdo nechtěl, tak jsem si dál hrála jenom pro radost, dodělala gympl a šla studovat něco jiného než to, co ze mne udělalo učitele klavíru (a estetické výchovy vůbec).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JUNGLER: dík, smartphone na Androidu mám, tak otestuju!
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    MICKEY_MOUSE: já se noty učím pomocí perfektní hry pro android... Note trainer. Pravděpodobně bude i něco podobného na iOS. Super je, že celkem zábavnou formou si prostě člověk ty noty do hlavy narve a navíc se díky stoupající rychlosti učí noty poznávat okamžitě na první pohled bez přemýšlení.
    https://play.google.com/...pps/details?id=com.bigboxlabs.notetrainer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5iaWdib3hsYWJzLm5vdGV0cmFpbmVyIl0.
    MISERY
    MISERY --- ---
    RAVENIUZ: Prosímtě, koukám, že se v tom hodně vyznáš, jaké jsou rozdíly mezi digitálními pianiny a křídly? Je to věc designová nebo tím, že jsou ta křídla větší se toho "víc vejde"? :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Trochu změním téma - tenhle Francesco se mi líbí čím dál víc: http://www.youtube.com/watch?v=3x-9kJThA_Y
    To je panečku motivačka!!! :) Krásný den s klavírem vám všem.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    NIMUI: o tom nepochybujem. ved prave preto som niekolko krat zdoraznil, ze je treba sa konfrontovat casto aj s akustickym klavirom, zo zaciatku cim viac, tym lepsie, kym si ziak osvoji navyky na spravnu tvorbu tonu.
    ale aj v tomto sa u digi nastrojov posuvaju hranice. dnes su uz simulovane take nuansy, ze az. stvor az pat vrstvove samplovanie, rezonancia pedalu, polovicny pedal, realisticky release (dolezite pre nacviky stacata, portamenta), rezonancia "overtones" (vyssie harmonicke), nehovoriac o mechanike. kedysi sa pouzivala jedna vaha kladivka, pripadne 2-3 zony, dnes nie je nezvykle 88 roznych vah kladivka (pre kazdu klavesu zvlast).
    opat, aby to nevyznelo ako jednostranna obhajova digi. nic sa nevyrovna hre na dobry akusticky klavir. sam sa k nemu dostanem malokedy a neviem sa vtedy od neho odtrhnut a to mam doma fakt dobry digi klavir. len myty su na to, aby sa vyvracali. :)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: a myslíš, že citlivost pro zvuk je nezbytná výbava amaterského hráče ? není to míněno jako rýpání, čistě dotaz....ráda bych znala názor profesionála.
    já mám zatím pocit, že ne, ale třeba se pletu.....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    RAVENIUZ: Jsem současná učitelka klavíru a mám doma digitální nástroj - prostě nemám možnost mít jiný. Podobně jako dost mých žáků. Nicméně jsou opravdu věci (hlavně barva), kterou se na digi nástroji naučit nedají. Pokud mám nadanějšího žáka s trochu komunikativními rodiči, usiluji o živý nástroj, protože je mi líto u schopného děcka nerozvíjet vysokou citlivost pro zvuk, kterou má a kterou jinak nevyužije a nerozvine.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: dynamicky se na digi hrát naučíš, barevně ne. Tu barvu nemusíš tvořit, ta tam je prostě nahraná. Je velmi těžké se i naučit tu barvu poslouchat, i to chce trénink a je to dost závislé na fyzickém pocitu v rukách a prstech - to opravdu na digi učit nelze. Ale radost ze hry určitě ano.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam